Pleidooi voor wijzigen regels: 'Nu kan het zelfs van invloed zijn op de titelrace'

    Pleidooi voor wijzigen regels: 'Nu kan het zelfs van invloed zijn op de titelrace'

    dinsdag 20 februari 2018 om 07:10

    Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar gaat vrijuit na een elleboog, terwijl PSV'er Hirving Lozano voor een schorsing moet vrezen. Oneerlijk, vindt ex-topscheidsrechter Mario van der Ende, die pleit voor het aanpassen van de regels.

    Huntelaar hoeft zich geen zorgen te maken, omdat scheidsrechter Kevin Blom bij de aanklager bevestigde de actie te hebben waargenomen. Een vooronderzoek is daardoor niet meer mogelijk. Van der Ende vindt dat die regel snel op de schop moet. "Want het is niet meer uit te leggen", zegt hij in het Algemeen Dagblad. "De momenten van zondag blijven hangen. En dat gebeurt te vaak. Nu kan het zelfs van invloed zijn op de titelrace. Het is oneerlijk en dat moet veranderen."

    Ook na beoordeling door de scheidsrechter zou de aanklager aan het werk moeten kunnen, als de specifieke situatie daarom vraagt, meent Van der Ende. "Zoals bij Huntelaar dus. Want het is op basis van de beelden kraakhelder dat hij een rode kaart had moeten krijgen. Net zoals Lozano die terecht kreeg. Blom heeft de situatie nooit goed kunnen zien en fluit dus op suggestie."

    Van der Ende ziet desondanks complicaties. "Bij zo'n verandering heb je wel met ethische en praktische zaken te maken. Ik bedoel: bij Ajax hangen meer camera's dan bij pakweg Helmond Sport."

    Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

    Poll

    Wat vind jij van de overtredingen van Huntelaar en Lozano?

    (5199 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kees Bman +3605
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:22
    Reactie verwijderd door vp
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:29
    Wel overdreven hoor. Huntelaar is Jezus niet.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16409
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:32
    Scheelt niet zo heel veel toch Jozef? Het zou zomaar een zoon van jou kunnen zijn ;-)
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:38
    Jawel.

    Je kent mijn afgezaagde grapje toch wel?
    Die jongen is wel de zoon van...he...
    Vind ik leuk
    Degraaf +16409
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:33
    *zeiden
    Vind ik leuk
    Jordtt +1080
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:50
    Man man man die is ff normaal. Wat is dit voor niveau hier. Als er al kamervragen over vI komen, dan moeten ze deze flutsite ook maar lekker blokkeren
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3765
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:23
    Als een scheidsrechter dit soort dingen ziet en af doet met een vrije trap zonder kaart dan ben je dus niet geschikt om te fluiten. Zelfde met het natrappen va Ziyech bij el Ahmadi.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:21
    Dit geeft al aan dat jij dus niet onpartijdig bent. Je hebt alleen de overtredingen onthouden die Ajacieden gemaakt hebben.... Als Jörgensen zo aan zijn shirtje wordt gehangen als Huntelaar in de 16, is het dan wel een pingel in de Kuip? Als je dat bij Luuk de Jong doet ligt hij op de grond en is het wel een penal vindt iedereen.... relativeren heet dat...is het vallen als je kwalijk geraakt wordt sportiever dan het proberen losrukken en een goal te maken?? En het continue vragen om kaarten?? Utrecht had tijdens Utrecht-Ajax na 30 minuten echt een rode kaart moeten hebben, lijkt mij geen discussie. 2 punten verloren...Hoeveel overtredingen zijn er vorig jaar gemaakt tijdens Ajax-PSV die bijna rood waren?? Er zijn 2 spelers van Ajax met langdurige blessures van het veld gegaan....dat valt dan volgens PSV 'ers onder mannelijk voetbal....Bergwijn valt tegen Twente thuis gewoon op de grond zonder dat iemand hem raakt (ziet de hele wereld) maar krijgt wel een penalty.... Luuk de Jong heeft zaterdag 3 vrije trappen gekregen waar echt helemaal niks gebeurde....Hendrix trapte iemand (ik dacht Ödegaard) zijn voet dwars doormidden bijna maar krijgt geel...
    Bij Sparta- PSV maakt Bergwijn een overduidelijk overtreding waarna hij scoort....
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3765
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:33
    Natuurlijk ben ik pro Feyenoord maar ik haalde ff 2 recente incidenten aan die toevallig met Ajax te maken hebben.
    Vind ik leuk
    mchollie +3430
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:03
    Dat komt omdat Blom elk jaar een nieuw Ajax pyamaatje krijgt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:22
    Jullie zien alles alleen van Ajax kijk toch eerst bij je eigen ploeg net of daar niets aan de hand is Hendriks speelt altijd met vuur en komt vaak goed weg en altijd dat commentaar op Veltman
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:13
    Ik snap ook niet zo goed waarom er nu zoveel ophef is. Dit is toch niks nieuws?

    Was vorig seizoen nog een veel mooier voorbeeld.
    Vilhena was de lul nav tv beelden en Klaassen werd niet aangeklaagd voor een elleboog tegen Excelsior.
    Je laat de scheidsrechter gewoon verklaren dat ie het heeft waargenomen maar niks vond en je kan als knvb weer verder met je poging de competitie te "sturen"
    Want daar gaat het op deze manier wel op uit draaien
    Vind ik leuk
    Ben Kuiper +133
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:13
    Ja Ajax moet na 3 jaar weer eens kampioen worden van de KNVB. Eerst gematst met een penalty bij Twente en nu weer. Zo weer een paar punten cadeau van de scheids. Corrupte competitie.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:28
    Ik weiger te geloven dat dat zo is.
    Probleem is dat de knvb er wel erg veel aan doet om me toch te overtuigen dat ze die agenda wel hebben
    Vind ik leuk
    2cents +53763
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:26
    Alleen de invoering van de videoref kan hier uitkomst bieden. De huidige regels veranderen heeft geen zin. Dan kun je namelijk aan de gang blijven en álle beslissingen van de scheids achteraf opnieuw beoordelen. En dan? Overspelen? Wat als, zoals Ajax in Utrecht overkwam, de tegenstander er met rood af had gemoeten? Ook dat was mogelijk van invloed op de titelrace. Ná de wedstrijd is dat niet meer recht te trekken.

    Tot de videoref er is moeten we ons troosten met het idee dat onder de streep iedere topclub ongeveer even vaak voor- als nadeel ondervindt.

    Hopelijk. ;)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 07:29]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11105
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:34
    Videoref is in Duitsland niet zo'n succes op het ogenblik, ook daar worden fouten gemaakt.
    Vind ik leuk
    2cents +53763
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:44
    Het blijft mensenwerk. Punt is dat je dit tijdens de wedstrijd moet corrigeren en niet achteraf.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5043
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:48
    Waarom sta jij wel op de banken als vilhena een elleboog uitdeelt?
    Vind ik leuk
    2cents +53763
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:45
    Stond ik toen op de banken? Huntelaar heb ik toch ook veroordeeld tot rood?

    Maar blijkbaar begrijp je mijn punt niet. De voorvallen hebben namelijk invloed op de wedstrijd zelf, latere correctie heeft alleen invloed op volgende wedstrijden wat onze topclubs op kunnen vangen met hun bank.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5043
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:02
    idd de volgende wedstrijden, maar dat is beter als dat ze niet bestraft worden toch. Huntelaar verdient rood, maar krijgt het niet omdat de scheids het (verkeerd) heeft beoordeeld.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20408
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:16
    En dat kan je dus, zoals 2cents opmerkt, met een videoref beter beoordelen.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5043
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:28
    yep, maar zo lang ze niet overal zijn, kun je beter de regel ff aanpassen
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20408
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:07
    Dan blijf je hetzelfde houden zoals nu. Maar goed, laten we hopen dat er een uniforme regel komt..
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5043
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:23
    hoe bedoel je? Nu kan Huntelaar (en andere spelers die er met geel vanaf zijn gekomen) dus niet geschorst worden en dat is belachelijk.
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    woensdag 21 februari 2018 om 07:39
    Ik zou het graag met je eens zijn Connie, maar als je deze beslissing kunt overrulen achteraf, moet Ajax dan ook nog even terug naar Zwolle om een penalty te nemen wegens shirtje trekken bij Huntelaar?

    Ook het niet geven van die pingel had beslissend kunnen zijn in het kampioenschap....
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5043
    woensdag 21 februari 2018 om 08:21
    nee jozef. Het gaat alleen om rode kaarten wat mij betreft.
    Dus ook niet dat ze onterechte gele kaarten kunnen terug draaien o.i.d..
    Alleen momenten waarbij een speler een rode kaart verdient en geschorst moet worden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 08:22]
    Vind ik leuk
    Jalapeno +858
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:52
    Als je dit achteraf en consequent bestraft, zal het minder gebeuren. En dan zal een Huntelaar misschien wel wat verstandiger zijn na een paar minuten spelen.

    Ben een fan, maar hij maakt wel veel overtredingen de laatste tijd. Vroeger loerde hij meer op de kansjes...
    Vind ik leuk
    2cents +53763
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:49
    Huntelaar zwaait veel te vaak met z’n armen. Dit soort situaties heb ik al meerdere wedstrijden voorbij zien komen en dat is een groot risico voor z’n ploeg. Denk niet dat hij dat nu nog verandert, maar zou zeker moeten. Als fan zeg ik direct, kappen daarmee.
    Vind ik leuk
    Jalapeno +858
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:28
    Mee eens. Had met zijn tienen een zware wedstrijd geworden na 5 minuten...
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1492
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:24
    Mee eens en niet mee eens. Nu zeg je eigenlijk dat Huntelaar zich moet laten vallen ipv vol voor de bal gaan.
    Elleboog was natuurlijk rood en losrukken moet je anders doen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8383
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:40
    Is daar een videoref bij elke wedstrijd, want ik vind dat je dan al een probleem tackelt. Ja, dan kunnen er nog fouten gemaakt worden maar kan er wel bij iedere wedstrijd eventueel terug gekeken worden. Dan is nu in de ed niet het geval, waardoor je de discussie krijgt die er nu gaande zijn.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11105
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:52
    Bij alle wedstrijden in de Bundesliga hebben ze vanaf dit seizoen videorefs. Toen er vorig seizoen proef werd gedraaid ging het allemaal prima, maar er zaten wel ervaren mensen en scheidsrechters achter de schermen. Nu het officieel is ingevoerd zijn die hoofdzakelijk vervangen door studenten en minder ervaren krachteen op voetbalgebied. Er worden dus veel fouten gemaakt en clubs en spelers klagen er veel over ( https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel/2067784/procent-van-bundesliga-spelers-wil-videoref-afschaffen# ). Dus men kan dus eerst eens kijken hoe het daar afloopt.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8383
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:20
    Ok, maar daar is dus bij iedere wedstrijd een "extra" iemand die kan terugkijken. Daar is op dit moment geen sprake van in de ed, waardoor er dus bij de ene wedstrijd wel achteraf gefloten kan worden en bij de andere niet. Daar zit het grote verschil tussen de ed en de bundesliga.

    Ik vind persoonlijk dat ze het wat mij betreft helemaal af kunnen schaffen, het haalt namelijk ook het menselijke uit de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11105
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:07
    Nee hier weer niet alle wedstrijden, van mij hoeft het er ook niet te komen.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5043
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:47
    Nee. Niets over spelen. Maar wel de regel dat als de scheids het heeft beoordeeld het niet meer kan worden aangepast, terwijl dit met videoref wel kan. Zou goede zaak zijn
    Vind ik leuk
    2cents +53763
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:47
    In dat geval kun je dus iedere beslissing aanvechten ná de wedstrijd. Daar komt bij dat het de uitslag van de wedstrijd waar het om ging niet meer “recht zet”. Juist dáár zot het probleem. Het gaat toch meer om het beïnvloeden van de betreffende wedstrijd dan om de schorsing zelf?
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5043
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:00
    is maar hoe de regels maakt denk ik. Ik vind dat schorsingen achteraf beoordeeld moeten kunnen worden. Het blijkt wekelijks dat de scheidsen er wel eens naast zitten (menselijk). Je moet bestraft kunnen worden voor je fouten.
    Vind ik leuk
    2cents +53763
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:05
    Daar miet je dus een videoref voor hebben. Hoe vaak denk je niet, bij een schorsing achteraf, waarom dat niet tijdens de wedstrijd gebeurde waardoor de ploeg die daadwerkelijk benadeeld werd er voordeel uit had kunnen halen?
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5043
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:31
    Ik ben zeker voor een video ref.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:23
    Ik ben tegen Hawkeye, had ons 2 punten opgeleverd, en het kampioenschap.........
    Hoe vind je 'm?
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5043
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:27
    deuzig!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:36
    Ja, en niet OVERAL, alleen in de Kuip, juist op die dag. Lucky Fey......
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5043
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:37
    zo is dat.
    Je vergeet nog dat we kampioen van de armoede zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:28
    Maakt niets uit Connie, daar kunnen we ook over mee praten.
    Hup een veertje voor jou, zal ik 'm zelf plaatsen?
    Ha, ha......
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:16
    Videoref is ook gewoon kut.
    Zit nog steeds zo'n pedant scheidsrechtertje de boel te beoordelen. Nog steeds te gevoelig voor subjectiviteit.
    Neem nou dat theaterstuk Willem II - Roda.

    Nijhuis fluiten en Higler achter de knoppen dan ligt de wedstrijd 97x stil om beelden te bekijken.
    Vind ik leuk
    Objectief +3067
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:26
    Dit wordt steeds meer een josti forum.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2564
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:27
    Ga jij er dan een keer vanaf word die weer een stuk normaler van.
    Vind ik leuk
    Objectief +3067
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:30
    Dit bedoelde ik dus met Mn vorige post....
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2564
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:36
    Je toont hiermee alleen maar nogmaals aan dat jijzelf van extreem laag denkniveau bent.
    Vind ik leuk
    Objectief +3067
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:40
    Precies. Schelden getuigt altijd van een hoog denkniveau he ;)
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2564
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:26
    Beide rood en discussie naar de sloot.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:35
    De oplossing is eenvoudig, pak die zich zelf verheerlijkende scheidsrechters aan en leer ze ( naast dat ze de regels moeten hanteren en niet moeten marchanderen) dat zij er zijn voor het voetbal en niet andersom.
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:35
    Die niet gegeven penalty kan ook van invloed zijn voor de titel. Moet die dan nog maar alsnog gegeven worden?

    Die vd Ende zou beter moeten weten. Juist hij moet achter scheidsrechters gaan staan en er op wijzen dat aan hun beslissing niet getornd moet worden. Als je met een videoref gaat werken wordt de discussie verlegd en erger: vele malen fanatieker onder de harde kern bij de aanhang.

    Kappen met dat gemiauw en gewoon accepteren dat de scheids de baas is. Dit respect moet de basis van onze mooie sport zijn.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3269
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:59
    @Jozef
    Toch ben ik er niet helemaal met je eens.
    Hoe de verhoudingen in de top zit weet ik niet betreft afstrepen voordeel/nadeel.
    Ik weet alleen dat het onderin (degradatie) wel zeker van invloed heeft.
    Nu wil ik niet door mijn Twente bril kijken maar als je heel goed nagaat heeft Twente de verhouding voordeel/nadeel 20%/80%
    Dus van de tien discutabele beslissingen er 8 van in het nadeel gehad.
    En momenten wat punten kostte.
    o.a. thuis ADO bij een stand van 2-2 kreeg Twente vlak voor tijd geen terechte strafschop en uit de tegen aanval scoorde ADO de 2-3.
    Uit tegen Heerenveen kreeg Twente een onterechte vrije trap tegen waaruit de winnende goal viel. Uit tegen Ajax, een onterechte penalty (winnende).
    Zo kan ik nog wel meer gevallen opnoemen maar dit kost Twente gewoon punten die wel eens van groot belang kan zijn.
    Dus accepteren wie de baas is, is soms heel erg moeilijk.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2647
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:00
    Je vergeet wel ff wat Twente thuis tegen Ajax geen rood kreeg, waardoor ze gelijk speelden. En nou vond ik de penalty van Ziyech gewoon terecht, maar die kun je iig al tegen elkaar wegstrepen
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3269
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:08
    Sorry, was geen penalty.
    Was er buiten dus kun je nooit zeggen dat die penalty terecht is.
    Je kunt wel zeggen dat het een terechte vrije trap was.
    Maar dat Twente geen rood kreeg was geen direct gevolg op het resultaat.
    Zo kan ik ook wel meer voorbeelden geven zoals dat Cuevas rood kreeg tegen AZ op een overtrteding op een AZ speler die er eigenlijk eerder vanaf moest met rood.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2647
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:11
    Je weet zelf ook dat Twente met 10 man er echt geen punt uit had getrokken tegen Ajax, dus absoluut wel direct invloed op het resultaat.
    Ik ga niet doen alsof ik elke wedstrijd van twente zie, dus als jij zegt dat ze veel benadeeld worden zal dat zijn. Alleen ze hebben vast ook wel geluk gehad
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3269
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:56
    Dat zeg ik 2 staat tot 8.
    Dus veel meer nadeel.
    Zoek alle wedstrijden maar op en zie je hoeveel pingels Twente niet mee kreeg terwijl op de zelfde manier wel tegen.
    Of twee doelpunten onterecht afgekeurd en wel één onterecht tegen kreeg.
    etc etc etc
    Zul je zien dat er van de 10 dubieuse beslissingen er 2 voor en 8 tegen Twente waren.
    Niks aan te doen, maar ik reageerde op Jozef dat het niet uitmaakt of je een keertje voor- of nadeel hebt.
    In dit geval, mocht Twente één punt tekort komen, dan kun je niet zeggen dat het geen invloed had.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1562
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:34
    Ik ben het helemaal met je eens. De videoref lost het ook niet op. Dan was het waarschijnlijk zelfs dezelfde uitslag gegeven, want Lozano was overduidelijk rood en Huntelaar twijfelachtig. Maar als de voetbalanalisten het rood vinden holt iedereen daarachteraan. Ik denk dat we het beter kunnen accepteren. You win some, you loose some. Achteraf, als de hele competitie gespeeld is krijgt elke ploeg ongeveer waar hij recht op had.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4178
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:46
    Leuk bedacht maar ik denk dat de UEFA/FIFA daar ook wel een mening over heeft, die zijn nou niet bepaald van de “vooruitgang”
    Vind ik leuk
    Korm +33959
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:47
    Allebei vrij pleiten zou ik zeggen!
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:50
    Aandoenlijke poging, Korm.
    Een idee moet ergens starten toch?
    Vind ik leuk
    Korm +33959
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:52
    ja toch :)
    ik denk dat Lozano en PSV al hard genoeg gestraft zijn.
    Zeker als je lees dat Huntelaar niet geschorst kan worden (wat ik meer een bewustje vond) mag van mij Lozano ook vrij gesproken worden
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2647
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:01
    Ik vond die van lozano bewuster. En het is een recidivist, dus gewoon schorsen. Zo'n man moet je niet eens in je selectie willen hebben als topclub zijnde!
    Vind ik leuk
    Korm +33959
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:03
    hahaha ga toch weg man. de grootste recedivisten zijn toppers, zie Zlatan en Suarez...
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2647
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:08
    Lozano wordt nooit zo groot als die twee
    Vind ik leuk
    Korm +33959
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:42
    knap dat jij dat al weet ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +36018
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:23
    Vandaar aandoenlijk... Je probeert de straf van Lozano niet los te zien van wat er met Huntelaar gebeurt. Als die link wel gelegd zou worden zou dat uniek zijn.
    Vind ik leuk
    Korm +33959
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:37
    Ik probeer niet te meten met 2 maten wat nu wel gebeurd :)
    Lozano verdiende de rode kaart ook gewoon hoor (met straf 1 wedstrijd) maar die verdiende huntelaar in mij ogen ook... Zo kan je zien dat scheidsrechters toch invloed gaat krijgen op kampioenschappen
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20408
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:47
    En door!
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1577
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:50
    Knippen en plakken gozertje, lachen met jou
    Vind ik leuk
    plein19 +1716
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:51
    Mario is een populist. Altijd roepen wat de emotie oproept. Liefst zo negatief mogelijk voor de bond. Als zijn idee wordt uitgevoerd dan kan je iedere wedstrijd opnieuw beoirdelen. Iedere verliezende ploeg kan wel 10 situaties van Nijhuis laten beoordelen. Om het eerlijk te maken moet de situatie dan ook van de rode kaart worden overgespeeld
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:59
    We kunnen wel zien wat voor mensen hier stemmen op de poll...
    52 procent durft te beweren dat wat Lozano deed erger was dan Huntelaar terwijl gewoon hetzelfde gebeurt. Hetzelfde geld overigens voor de 8 procent dat beweert dat Huntelaar het wel verdiende maar Lozano niet... kinderachtig gedoe.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3524
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:00
    Er hangen meer camera’s en ze krijgen meer tv rechten. Dus of alles gelijktrekken, of accepteren dat het zo is. Mario heeft wel een punt hier.
    Vind ik leuk
    Bako1985 +124
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:04
    Invloed op de competitie dat hebben de scheidsrechters individueel al dus Mario moet niet praten over invloed op de competitie.

    PSV heeft veel geluk en mazzel gehad al wedstrijd na wedstrijd en nu is het geluk op en moeten ze maar echt gaan beginnen met voetballen!!!!

    De wereld is hard maar de voetballerij is harder.......
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1610
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:06
    Deze discussie is al zo oud, er zijn onderzoeken genoeg naar geweest. Als je alle voordelen en nadelen met elkaar verrekend kwam je op eenzelfde aantal punten uit..soms win je wat,soms verlies je wat..
    Vind ik leuk
    mchollie +3430
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:01
    Hehe, eindelijk iemand die het durft uit te spreken.

    Die regel is uit de oertijd kom op zeg, het is 2018.

    Oneerlijkheid moet worden afgestraft, als het niet op het veld is dan maar na beoordeling van de camera's.
    Vind ik leuk
    EdwinG +194
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:22
    Uit een aantal reacties blijkt dat Mario zich er niet mee zou moeten bemoeien. Waarom niet? Naar mijn mening is de media er ook voor om misstanden aan de kaak te stellen (in landen als Rusland en China zitten zat journalisten in de gevangenis omdat ze de bevolking via krantenartikelen wijzen op misstanden in de maatschappij). Mario doet het gelukkig wel. En wat mij betreft zouden ze dat in Studio Voetbal ook moeten doen maar ze komen niet verder dan te constateren dat het in beide gevallen (Lozano én huntelaar) een rode kaart zou moeten zijn. Ze ruimen wel tijd in voor een nietszeggend item met Van der Vaart omdat hij 3 minuten heeft mogen invallen maar een inhoudelijke discussie voeren over verandering van regels gebeurt niet. Als niemand de KNVB hierop wijst verandert er niets.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6507
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:33
    hahah Die Lozano :D Die jongen bakt er toch niks van dus geen verlies :D
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:56
    Wat een gejammer als een Ajaxspeler wat doet. Allemaal een eierschaal op jullie hoofd ofzo met die debiel van een Kraaij voorop? Als het Ajax overkomt moeten we niet zeuren en gaan we vaak binnen drie tellen weer over tot de orde van de dag na de scheids van dienst wat schouderklopjes te hebben gegeven. Ga dan nu ook niet lopen jammeren als een stel kleine kleuters die verloren hebben met knikkeren.
    Vind ik leuk
    Dunne vis +41
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:09
    Kijk toch nog iemand zonder Ajax brilletje rood bloed rood had Roger hazetand rabbit moeten heben
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 10:10]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:19
    Roger Rabbit had daar een penalty moeten krijgen. Of heb je ff gemist dat van Polen shirtje wilde ruilen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:37
    Lig toch niet zo te zeiken Ajax is zo vaak benadeeld en PSV vaak bevoordeeld.
    Maar dan hoor je ze in Eindhoven niet die achterhoede en het middenveld kunnen ze continue kaarten geven die schoppen naar alles wat beweegt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:17
    Dan had de bal op de stip gemoeten. Van Polen maakt toch echt de eerste overtreding
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:31
    Kwaad is al geschiet en alle neusjes hebben er wederom baad bij.
    WEER!!!!!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 00:39
    Ik mis de gore tackel van Jörgensen in dit verhaal met twee benen waarvan één veel te hoog geheven. Dat was echt veel erger dan deze twee overtredingen en ook nog onbestraft...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Pleidooi voor wijzigen regels: 'Nu kan het zelfs van invloed zijn op de titelrace'