'Sommige dingen die Van der Vaart doet zijn echt van een andere planeet'

    'Sommige dingen die Van der Vaart doet zijn echt van een andere planeet'

    dinsdag 20 februari 2018 om 15:26

    Rafael van der Vaart mag dan slechts een bijrol spelen bij FC Midtjylland, dat betekent niet dat de status van de Nederlandse spelmaker is afgebrokkeld in Denemarken. Teamgenoot Tim Sparv geniet op de training intens van de aanwezigheid van Van der Vaart. 

    "Van der Vaart is hier een ster. De carrière die hij heeft gehad is echt ongelofelijk: Real Madrid, Tottenham Hotspur en Ajax, dat is indrukwekkend. Sommige dingen die hij op de training doet zijn echt van een andere planeet. Dat meen ik echt", vertelt de middenvelder in gesprek met ELF Voetbal

    Sparv, oud-speler van FC Groningen, is laaiend enthousiast over zijn ervaren ploeggenoot. "Fysiek is hij misschien niet op topniveau, maar hij ziet nog steeds dingen die niemand anders op het veld ziet. Ik geniet daar echt van. Elke dag op de training hoop ik dat ik bij dezelfde ploeg als Van der Vaart zit. Dan weet ik dat het een leuke training gaat worden."

    Afgelopen weekend maakte Van der Vaart voor het eerst sinds lange tijd weer minuten voor Midtjylland

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 februari 2018 om 15:31
    Dat is dan wel weer een tof compliment voor hem, na al die shit die hij iedere keer over zich heen krijgt.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8372
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:35
    Ja, maar of je nou zo blij moet zijn met een compliment dat het zo leuk is om met je te trainen.....?
    Vind ik leuk
    The Genius +2812
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:53
    lekker nederlands, zelfs bij een compliment nagaan of het wel een goed compliment is...

    Edit; ik begrijp dat een compliment ten alle tijden goed is maar weet even niet hoe ik het anders moet bewoorden
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    RtdDub +8372
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:23
    Ja, en ik heb het erover dat je niet altijd even blij hoeft te zijn met bepaalde complimenten.
    Zoals Van der Vaart die ongetwijfeld liever een compliment over zijn goede spel in een topper tegen Kopenhagen had willen hebben. Maar ja, als je niet speelt, gaat dat niet lukken.
    Al zat ie laatst wel weer eens op de bank.
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1044
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:40
    Hij eet heel veel Milky Way, marsepein en buitenaardse bitterballen
    Vind ik leuk
    JustH +9412
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:06
    Wat dan weer het tegenovergestelde van een compliment is.
    Maar dat maakt niet uit, het was een van de grootheden van het voetbal, en dan haal jij het in je stomme harses om het over bitterballen te gaan hebben.
    Hoe ga je om met goede sportmensen in Nederland.
    MISSELIJKMAKEND
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1044
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:41
    Als je te veel bitterballen eet, word je inderdaad misselijk... is toch logisch gekkie.
    Vind ik leuk
    JustH +9412
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:42
    Blij dat je het niet snapt.
    Had ik je toch goed ingeschat.
    Vind ik leuk
    Stranger +4025
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:44
    Met goede sportmensen wordt er in Nederland respectvol om gegaan.
    Met zelf benoemde "goede" sportmensen niet!
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1044
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:59
    Het is toch gewoon een feit dat Van der Vaart van een kroketje houdt? Net als Kramer overigens?
    Vind ik leuk
    JustH +9412
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:29
    v/d Vaart hoort niet bij de goede sportmensen?
    Vind ik leuk
    Stranger +4025
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:55
    Wat mij betreft niet.
    Vind ik leuk
    Stranger +4025
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:42
    Nee hoor geen bitterballen. Frikandellen;-)
    Vind ik leuk
    Gizmo +3800
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:17
    En die jaagt ie na de training dan weer op een buitenaards tempo naar binnen!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +197
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:17
    Dat is wel leuk voor hem inderdaad.Hij kan wel beter de eer aan zich zelf houden en stoppen, in zijn Prime echt een topper maar dat is hij al heel lang niet meer
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:33
    Zoveel respect de internationals die destijds Oranje naar de finales en halve finale schoten. Ik hoop op een terugkeer naar de eredivisie, daar zal hij ook op handen en voeten worden gedragen
    Vind ik leuk
    Sil95 +9130
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:34
    Voor Ajax is hij niet meer van toegevoegde waarde vind ik. Wellicht dat John van het Schip hem oppikt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    OverdOse +1574
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:37
    Waar zou je hem graag zien spelen? Zelf denk ik dat hij iets kan toevoegen bij een club als Pec, lekker een team om hem heen bouwen en zijn creativiteit gebruiken
    Vind ik leuk
    Pieterv14 +427
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:35
    Als ie zo goed is op de training waarom speelt hij dan niet? Ik kan dat niet begrijpen!
    Vind ik leuk
    3Bier +5521
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:36
    Tegenwoordig red je het niet meer op alleen talent. Je moet gewoon fit zijn. Helaas heeft hij geen mentaliteit. Wat was hij een supertalent! Zelden iemand zo goed gezien in zijn debuutseizoen. Is er nooit helemaal uit gekomen. Zo zonde.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7543
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:27
    Als je bij Tottenham en Real speelt is het er toch wel redelijk uitgekomen mag ik denken.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1987
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:22
    van de vart heeft bij overal de bank warm gehouden! bij ajax verloor hij zijn plek en ging via de achterdeur naar hsv. bij hsv was jij twee jaar in bloedvorm. naar medrid gegaan en kwam ook daar met de tijd op de bank terecht en daarna ook nergens meer waar genaakt.. deze jongen kon nooit 90min spelen wilde niet hard trainen en leefde nooit naar zijn vak..snijder daarintegen heeft het wel overal waar gemaakt en dat terwijl deze oliebol meer talent en techniek had dan snijder!
    Vind ik leuk
    El Cazador +4418
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:36
    Stylist als van der Vaart past niet in de Deense voetbalcultuur, het is daar meer kick and rush achtig voetbal. Harde werkers a la Zweden, maar weinig technisch en tactisch vernuft.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2565
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:37
    Deze man is in z'n hoofd nog steeds top, maar het lichaam kan niet meer uitvoeren wat het hoofd denkt en ziet. Dat is het probleem.

    Na dit seizoen gewoon lekker stoppen en even goed uitrusten. Ook al is dat met tachtig frikandellen per week. Zijn probleem.

    Daarna kijken wat hij verder gaat doen
    Vind ik leuk
    Sil95 +9130
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:37
    Toch blijf ik erbij dat Van der Vaart al vele jaren terug een punt achter zijn carrière had moeten zetten. Zijn verblijf bij Real Betis Sevilla en zijn verblijf bij Midtjylland zijn vooralsnog tot een deceptie uitgelopen. Toch zeer zonde om een voetballer met voorheen zoveel klasse en aanzien zo af te zien takelen.
    Vind ik leuk
    BassieN +11046
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:40
    Als hij nog steeds zo goed zou zijn zou hij echt wel spelen hoor, het is Midtjylland..
    Vind ik leuk
    SvL +123
    dinsdag 20 februari 2018 om 15:50
    Hij ziet op het veld de frietkraam ja die niemand ziet.
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2959
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:23
    De frikadellen die hij bakt in de Airfryer zijn inderdaad van een andere planeet zo lekker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:47
    Frikandellen eten zeker ;p
    Nee mooi dit compliment. Mag ook wel. Ondanks dat hij misschien niet meer zo goed is, toch petje af voor zijn beslissing destijds. Niet voor het geld, maar voor een gezin kiezen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21441
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:54
    Tja, Tim Sparv mislukte bij Groningen.. Alles wat Raffie doet is dan al snel prachtig.

    Tuurlijk kan Raffie lekker voetballen. Maar wel zonde als hij alleen op de training mag meedoen.
    Vind ik leuk
    orion73 +1090
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:42
    Precies op de training. Daar worden geen wedstrijden gewonnen.
    Vind ik leuk
    Butsbal +11571
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:45
    Laatst frotte hij een BigTasty in 1 keer helemaal in zn mond. Echt van een andere planeet man
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:11
    Eindelijk iemand die positief praat over RAF.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9526
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:29
    Hij heeft op basis van deze periode geen complimenten verdiend. Als je na zo'n lange tijd nog steeds niet fit bent voor een aanmerkelijk lager niveau dan hij gewend was, dan leeft hij niet voor zijn werk en dat is waardeloos van hem.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3060
    woensdag 21 februari 2018 om 00:49
    Kan Rafael niet een snackbar beginnen met Kramer? :)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Sommige dingen die Van der Vaart doet zijn echt van een andere planeet'