Commotie bij Feyenoord: 'Als Berghuis zondag scoort, dan is Van Beek de eerste'

    Commotie bij Feyenoord: 'Als Berghuis zondag scoort, dan is Van Beek de eerste'

    donderdag 22 februari 2018 om 17:15

    De veelbesproken aanvaring tussen Steven Berghuis en Sven van Beek op de training van Feyenoord gaat niet voor onrust zorgen bij de kwakkelende topclub. Dat denkt Marcel Meeuwis. Hij maakte tijdens zijn carrière tal van dergelijke opstootjes en ruzies tussen teamgenoten mee.

    "Zoiets gebeurt áltijd wel een keer in een seizoen", vertelt de voormalig middenvelder van onder meer Feyenoord, Roda JC en VVV-Venlo aan VoetbalPrimeur. "Berghuis vond dat Van Beek te agressief het duel aanging, Van Beek reageerde pittig op Berghuis. Misschien zit er wat meer irritatie soms tussen die twee. Maar je kunt nu eenmaal niet allemaal vriendjes zijn het hele seizoen."

    "Ik heb niet anders meegemaakt in mijn loopbaan. Het gebeurt eigenlijk bij bijna elke club. Bij Feyenoord, in Venlo, bij Borussia Mönchengladbach: overal kwam het voor", vervolgt Meeuwis, die bij Roda ooit zag hoe Anouar Hadouir doelman Bram Castro naar de grond mepte tijdens een training. "Ze daagden elkaar wel vaker uit. Hadouir kreeg een waas voor z'n ogen en hij raakte Castro echt goed, die ging knockout. Hadouir is toen gestraft door de club. Tussen die twee kwam het niet meer goed trouwens."

    Temperament
    In Rotterdam-Zuid is de boel inmiddels gesust en dat snapt de ex-prof. "Teamgenoten haalden Berghuis en Van Beek meteen uit elkaar. In het begin is het allemaal even schrikken, maar daarna worden er gewoon grapjes over gemaakt. Weet ik zeker. Dit is allang uitgesproken en het is allemaal weer goed. Ik denk zelfs dat als Berghuis zondag scoort tegen PSV, dat Van Beek dan de eerste is die om zijn nek hangt. Let maar op."

    "Ik kan me goed voorstellen dat mensen schrikken als ze de beelden zien. Ze vliegen elkaar echt aan. Giovanni van Bronckhorst zal even met ze gezeten hebben, misschien heeft Karim El Ahmadi ook nog iets tegen ze gezegd. Maar geloof mij: dit is al opgelost. Of we er zondag tegen PSV nog iets van merken? Misschien als Berghuis écht slecht speelt. Dan kan-ie het publiek tegen zich krijgen."

    Meeuwis, tegenwoordig druk als oprichter en eigenaar van FC De Rebellen, leerde Berghuis jaren geleden kennen als een temperamentvolle jongen. De twee speelden in het seizoen 2011/12 samen bij VVV. Berghuis werd toen verhuurd door FC Twente. "Toen zag je al dat-ie veel kwaliteiten heeft. Het is een jongen met een bepaalde winnaarsmentaliteit, daardoor kun je af en toe over de scheef gaan. Dat was toen al. Buiten het veld is hij rustig, maar binnen de lijnen is het een temperamentvolle speler. Dat zie je als-ie een kans mist of als iemand een pass niet geeft."

    (Paul Audenaerd/VoetbalPrimeur)

    Poll

    Wat wordt de uitslag bij Feyenoord-PSV?

    (3015 stemmen)

    Plaats een reactie

    Moa +2471
    donderdag 22 februari 2018 om 17:16
    Bericht 100 over de "rel" ... Man je moet je pas zorgen maken als er 11 van die doetjes in het veld staan en dit nooit gebeurd..!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 februari 2018 om 17:20]
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16087
    donderdag 22 februari 2018 om 17:18
    Waren gewoon trut-klapjes.
    Beetje overdreven.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14565
    donderdag 22 februari 2018 om 17:27
    En als van Beek scoort, is Berghuis de eerste die hem een low kick verkoopt
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    donderdag 22 februari 2018 om 18:05
    Als van Beek scoort staat psv achter.
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    donderdag 22 februari 2018 om 18:33
    Voor, van Beek scoort in eigen doel na goallijn technologie
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    donderdag 22 februari 2018 om 18:58
    Beetje dom daar, heet doellijntechnologie.
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    vrijdag 23 februari 2018 om 19:26
    Je hebt gelijk, maar om meteen dom er in te gooien zegt genoeg over je narcisme, onzeker over je eigen IQ
    Vind ik leuk
    Pino61 +12780
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:54
    En narsist is een zeer kwalijk persoon, vergelijk je mij daar mee?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +14565
    donderdag 22 februari 2018 om 20:23
    Als van Beek scoort, moet Jones vissen
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1128
    vrijdag 23 februari 2018 om 06:51
    Nee hoor 1-3 of 1-4 ofzo
    Vind ik leuk
    Mike Mason +144
    donderdag 22 februari 2018 om 17:34
    Over bijna alles word 100 x bericht.
    Elleboog Matavz, Lozano, Huntelaar.
    Als Sinterklaas in aantocht is,Sylvana Simons.
    En ga zo maar door.
    Vind ik leuk
    Moa +2471
    donderdag 22 februari 2018 om 17:43
    Eens.
    Vind ik leuk
    reyes +1250
    donderdag 22 februari 2018 om 19:16
    Ik had ook liever meer Ajax topics gehad vandaag :)
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 20:14
    Bagilatiseren dat kunnen ze goed in rotterdam maar geloof mij het zit goed fout daar.
    Vind ik leuk
    vos199 +1126
    donderdag 22 februari 2018 om 17:17
    Wist niet dat Feyenoord tegen ADO speelde zondag?
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +2386
    donderdag 22 februari 2018 om 17:18
    Beetje actie op de training,niks mis mee
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14646
    donderdag 22 februari 2018 om 17:19
    "Berghuis vond dat Van Beek te agressief het duel aanging, Van Beek reageerde pittig op Berghuis''.

    Ik denk eerder dat Steven degene was die pittig op Sven reageerde
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 17:19
    Klopt hoort erbij jammer dat het op een open training was. Dan had niemand er iets van gehoord.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1527
    donderdag 22 februari 2018 om 17:58
    Snel maar weer besloten trainingen houden in Rotterdam. Daar hebben ze er nog niet genoeg van.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4748
    donderdag 22 februari 2018 om 17:24
    Hoop dat Berghuis een hattrick scoort zondag en dat Sven hem op gezonde wijze feliciteert
    Vind ik leuk
    JapAZ +469
    donderdag 22 februari 2018 om 17:39
    Winst PSV, PSV moet, Feyenoord niet perse. Daarnaast wat ik vorige week van Feyenoord zag was echt belachelijk triest.
    Vind ik leuk
    TdoubleU +1435
    donderdag 22 februari 2018 om 17:44
    psv moet al weken en laten het gewoon niet zien!!
    tis wel mijn club maar eerlijk is eerlijk, daar gaan 3 punten
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23661
    donderdag 22 februari 2018 om 17:39
    Houdoe marcel.
    Vind ik leuk
    bombaste +339
    donderdag 22 februari 2018 om 17:53
    Sorry maar wat lult iedereen dat 'dit erbij hoort'? Slaat toch helemaal nergens op hoe die twee elkaar te lijf gaan, belachelijk
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1128
    vrijdag 23 februari 2018 om 06:53
    Ik ga mijn collega ook vaak te lijf als er typfouten in zijn mailtjes staan. Normale werkvloer heet dat
    Vind ik leuk
    Leeuw +4573
    donderdag 22 februari 2018 om 17:55
    Wat is dit? Een opstootje geweest en gelik Marcel Meeuwis omdat ie ook zoiets heeft meegemaakt? Ik begin steeds meer jeuk te krijgen van VP.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10045
    donderdag 22 februari 2018 om 18:02
    Wat een ophef om niks, zoiets gebeurt veel vaker maar nu waren er camera's bij..
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 18:14
    En weer een artikel over een dingetje van niks.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    donderdag 22 februari 2018 om 19:05
    En weer reacties op een dingetje van niks.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 19:29
    Nikszeggende reactie dit ;-)
    Vind ik leuk
    rik1958 +388
    donderdag 22 februari 2018 om 18:25
    her Feijenoord publiek hoopte dat ze allebei gestraft zouden worden en zondag niet tegen psv zouden mogen spelen. stel je voor dat Feijenoord wint en Ajax komt op 2 punten van psv....... dat mag niet gebeuren
    Vind ik leuk
    soccer02 +475
    donderdag 22 februari 2018 om 18:41
    Denk dat feyenoord sowieso spelers gaat sparen. Woensdag staat er alweer een bekerwedstrijd te wachten en die is voor feyenoord toch iets belangrijker.
    Vind ik leuk
    035 +3631
    donderdag 22 februari 2018 om 19:17
    Het is wel stemmingmakerij van VP om WEER het filmpje bij te voegen. Draagt niet echt bij denk ik.
    Vind ik leuk
    Lady Sam +130
    vrijdag 23 februari 2018 om 16:22
    Ik vraag me af of de pers niks anders heeft te doen ,dit wordt te veel opgeklopt en slaat nergens op...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Commotie bij Feyenoord: 'Als Berghuis zondag scoort, dan is Van Beek de eerste'