Been lyrisch over AZ-aanvaller: 'Ik geef hem een 8, hij maakt het verschil'

    Been lyrisch over AZ-aanvaller: 'Ik geef hem een 8, hij maakt het verschil'

    Gepubliceerd: maandag 19 februari 2018 om 12:15ma 19-02-2018 om 12:15

    AZ draait een uitstekend seizoen en won zaterdagavond zonder al te veel moeite van NAC Breda (1-3). Alireza Jahanbakhsh leverde een belangrijk aandeel, door de openingstreffer te maken. Mario Been is lyrisch over het spel van de Iraniër.

    "Ik geef een 8 aan Jahanbakhsh. Als we het over een speler hebben die het verschil maakt bij AZ, dan is hij het wel. Altijd in beweging, een plaag voor elke verdediging. En hij is ook niet te lui om zelf mee te verdedigen", aldus de analist van FOX Sports. "Een goede rechterkant hebben ze, met Jonas Svensson. Heel dynamisch."

    "Iemand die oog heeft voor zijn medespelers, het spelletje goed ziet", gaat Been verder. "Diepte, altijd gevaarlijk en overal zit een idee achter. Hij is dit seizoen al betrokken bij negentien goals, met nog een X-aantal wedstrijden te gaan. Ik denk dat hij de kwaliteiten heeft om nog een stap hogerop te gaan, zeker als hij een goed WK gaat spelen met Iran."

    Poll

    Kan Jahanbakhsh een grote competitie aan?

    (2042 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +19049
    maandag 19 februari 2018 om 12:18
    Hele goede speler. Mooie stijl.
    Die gaat nog wel een leuke stap maken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:39
    Hij heeft zich sinds Nec een aantal jaar geleden enorm ontwikkeld! 1 van de betere buitenspelers van de Eredivisie
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    maandag 19 februari 2018 om 12:20
    Prima speler, goede opvolger voor Lozano over een tijdje. Zal bovendien zijn team ook niet benadelen met domme rode kaarten...
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19049
    maandag 19 februari 2018 om 12:37
    Zeker een goede opvolger. Maar denk niet dat PSV hem nog kan kopen tegen die tijd.
    Verwacht dat hij naar een (sub)topper in een grote comp. vertrekt.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    maandag 19 februari 2018 om 14:40
    Denk het ook
    Vind ik leuk
    Max Delius +2747
    maandag 19 februari 2018 om 12:22
    Wat krijgen wij nu? Zomaar een complimenteus bericht over een speler van een andere ploeg dan Ajax? Het moet niet gekker worden!
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1378
    maandag 19 februari 2018 om 12:27
    Been vind iedereen goed die 2 keer een bal kan hooghouden.
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    maandag 19 februari 2018 om 13:37
    Nou, je hebt meer aan hem dan Toornstra vind ik.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:32
    Echt een goede speler. AZ speelt toch het leukste voetbal in de Eredivisie
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:32
    Heerlijke speler om na te kijken. Die kan toch nog wel een mooie stap omhoog maken!
    Vind ik leuk
    De Hout +1762
    maandag 19 februari 2018 om 12:41
    naar te kijken, bedoel je?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13189
    maandag 19 februari 2018 om 12:37
    Erg goede speler, dit seizoen 12 goals en 12 assists, dat is geen kattepis hoor.. Mocht Neres vertrekken dan mag hij van mij wel naar Ajax komen, samen met Til..
    Vind ik leuk
    De Hout +1762
    maandag 19 februari 2018 om 12:40
    AZ heeft goud in handen. Niet alleen met Jahanbakhsh overigens. Wat een topselectie!
    Vind ik leuk
    De Haan +352
    maandag 19 februari 2018 om 13:22
    Mooi team. Gaat ook steeds beter spelen.terechte top 3 plaats
    Vind ik leuk
    linkspoot +701
    maandag 19 februari 2018 om 13:39
    Ik denk dat hij flink hoofdpijn gaat bezorgen voor Marokko in het WK.
    Verder denk ik dat hij een goede aanwinst is voor de top 3.
    Vind ik leuk
    mchollie +3446
    maandag 19 februari 2018 om 14:03
    jaja, pareltje hoor.

    Op het WK gaat hij hoge ogen gooien, die gaat naar een leuke club van de zomer en AZ zit er weer wat warmer bij :-)
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    maandag 19 februari 2018 om 14:17
    Is nu in ieder geval zeker niet meer te betalen voor de Nederlandse top. Is misschien net zoveel waard als Janssen. Maar is dat ook zeker waard. Was de afgelopen jaren zeker geen ééndagsvlieg.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4149
    maandag 19 februari 2018 om 14:46
    Die gaat voor de Kazen bedragen op leveren richting de Vincent Janssen.
    Gezien zijn langdurig contract, international, wk ganger, bovenin in de lijst der topscorers eredivisie, smaakmaker eredivisie met meeste assists, top 3 en wellicht de KNVB beker op zijn c.v.
    Brom gaf gisteren al aan dat AZ wederom goud in handen heeft met deze international.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    maandag 19 februari 2018 om 15:42
    Met afstand de beste speler van de ED.
    Hoop als liefhebber voor AZ dat ie blijft.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:59
    Ik hou van deze speler.
    Zoveel talent dat hij telkens weer verder weet uit te bouwen naar een nóg hoger niveau.

    En supersympathiek.
    Zong het clublied van NEC al voordat hij ook maar 1 voet op Nederlandse bodem gezet had...... https://www.youtube.com/watch?v=Einc9HRiYPw
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws