'Zó'n mooi publiek. Het voetbal leeft hier zó erg. Meer dan in Den Haag'

    'Zó'n mooi publiek. Het voetbal leeft hier zó erg. Meer dan in Den Haag'

    woensdag 21 februari 2018 om 16:02

    Giovanni Korte vindt het heerlijk om speler van NAC Breda te zijn. De aanvaller uit Den Haag geniet intens van het fanatieke thuispubliek in het Rat Verlegh Stadion. 

    "Nu ik anderhalf jaar bij NAC speel ben ik deze club en stad echt gaan waarderen", vertelt Korte (24) in gesprek met ELF Voetbal"Ik weet nog dat ik hier naar een wedstrijd kwam kijken, toen de belangstelling van NAC serieus werd."

    "NAC speelde tegen Willem II in de play-offs en ik zat met Tommie Beugelsdijk op de tribune. Ik weet nog dat ik tegen Tommie zei: ik ben gek als ik hier niet ga spelen."

    "Zo'n mooi publiek, altijd een vol huis. Het voetbal leeft hier zó erg. Meer dan in Den Haag. Ik weet niet hoeveel supporters er de laatste tijd bij ADO op de tribune hebben gezeten, maar het verschil met NAC is groot. In Breda leven ze echt mee."

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +15373
    woensdag 21 februari 2018 om 16:11
    Toch kijk ik liever naar ADO dan naar NAC;)
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:15
    Komt omdat Den Haag een bijzonder gesegregeerde stad is helaas. Desalniettemin is het een mooie stad met de gasten die Den Haag fan zijn een enorm hart voor de club hebben
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    woensdag 21 februari 2018 om 16:16
    Mooiere spelers ook om naar te kijken daar in Breda.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1341
    woensdag 21 februari 2018 om 17:09
    Presteren geen kut wat mooi zeg.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:17
    Het enige waarin Nac uitblinkt: haar supporters.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:19
    En het avondje nac voor de tegenstanders. En bier.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8443
    woensdag 21 februari 2018 om 16:28
    En het meest achterlijke uitvak van alle stadions in Nederland.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16961
    woensdag 21 februari 2018 om 16:49
    Viskom-;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +8443
    woensdag 21 februari 2018 om 16:51
    Door een viskom kan je tenminste nog naar buiten kijken.
    Die troep voor je snufferd in het nac stadion heeft nog het meest weg van mat glas.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16961
    woensdag 21 februari 2018 om 16:56
    Ik vind het ook één van de mindere uitvakken. PSV en Groningen ook zwaar kut uitvak.
    Vind ik leuk
    palko +1811
    woensdag 21 februari 2018 om 16:46
    @PvhZ, dat klopt. En zeker niet altijd in positieve zin. B.v. als de tegenstander het in zijn hoofd haalt om van NAC te winnen. Dat zou eigenlijk in Breda verboden moeten worden.... ;)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2107
    woensdag 21 februari 2018 om 16:21
    Ik verbaas me ook nog altijd dat steden als Breda , Enschede en Heerenveen meer supporters van de plaatselijke profclub hebben dan de grote stad Den Haag.
    Als je naar inwoners en mogelijkheden kijkt is ADO veel kleiner dan dat het kan zijn , op zich zonde , had graag gezien dat ze de feyenoords en ajaxs partij hadden geboden
    Vind ik leuk
    R94 +916
    woensdag 21 februari 2018 om 16:30
    Misschien dat ik een gevaarlijke uitspraak doe maar ligt dat ook niet een beetje aan de groepen die in het stadion zitten? ADO heeft nu eenmaal een imago dat het wat 'asociaal' is, dat zie je ook wel in het stadion terug aan het publiek wat erop af komt. Ik zie bij de clubs die jij noemt namelijk veel meer gezinnen op de tribune zitten dan bij ADO, daar wordt het grootste gedeelte toch bezet door de harde kernen. Overigens niks mis mee, ik vind dat fanatieke van de supporters van ADO mooi om te zien. Maar veel clubs moeten het naast een harde kern ook hebben van gezinnen en mensen die eens in de tijd een potje voetbal bezoeken, dat mist in Den Haag denk ik door de reputatie die de club heeft.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2107
    woensdag 21 februari 2018 om 16:41
    Als dat zo is dan moet de club ado daar snel iets aan veranderen lijkt me.
    Moet ook eerlijk zeggen dat de club ook alles doet om de plaatselijke burger weg bij t stadion te houden met dat kunstgras , stadion ergens aan de snelweg ipv naast de lange poten en dat stadion straalt helemaal geen voetbal uit van de buitenkant net een schaatsbaan.
    Vind ik leuk
    popiejopie +1938
    woensdag 21 februari 2018 om 16:59
    Dat is allang niet meer. De supporters van Den Haag komen volgensmij tegenwoordig het minst negatief in het nieuws van alle eredivisie clubs.
    Vind ik leuk
    R94 +916
    woensdag 21 februari 2018 om 17:09
    Dat kan, maar een imago hou je altijd. Het grootste gedeelte van het stadion wordt bezet door fanatiekelingen, daar gaat het gemiddelde gezin of de 'normale' supporter niet snel tussen zitten. Dat is wel een beetje de charme van ADO, maar dat verklaart wel waarom het daar nooit echt vol zit denk ik.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1341
    woensdag 21 februari 2018 om 17:12
    Heb liever fanatiekelingen dan klapvee en bioscooppubliek. ADO heeft een unieke fanatieke aanhang. The Proud of Holland-;)
    Vind ik leuk
    R94 +916
    woensdag 21 februari 2018 om 17:15
    Ben ik het mee eens, dat is de charme van ADO zoals ik al zei ;)
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1341
    woensdag 21 februari 2018 om 17:20
    Maar wil niet zeggen dat er geen gezinnen komen naar het stadion. Er is een familietribune(Lex Schoenmaker tribune)is voor families en Vak-D en E zijn ook voor gezinnen. In de hoeken op de lange zijde zitten ook gezinnen eigenlijk overal wel.
    Vind ik leuk
    R94 +916
    woensdag 21 februari 2018 om 17:28
    Die familietribune wist ik. Maar in dat geval zit ik misschien fout met mijn verklaring.
    Vind ik leuk
    popiejopie +1938
    woensdag 21 februari 2018 om 17:32
    Ik snap je punt zeker maar ik ben de laatste tijd regelmatig bij een ADO wedstrijd in het stadion en moet zeggen dat het mij allemaal reuze meevalt. Zeker wanneer je het vergelijkt met het oude Den Haag stadion, waar Den Haag nog Den Haag was.

    Ik neem zelfs mijn dochter mee en die vindt het super. In het nieuwe stadion zitten sowieso gemiddeld bijna 2x zo veel supporters.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    woensdag 21 februari 2018 om 19:18
    ADO scoorde veel goodwill door de knuffelbeer actie, dus weet niet of je mening over hoolies nog zo actueel is?
    Vind ik leuk
    R94 +916
    woensdag 21 februari 2018 om 21:43
    Ik beoordeel ze nergens als hoolies of wat dan ook. Ik zeg alleen dat de ADO supporter een reputatie heeft, vanuit vroeger ;). Een imago is iets wat je niet heel snel kwijtraakt. Zelfde geldt voor Feyenoord, ondanks dat ze zich goed hebben gedragen in Europa tijdens dit seizoen beoordeelt iedereen ze nog steeds op dat ene incident in Rome.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    donderdag 22 februari 2018 om 14:15
    Slecht imago blijft inderdaad lang kleven.
    Maar is dat ook niet terecht? Als we Feijenoorders na hun wangedrag, wat ze ook nog ontkennen, meteen weer op gelijke hoogte zetten met supporters dan zou dat ook niet terecht zijn.
    Ik vind dat hooligan gedoe dom, een vrouw of iets anders met hersens zou daar nooit aan meedoen, toch? Wie wil nou iets doen waar je club mogelijk voor gestrafd wordt? Mij een raadsel.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1341
    donderdag 22 februari 2018 om 16:32
    Alsof FC Den Haag die reputatie alleen had? Wat dacht je van Feyenoord, Ajax en FC Utrecht? Sterker recentelijk is er vrij weinig gebeurt in Den Haag en bij andere clubs als Feyenoord en Ajax veel gebeurd is.!!
    Vind ik leuk
    R94 +916
    donderdag 22 februari 2018 om 16:42
    Ik heb het nog altijd alleen over ADO gehad en de mogelijke reden dat het zo rustig waarvan ik dacht dat het misschien door het imago vanuit vroeger komt. Ik heb het nergens over dat zij de enige zijn met die reputatie (vanuit vroeger) of dat het goed of slecht is of wat dan ook :p
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    woensdag 21 februari 2018 om 16:31
    Met de twee grootste clubs van het land op niet al te grote afstand is het allemaal niet zo verwonderlijk.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2107
    woensdag 21 februari 2018 om 16:39
    Hoezo niet?
    Als je als Hagenees wordt geboren is keuze 1 naar mijn idee toch gewoon ado.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    woensdag 21 februari 2018 om 16:47
    Voor jou geldt dat misschien, maar voor vele andere voetballiefhebbers is het nu eenmaal niet zo dat ze de lokale club aanhangen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    woensdag 21 februari 2018 om 19:17
    Ik snap je verhaal wel. Maar klein puntje van kritiek, Heerenveen heeft geen stadsrechten het is een dorp met 10.000 inw. vergelijkbaar met Volendam, daarmee wel knap dat ze nog mensen trekken.
    Als je ziet dat Ajax dan maar 50.000 trekt is ook weinig, bedenkend dat groot-Amsterdam meer dan een miljoen mensen heeft.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8443
    woensdag 21 februari 2018 om 16:27
    Ja..... Doorsnee ADO wedstrijd vergelijken met NAC -Willem II voor de nacompetitie is ook niet helemaal een eerlijke vergelijking.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:27
    logisch dat Korte dat zegt want bij ADO was hij vaste reserve.
    Vind ik leuk
    Guntherr +889
    woensdag 21 februari 2018 om 17:26
    Bij nac nu ook hoor?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16961
    woensdag 21 februari 2018 om 17:47
    Bij ADO was zijn positie uitzichtloos en is zelfs naar de beloften gedegradeerd.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:31
    had je moeten zien bij MVV VS Roda..dat was nog mooier dan Real Madrid verder Barcelona! Geen wonder dat Nwakali ook terug naar MVV wilde ..Hij kon ook naar FC Porto..MVV is gewoon de mooiste club op Nederlands grondgebied.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:32
    verder=versus
    Vind ik leuk
    Rodajc +9567
    woensdag 21 februari 2018 om 17:42
    Mooi..? Het was eerder een schande, lijkt me toch dat die wedstrijd net veel spelers zou afschrikken.
    Vind ik leuk
    Stewie89 +426
    woensdag 21 februari 2018 om 16:45
    Weet je wat het probleem is, het ADO stadion. Daar gaat het al mis. Ga je van het Zuiderpark naar het Cars Jeans stadion. Echt, ik vind het een verschrikkelijk lelijk stadion.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    woensdag 21 februari 2018 om 17:10
    Er zijn minder mooie stadions die voller zitten, dus dat kan het probleem niet zijn.
    Vind ik leuk
    Stewie89 +426
    donderdag 22 februari 2018 om 08:52
    Noem mij een lelijker stadion in de Eredivisie. Dan kom ik uit bij Excelsior of misschien PEC.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1341
    woensdag 21 februari 2018 om 17:15
    Zo lelijk is het stadion niet hoor. ADO heeft sowieso wel een groot achterban en dat niet iedereen masaaal het stadion weet te vinden heeft verschillende oorzaken.
    Vind ik leuk
    Mall00t +5475
    woensdag 21 februari 2018 om 17:19
    De ligging lijkt mij niet enorm handig (wel voor de uitsupporters overigens), al is het toeschouwersgemiddelde wel omhoog gegaan ten opzichte van het Zuiderpark.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1341
    woensdag 21 februari 2018 om 17:21
    Ligt er aan welk tijdperk je van het Zuiderpark neemt he;)
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16961
    woensdag 21 februari 2018 om 21:05
    Heb mooie herinneringen aan het prachtige Zuiderpark. Unieke plek was dat!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16961
    woensdag 21 februari 2018 om 17:02
    Einde contract zeker in zicht voor Korte, dus ff billenlikken maar.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9567
    woensdag 21 februari 2018 om 17:44
    Vind het allebei wel mooie clubs. ADO wat rauwer, NAC wat gezelliger. Maar komt ook door de steden natuurlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 18:38
    die wordt voortaan helemaal uitgefloten man wat een matige speler is dit
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1341
    woensdag 21 februari 2018 om 18:51
    Over 2 weken mag ie weer op bezoek komen in Den Haag:p
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 18:38
    Het probleem van ons is de bereikbaarheid. Aangezien je alleen met de randstad kan komen en dan nog 3 kilometer moet lopen. Een kaartje kost snel al 31.50 dan kost je auto parkeren een 10tje. Aan de catering moet je munten halen wat ook vervelend is.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3977
    woensdag 21 februari 2018 om 20:06
    Kan best zijn maar nac krijgt het moeilijk om erin te blijven. Mooi publiek op niet.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16961
    woensdag 21 februari 2018 om 21:07
    Dat wordt nog een heel spannend einde zo:p
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 20:09
    ADO vindt ik toch wat leuker om te kijken met Beugelsdijk en Immers,
    niet omdat ze wereld sterren zijn maar dat zijn nog echte club jongens
    die voorop in de strijd gaan.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +16961
    woensdag 21 februari 2018 om 21:09
    Haagse jongens en ook aardig wat Haagse talenten uit de eigen jeugd.
    Vind ik leuk
    allround +1472
    donderdag 22 februari 2018 om 11:24
    Komt dat ze in Breda niets anders hebben dan voetbal. Ook fijn dat de korte even de echte supporters van zijn stad even degradeert.
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1341
    donderdag 22 februari 2018 om 16:28
    Hij kon het niet verkroppen dat ie plaats moest maken en dan vies via de media sneer richting Den Haag. Wordt kotsmisselijk van zulke spelers.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Zó'n mooi publiek. Het voetbal leeft hier zó erg. Meer dan in Den Haag'