'Barcelona heeft beet en strikt opvolger van Iniesta voor veertig miljoen euro'

    'Barcelona heeft beet en strikt opvolger van Iniesta voor veertig miljoen euro'

    dinsdag 20 februari 2018 om 08:07

    FC Barcelona heeft een principeakkoord bereikt met Grêmio over de transfer van Arthur. De Catalanen hengelen al langere tijd naar de diensten van de 21-jarige middenvelder.

    Barça ziet in Arthur op termijn de vervanger van Andrés Iniesta, schrijft Diario Sport. Volgens de sportkrant werden beide clubs het maandag tijdens onderhandelingen in Porto Alegre eens over een transfersom van dertig miljoen euro plus tien miljoen aan bonussen. De koploper van de Primera Division betaalt een extra vijf miljoen na een bepaald aantal optredens en nog eens vijf miljoen als Arthur een nieuw contract tekent in Camp Nou.

    De Braziliaanse spelmaker maakt naar verwachting in januari 2019, na afloop van het seizoen in Brazilië, de oversteek naar Europa. Dat geeft Barcelona de tijd om het aantal spelers van buiten de Europese Unie terug te brengen. Momenteel worden die plekken ingenomen door Yerry Mina, Paulinho en Philippe Coutinho. Laatstgenoemde vraagt vermoedelijk een Portugees paspoort aan.

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 februari 2018 om 08:11
    Coutinho kan prima de plek van Iniesta overnemen lijkt me...
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3203
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:43
    Of eriksen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:53
    Zou ook een goede zijn idd
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:13
    Coutinho hebben ze al. Lijkt mij niet dat ze die voor de grap hebben gehaald.
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6043
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:13
    En wie is dat op de foto ik hoop die in het blauw speelt en niet weer zo een half meisje als die in het wit, of zoals ze het tegenwoordig zo mooi zeggen de metroman!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:59
    Is die in blauw.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11922
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:00
    Gremio speelt in blauw zwart.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1580
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:28
    Gremio staat er toch
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1690
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:08
    Als je een beetje voetbalkennis hebt weet je dat Gremio thuis in het blauw/zwarte tricot speelt.
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6043
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:16
    Vriendelijke man, misschien heb jij de tijd om al het buitenlands voetbal uit elk land te volgen maar dat heb ik niet.
    Ik volg alleen het Nederlands voetbal,Spaans en Engels, in mindere mate volg ik Duits en Italiaans voetbal verder eigenlijk geen ander land.
    Ik heb namelijk nog meer bezigheden en volgens mij is het een dagtaak om te weten welke club in welk land er in welk tricot speelt.
    Mijn excuses dat mijn voetbalkennis niet zover rijkt als het uwe.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1690
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:41
    Ik kijk ook alleen de eredivisie en de Champions League als ik daar tijd voor heb. Echter ben ik altijd groot fan geweest van Ronaldinho (in zijn Barca tijd) en heb ik destijds met een schuin oog de Braziliaanse competitie gevolgd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:37
    Hebben ze dan echt helemaal niks meer in die geroemde jeugdopleiding lopen? Heb de beste vent nog nooit zien spelen dus weet niet of het een goede aankoop kan worden, maar vind het vooral zo zonde dat er uit eigen jeugd niks meer doorbreekt.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11922
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:01
    Daar komt al jaren niks meer uit.
    Deulofeu zou ook weer zo'n parel zijn maar hoe vaak ze die ook verkopen, terugkopen en verhuren, beter wordt ie niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:32
    Precies dat dus. Ik vind dat zonde, maar goed blijkt bij elke topclub nog maar voor enkele jongens weggelegd. Wat me dan ook doet afvragen of die jeugdtrainers en oefeningen die ze doen bij clubs wel efficiënt genoeg zijn om toptalenten te kweken en klaar te stomen voor een eerste elftal. Blijkbaar niet, maar dan zou er geïnvesteerd moeten worden in die afstemming denk ik.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11922
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:54
    Wat me meer irriteert is dat dat soort clubs die 1 lichting ooit had waar er een stuk of 5 inderdaad uitgroeiden tot klasse splers, de rest van hun bestaan worden geroemd om hun jeugdopleiding.
    Barca is er daar 1 van, Utd een ander voorbeeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:01
    Heb je helemaal gelijk in.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27223
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:37
    Ik denk dat er gewoon in die regio niet genoeg toptalenten worden geboren om een heel Barca mee te vullen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:54
    Had zelf verwacht dat Alena de beoogde opvolger zou zijn van Iniesta, toch een van de grote talenten in de opleiding van Barca.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1710
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:41
    "De opvolger van Iniesta". Hoezo druk op die jongen z'n schouders?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:40
    Wat een vreselijke kudtclup dat barca.Koopt overal van alles weg en zit met torenhoge schulden die in nederland zouden betekenen dat de boel allang opgedoekt zou zijn.

    En dan dat onnozele volk hier dat ook de barca shirts koopt en dus meehelpt om deze onzin in stand te houden.

    Straks worden onze kinderen van de basisschool geplukt om in de jeugdopleiding van barca mee te hobbelen.
    Vind ik leuk
    Laliga +1982
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:51
    Weer iemand die niet weet hoe het werkt... het is in vergelijking niks anders dan de hypotheek die jij of iniedergeval 99 % op zijn huis heeft . Zolang je gewoon aflost + rente gebeurt er niks illegaals
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:54
    Nee maar de regeltjes zijn in nederland toch net ff een paar tandjes strenger ,waardoor onze clubs nooit mee zullen komen met de rest.

    En kijk eens naar de televisie-inkomsten ,die staan totaal niet in verhouding met de rest van europa dus is het dweilen met de kraan open.
    Vind ik leuk
    Laliga +1982
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:57
    Maar de regels zijn alleen hier zo , dus is het dan de schuld van al die clubs uit de andere competities? Of is het onze eigen schuld? En al ben ik zelf voorstander van de regels hier vind ik het ook weer niet zo raar
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:10
    We zijn toch 1 europa?. Alleen als het niet uitkomt niet.Vergeet niet ; nederland betaald zich scheel voor de eu,terwijl een land als spanje voor een schijntje plaatsneemt.

    En er moeten nog miljarden bij de komende tijd!.

    Het is dan toch ontzettend krom dat spaanse clubs hier voor vele miljoenen onze clubs leegkopen, terwijl wij ze via europa miljarden moeten toeschuiven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 10:11]
    Vind ik leuk
    JG +266
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:58
    Hou toch op met je Calimero-gedrag, bijna elke club in Europa heeft schulden. Zeik dan een beetje op de knvb. De tv gelden zijn in Engeland nog veel en veel hoger en daar kopen ze alles wat los en vast zit maar in Europa doen ze het toch niet goed. Voetbal leeft in die landen veel meer en daardoor dus ook hogere tv gelden. En Europa steekt dus echt geen geld in voetbalclubs, zijn mensen nu echt zo dom?! Voetbalclubs lenen bij de bank en die vragen interesten dus verdienen eraan waardoor de economie blijft draaien.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2930
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:42
    Ik ben zo een van die onozelaars , wat kan jij lullen man, lopen er in Nederland enkel Barça fans rond? Dat lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1690
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:17
    Ten eerste KUT schrijf je zo en niet met DT. Daarnaast heeft Barca inkomsten waar alle betaald voetbal clubs in NL en België samen nog niet aan kunnen tippen. Daardoor zijn de schulden te verwaarlozen. En ieder valt altijd over de schulden van Barca en Real omdat Spanje nog in financiele crisis zit. Moet je eens kijken wat de schulden bij de Engelse clubs zijn, die zijn tientallen zo niet honderden miljoenen hoger (United bijv). O ik zie al voor welke club je bent, dat zegt alles. Fijne dag nog.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3212
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:56
    Wat heeft het te maken met voor welke club hij is ? wil ik graag weten ?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 13:57]
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3042
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:54
    Philippe Coutinho. Laatstgenoemde vraagt vermoedelijk een Portugees paspoort aan.

    Hij kan beter een Nederlands paspoort aanvragen...
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +375
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:36
    Komt niks meet door de jeugd. Waar Barcalona bekend was.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:06
    de nieuwe iniesta. Het is wel een grote druk die op je komt te staan als relatief onbekende speler
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Barcelona heeft beet en strikt opvolger van Iniesta voor veertig miljoen euro'