Van Wolfswinkel kreeg berichtje van Roger Federer: Dat is toch wel heel erg gaaf

    Van Wolfswinkel kreeg berichtje van Roger Federer: "Dat is toch wel heel erg gaaf"

    woensdag 21 februari 2018 om 08:24

    Ricky van Wolfswinkel heeft in zijn eerste halve seizoen bij FC Basel een prima indruk achtergelaten. De van Vitesse overgekomen spits is lange tijd uitgeschakeld geweest met een blessure, maar heeft met zeven doelpunten in dertien competitiewedstrijden een uitstekend moyenne. 

    Bovendien wordt zijn persoonlijkheid zeer gewaardeerd in Zwitserland. "De club maakte de keuze tussen mij en Sébastien Haller (toen nog spelend voor FC Utrecht, red.). De keuze viel op mij, en ik begreep dat mijn karakter de doorslag gaf", vertelt de 29-jarige spits aan Voetbal International. "De manier waarop ik me in het veld opstelde naar mijn medespelers, onder meer nadat ik had gescoord. Daar hechtten ze blijkbaar veel waarde aan, want het moet bij de open cultuur van de club passen."

    Van Wolfswinkel zelf voelde zich ook meteen gewaardeerd door Basel. De regerend landskampioen deed er alles aan om de tweevoudig international los te weken van Vitesse. "Trainer Raphaël Wicky, technisch directeur Marc Streller en clubicoon Alexander Frei hebben alle drie los van elkaar wedstrijden bezocht. We raakten in gesprek en ik werd steeds enthousiaster." Nadat hij tekende, werd hij benaderd door tennislegende en Basel-fan Roger Federer. "Hij had een bericht voor me. Ricky, welkom bij FC Basel. Heel veel succes bij onze mooie club! Dat is toch wel heel erg gaaf."

    Plaats een reactie

    Bep Slatter +9521
    woensdag 21 februari 2018 om 08:30
    Federer, mooie sportman. Zouden sommigen eens goed naar moeten kijken.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +4734
    woensdag 21 februari 2018 om 13:22
    Absoluut,mooi voorbeeld voor de jeugd!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:31
    Prima spits.
    Jammer genoeg na 1 seizoen Vitesse, weer weggekocht.
    Vind ik leuk
    Dicky +16148
    woensdag 21 februari 2018 om 08:52
    Vitesse kon niet anders. Van Wolfswinkel had een clausule in zijn contract. Zonder die clausule had hij niet eens in Arnhem gespeeld. Alleen maar winst voor Vitesse en Van Wolfswinkel. Wij een beker en 4,5 miljoen euro winst. Van Wolfswinkel heeft via Vitesse zijn carrière weer een nieuwe impuls kunnen geven en zit nu bij een mooie club. Alleen maar winnaars in deze deal.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:58
    Heb je gelijk in Dicky.Toch jammer dat zo'n speler niet in de Eredivisie blijft.
    Vind ik leuk
    Dicky +16148
    woensdag 21 februari 2018 om 09:05
    O zeker. Maar dat weet je. Als een speler enigszins boven het maaiveld uitkomt dan wordt hij weggehaald. Zeker bij alle clubs onder Feyenoord. Ik bekijk het vanuit het perspectief van Vitesse. En Vitesse heeft een fantastische deal gehad. Ik vind Matavs overigens een betere voetballer dan Van Wolfswinkel. Die wanneer hij niet scoorde weinig toevoegde aan het spel van Vitesse. Matavs is niet alleen belangrijk vanwege zijn goals. Hij is ook nog eens een begaafde voetballer die een bal kan vasthouden en andere spelers in stelling brengt. Dit is een verloren jaar. Maar voor komend seizoen verwacht ik er veel van.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 09:10
    Vitesse, moet eerst zorgen voor een goeie trainer.
    Iemand die van aanvallend voetbal houd.Stegeman zou mijn optie nummer 1 zijn voor Vitesse.Maar ik ben bang dat het v/d Looi gaat worden.
    Vind ik leuk
    Dicky +16148
    woensdag 21 februari 2018 om 09:21
    Ik hoop ook op Stegeman. Maar mocht het Van der Looi worden dan zal ik hem in ieder geval het voordeel van de twijfel geven. Het is een behoudende trainer, maar ik heb altijd wel het idee dat er een plan achter zijn manier van spelen zit. Dat heb ik bij Fräser nooit gehad. Bovendien heeft Van der Looi bij Vitesse wel de beschikking over wat beter materiaal dan hij bij Willem II en Groningen had. Wie weet wat hij kan met Vitesse.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 09:32
    Fräser, heeft een vlotte babbel.En ik snap heel vaak zijn keuze's niet met wissels.Maar keuze genoeg kwa trainers.
    En slechter voetbal kan het bijna niet worden volgend seizoen.Haha.
    Vind ik leuk
    song +601
    woensdag 21 februari 2018 om 09:41
    Het is een drama met Henkie.
    Misschien kan hij een talkshow beginnen.
    Dat lullen gaat hem zeker goed af.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 10:39
    Ben ik het mee eens Hollywood.
    Vind ik leuk
    song +601
    woensdag 21 februari 2018 om 09:23
    Stegeman, zou ook mijn keuze zijn.
    Maar er is volop keuze geloof ik aan het eind van het seizoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 08:37
    Goede optie als jorgenson word verkocht
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11042
    woensdag 21 februari 2018 om 08:41
    Jammer dat hij is weggegaan.
    Vind ik leuk
    Dicky +16148
    woensdag 21 februari 2018 om 08:57
    Ach Van Wolfswinkel had Vitesse dit seizoen ook niet kunnen redden. Matavs is een betere voetballer. Het scheelt dat er komende zomer weinig interesse zal zijn voor de spelers van Vitesse. Volgend seizoen een fatsoenlijke trainer voor deze groep en we gaan knallen.
    Vind ik leuk
    Ponypack +60
    woensdag 21 februari 2018 om 08:54
    Wat was Ricky dan een verademing vergelijken bij Castangios, was goed voor de sfeer in de groep en veel goals. Hopelijk keert die op een dag nog terug naar z’n jeugdliefde!
    Vind ik leuk
    Dicky +16148
    woensdag 21 februari 2018 om 08:59
    Wie is er geen verademing ten opzichte van Castaignos? Hij speelde afgelopen Zaterdag voor het eerst dit seizoen een acceptabele wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Ponypack +60
    woensdag 21 februari 2018 om 11:09
    Paulo Rink?
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11042
    woensdag 21 februari 2018 om 11:20
    Bob Peters :)
    Vind ik leuk
    Dicky +16148
    woensdag 21 februari 2018 om 11:44
    Bob was veel beter ;)
    Vind ik leuk
    Dicky +16148
    woensdag 21 februari 2018 om 11:43
    Die was beter.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Wolfswinkel kreeg berichtje van Roger Federer: "Dat is toch wel heel erg gaaf"