Update: 'Meppende en bespuugde Agüero vrijuit; clubs worden wel aangeklaagd'

    Update: 'Meppende en bespuugde Agüero vrijuit; clubs worden wel aangeklaagd'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 februari 2018 om 19:00di 20-02-2018 om 19:00

    Manchester City overweegt juridische stappen te ondernemen nadat Sergio Agüero maandagavond op het veld van Wigan Athletic werd belaagd door een fan van de thuisclub. In de FA Cup ging City op bezoek bij League One-ploeg Wigan met 1-0 onderuit. Na het laatste fluitsignaal bestormden supporters het veld. 

    Te zien was hoe een woedende Agüero op een gegeven moment naar iemand uithaalde. Op social media werd maandagavond geopperd dat de Argentijnse goalgetter geschorst moet worden voor die actie, maar persbureau PA weet dat Man City juist gaat proberen om de fan in kwestie aan te pakken. 

    Agüero zou namelijk ondergespuugd zijn door de supporter. Hij werd ook uitgescholden: suck my d**k, kreeg hij volgens PA naar zijn hoofd geslingerd. In eerste instantie negeerde Agüero de actie, maar uiteindelijk ging de Zuid-Amerikaan toch de confrontatie aan. 

    Agüero heeft de zaak inmiddels besproken met zijn club en Manchester City is nu van plan om stappen te ondernemen.

    Update 19.00 uur: Sergio Agüero hoeft niet te vrezen voor een straf. De FA is niet van plan om spelers te vervolgen vanwege de onrust die ontstond in het FA Cup-duel van Manchester City bij Wigan Athletic, meldt onder meer Sky Sports. Wel worden beide clubs aangeklaagd omdat ze er niet in slaagden hun spelers onder controle te houden na de rode kaart van Fabian Delph.

    Plaats een reactie

    Mo +11772
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:30
    Hij had die debiel lekker een poffert op zn neus mogen geven van mij, wat een achterlijke nietsnut ben je dan zeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:34
    Ja alleen dan zou hij waarschijnlijk wel een schorsing krijgen!
    Hij heeft het goed opgelost voor een zuid Amerikaan
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:52
    Hij deelde toch ook gewoon uit?
    Kwam niet goed aan maar dat is een ander verhaal.
    Daarna wilde hij er nog een keer achteraan.
    Vind ik leuk
    Mo +11772
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:55
    Vind je het gek? Volkomen begrijpelijk
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:57
    Oh, dat wel.
    Maar elders haalde ik Cantona aan.
    Ook die reactie van hem was begrijpelijk.
    Het kostte hem alleen een schorsing van 9 maanden.

    Kan het allemaal wel eens begrijpelijk zijn, is het het waard?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:17
    Lekker 9 maanden vakantie en een paar miljoen opstrijken, waar kan ik tekenen?
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4984
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:08
    Cantona sprong over de boarding om iemand in elkaar te slaan die hem verbaal beledigde. Is echt heel iets anders dan deze situatie toch.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:58
    Ja klopt maar er waren meerdere spelers van city op het veld. Ze werden in het nauw gedreven en toen liep het uit de hand. Je mag jezelf verdedigen, en aguero zou dit natuurlijk niet zomaar doen. Miljoenen mensen die het kunnen zien
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:00
    Oh ja..... Clipje wat ik heb gezien kan ik nou niet zeggen dat er ook maar iemand schoonheidsprijzen aan het verdienen was.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:03
    Op youtube staan betere man. Is ook gevaarlijk als je als tegenstander op vreemde bodem, zo omsingeld word door supporters van de thuis club
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:37
    Ja, kan me comfortabelere situaties voorstellen.
    Snap het ook niet helemaal want Wigan was meer een rugby stad dan voetbalstad
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:02
    Heb je filmpjes gezien op youtube?
    En ja is onverantwoord en nu zien we een x waarom dat gewoon niet slim is.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:34
    Nee, behalve die Aguero clip heb ik nog 1 andere clip gezien. Wigan supporters op het veld, zingenb\irritant doend voor het, wat ik aannnem, uitvak.
    Had ik wel weer genoeg gezien.
    Vier feest, vier je fantastische overwinning maar doet dat lekker niet voor zo'n uitvak.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 18:18
    En toch winnen ze van ManCity, 1 vd best voetballende clubs op dit moment.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11175
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:30
    Sowieso zou er eens een einde moeten komen aan die idiote pitch invading. Levert alleen maar tumult en chaos op.
    Vind ik leuk
    Gavv +936
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:40
    Bwa komop, zulke dingen tonen gewoon de passie en bertrokkenheid met je club. Ik vind juist dat men eens mag stoppen met supporters soms als criminelen te behandelen. Men mag toch niets meer tegenwoordig. Liefst van al wilt men tegenwoordig dat supporters zitten, zwijgen en consumeren.

    Natuurlijk moet je je als supporters dan wel gedragen en niet zoals in dit artikel, als je als club herhaaldelijk in de problemen komt door je supporters dan ben ik wel pro (tijdelijke) strenge maatregelen.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15886
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:44
    Pitch invasies zijn cool, als de supporters zich niet bemoeien met ook maat iemand van de tegenpartij. En normaal gesproken zouden de stewards de spelers snel van het veld halen maar dat werd hier niet gedaan
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:49
    Nergens keur je het slaan van Aguero af.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:52
    Als Kun gelijk krijgt dan begon hij niet

    dan snap ik dat je het niet afkeurt
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:53
    Als speler hoor je niet te meppen, klaar. Als hij nou fysiek werd aangevallen oke.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:55
    Als je wordt ondergespuugd heb je het recht een klap te geven aan die eikel
    Vind ik leuk
    bra-m-s +423
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:11
    In welke sectie van het wetboek van strafrecht staat dat?
    #workingclass-laws

    Volgens mij wordt dit dan gezien als twee afzonderlijke strafzaken. Niet zo dat als jij een een dakpan op mijn kop gooit en ik dat dan bij jou doe, het daarbij gelaten wordt. Beetje populaire uitspraak, maar natuurlijk wel gewoon sentimentele bullshit.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:13
    Own justice. Fuck the system
    Vind ik leuk
    bra-m-s +423
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:18


    Gewoon twee afzonderlijke rechtzaken. Als ik jou provoceer (hetgeen subjectief is; zelfs deze terechtwijzing van jou onnozelheid kan als dusdanig gezien worden, maar evengoed als gezonde discussie) op wat voor manier dan ook en jij mij een pak rammel verkoopt, dan zul je met een beter verhaal moeten komen als "ik werd uitgelokt". En als nijn provocatie dan ook strafbaar is ben ik ook de pineut. Overigens moet dat wel bewezen worden, en ik vind die slaande beweging duidelijker te zien dan spuug (heb he het zien gebeuren?) Geluk voor Aguero dat de supporters hem opzochten en niet andersom. Anders had dit gewoon een gevalletje Cantona moeten zijn.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 20:01]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21950
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:22
    "Als Kun gelijk krijgt"
    Ik zeg niet zonder reden ALS in mn originele comment

    En het ligt altijd aan hoe ver je ermee doorgaat. Als je iemand mept met een mes naar je gericht is het niks. Mep je iemand die je een oen noemt dan heb je een serieus probleem.
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1102
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:50
    Dus jij zou je zomaar zonder reageren laten onder spugen? Beledigen? en bedreigen? Eigen schuld dikke bult Aguero had die mafkees gewoon een paar flinke hoeken mogen geven sneu figuur ben jij afgeven op een speler die zich (zwaar terecht) zelf verdedigt.
    Vind ik leuk
    bra-m-s +423
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:30
    Nergens val ik aguero af (beetje begrijpend lezen bertje) maar ben ik het er wel mee oneens dat er voor eigen rechter gespeeld zou moeten worden.
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1102
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:07
    Ik had het niet over jouw reactie/tegen jou ik had het tegen het heerschap genaamd
    Lozano-Cr7-PSV-Real Madrid.
    Vind ik leuk
    bra-m-s +423
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:36
    g-town de gekste.

    Ik heb er eens even over nagedacht en ja ik zou me laten bedreigen (afhankelijk van context - 2-8 jaar cel of gepdboete categorie 4) en beledigen(maximaal 3 maanden of geldboete categorie 2). Beide klachtmisdrijven waardoor een klacht bij de politie al voldoende is voor hen om over te MOETEN gaan op onderzoek en aanklacht (mits bewijs). Mezelf laten provoceren en me een strafblad laten aannaaien omdat een tokkie slechte zin heeft lijkt wel het domste dat ik zou kunnen doen.

    Spugen kan als belediging of als mishandeling worden gezien. Die maandjes cel of geldboete die het degene oplevert om zoiets achterlijks uit te halen staat, in mijn ogen, in schril contrast met een kloddertje spuug op mn shirtje.

    Maar misschien kun jij me de wijsheid ervan verhelderen! Wat ik met mijn "hoeken" kan uitrichten, schat ik minder destructief in dan een aanklacht en een flinke boete of gevangenisstraf. Maar ik weet ook niet in wat voor milieu jij bent opgegroeit natuurlijk, misschien ben je wel een vechtersbaasje;) zo niet, gewoon slim zijn knul.

    Tenzij je het anders ziet natuurlijk, ik discussieer graag.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 20:07]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:39
    Geschorst moet worden? Waarvoor? Terechte actie van Aguero, je hoeft je niet alles te laten gevallen van een stelletje halve tamme.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3295
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:39
    Gisteren vond ik dat Aguero een flinke schorsing moest krijgen. Maar als hij inderdaad bespuugd is snap ik zijn reactie volkomen. Al is het natuurlijk niet slim dat hij dan zo reageert en ook nog moet worden tegengehouden door iemand van Manchester City.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:48
    Dus dan mag je gewoon slaan als je bespuugd wordt en uitgescholden wat een onzin.
    Vind ik leuk
    Simpel +189
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:56
    Als jij door iemand met een of andere ziekte wordt bespuugd en je krijgt het in je oog kan je ernstige ziektes krijgen

    Dan heb ik liever een klap van iemand.
    En geloof me ik zou ook slaan als iemand zou spugen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:50
    Cantona werd 9 maanden geschorst omdat ie het niet eens was met wat een fan tegen hem zei.
    Dus ik weet niet wat City denkt te bewerkstelligen hiermee, behoudens aanval is de beste verdediging?

    Vind ik leuk
    SvL +356
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:51
    Ikvind wel grappig dat dit nog steeds kan in Engeland. In competitie krijg je levenslang stadionverbod bij het betreden van het veld en een fixen boete. En als er wat gewonnen is dan is het wel prima. En vind tevens voor de veiligheid voor de spelers ook niet goed dat er 1000den mensen dat veld oprennnen. Zie wat er daardoor gebeurd.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:22
    Volgens mij geldt er in Engeland al jaren een zero tolerance-beleid aangaande fans die het veld betreden. Van de terraces af, het veld op = ban.
    Vind het typisch Nederlands om te gaan zeuren om wat die Aguero evt. gedaan zou kunnen hebben, en waarom. Feit is; die Wigan-aanhanger hoort daar gewoon NIET te lopen.
    Identiteit vaststellen van al deze knapen, en allemaal op een stadionverbod tracteren. En Aguero gewoon lekker met rust laten. #Flauwekul.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19049
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:14
    Iemand bespugen is het laagste wat er is.
    Vind ik leuk
    bra-m-s +423
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:10
    Blij dat jij onze wetten niet maakt. Ik kan toch wel 100 dingen verzinnen die kwalijker zijn en meer schade opleveren.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19049
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:37
    Wat goed van jou zeg.
    Bedoel als manier om iemand te schofferen.
    Vind ik leuk
    bra-m-s +423
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:58
    Zeg dan gewoon meteen wat je bedoelt? ;)

    Als ik tegen mn vriendin zeg dat ze eieren moet meenemen, ookal bedoelde ik kaas, kan ik het haar dan kwalijk nemen als ze met eieren thuiskomt?

    on topic; spugen is vies.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 21:01]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:11
    Snap de reactie wel maar dit kon nog wel eens een heel groot staartje kunnen krijgen.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1421
    woensdag 21 februari 2018 om 18:03
    “Besproken met zijn club en manchester city”. Aan welke club behoort hij dan toe? beste luitjes van de redactie?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws