Barreto houdt terugkeer in gedachten: 'Je weet nooit wat er kan gebeuren'

    Barreto houdt terugkeer in gedachten: 'Je weet nooit wat er kan gebeuren'

    maandag 19 februari 2018 om 12:40

    Edgar Barreto vertrok in 2007 bij NEC om in Italië te gaan voetballen, maar hij is zijn Nederlandse ex-werkgever nooit vergeten. De inmiddels 33-jarige middenvelder is in het bezit van een aflopend contract bij Sampdoria en sluit een terugkeer in De Goffert niet uit, geeft hij aan in gesprek met ELF Voetbal.

    "Ik volg NEC nog altijd op de voet. Ik heb nog contact met spelers uit mijn tijd, zoals Frank Demouge en Jeffrey Leiwakabessy", geeft Barreto aan. "Ik voel me op dit moment goed in Italië, maar dingen in het voetbal kunnen snel veranderen. Je weet nooit wat er kan gebeuren, ik sluit zeker niet uit dat ik ooit nog eens het shirt van NEC zal dragen."

    Na zijn periode in Nijmegen was Barreto actief voor een handjevol clubs: Reggina, Atalanta Bergamo, Palermo en dus Sampdoria. Vergeten deed hij de huidige nummer twee van de Jupiler League echter nooit. "Op dit moment zie ik geen wedstrijden van NEC, maar ik volg ze wel altijd via de apps op mijn telefoon. Zo zag ik ook dat er nu een heel jonge coach aan het roer staat. Dat maakt het interessant om te zien wat er gaat gebeuren."

    Poll

    Zou Edgar Barreto een versterking zijn voor NEC?

    (316 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 februari 2018 om 12:45
    Als je twee benen hebt en je ogen werken nog een beetje naar behoren ben je al een versterking voor NEC.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8903
    maandag 19 februari 2018 om 12:51
    Wellicht kan hij wel in de security aan de slag in Nijmegen, hebben ze ook versterking nodig
    Vind ik leuk
    ENNMG +106
    maandag 19 februari 2018 om 12:59
    Haha, barreto is nog altijd 3klassen beter als wat er bij jullie op het middenveld loopt.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +907
    maandag 19 februari 2018 om 17:36
    Haha ow daar om winnen jullie altijd van ons toch oh nee W8 effe nee. wij. winnen altijd van hereveen de laaste jaren.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 12:51
    Maar toch mooi dat hij dit aangeeft. Zou een versterking voor elke club in Nederland zijn.
    Vind ik leuk
    robertus +1889
    maandag 19 februari 2018 om 13:00
    Altijd van harte welkom in Nijmegen!!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:00
    Wat een trieste reacties zeg. Zeker Barreto vergeten? Zou echt wel een aanwinst zijn voor Nec. Zou leuk zijn voor Nec
    Vind ik leuk
    Nimma080 +263
    maandag 19 februari 2018 om 14:14
    Tja dat is het niveau van deze site. Er is 0 controle vanuit VP dus elke idioot kan hier zijn ei kwijt. En wat zou het inderdaad geweldig zijn als deze man als speler terugkeert. Ik zie het alleen niet gebeuren. Het salarishuis van toen was een stuk groter dan die waar NEC nu mee werkt. Zeker met zijn salaris in Italië past hij niet meer bij de financiën van NEC.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 15:26
    Is idd erg jammer hier. Vond het altijd echt een topper, en is echt wel een versterking. Salaris zal hij best bereid zijn om in te leveren
    Vind ik leuk
    Nimma080 +263
    maandag 19 februari 2018 om 14:10
    De enige NEC-er die ik nog achterop het shirt zou zetten mocht hij terugkomen. Geweldige speler en een echte NEC-er! Mocht hij aankomende zomer terugkeren dan hebben we er nog veel aan. Hij kan gemakkelijk mee met het niveau van de Eredivisie subtop. Hij is volgens mij ook transfervrij deze zomer dus het zou met wat investeringen van Boekhoorn en Co misschien mogelijk zijn. Helaas zien we dit soort voetballers al jaren niet meer in Nijmegen. Zowel qua kwaliteit als clubliefde. Tegenwoordig zien ze NEC allemaal als een korte tussenstop om 1.5 jaar leuk te spelen en dan een transfer naar de subtop of het buitenland te maken. Om vervolgens nooit meer terug te kijken.
    Vind ik leuk
    Sandokan +734
    maandag 19 februari 2018 om 21:02
    Behalve een handvol Italiaanse clubs heeft Edgar Barreto ook de vrouw van trainer Cees Lok gehad. En die zal hij ook vast niet zijn vergeten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Barreto houdt terugkeer in gedachten: 'Je weet nooit wat er kan gebeuren'