Update: UEFA reageert op tweet van Batshuayi en gaat oerwoudgeluiden onderzoeken

Update: UEFA reageert op tweet van Batshuayi en gaat oerwoudgeluiden onderzoeken

Gepubliceerd: maandag 26 februari 2018 om 19:37ma 26-02-2018 om 19:37

Michy Batshuayi is donderdagavond racistisch bejegend in de Europa League. Tijdens het Europa League-duel tussen Atalanta Bergamo en Borussia Dortmund klonken er oerwoudgeluiden vanaf de tribune. 

Op televisie was dat goed te horen. Direct na de wedstrijd liet Chelsea-huurling Batshuayi direct zijn ongenoegen blijken via social media. '2018 en nog steeds apengeluiden op de tribune... Serieus!? Ik hoop dat jullie veel plezier hebben met het kijken naar de Europa League terwijl wij door zijn naar de volgende ronde.'

Batshuayi en Dortmund plaatsten zich in Bergamo voor de volgende ronde van de Europa League. Het heenduel met Atalanta, met Marten de Roon en Hans Hateboer in de basis, was vorige week met 3-2 gewonnen. In Italië speelde BVB donderdag met 1-1 gelijk.

Update 26/2 19.37: De tweet van Batshuayi heeft de UEFA aan het denken gezet. De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond gaat een onderzoek doen naar de racistische geluiden in Atalanta, meldt Voetbal International.

Plaats een reactie

Midden-Noord +95487
donderdag 22 februari 2018 om 23:18
Stop Racisme!
Vind ik leuk
Noudyo. +14167
vrijdag 23 februari 2018 om 06:42
Gaat toch niet stoppen. Er zitten altijd wel een paar tussen
Vind ik leuk
power +7730
maandag 26 februari 2018 om 19:47
je wordt ook moe van die gasten, met racistische gedrag van hun,
Vind ik leuk
GetRekt +2013
donderdag 22 februari 2018 om 23:19
Hahaha heerlijke reactie.
Vind ik leuk
FSCeara +9424
donderdag 22 februari 2018 om 23:26
Die heeft al een beetje kunnen proeven wat er komende zomer in rusland op het programma staat.die joelen zo hun eigen spelers uit. Te gek voor woorden ook dit alweer !
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
donderdag 22 februari 2018 om 23:34
Maar wat vonden we het toch leuk, Heeeeeeeeeeeee Pizza !
Omdat Verhoeven wat te dik was.

En schele, blinde, rooie, dikke, puistenkop, lelijke etc wordt nog steeds geaccepteerd. De donkere medemens is een mode verschijnsel geworden wat overal gehyped moet worden. Zo niet is het racisme.

Oerwoud geluiden keur ik niet goed, maar heeeeeeeeee pizza ook niet.
Dat was lachen he.
Vind ik leuk
vrijdag 23 februari 2018 om 00:11
Corpulent zeker?

Vind ik leuk
Spiegel +11146
dinsdag 27 februari 2018 om 00:02
Pietje toont de variant van corpulente mensen.

Beetje hetzelfde als:
Het gaat niet om hoe groot ie is, maar om wat je ermee doet...
Dat zeggen alleen mensen met een klein ....
Vind ik leuk
maandag 26 februari 2018 om 22:26
Jij snapt het.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29730
donderdag 22 februari 2018 om 23:46
Helaas voor de club Atalanta Bergamo hebben zij fans die het voor hen verpesten. UEFA zal de club schorsen voor het wangedrag van de fans.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3434
vrijdag 23 februari 2018 om 00:07
Scherpe opmerking van 'm
Vind ik leuk
mexicano +791
vrijdag 23 februari 2018 om 01:19
Beste reactie die je kan geven.
Vind ik leuk
vrijdag 23 februari 2018 om 03:03
Prima reactie van Batshuayi! Racisten zijn losers.
Vind ik leuk
pietprecies +11797
vrijdag 23 februari 2018 om 09:04
Tja, blijven natuurlijk veel fascisten in Italië
Vind ik leuk
Smithsonian +43366
maandag 26 februari 2018 om 21:01
Anno 2018. Triest.
Vind ik leuk
maandag 26 februari 2018 om 21:56
Belachelijk dat racisme in 2018 nog steeds zo erg aanwezig is. Nu gaat de Uefa het onderzoek omdat het op een groot podium plaatsvindt, maar tijdens een JL-wedstrijd wordt er niks aan gedaan. In Nederland moet ook een strenger beleid worden gevoerd vind ik.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws