AZ-talent valt op in Italië: Mijn vader probeerde de krant nog te kopen

    AZ-talent valt op in Italië: "Mijn vader probeerde de krant nog te kopen"

    donderdag 22 februari 2018 om 15:42

    Teun Koopmeiners is op zoek naar de dinsdageditie van La Gazzetta dello Sport. De Italiaanse sportkrant nam hem op een lijstje met de 98 grootste talenten uit het bouwjaar 1998. De jonge middenvelder van AZ eindigde op plek 96.

    "Ik kreeg een appje van een goede vriend met daarin alleen de tekst '96'. Dat snapte ik eerst niet. Toen kreeg ik meer berichtjes", vertelt Koopmeiners aan AZ TV. "Het is een mooie waardering natuurlijk. Mijn vader probeerde de krant nog te kopen, maar hij was al uitverkocht. Dus als iemand hem nog heeft liggen... Dat zou mooi zijn."

    Het was sowieso een bijzondere week voor Koopmeiners, die voor het eerst op trainingsstage mocht bij Jong Oranje. Maandag meldde hij zich in Zeist. "Dat was enorm leuk om mee te maken. Ik heb een aantal nieuwe jongens ontmoet en ook de bondscoach (Ronald Koeman, red.) was er. Dat was zeker speciaal. Die heb ik nog even een handje gegeven en toen ben ik het veld op gegaan, heb ik lekker getraind en plezier gemaakt."

    Lees ook: Kluivert 'zesde grootste talent' ter wereld, vier andere Nederlanders in lijst

    Plaats een reactie

    justinhafc +2834
    donderdag 22 februari 2018 om 15:45
    AZ heeft een behoorlijke collectie goede jeugdspelers. Mooi om te zien
    Vind ik leuk
    Youri99 +8875
    donderdag 22 februari 2018 om 15:47
    Dat aangevuld met talenten van Ajax en Feyenoord kan een mooi Nederlands elftal opleveren in de toekomst.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6947
    donderdag 22 februari 2018 om 15:49
    Vergeet de talenten van Groningen en Utrecht niet!
    Vind ik leuk
    3Bier +7735
    donderdag 22 februari 2018 om 15:49
    Plus Brenet
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3631
    donderdag 22 februari 2018 om 17:16
    Ballenjongens hebben we inderdaad ook nodig!
    Vind ik leuk
    justinhafc +2834
    donderdag 22 februari 2018 om 15:50
    Zolang ze nog in de Eredivisie spelen hebben ze in Oranje niks te zoeken. De weerstand is hier simpelweg te laag. Als ze zich ook in het buitenland weten te manifesteren is het natuurlijk anders. Hoe dan ook, de potentie is er wel in Nederland. Nu moet het er nog uit komen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 15:49
    top nu doorblijven groeien en je mag meespelen bij oranje ook al is daar het niveau natuurlijk wel wat laag ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 16:05
    Lekker getraind en plezier gemaakt. Mooi zo
    Vind ik leuk
    Kuip +7007
    donderdag 22 februari 2018 om 17:41
    Linksbenige middenvelders zijn schaars. Hopelijk kan hij doorgroeien en de top bereiken. Hij heeft mijns inziens wel mogelijkheden. We houden hem in de gaten.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 17:45
    Enkelvoud bedoel je? Linksbenige middenvelder is schaars.

    Sorry voor deze grap
    Vind ik leuk
    Pep1964 +302
    donderdag 22 februari 2018 om 17:46
    Werd aan het begin van het seizoen tijdens de oefenpot tegen Udinese door de italiaanse commentatoren “tiki taka KoopMeiners” genoemd. met een italiaanse klemtoon Mein. Viel toen al op dus.
    Vind ik leuk
    mchollie +3430
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:10
    Leuke speler om te zien spelen, heeft een goed schot en ik kan hem op weinig fouten betrappen.

    weer een pareltje van onze befaamde jeugdopleiding.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    AZ-talent valt op in Italië: "Mijn vader probeerde de krant nog te kopen"