Kluivert 'zesde grootste talent' ter wereld, vier andere Nederlanders in lijst

    Kluivert 'zesde grootste talent' ter wereld, vier andere Nederlanders in lijst

    dinsdag 20 februari 2018 om 11:19

    Justin Kluivert is volgens La Gazzetta dello Sport het zesde grootste talent van de wereld. De Italiaanse krant publiceerde een top-98 van spelers die in 1998 of later zijn geboren.

    Kluivert (Ajax) bezet daarin de zesde plek. Een andere topnotering is weggelegd voor zijn ploeggenoot Matthijs de Ligt, die de elfde plek inneemt. De top-drie bestaat uit Kylian Mbappé (Paris Saint-Germain), Christian Pulisic (Borussia Dortmund) en Gianluigi Donnarumma (AC Milan).

    Andere Nederlanders in de lijst zijn Timothy Fosu-Mensah (Manchester United) op plek 39, Teun Koopmeiners (AZ) op plek 96 en Leandro Fernandes (Juventus) op plek 97. Ook PSV levert een speler aan de lijst met grootste talenten ter wereld. De Argentijn Maximiliano Romero staat op de twintigste plek in het klassement. Daarnaast zijn er nog twee buitenlandse Eredivisie-spelers in de lijst opgenomen: Martin Odegaard (sc Heerenveen, plek 47) en Max Wöber (Ajax, plek 88).

    Eerder werd De Ligt in een lijst van CIES nog als grootste Nederlandse talent aangewezen.

    Poll

    Plek 6 voor Kluivert terecht?

    (1799 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 februari 2018 om 11:26
    Dumfries?
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1617
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:26
    Oei, wat een nare dag voor Justin..lekker bezig.alleen wat mij betreft niet lullen maar poetsen. Nu even een Justin stop wat nieuws betreft..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:30
    Onze Justin is dan ook een wereld talent :D
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:01
    Had hij maar het talent van zijn vader, maar helaas gaat niet veel worden met die jongen. Is nu al alleen met geld en randzaken bezig, wordt een gevalletje Depay.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:12
    Haha doe mij die glazen bol eens
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:27
    Slaat ook nergens op wat je zegt zou bijna denken dat je jaloers bent. Hij is pas 18 jaar en zit vol ambitie niks mis mee. We gaan het zien.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1174
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:21
    Misgunner!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:33
    Nee United hadden ze het over;)
    Vind ik leuk
    elijah +1487
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:25
    Patrick was spits.
    Justin is een vleugelaanvaller.

    Twee totaal verschillende spelers en talenten. Een spits heeft andere soort kwaliteiten en skills dan een vleugelspeler.

    En idd...DOE MIJ EENS DIE GLAZEN BOL :D???
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 16:31
    Daar heb je zeker lang over nagedacht,hoe zit het met je zelf ( nadruk op zelf)ben jij een verbeterde versie van je vader?Of heb je het zelfde bereikt,ik vind het jammer dat men niet goed leest en dan maar wat roept ( overigens is Donnaruma/Raiola de grootste geldwolf in de lijst).Wat Justin betreft,hij heeft het talent ( erfelijk)om met goede begeleiding uit te groeien tot een topspeler,hij is pas 18,toen was zelfs Messi niet op z'n allerbest, dat kwam met de jaren dus oordeel niet te snel en idd nu ff genoeg over Justin, lekker ballen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:28
    Alle ajax talenten zijn wereld talenten. Ze hebben vaak alleen de verkeerde zaakwaarnemer
    Vind ik leuk
    Aspers +457
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:00
    Ben ik het mee eens. Journalisten moeten ook eens stoppen met aan ieder 18 jarig talent te vragen wanneer ze naar het buitenland gaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:27
    Terecht dat Kluivert op zes staat. De ligt is mijn ogen een van de meest talentvolle verdedigers dus dat is ook meer dan terecht dat hij zo hoog staat. Fernandes ken ik niet echt.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2086
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:05
    Ach, Dolberg stond vorig jaar ook in dit lijstje. Kan gek lopen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:59
    Ach, het kan inderdaad gek lopen. Bijvoorbeeld dat er spelers van Feyenoord in de lijst komen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:43
    Vergeet niet dat jaren geleden Vilhena in de top stond, kan zeker gek lopen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:10
    Fernandes helaas net weggekocht bij PSV :(
    Vind ik leuk
    Olfie +4268
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:23
    Dat maakt alleen niet uit of je in het lijstje staat of niet ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:27
    Kluivert op de zesde plek van de grootste talenten ter wereld, niet serieus te nemen en dat zeg ik als Ajacied! Daar laat Kluivert veel te weinig voor zien.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11810
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:42
    Komt door papa Kluivert.
    Vind ik leuk
    Garrie +3774
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:43
    Jij ziet te weinig wat Kluivert laat zien. Niet zo vastklampen aan statistieken. Techniek, snelheid, passing, schot, allemaal exceptioneel gied in vergelijking met zijn leeftijdsgenoten. Kan een hele grote worden!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:50
    Te veel denken direct wanneer een speler af en toe iets leuks laat zien het een grote speler kan gaan worden. Datzelfde heb je met Bergwijn waar heel veel zo lyrisch over zijn, ik zie het allemaal ( nog ) niet dat het echte pareltjes zijn, in Nederland overdrijven ze vaak maar al te graag.
    Vind ik leuk
    Garrie +3774
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:08
    Aan dat overdrijven doe ik ook niet graag mee, ik meen dan ook oprecht wat ik zeg. Dit zonder het natuurlijk zeker te weten, er kan nog een hoop misgaan. Maar de balbehandeling van die jongen samen met zijn snelheid belooft een heleboel.
    Vind ik leuk
    Reyhan +318
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:58
    Precies wat je zegt "kan". We spreken elkaar over een jaar of 6 oke. Benieuwd waar Kluivert dan staat..
    Vind ik leuk
    Garrie +3774
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:05
    Natuurlijk, hij is pas jong dus kun je het alleen maar over potentieel hebben. Dit heeft hij dan ook meer dan de meeste leeftijdsgenoten. Ik steek mijn klauwen er ook niet voor in het vuur, sowieso niet met een zaakwaarnemer als mino raiola. Maar als iemand in Nederland een hele grote kan worden is hij het samen met de ligt en misschien ook nog Frenkie de jong..
    Vind ik leuk
    Reyhan +318
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:47
    Wat is het nou ? Een grote in Nederland worden of een Wereldklasse voetballer ? Grote voetballers in Nederland zeggen mij niet zoveel namelijk. Een goed voorbeeld is bijv. Davy Klaassen. Van hem dacht ook bijna iedereen (vooral de Ajax-supporters) dat hij het wel zou redden buiten Nederland, maar niets is minder waar. Zelfs een spelers als Brian Ruiz heeft het -ondanks zijn technische bagage- niet kunnen redden in het buitenland. Als je zegt dat Kluivert weleens uit zou kunnen groeien tot een topklasse-speler voor het niveau Nederland geef ik je daar groot gelijk in. Maar wees gewoon reëel. Als Kluivert daadwerkelijk zo goed is als hij en zovelen met hem denken, dan hadden Barcelona/Manchester City/PSG/Bayern Munchen liever gisteren dan vandaag op de stoep voor hem gestaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:11
    Eens! Rendement moet omhoog maar Kluivertje heeft iets exceptioneels
    Vind ik leuk
    RtdDub +11922
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:43
    Vraag me af waar hij had gestaan als hij zijn moeders achternaam had gehad.
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:33
    Gaat die lijst op alfabet dan?

    Kluivert heeft altijd tegen die naam op moeten boksen in z’n jeugd. Desondanks heeft hij bereikt waar hij nu staat. Tov de Kluivert in o17 is hij enorm gegroeid, want hij was destijds nog niet de uitblinker. Nu is hij dat wel van zijn generatie. Samen met De Ligt. En dat komt niet door z’n naam, eerder ondanks z’n naam.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11922
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:38
    Je zal mij niet horen zeggen dat ie niet in die lijst hoort maar laten we nou reëel blijven, zo'n naam helpt meer dan dat ie tegnewerkt

    Of denk je dat Jordi Cruijff met zijn voetbalkwaliteiten ook Barca, Utd, Nederlands elftal achter zijn naam had staan als hij... Piet Vlugopdekut had geheten?
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:46
    Jordi Cruijff kwam bij Barca door terwijl zijn vader daar werkte. Dat was bij Kluivert toch niet zo?

    En wat heeft hij precies te maken met de situatie van Kluivert? Of geldt dat altijd voor iedere speler met een bekende achternaam? Zoon van Hanegem maakte het ook niet. De basis is toch kwaliteit?
    Vind ik leuk
    RtdDub +11922
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:05
    Je hoort mij toch niet zeggen dat ie niet in de lijst hoort?
    Zoon van Van Hanegem heeft het altijd als een last gevoeld, voor zo ver ik weet. Was ook niet zo bezeten van voetbal had ik het idee.

    Ik vraag me alleen af waar hij had gestaan als hij de achternaam van zijn moeder had gehad.

    Link naar het originele artikel had ook fijn geweest want van dat plaatje word ik ook net wijzer als het gaat om wie er boven en onder hem staan.
    Misschien staat ie precies goed.
    Gezien de eerdere lijst van CIES (we kijken naar gespeelde minuten en zwaarte van competitie) vandaag waar een Hoogma met 0 minuten Hoffenheim wel in een talentlijst staat waar Malacia dan weer ontbreekt, heb ik zo mijn twijfels bij dit soort lijstjes.

    Vind ik leuk
    2cents +53885
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:11
    Natuurlijk zijn dit soort lijstjes niet extreem serieus te nemen, maar ik vind het veel te simpel om de waardering voor Kluivert op te hangen aan z’n naam. Die jongen heeft zich gewoon buitengewoon goed ontwikkeld.
    Vind ik leuk
    Urzaiz +1208
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:15
    Zoon van van hanegem is anders een vrij behoorlijke dj geworden hoor, die heeft het wel gemaakt ;)
    Vind ik leuk
    2cents +53885
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:19
    Vraag me af of dat ook was gelukt met de achternaam van zn moeder.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:12
    noem mij eens een 18-jarige linksbuiten op die op dit moment presteerde zoals kluivert? We kunnen overdrijven met het ophemelen van talenten, absoluut. Maar je kunt ook de andere kant op overdrijven. Uiteindelijk blijft het altijd koffiedik kijken wanneer je spreekt over wat een 18-jarige jongen kan bereiken. Maar dat riep toch iedereen ook bij neymar? want die moest het ook eerst maar eens laten zien in een echte competitie. Tot nu toe laat kluivert leuke dingen zien en moeten we hopen dat hij nog 2/3 jaar bij Ajax blijft, hij zich door blijft ontwikkelen en dan de stap maakt als een ietwat grotere meneer. Ik denk persoonlijk dat de stap oranje niet eens zo heel ver weg is, als je ziet wat we op dit moment voor aanbod hebben op de linksbuiten positie.
    Vind ik leuk
    san the man +1047
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:30
    Dat je neymar aanhaald is leuk maar Kluivert kun je echt nog lang niet vergelijken met hem.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:05
    Lezen is moeilijk. Ik vergelijk hem niet met neymar. Ik stel alleen dat het lastig is in te schatten wat voor potentie iemand echt heeft en haal daarbij het voorbeeld van neymar aan, waar velen twijfelden of hij het wel zou goed zou doen in een sterkere competitie. Nergens trek ik de vergelijking tussen neymar en kluivert als voetballer. Volgende keer iets beter lezen.
    Vind ik leuk
    Reyhan +318
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:59
    Ik weet niet of jij Neymar weleens gegoogled hebt voordat hij bij Barcelona tekende, maar die jongen had dribbels laten zien waar Kluivert momenteel alleen maar van kan dromen. Hou liever op man met je inschattingen. Je kon aan Neymar toen al zien dat hij het talent had van een wereldklasse speler. Hetzelfde geldt voor Kylian Mbappe en Gabriel Jesus. Nee sorry, bij Kluivert heb ik die vorm van talent nog niet ontdekt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:15
    Lees nou eens man, voordat je al giechelend op die reactie knop ramt. Hoe oud was jij destijds? Vrijwel iedereen kwam destijds met de opmerking: laat het hem eerst maar eens laten zien in een topcompetitie voordat we kunnen beoordelen hoe goed hij werkelijk is. Ik zeg toch nergens dat de 18-jarige kluivert net zo goed en ver is als dat neymar op die leeftijd was? Ik haal het er alleen maar bij om aan te geven dat het lastig inschatten is. Volgende keer even goed lezen en nadenken voordat je reageerd. Er zijn genoeg voorbeelden te over waar de stap naar een topcompetitie pijnlijk aantoonde dat het talent toch niet zo goed was als men dacht. Denk alleen vrij recentelijk al aan een Freddy adu of een hilalovic/odegaard.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 14:17]
    Vind ik leuk
    Reyhan +318
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:28
    haha grappenmaker. Het is misschien voor de Ajacieden moeilijk om het talent van een speler objectief in te schatten.. Net zoals de meeste Ajacieden Davy Klaassen wel rijp achtte voor een sprong naar het buitenland. Niets is minder waar gebleken ! Maar ja, dat heb je met die voetballers in Nederland. We lopen mijlenver achter op het buitenland en ondertussen leiden we zogenaamd allemaal potentiële wereldtoppers als Kluiver/Dolberg/Ziyech/De Ligt/De Jong op. Blijf het vooral zelf geloven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:05
    Dat zal allemaal wel, maar je bent volgens mij nu een beetje je frustratie over wat je dwars zit uit te spuwen, want alles wat je hier aanhaalt, is iets waar ik helemaal geen uitspraken over gedaan heb. Discussie voeren is iets wat tegenwoordig niet meer in je lespakket zit zie ik wel. Overigens is het wel grappig dat je dan achteraf hier de wijsneus komt lopen uithangen in het geval van Klaassen. Ik denk dat er niet veel zijn die zullen hebben geroepen dat Klaassen ooit ook maar de wereldtop zou gaan halen, maar ik had inderdaad ook niet verwacht dat hij zo zou falen bij een club als Everton. Maar klaarblijkelijk dachten ze daar bij Everton ook zo over, anders leg je niet zoveel geld neer voor een speler.
    Vind ik leuk
    Dunne vis +41
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:29
    Reactie aangepast VP
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 11:37]
    Vind ik leuk
    Florian87 +10676
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:30
    Goh wat ben jij aardig voor Kluivert!

    Sneu figuur.
    Vind ik leuk
    Dunne vis +41
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:31
    Reactie aangepast VP
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 11:37]
    Vind ik leuk
    Florian87 +10676
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:33
    Ik heb nog niet zolang geleden een klaplong opgelopen, moet ik nou nog mijn nek erbij breken ook?
    Vind ik leuk
    Dunne vis +41
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:55
    Zou wel mooi zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:34
    Hahahahhaha. Mooi man. Ik wou dat ik net zo positief als jou in het leven kan staan.. mn nek breken ben ik echter nog even niet aan toe
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 11:35]
    Vind ik leuk
    Dunne vis +41
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:56
    Da's jammer
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:35
    Jij bent ook niet lief :(
    Vind ik leuk
    Dunne vis +41
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:41
    Sorry normaal ben ik een hele lieve jongen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:46
    Kan gebeuren. Vanaf nu wel gedragen he
    Vind ik leuk
    Dunne vis +41
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:48
    Doe ik vanaf nu
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11810
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:43
    Nier reageren op zulke comments Florian, je bent beter dan dat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:31
    Je stinkt naar vis...
    Vind ik leuk
    Dunne vis +41
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:56
    Reactie verwijderd door vp.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +14934
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:30
    Wat is dat toch met die Kluivert hype elke dag hier tjongejonge...
    Vind ik leuk
    Florian87 +10676
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:32
    Ik geloof oprecht dat VP opdracht aan La Gazzetta dello Sport opdracht heeft gegeven om Kluivert te hypen, zodat VP er een nieuwsitem over kon maken, denk jij ook niet?
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +14934
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:36
    Nou ik weet het zelf niet, zal het voor de zekerheid zo even aan Halbe vragen. Die was bij de vergadering van VP.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11810
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:44
    Vergadering bestaande uit de hoofdredacteur en 18 stagiaires volgensmij.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3400
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:33
    Ze willen Labyad in Amsterdam en gebruiken nu hun media kanalen om die natte scheet in de markt te zetten.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22073
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:43
    Dat doen ze om gasten zoals Janzijnvader.... om toch elke dag te kunnen laten zeuren... waar moet je anders heen met je zure gedrag.....xD
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 11:45]
    Vind ik leuk
    TheMariner +3400
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:31
    Wist niet dat "gekke" Sjakie Swart voor Gazzetta dello Sport werkte.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7826
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:00
    Giacomo Nero noemen ze m daar
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:03
    Past die mooi tussen bij die gekke belgen
    Vind ik leuk
    John M. +4636
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:31
    Als je dit alles zo leest gaat Nederland een gouden tijdperk tegemoet. Natuurlijk moet dan wel de juiste bondscoach aan het roer staan. Hopen we het beste nu met Koeman. Zijn voorganger had eigenlijk ook goede spelers maar hij kon er niets mee aanvangen en stortte ons in het verderf.

    PS. Hier doel ik niet op Advocaat maar de BC daarvoor.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 11:40]
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13721
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:57
    Hiddink en daarna Blind. Advocaat past overigens prima in dat rijtje, alle 3 gefaald.
    Vind ik leuk
    John M. +4636
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:46
    Ik vind dat Advocaat zijn opgave goed gedaan heeft. Alleen tegen Frankrijk verloren en de rest gewonnen. En tegen dit Frankrijk zal ook Koeman niets bereiken. Dus volgens mij past hij niet in het rijtje.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13721
    woensdag 21 februari 2018 om 02:21
    De laatste pot vergeten? Advocaat is alleen maar voor zichzelf bezig geweest en tegen B-landen gewonnen, tegen Frankrijk op de aanval en in de laatste wedstrijd tegen Zweden verdedigen terwijl er weet ik hoeveel moesten scoren. Advocaat is net zo schuldig aan de misere als blind en hiddink, alle 3 prutsers.
    Vind ik leuk
    John M. +4636
    woensdag 21 februari 2018 om 11:45
    De laatste pot was tegen Zweden en die werd gewonnen met aanvallend spel. We moesten zoveel mogelijk scoren en natuurlijk waren twee doelpunten te weinig. Ik vind Advocaat nog steeds niet in dezelfde kategorie horen als Hiddink en Blind, waarbij Blind verreweg het slechste was wat Nederland ooit is overkomen op voetbalgebied.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4011
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:31
    Ergens ook de volledige lijst te zien? Voor de volledigheid
    Vind ik leuk
    3Bier +7705
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:33
    Wat een gelul zeg. Kluivert heeft nog niks gepresteerd. Dit jaar een paar goals gemaakt tegen Roda, Twente en NAC. Gaat toch nergens over? Heeft in Europa nog niks laten zien. Ook in de toppers tegen PSV en Feyenoord was hij 1 van de minderen. En dan zie je in de lijst namen staan die allemaal international zijn en CL spelen. Staat Kluivertje daar zomaar tussen....Op basis van wat vraag ik me dan af?
    Ik ben Ajacied en vind het een leuk spelertje en ben blij met hem, maar hoe hij nu omhoog wordt geschreven slaat nergens op. Zelfs de buitenlandse kranten slaan behoorlijk door.
    Vind ik leuk
    Reyhan +318
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:01
    3Bier, grote waardering voor jou dat je het -ondanks dat je Ajacied bent- objectief kunt beoordelen.
    Vind ik leuk
    R94 +1822
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:38
    Talentenlijstjes, van de 98 talenten kennen we er over 10 jaar nog maar 10
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:41
    Die hoort er helemaal niet op te staan.......snotneus die net als pappie grote mond heeft. oh...160 miljoen. Flapdrol
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:45
    De man van 160 miljoen. Pfff laat me niet lachen.
    Vind ik leuk
    SvL +264
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:52
    Met alle respect naar ajax toe. Ikvind dat hij nog totaal niks heeft bewezen. Laat hem in een seizoen maar 20 doelpunten maken en europees de uitblinker zijn dan praten we over een groot talent dan alleen 1/2 wedstrijden de uitblinker te zijn geweest.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:56
    Weer een prijs voor justina
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:57
    Een voetballer moet zich bezig houden met voetballen. En niet wat hij in de toekomst op moet gaan leveren. Wie weet wat er allemaal in toekomst nog gaat gebeuren. Misschien wordt hij aangereden door zijn vader. Dus gewoon voetballen
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2669
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:57
    Kluivertprimeur.nl
    Vind ik leuk
    Emnu +2172
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:01
    Raiola zal wel hebben lopen lobbyen bij z'n Italiaanse pers vriendjes.

    Die man doet alles om er een zo 'gunstig mogelijk' contract uit te slepen voor Kluivert.
    Of ie daar Justin nou echt een plezier mee doet, tja.

    Ik vrees met vrezen voor De Ligt, die gaat natuurlijk nooit meer verlengen nu hij ook bij Minne Rat in de stal zit...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:01
    De amssterdamse media slaat weer toe.Als dit talenten zijn dan zie ik het europees voetbal over een paar jaar somber in.Als we dan nog europees mogen voetballen.De amsterdamse media is echt weer aan het stoken.
    Dat je op deze manier aandacht wil krijgen dat is wel heel zielig.
    Ik zie in nederland geen talent anders hadden we het europees wel gered.
    Maar het losers clubje uit amsterdam moest de laatste plaats weer verspelen met hun zogenaamde talenten.
    Deze site is echt voor ajax.Kan iemand zorgen dat ze een virus krijgen.
    Heel dit bericht is uit de duim gezogen van 1 of andere ajaxied die zit te huilen dat ajax dit jaar geen kampioen word.Zelfs het kruitvat houd er rekening mee.Ze bestellen extra zakdoekjes in heel amsterdam.
    En iedereen krijgt bij die aankoop een zakje snoep er bij voor de troost.
    Wat een zielig gedrag van die amsterdammers.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11344
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:08
    Huil,huil.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:51
    Nee dat doe jullie al.Amsterdam heeft al een hele voorraad zakdoekjes ingeslagen.
    Ze willen weer niet een ramp krijgen door dar de winkels te weinig zakdoekjes heeft.Denk maar aan een tijdje terug.
    Amsterdammers stonden in de rij voor zakdoekjes na die verloren amateur wedstijd.Der waren zelfs rellen omdat er niet genoeg zakdoekjes waren,Loser
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11344
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:38
    Hou oud ben je eigenlijk man? Misschien beter naar t forum van de Donald Duck site gaan.Past jou gedrag beter!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20540
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:01
    volgens La Gazzetta dello Sport .......
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:46
    Dat kan er iedereen onder zetten.Of geloof jij ook als ik dit er neer zet onder de naam donald trump.
    Want dan ben je echt dom
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:48
    En hoe denk je dat die krant aan deze informatie komt.
    Die komen echt niet zelf kijken die bellen hier naar toe.
    En wie krijgen ze dan aan de lijn.
    De oplossing
    De amsterdamse media.
    Valt het kwartje
    Vind ik leuk
    michelhx +3536
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:02
    Oftewel, niet serieus te nemen.
    Begrijp me niet verkeerd, Justin heeft echt wel talent, maar om hem nu al in de top 10 te zetten gaat mij wat te ver.
    Of het is heel triest gesteld met het aantal talenten dat er wereldwijd rond loopt, dat kan ook nog.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5034
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:02
    Hoe serieus moet je die lijsten nemen? Ook vilhena heeft hierop gestaan!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:04
    Heel erg overdreven lopen er een hele hoop rond waar hij de veters niet eens van mag strikken..
    Die jongen wordt geen topspeler in buitenland alleen goed genoeg voor de tribune warm te houden
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:07
    Ach zo'n lijst niet te serieus nemen
    Je kan wel een heel leuk elftal maken met deze namen.
    Vind ik leuk
    Renelas +179
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:07
    Als Kluivert er in staat, hoort Frenkie er ook bij. Hij is wellicht wat ouder maar is daarmee ook ietsje verder mentaal.
    Vind ik leuk
    kcim +2665
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:11
    Zou mooi zijn als er een lijst van criteria vermeld wordt op basis waarvan ze de spelers een ranking geven.
    Of is dit een lijstje zoals wij ook hier op VP kunnen maken op basis van eigen voorkeuren en kleur van bril?
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1134
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:20
    Ja een heel groot talent maar waarschijnlijk gaat zijn mentaliteit hem ook opbreken. De echte super talenten onderscheiden zich maar in één ding. Het continue beter willen worden en niet te snel naast hun schoenen gaan lopen. Dat gezeik met Raiola nu al met Overmars, dat gaat hem niet worden. Geld voert de boventoon over de carrièreplanning.
    Vind ik leuk
    Eindje +82
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:22
    Nu nog de mentaliteit
    Vind ik leuk
    peinke +2002
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:22
    JA, daar is het dagelijkse ,,KluivertjesNieuws'' weer, gegenereerd door de Kluivertjes-PropagandaTrein op aanraden van Raiola.

    De onderhandelingen verlopen nogal stroef, dus gooien we er wat prijsverhogende berichtjes tegenaan. Als die gast niet weggaat voor 185 miljoen, dan weet ik het niet meer. Wat is die goed he. Die heeft al 10 wedstrijden in de basis gespeeld bij Ajax.
    Laat Ajax lekker de poot stijf houden, want zoals zoveel Kluivertjes, is dit mannetje iets teveel bezig met 100-en miljoenen en meer, i.p.v. z'n ontwikkeling als voetballer bij Ajax. Kan er iemand bij Ajax dit snotneusje even een paar oorvijgen geven en even flink door elkaar rammelen. Misschien komt hij dan weer bij zinnen en terug op aarde! Zo niet, snel verkopen!
    Ik laat er maar even mijn eigen analyse op los. Frenkie de Jong is nu al verder; De Ligt is een geweldenaar en zelfs Donny v.d. Beek ligt al een heel stuk voor in ontwikkeling. Gelukkig hebben die minder babbels.
    Dit wordt een probleem in je selectie!

    PS Kan Koeman deze gast ook links laten liggen!!1

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 12:26]
    Vind ik leuk
    Mallerd +1737
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:23
    Hoe dan?
    Vind ik leuk
    Basik013 +387
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:48
    Ik vind mathijs een groter talent dan justin maar wel lekker voor hem.
    Vind ik leuk
    Glenn55 +107
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:55
    Nog steeds denken we hier dat als een speler een beetje kan voetballen dat gelijk wereldsterren kunnen worden, alhoewel de NL competitie geen reet meer voorstelt. Natuurlijk zijn er best uitzonderingen, maar die zijn op een hand te tellen uiteindelijk.
    Vooral het mentale aspect en de echte wil om in zichzelf te investeren ontbreken vaak wanneer er met geld wordt gesmeten, allerlei randzaken en verleidelijkheden zijn vaak de valkuilen.
    Vaak kun je al zien aan de houding en gedrag van de spelers buiten en in t veld of ze wel kunnen slagen.
    Leuk hoor die zelfverzekerdheid en grote mond, maar wat hebben ze nou al bewezen? die paar goede acties en doelpunten in de competitie?.... wacht maar tot je wekelijks met meedogenloze verdedigers te maken hebt en veel meer handelingssnelheid nodig hebt, dan piepen ze opeens heel anders!
    Depay is misschien eindelijk wat aan de betere hand, maar een paar goede wedstrijden maken nog geen zomer, het is veel moeilijker om wekelijks uit te blinken.
    Het is voor t NL voetbal te hopen dat er eindelijk weer een generatie op staat waarop het NL elftal op kun bouwen, op zeer korte termijn denk ik toch nog niet!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:57
    altijd worden de talenten van Ajax de hemel in geprezen,
    Vind ik leuk
    Vato75 +2280
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:05
    Pietro pellegri
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:24
    nou ik weet niet wie die lijst bij houd maar is alleen maar bullshit. op grond waarvan is hij een geweldig talent is het puur omdat hij kluivert heet want dat gevoel heb ik. Als je naar spanje gaat weet je wel hoeveel talenten er daar rondlopen dan praat ik niet eens over zuidamerica brazilie en argentinie enz. is echt bullshit hij is constant op de brommer zelden productief is alleen maar wild wil wild
    Vind ik leuk
    kees ee +541
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:04
    waarschijnlijk draagt de amsterdamse pers bij aan het samenstellen van de lijst !? en weten die veel waar zuid amerika ligt ??
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 16:34
    50 cc 0f 80 cc
    Vind ik leuk
    kees ee +541
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:26
    net als overige promo's voor amsterdam is deze flauwekul rechtstreeks van onze onvolprezen (sport) pers afkomstig !!?
    Vind ik leuk
    JustG +312
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:44
    Zet hem eerst ff tegenover goede verdedigers. Dan wil ik het nog wel is zien.
    Vind ik leuk
    Hesses +964
    dinsdag 20 februari 2018 om 14:03
    Op 6 grootste talent ????? Qua lengte zeker dan.
    Want als speler vind ik hem erg beperkt.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1474
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:48
    Mason Mount?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 21:26
    Hoe kan dat nou hij is 1 meter 40
    Vind ik leuk
    Gid010 +678
    dinsdag 20 februari 2018 om 22:14
    Als hij dat echt is volgens die krant, dan is wel bedroevend gesteld wat betreft talenten..
    Vind ik leuk
    FACT +2317
    dinsdag 20 februari 2018 om 22:20
    Nee man!

    Kluivert is de beste ter wereld! Ooit! Uit de geschiedenis, van het universum!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kluivert 'zesde grootste talent' ter wereld, vier andere Nederlanders in lijst