Cocu geprezen: 'Die geven we meteen een contract voor vijf jaar. Ja toch?'

    Cocu geprezen: 'Die geven we meteen een contract voor vijf jaar. Ja toch?'

    woensdag 21 februari 2018 om 00:00

    Waar het PSV van trainer Phillip Cocu al maanden ladingen kritiek te verwerken krijgt, is Ronald Waterreus lyrisch over de prestaties van Cocu. Ook de voormalig doelman van de Eindhovenaren ziet dat het spel niet altijd denderend is, maar dat de prijzenkast de afgelopen jaren wel aardig werd aangevuld. 

    In gesprek met De PSV Supporter gaat Waterreus in op het huidige PSV. "Ik vind vooral dat dit PSV Phillip Cocu reflecteert. Phillip was een exceptionele speler, maar hij was óók de speler die precies wist wat er nodig was om een wedstrijd te winnen. Dat laat hij als trainer weer zien. En ja, het gros van de supporters klaagt over het gebodene. Maar aan de andere kant: ook zij staan aan het einde van het seizoen op het Stadhuisplein te juichen", aldus de voetbalanalist.

    "Ik heb ook wel eens mijn bedenkingen over wat ik zie. Maar als Cocu straks vijf jaar trainer is en hij wordt, laten we het hopen, drie keer kampioen, wint één keer de beker én overwintert in de Champions League, dan doe je het geweldig. De volgende trainer die dat kan garanderen, geven we meteen een contract voor vijf jaar. Ja toch?"

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Is de kritiek op Cocu terecht?

    (1114 stemmen)

    Plaats een reactie

    Spaanse mug +12338
    woensdag 21 februari 2018 om 00:01
    Helemaal mee eens Ronald.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +43317
    woensdag 21 februari 2018 om 00:28
    Yep.
    Het spelersmateriaal is niet al te best sinds het vertrek van ervaren spelers. Ik had nooit voorafgaand verwacht, dat wij nog zouden strijden om het kampioenschap.
    Dit is te danken aan Cocu.
    Youngsters krijgen rustig aan wat meer kansen (5 stuks dit seizoen: Rosario, Lammers, Malen, Mauro, gudmundason)

    Zelf zou ik wel een wissel doorvoeren: Rosario in de basis voor Hendrix.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 00:31]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 06:37
    Spelersmateriaal is misschien inderdaad niet al te best, maar je zou toch wel mogen verwachten dat ze tegen clubs als Excelsior en Sparta thuis na 1-0 gewoon doorzetten en 3/4-0 van maken? Daar is het materiaal zeker goed genoeg voor.
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 07:55
    kansen zijn er wel maar worden niet afgemaakt, dus nee de kwaliteit is er dus niet
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 00:04
    Cocu haalt het maximale eruit, knap alleen mag hij bietje meer lef tonen, maar zolang we winnen en de schaal hebben hoor je mij nie klagen.
    Vind ik leuk
    JustH +14946
    woensdag 21 februari 2018 om 00:08
    Al wordt je in 5 jaar, 4 x kampioen en 1 x tweede is het niet goed genoeg hier.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 00:13
    Cocu haalt er inderdaad het maximale uit. Sympathieke en beschaafde vent.

    Maar om naar te kijken, speelt PSV wel het slechtste voetbal van het linkerrijtje.
    Vind ik leuk
    13 +11544
    woensdag 21 februari 2018 om 00:15
    Effectief, net als De Boer.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12338
    woensdag 21 februari 2018 om 00:23
    Zo effectief was die wissel van Milik tegen de Graafschap niet.
    :~)
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +43317
    woensdag 21 februari 2018 om 00:24
    Ouch!!!
    Vind ik leuk
    13 +11544
    woensdag 21 februari 2018 om 03:07
    Niet voor mij hoor. Dat was een enerverende wedstrijd, maar voor mij was 14-05-2017 nog net ff belangrijker.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 03:08]
    Vind ik leuk
    Always PSV +10580
    woensdag 21 februari 2018 om 00:25
    Klopt, en als je kampioen wordt lult niemand er meer over hoe je dat hebt gedaan. Ronald heeft helemaal gelijk.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1506
    woensdag 21 februari 2018 om 02:23
    Wij, ajax fans, lullen nog steed over de laatste 2 jaar onder FdBoer. Onder welke steen lig jij
    Vind ik leuk
    Always PSV +10580
    woensdag 21 februari 2018 om 10:14
    Ik lees er hier niet veel meer over. Was het gezellig vannacht?
    Vind ik leuk
    Voebtal +5826
    woensdag 21 februari 2018 om 05:09
    Zelfde generatie en idd vergelijkbaar saai voetbal.
    Gio trouwens ook, ik schaar deze 3 vrienden onder de mindere coaches van afgelopen 20 jaar. De Boer heeft dan wel het meeste succes behaald in een korte periode maar hij had dan ook de beste spelers.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6124
    woensdag 21 februari 2018 om 02:11
    Ben bang dat de huidige stand, veel te veel rooskleurig is voor PSV

    en dat PSV gewoon heel heel matig is. en dat er snel een grote kwaliteits injectie nodig is.

    je ziet bv nu ook aan Feyenoord dat vorig jaar gewoon bijna alles mee zat.

    Net zoals dit jaar heeft het PSV tot afgelopen zatedag nog niet echt tegen gezeten. hebben veel wedstrijden ( ook tegen mindere tegenstanders) die beide kanten op konden gaan.

    ben benieuwt hoe men over Cocu denkt als hij zondag van Feyenoord verliest. Tegen UTrecht volgende week ook punten verspeelt. en Tegen Ajax ook verliest en ze in eindhoven zonder prijs blijven

    dan vraag ik me af hoe de suporters er dan over denken over dat oersaaie spel ( en vooral matige spel) van PSV.

    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 08:03
    Nou daar hoeven we niet te wachten tot zondag hoor. Cocu behaald goede resultaten maar zoals jij al zei vind ik het ook geflatteerd. De wissels van Cocu vind ik niet goed, en dat is 1 van de weinige dingen waar je het verschil mee kan maken. PSV moet vooral thuis meer laten zien dan dat er nu gedaan wordt.
    Vind ik leuk
    Quareck +7029
    woensdag 21 februari 2018 om 08:19
    Je hebt voor een deel wel gelijk, maar andersom is het ook zo dat bijvoorbeeld in de wedstrijd tegen Twente (4-3), psv al met 5-2 voor had moeten staan. Psv scoort vrij veel, het is niet allemaal geluk natuurlijk. In mijn ogen waren alleen Feijenoord thuis en Zwolle uit onterechte uitslagen. Maar misschien ben ik te positief :)
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6124
    woensdag 21 februari 2018 om 09:52
    als we het over terechte uitslagen gaan hebben dan had Ajax bijna alles moeten winnen. zijn meestal de betere club

    maar kan me nog een wedstrijd van 2/3 weken geleden herinneren dat ze in de allerlaaste seconden nog winnen. als die speler gewoon rustig de bal bij zich houd dan spelen ze gelijk. maar hij wil nog in de 93ste minuut iemand door de benen spelen.
    Vind ik leuk
    Quareck +7029
    woensdag 21 februari 2018 om 12:55
    Ik ben dan misschien te positief, maar bij jou is het nog iets erger.. Ajax heeft ook echt wel wedstrijden terecht verloren en onterecht gewonnen. Ik geef het dan tenminste nog toe. Ze zijn wel meestal de betere ploeg, maar dat is psv natuurlijk ook.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1506
    woensdag 21 februari 2018 om 02:21
    Sinds Watereus zei dat hij wou dat Ajax nooit had bestaan (studio voetbal uitzending) neem ik hem niet meer serieus. Wat een kneus.
    Ajax Feyenoord en PSV hebben kleur gegeven aan het NL voetbal.
    Heikneuter Watereus slikt een pilletje teveel. Vriendje van Stratum en Jaja.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 02:22]
    Vind ik leuk
    Farmer +11608
    woensdag 21 februari 2018 om 04:48
    Op zich heeft Waterreus een punt-je, maar wat hij niet noemt bv, is dat PSV vooral(snog 5 punten) voorstaat omdat de concurrentie het gewoon zwáár laat afweten.
    Ajax met haar finaleplek-EL vorig seizoen, en haar financiële middelen, zou toch nooit met deze inhaalrace bezig moeten zijn. Feyenoord: Kampioen-af, zou toch nooit zo mogen inzakken, nee, PSV zou zelfs meer mogen vrezen van AZ of Utrecht dan wellicht...
    Met alle respect naar onze geduchte subtoppers,...
    Nee, dat is toch geen 'Kampioens-race'?
    Cocu doet het redelijk, en naar behoren. maar ik vind er niks uitzonderlijks aan iig.
    1 slagje beter als een 13-in-een-dozijn-trainer.
    PSV zal bv geen kampioen worden'omdat ze de beste zijn', maar meer omdat de rest nóg minder was dit jaar.

    En bash mij maar neer als azijnzeiker oid; gezien de staat van het Nederlandse voetbal, is dat, denk ík iig, een realistische constatering.

    Maar goed, wat net zo realistisch ís, is dat Cocu er ook wéinig aan kan doen 'in zn uppie' dat de competitie hier instort, en onze clubs steeds minder te besteden of 'zeggen' hebben in Europa.

    PSV's uitschietertje tegen Atletico, kon nog wel eens een 'streep onder een stukje voetbalhistorie' worden, als ik alles een beetje aanzie zo.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 04:51]
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6124
    woensdag 21 februari 2018 om 09:58
    je vergeet wat er bij Ajax met nouri is gebeurt, dat heeft heel lang door gewerkt. en ook punten gekost

    Vind ik leuk
    Voebtal +5826
    woensdag 21 februari 2018 om 05:04
    PSV supporters willen ook leuk en aantrekkelijk voetbal zien Waterreus. Ik bedoel je betaalt geld om vermaakt te worden als supporter. Zondag moet het gebeuren tegen Feyenoord en dan mag het best een keer lelijk, tegen de kleinere ploegen verwacht je spektakel.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 06:14
    Cocu duwen ze alle veren in zijn reet, terwijl het voetbal net zo lelijk was als bij frank de boer bij Ajax. Dat is natuurlijk een klein beetje onzin! Ik vindt het van allebei een goede prestatie, en kan echt niet zeggen dat ik de ene beter vindt dan de ander
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 08:04
    het verschil met cocu en de boer is wel dat ajax in die tijd de betere selectie had. PSV heeft dit jaar zeker niet de beste selectie en dat is een groot verschil
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:11
    Nou, Ajax had ook absoluut geen wereldtoppers!

    Nogmaals vind ik (als ajaxman) het ongelooflijk knap wat Cocu even flikt. Maar zijn selectie is absoluut niet beter of slechter dan die van Ajax.
    En het is toch echt het werk van de trainer om er een goed team van te maken!
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 08:13
    Ajax had ook geen wereld toppers maar de selectie was wel beter dan die van Feyenoord of PSV.
    Dit seizoen vind ik Ajax echt wel de betere selectie hebben dan PSV.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:16
    Dit jaar is de selectie inderdaad (op papier) beter. Maar de omstandigheden hoe ze het seizoen hebben moeten openen waren ook niet ideaal! (voornamelijk het verhaal Nouri, het was niet alleen een collega, maar ook voor vele een echte vriend). Ik ben in ieder geval benieuwd of Cocu de kopjes rustig kan houden, want al spelen ze lelijk voetbal, als je na 34 wedstrijden bovenaan staat ben je in mijn ogen de terechte kampioen
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 08:20
    Ik denk niet dat PSV kampioen wordt, daar hebben ze de kwaliteiten niet voor en de wisselbeleid van Cocu heb ik ook mij vraagtekens bij :)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:21

    Ik hoop natuurlijk dat Ajax kampioen wordt :)
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 08:24
    Die hebben wel de beste papieren in mij ogen.
    al zie ik het natuurlijk graag anders ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 08:24]
    Vind ik leuk
    popiejopie +2406
    woensdag 21 februari 2018 om 10:13
    Ik denk dat de winnaar van PSV-Ajax ook de kampioen zal zijn. PSV en Ajax zullen naast die wedstrijd allebei nog wel iets van punten laten liggen. Maar dat wordt de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Enden +3949
    woensdag 21 februari 2018 om 06:48
    P SV eerste helft thuis tegen Heerenveen 40 procent balbezit.
    Toen was het gewoon 11 tegen 11
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 06:49]
    Vind ik leuk
    popiejopie +2406
    woensdag 21 februari 2018 om 10:08
    En sinds wanneer is balbezit belangrijk?
    Vind ik leuk
    Enden +3949
    woensdag 21 februari 2018 om 14:53
    Voor mij niet maar kan geloven dat je als supporter toch wel wat meer wil zien van jouw team
    Vind ik leuk
    popiejopie +2406
    woensdag 21 februari 2018 om 16:54
    Ja en wat heeft balbezit daar mee te maken.

    PSV stond op dat moment gewoon 2-0 voor.
    Vind ik leuk
    Enden +3949
    woensdag 21 februari 2018 om 18:37
    Ik snap het, dat zal het verschil tussen de AJAX en de PSV supporter wel zijn. Supporters zullen wel aan het genieten geweest zijn op de tribune.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 18:37]
    Vind ik leuk
    popiejopie +2406
    woensdag 21 februari 2018 om 20:43
    Ik ben zelf al heel wat jaren voor Ajax en geloof me dat ik bij elk kampioenschap net zo blij ben, mooi voetbal of niet. Mooi voetbal is leuk maar kan mij gestolen worden als ze maar winnen en hun best doen.

    Denk je dat Ajax alleen met mooi voetbal zoveel succes heeft geboekt? Ik wil je niet uit je droom halen maar de echte successen waren egt niet behaald door wonderschoon voetbal.
    Vind ik leuk
    Enden +3949
    woensdag 21 februari 2018 om 21:03
    Oei schijn ik gezegd te hebben dat AJAX haar titels met wonderschoon voetbal heeft behaald. Wat ik wel aangeef is dat ik vind dat de standaard van AJAX hoger ligt dan bij een andere ploeg.
    Wanneer AJAX wint met 40 procent balbezit zitten de supporters niet rustig op de tribune.

    De Boer haalt meerdere titels net als Cocu maar krijg kritiek omdat het voetbal tikkie breed is.
    Ik ben een kritische supporter. Ik houd van teams die van lef houden. Niet van kampioen worden met armoedige tikkies breed
    Dat geef ik bovenstaand aan. Prima wanneer jullie even blij zijn met een kampioenschap waardeloos (in mijn ogen) voetbal. Ik niet.
    Vind ik leuk
    Enden +3949
    woensdag 21 februari 2018 om 06:48
    P SV eerste helft thuis tegen Heerenveen 40 procent balbezit.
    Toen was het gewoon 11 tegen 11
    Vind ik leuk
    Morris +22425
    woensdag 21 februari 2018 om 07:43
    Cocu doet het goed want het materiaal wat hij van Brands krijgt, is echt om te huilen.

    Hij kan niet anders.
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 08:05
    Brands ook niet omdat er simpel weg niet genoeg geld is...
    Vind ik leuk
    Morris +22425
    woensdag 21 februari 2018 om 08:07
    dan moet hij betere zaken doen. Sorry maar hij verkoopt spelers rond de marktwaarde..
    hij is al jaren TD en zijn taak is om goede spelers te halen en met dikke winst te verkopen. ondertussen prijzen winnen.
    Alleen maar gokken op het winnen van prijzen is Russisch roulette.
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 08:11
    Vind dit makkelijk gezegd. Ik neem aan dat je doelt op Moreno en Guardado? Tja dat zijn spelers die je met dit soort afspraken nog kan lokken en die spelers hebben PSV ook gewoon geld opgeleverd dus daar kan ik wel mee leven. Locadia is bijvoorbeeld wel gewoon voor de hoofdprijs vertrokken..
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:18
    Hoezo Locadia voor de hoofdprijs? ;)
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 08:18
    ik geef er nog geen 7 miljoen voor ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:20
    7 Ton bedoel je he ;)


    Of 7 euro?
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 08:24
    precies, dat!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +43317
    woensdag 21 februari 2018 om 09:37
    Lach maar...zijn debuut was in ieder geval top. Hij heeft nu ook jaren getraind onder Luc Nilis en van Nistelrooy...ik schrijf locadia niet af.
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 09:57
    ik vind hem nog geen 7 miljoen waard..
    Vind ik leuk
    Morris +22425
    woensdag 21 februari 2018 om 08:32
    Nee ik doel op veel meer spelers
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 08:38
    oke, nu maak je mij wel nieuwsgierig :)
    Vind ik leuk
    Morris +22425
    woensdag 21 februari 2018 om 10:02
    Lens, matavz, Mertens, narsingh, hiljemark, willems
    Vind ik leuk
    popiejopie +2406
    woensdag 21 februari 2018 om 10:21
    Brands is toch verreweg de beste TD van Nederland dat valt bijna niet te ontkennen. Brands zit niet op zijn plek omdat hij een goede voetballer was maar omdat hij zich bewezen heeft in het vak bij RKC en AZ. Ik zou willen dat er zo iemand bij Ajax zat.

    Zijn taak is trouwens niet om spelers met dikke winst te verkopen, zijn taak is om elk jaar weer een goed elftal op de been te brengen met de middelen die hij heeft.

    Daarbij heeft een TD bij Ajax vele malen meer mogelijkheden dan bij die provincieclub. Ajacieden zijn nu eenmaal duurder dan PSVers en Ajax heeft meer aanzien waardoor spelers liever naar Ajax gaan.
    Vind ik leuk
    Morris +22425
    woensdag 21 februari 2018 om 10:33
    Ik deel je mening totaal niet. Ja hij is niet slecht maar zeker niet de beste.
    Ik vind dat hij meestal geen goed gebalanceerd elftal creëert. Het is aan de coach om zich aan te passen aan een matig elftal. Er zit geen lijn in, geen filosofie.
    Zijn timing in verkoop is vaak niet goed. Hij moet ook gewoon zakenman zijn. Verdienen om weer te kunnen verkopen
    Vind ik leuk
    popiejopie +2406
    woensdag 21 februari 2018 om 10:45
    Voor PSV begrippen zet hij toch altijd een goed elftal neer.

    Maar wie is er beter in Nederland dan? Van Geel toch niet?

    En wat bedoel je precies met Filosofie? Ik hoor namelijk altijd het woord filosofie in Nederland. De enige filosofie die hier geldt op het moment is dat we telkens onze beste spelers moeten verkopen want de laatste 5 jaar is er qua speelwijze geen enkele filosofie te ontdekken.
    Vind ik leuk
    Morris +22425
    woensdag 21 februari 2018 om 10:48
    Filosofie is voor mij zijn gedachten omtrent aankoop, bezetting, speelstijl.

    Verdedigers kopen is niet zijn sterkste kant.
    Vind ik leuk
    Korm +33712
    woensdag 21 februari 2018 om 11:05
    sterker nog, daar denkt hij niet eens aan ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 09:16
    Wat een verschrikkelijke kut trainer
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 09:25
    Cocu is op en op top man
    Vind ik leuk
    myrthewit +1554
    woensdag 21 februari 2018 om 09:41
    Gewoon doen natuurlijk. Hij heeft inderdaad succes met slechte spelers. Maar ik zou liever een club met goede spelers in de Champions League zien.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2406
    woensdag 21 februari 2018 om 10:07
    Voor het eerst dat ik het met deze "schijtvlek" van het voetbal eens ben.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9026
    woensdag 21 februari 2018 om 10:13
    Hij heeft gelijk, maar de trieste waarheid blijft dat "een" Kampioen dit seizoen de Kampioen van de armoede wordt.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11922
    woensdag 21 februari 2018 om 11:30
    1 van die titels werd door Frank de Boer verloren, niet door Cocu gewonnen
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:22
    Tijd dat ze in nederland prestatie voetbal gaan spelen. Je wilt toch prijzen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Cocu geprezen: 'Die geven we meteen een contract voor vijf jaar. Ja toch?'