Commotie bij Feyenoord: 'Als Berghuis zondag scoort, dan is Van Beek de eerste'

Commotie bij Feyenoord: 'Als Berghuis zondag scoort, dan is Van Beek de eerste'

Gepubliceerd: donderdag 22 februari 2018 om 17:15do 22-02-2018 om 17:15

De veelbesproken aanvaring tussen Steven Berghuis en Sven van Beek op de training van Feyenoord gaat niet voor onrust zorgen bij de kwakkelende topclub. Dat denkt Marcel Meeuwis. Hij maakte tijdens zijn carrière tal van dergelijke opstootjes en ruzies tussen teamgenoten mee.

"Zoiets gebeurt áltijd wel een keer in een seizoen", vertelt de voormalig middenvelder van onder meer Feyenoord, Roda JC en VVV-Venlo aan VoetbalPrimeur. "Berghuis vond dat Van Beek te agressief het duel aanging, Van Beek reageerde pittig op Berghuis. Misschien zit er wat meer irritatie soms tussen die twee. Maar je kunt nu eenmaal niet allemaal vriendjes zijn het hele seizoen."

"Ik heb niet anders meegemaakt in mijn loopbaan. Het gebeurt eigenlijk bij bijna elke club. Bij Feyenoord, in Venlo, bij Borussia Mönchengladbach: overal kwam het voor", vervolgt Meeuwis, die bij Roda ooit zag hoe Anouar Hadouir doelman Bram Castro naar de grond mepte tijdens een training. "Ze daagden elkaar wel vaker uit. Hadouir kreeg een waas voor z'n ogen en hij raakte Castro echt goed, die ging knockout. Hadouir is toen gestraft door de club. Tussen die twee kwam het niet meer goed trouwens."

Temperament
In Rotterdam-Zuid is de boel inmiddels gesust en dat snapt de ex-prof. "Teamgenoten haalden Berghuis en Van Beek meteen uit elkaar. In het begin is het allemaal even schrikken, maar daarna worden er gewoon grapjes over gemaakt. Weet ik zeker. Dit is allang uitgesproken en het is allemaal weer goed. Ik denk zelfs dat als Berghuis zondag scoort tegen PSV, dat Van Beek dan de eerste is die om zijn nek hangt. Let maar op."

"Ik kan me goed voorstellen dat mensen schrikken als ze de beelden zien. Ze vliegen elkaar echt aan. Giovanni van Bronckhorst zal even met ze gezeten hebben, misschien heeft Karim El Ahmadi ook nog iets tegen ze gezegd. Maar geloof mij: dit is al opgelost. Of we er zondag tegen PSV nog iets van merken? Misschien als Berghuis écht slecht speelt. Dan kan-ie het publiek tegen zich krijgen."

Meeuwis, tegenwoordig druk als oprichter en eigenaar van FC De Rebellen, leerde Berghuis jaren geleden kennen als een temperamentvolle jongen. De twee speelden in het seizoen 2011/12 samen bij VVV. Berghuis werd toen verhuurd door FC Twente. "Toen zag je al dat-ie veel kwaliteiten heeft. Het is een jongen met een bepaalde winnaarsmentaliteit, daardoor kun je af en toe over de scheef gaan. Dat was toen al. Buiten het veld is hij rustig, maar binnen de lijnen is het een temperamentvolle speler. Dat zie je als-ie een kans mist of als iemand een pass niet geeft."

(Paul Audenaerd/VoetbalPrimeur)

Poll

Wat wordt de uitslag bij Feyenoord-PSV?

(3015 stemmen)

Plaats een reactie

Moa +3704
donderdag 22 februari 2018 om 17:16
Bericht 100 over de "rel" ... Man je moet je pas zorgen maken als er 11 van die doetjes in het veld staan en dit nooit gebeurd..!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 februari 2018 om 17:20]
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20535
donderdag 22 februari 2018 om 17:18
Waren gewoon trut-klapjes.
Beetje overdreven.
Vind ik leuk
Plattekar bv +32064
donderdag 22 februari 2018 om 17:27
En als van Beek scoort, is Berghuis de eerste die hem een low kick verkoopt
Vind ik leuk
Pino61 +12397
donderdag 22 februari 2018 om 18:05
Als van Beek scoort staat psv achter.
Vind ik leuk
Polly11 +4093
donderdag 22 februari 2018 om 18:33
Voor, van Beek scoort in eigen doel na goallijn technologie
Vind ik leuk
Pino61 +12397
donderdag 22 februari 2018 om 18:58
Beetje dom daar, heet doellijntechnologie.
Vind ik leuk
Polly11 +4093
vrijdag 23 februari 2018 om 19:26
Je hebt gelijk, maar om meteen dom er in te gooien zegt genoeg over je narcisme, onzeker over je eigen IQ
Vind ik leuk
Pino61 +12397
vrijdag 23 februari 2018 om 21:54
En narsist is een zeer kwalijk persoon, vergelijk je mij daar mee?
Vind ik leuk
Plattekar bv +32064
donderdag 22 februari 2018 om 20:23
Als van Beek scoort, moet Jones vissen
Vind ik leuk
vrijdag 23 februari 2018 om 06:51
Nee hoor 1-3 of 1-4 ofzo
Vind ik leuk
Mike Mason +140
donderdag 22 februari 2018 om 17:34
Over bijna alles word 100 x bericht.
Elleboog Matavz, Lozano, Huntelaar.
Als Sinterklaas in aantocht is,Sylvana Simons.
En ga zo maar door.
Vind ik leuk
Moa +3704
donderdag 22 februari 2018 om 17:43
Eens.
Vind ik leuk
reyes +1231
donderdag 22 februari 2018 om 19:16
Ik had ook liever meer Ajax topics gehad vandaag :)
Vind ik leuk
donderdag 22 februari 2018 om 20:14
Bagilatiseren dat kunnen ze goed in rotterdam maar geloof mij het zit goed fout daar.
Vind ik leuk
vos199 +1225
donderdag 22 februari 2018 om 17:17
Wist niet dat Feyenoord tegen ADO speelde zondag?
Vind ik leuk
Patrickj3 +3721
donderdag 22 februari 2018 om 17:18
Beetje actie op de training,niks mis mee
Vind ik leuk
Noudyo. +14152
donderdag 22 februari 2018 om 17:19
"Berghuis vond dat Van Beek te agressief het duel aanging, Van Beek reageerde pittig op Berghuis''.

Ik denk eerder dat Steven degene was die pittig op Sven reageerde
Vind ik leuk
donderdag 22 februari 2018 om 17:19
Klopt hoort erbij jammer dat het op een open training was. Dan had niemand er iets van gehoord.
Vind ik leuk
Haka Zieyech +1421
donderdag 22 februari 2018 om 17:58
Snel maar weer besloten trainingen houden in Rotterdam. Daar hebben ze er nog niet genoeg van.
Vind ik leuk
El Cazador +8651
donderdag 22 februari 2018 om 17:24
Hoop dat Berghuis een hattrick scoort zondag en dat Sven hem op gezonde wijze feliciteert
Vind ik leuk
JapAZ +522
donderdag 22 februari 2018 om 17:39
Winst PSV, PSV moet, Feyenoord niet perse. Daarnaast wat ik vorige week van Feyenoord zag was echt belachelijk triest.
Vind ik leuk
TdoubleU +1404
donderdag 22 februari 2018 om 17:44
psv moet al weken en laten het gewoon niet zien!!
tis wel mijn club maar eerlijk is eerlijk, daar gaan 3 punten
Vind ik leuk
Smithsonian +41327
donderdag 22 februari 2018 om 17:39
Houdoe marcel.
Vind ik leuk
bombaste +482
donderdag 22 februari 2018 om 17:53
Sorry maar wat lult iedereen dat 'dit erbij hoort'? Slaat toch helemaal nergens op hoe die twee elkaar te lijf gaan, belachelijk
Vind ik leuk
vrijdag 23 februari 2018 om 06:53
Ik ga mijn collega ook vaak te lijf als er typfouten in zijn mailtjes staan. Normale werkvloer heet dat
Vind ik leuk
Leeuw +6197
donderdag 22 februari 2018 om 17:55
Wat is dit? Een opstootje geweest en gelik Marcel Meeuwis omdat ie ook zoiets heeft meegemaakt? Ik begin steeds meer jeuk te krijgen van VP.
Vind ik leuk
MojoRisin +14576
donderdag 22 februari 2018 om 18:02
Wat een ophef om niks, zoiets gebeurt veel vaker maar nu waren er camera's bij..
Vind ik leuk
donderdag 22 februari 2018 om 18:14
En weer een artikel over een dingetje van niks.
Vind ik leuk
Patje41 +1077
donderdag 22 februari 2018 om 18:25
her Feijenoord publiek hoopte dat ze allebei gestraft zouden worden en zondag niet tegen psv zouden mogen spelen. stel je voor dat Feijenoord wint en Ajax komt op 2 punten van psv....... dat mag niet gebeuren
Vind ik leuk
soccer02 +659
donderdag 22 februari 2018 om 18:41
Denk dat feyenoord sowieso spelers gaat sparen. Woensdag staat er alweer een bekerwedstrijd te wachten en die is voor feyenoord toch iets belangrijker.
Vind ik leuk
035 +7198
donderdag 22 februari 2018 om 19:17
Het is wel stemmingmakerij van VP om WEER het filmpje bij te voegen. Draagt niet echt bij denk ik.
Vind ik leuk
Lady Sam +167
vrijdag 23 februari 2018 om 16:22
Ik vraag me af of de pers niks anders heeft te doen ,dit wordt te veel opgeklopt en slaat nergens op...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws