'Zwakke Eredivisie-broeders helemaal aan gort spelen, want dat neem je mee'

    'Zwakke Eredivisie-broeders helemaal aan gort spelen, want dat neem je mee'

    Gepubliceerd: maandag 19 februari 2018 om 17:54ma 19-02-2018 om 17:54

    Het spel van Eredivisie-koploper PSV is al weken het mikpunt van kritiek. Hoewel onder meer Steven Bergwijn verklaarde dat het hem koud laat, komt de kritiek wel degelijk aan bij spelers. Dat stelt Jan Poortvliet.

    "Ze doen of het ze koud laat maar aan de reacties van onze jongens kun je zien dat ze er wel mee zitten. Spelers hebben echt wel last van kritiek", zegt Poortvliet tegen PSV Inside. "Nu hebben ze nog een excuus dat ze met tien man moesten spelen", doelt hij op het 2-2 gelijkspel tegen sc Heerenveen.

    "Iedereen heeft iets te zeggen over PSV en dat kan tegen je werken. Dus dan moet je wakker worden, want je speelt tegen meer dan elf man", wijst Poortvliet op de kritische analisten. "Vanaf nu moet iedere wedstrijd als een finale worden bestempeld. Te beginnen met de wedstrijd tegen Feyenoord."

    "Daarom was het zo belangrijk wat ik al eerder zei. De zwakke broeders in de Eredivisie moeten soms helemaal aan gort gespeeld worden want complimenten over de teamprestatie neem je mee in je vertrouwen", besluit Poortvliet.

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Is het gat van vijf punten met Ajax groot genoeg voor PSV?

    (1943 stemmen)

    Plaats een reactie

    Butsbal +14949
    maandag 19 februari 2018 om 17:58
    Gewoon stadhuisplein eind april
    Vind ik leuk
    Milanoo020 +317
    maandag 19 februari 2018 om 17:59
    veel plezier daar in je 1tje
    Vind ik leuk
    Always PSV +12526
    maandag 19 februari 2018 om 18:06
    Het is iig spannender dan in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Engeland.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14262
    maandag 19 februari 2018 om 18:15
    Inderdaad. Kampioen worden we lekker op de allerlaatste speeldag, in PSV-stijl
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 18:16]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46616
    maandag 19 februari 2018 om 18:37
    Eerder graag....
    Tegen Ajax in blessuretijd
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 18:38]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:48
    Juist amen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:12
    Ow ga je een terrasje pakken met de vrouw.?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46616
    maandag 19 februari 2018 om 18:36
    Leuk hoor. Zeker als je eerder op de dag zwakke broeder Ajax aan gort hebt gespeeld.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:38
    zwakke broeder? hahahaha leer fietsen ofzo. Zolang deze 'zwakke broeder' 3 sterren op hun tenue mogen dragen, iets meer respect he.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:54
    En dat zie jij gebeuren met dat laffe voetbal
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:18
    Nou, nou, 10 december hier een stumperig ploegje gezien.Durfden nauwelijks over de middenlijn, beetje groot bekkie dokter?.

    Vind ik leuk
    Ale +5053
    maandag 19 februari 2018 om 17:58
    Psv word 3e! AZ 2e
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:10
    Daar kan je wel eens gelijk in hebben ;)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:13
    Dat zei ik gisteren ook al haha :p
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +796
    maandag 19 februari 2018 om 18:20
    WORD IS MET DT!

    Jezus wat kut.
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +1030
    maandag 19 februari 2018 om 18:28
    Je zus HEEFT een kut
    Vind ik leuk
    035 +6395
    maandag 19 februari 2018 om 19:37
    grof maar wel gevat.
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +796
    maandag 19 februari 2018 om 21:34
    Ik heb geen zus. Maar anders zou je stelling kloppen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:19
    DAAR MOET EEN PUNTACHTER DE ZIN. Jezus wat kut.
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +796
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:03
    Hahaha goeie.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:28
    Dan zit je hier niet goed, hier mag je het op alle manieren schrijven
    Vind ik leuk
    035 +6395
    maandag 19 februari 2018 om 19:39
    Zelfs jij Blufke. :-)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:40
    Zeker weten
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3522
    maandag 19 februari 2018 om 17:58
    Ze kunnen gewoon niet beter,en dan krijg je van die zaadwedstrijden
    Vind ik leuk
    Always PSV +12526
    maandag 19 februari 2018 om 18:06
    Geleerd van Frank de Boeruhhh!
    Vind ik leuk
    Ale +5053
    maandag 19 februari 2018 om 19:06
    Psv speelt de kijker aan gort!
    Vind ik leuk
    pim4ever +1086
    maandag 19 februari 2018 om 18:02
    Het loon van de angst .

    En dan wordt je dus terecht geen kampioen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:10
    Angst?
    Waarvoor,de vogelgriep?
    Vind ik leuk
    pim4ever +1086
    maandag 19 februari 2018 om 18:14
    Q koorts, schijnt te heersen in Noord Belgie..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:21
    Ja joh, 5 punten voor en de poep loopt langs de benen naar beneden. Denk het ook.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:03
    Da s juist het probleem iedereen let op een ander waarom denkt men dat de wereld zo verrot is verbeter de wereld begin bij voetbalprimeur
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    maandag 19 februari 2018 om 18:04
    10 man of niet, PSV had moeten winnen. Daar mag je jezelf niet acher verschuilen.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6280
    maandag 19 februari 2018 om 18:10
    mee eens. ze speelde de eerste 30 minuten ook met de staart tusssen de benen tegen Hereveen.

    kwamen weer eens uit een corner op voorsprong. ( is een kwaliteit)
    daarna een superfout in de verdediging.

    maar in de 2de helft kon je goed zien hoe zwak dit PSV is.

    weet nog PSV - Feyenoord, dat Feyenoord met 10 man PSV in de 2de helf helemaal zoek speelde. dat kan dus ook
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1552
    maandag 19 februari 2018 om 18:17
    Die wedstrijd herinner ik me ook, alleen PSV scoorde 8x na rust.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6280
    maandag 19 februari 2018 om 18:19
    :-), bedoelde meer dit jaar :-)
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1552
    maandag 19 februari 2018 om 18:28
    Ja dat was het begin van de bekende speelstijl. Behoudend en rigide. Geen meter teveel lopen en altijd 1 goal meer maken dan je tegenstander. Blijkbaar is dat het hoofdingredient voor een kampioenschap.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6662
    maandag 19 februari 2018 om 18:08
    Helaas lukt dat niemand in de Eredivisie meer.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:10
    We laten ons niet klein krijgen straks met de schaal en een dikke middelvinger naar de KNVB die Ajax kampioen wilt maken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:12
    Je bent al klein........
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6662
    maandag 19 februari 2018 om 18:14
    Je bent al een klein kleutertje met een Ajax-obsessie.
    Vind ik leuk
    035 +6395
    maandag 19 februari 2018 om 19:45
    Laat het gaan Bien. Maak je niet zo druk.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:15
    wat een trieste calimero ben je toch ook Lozano.. het is toch bedroevend wat PSV laat zien? Ajax speelt sinds gister weer een redelijk pot na de winterstop.. kijk maar eerst hoe je zondag er voor staat met je clubje .. ik als ajacied hoop dat je club op de blaren mag zitten hoe Lozano dadelijk voor 3 wedstrijden geschorst is;)
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14262
    maandag 19 februari 2018 om 18:17
    Daar heb je dat woord weer. Het Nederlandse scheldwoordenboek is toch groter dan één woord?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:20
    Ik vind dat niet echt een scheldwoord eerlijk gezegd :p wel een heel net scheldwoord dan haha
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14262
    maandag 19 februari 2018 om 18:24
    Nou ja, beledigend woord. 'T zal wel. Bijna gestoord hoe vaak het wordt gebruikt
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:25
    Haha, dat is waar
    Vind ik leuk
    Dikkevis +54
    maandag 19 februari 2018 om 18:23
    Wie kent Smeets nog ?;)
    Vind ik leuk
    pim4ever +1086
    maandag 19 februari 2018 om 18:44
    Ik, Mart met zijn trui.
    Vind ik leuk
    Trotse Fan +771
    maandag 19 februari 2018 om 19:01
    8-mei-2016 ? Toen was het een feest in Adam! Ze hebben het un officiële feestdag van gemaakt daar.
    Vind ik leuk
    yuuup +9917
    maandag 19 februari 2018 om 18:47
    Ga gewoon lekker de ontknoping bekijken en niet nu al van die zinloze voorspellingen doen. Zo kinderachtig.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4166
    maandag 19 februari 2018 om 19:28
    Echt, het lijkt wel of Ajaxieden en PSV-ers geen normaal woord met elkaar kunnen (of willen) wisselen.
    Dat is natuurlijk niet zo, maar die indruk wordt door een aantal wel gewekt.
    Het leest alleen voor geen meter (een beetje als het voetbal van mijn cluppie)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 19:29
    Uit tegen FC-Groningen!!!!.
    Vind ik leuk
    Cookee +11237
    maandag 19 februari 2018 om 19:44
    Ben ik met Poortvliet eens. Als PSV vaker een team aan gort speelt dan komen ze niet om 3 pts te pakken, nu wel. Elke club denkt er valt iets te halen.
    Pakt PSV een keer uit met 10-1 dan is dat minder het geval.
    Bovendien vind ik dat als die tobclubs meer geld willen wat vond ons allemaal samen is, laat het dan ook zien dat je echt beter bent.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 19:45]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 23:24
    Heb echt een gevoel van payback, Nee dit jaar pakken wij die schaal. Goed mocht PSV kampioen worden dan met pijn in het hart waren zij de beste. We gaan het zien ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws