Update: UEFA reageert op tweet van Batshuayi en gaat oerwoudgeluiden onderzoeken

    Update: UEFA reageert op tweet van Batshuayi en gaat oerwoudgeluiden onderzoeken

    maandag 26 februari 2018 om 19:37

    Michy Batshuayi is donderdagavond racistisch bejegend in de Europa League. Tijdens het Europa League-duel tussen Atalanta Bergamo en Borussia Dortmund klonken er oerwoudgeluiden vanaf de tribune. 

    Op televisie was dat goed te horen. Direct na de wedstrijd liet Chelsea-huurling Batshuayi direct zijn ongenoegen blijken via social media. '2018 en nog steeds apengeluiden op de tribune... Serieus!? Ik hoop dat jullie veel plezier hebben met het kijken naar de Europa League terwijl wij door zijn naar de volgende ronde.'

    Batshuayi en Dortmund plaatsten zich in Bergamo voor de volgende ronde van de Europa League. Het heenduel met Atalanta, met Marten de Roon en Hans Hateboer in de basis, was vorige week met 3-2 gewonnen. In Italië speelde BVB donderdag met 1-1 gelijk.

    Update 26/2 19.37: De tweet van Batshuayi heeft de UEFA aan het denken gezet. De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond gaat een onderzoek doen naar de racistische geluiden in Atalanta, meldt Voetbal International.

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +78277
    donderdag 22 februari 2018 om 23:18
    Stop Racisme!
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14787
    vrijdag 23 februari 2018 om 06:42
    Gaat toch niet stoppen. Er zitten altijd wel een paar tussen
    Vind ik leuk
    power +4834
    maandag 26 februari 2018 om 19:47
    je wordt ook moe van die gasten, met racistische gedrag van hun,
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7384
    donderdag 22 februari 2018 om 23:18
    Welkom in Italië waar Mussolini nog steeds voort leeft bij een groot gedeelte van de bevolking.
    Vind ik leuk
    OverdOse +1573
    donderdag 22 februari 2018 om 23:24
    Vergeet Hitler niet, die heeft daar ook nog veel aanzien :(
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    donderdag 22 februari 2018 om 23:32
    Terwijl hun Italiaanse held is opgehangen door Hitler.
    Vind ik leuk
    Sanji +761
    donderdag 22 februari 2018 om 23:36
    verklaar je nader.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    donderdag 22 februari 2018 om 23:40
    Weet je serieus niet dat Mussolini is opgehangen door de fascisten?
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7384
    donderdag 22 februari 2018 om 23:44
    Je haalt dingen door elkaar Hitler - nazisme, als je dan wordt opgehangen door tegenstanders van Nazi Duitsland hoe kunnen fascisten dan aanhangers van Hitler?
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2575
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:04
    Mussolini is gedood door partizanen. Geen sprookjes vertellen, hé.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:10
    Klopt, je hebt gelijk. Het is ook al zo lang geleden. Mijn geheugen laat me soms in de steek ;)
    Vind ik leuk
    Sanji +761
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:05
    Dus niet alleen had je het fout, maar zelfs als wat je dacht correct was, zat je er nog steeds naast.

    Zelfs al zou mussolini opgehangen zijn door facisten, dan is dat dus nog niet door hitler.
    Al zou je hitler als facist beschouwen, dan nog betekent dat niet dat hij verantwoordelijk is voor de daden van andere facisten. Noch maar te zwijgen over het feit, dat mussolini zelf een facist was, dus dan krijg je aardige paradox.
    Mussolini de facist, opgehangen door facisten, terwijl facisten mussolini als de italiaanse held zien.

    Iniedergeval er is geen knoop aan vast te maken.

    Je ging van onzin (hitler heeft mussolini opgehangen), naar grotere onzin.
    Ik kan zelfs niet uitleggen hoe grote onzin het is, vanwege de paradox haha.

    Hun italiaanse held opgehangen door facisten, maar facisten zien hem als de held, dus het feit dat ze hem ophangen betekent dat die geen held meer is.

    Wel leuk dat je daarna nog zegt: "weet je series niet"

    Dat soort gedrag zie je vaak bij mensen die niet op de hoogte zijn van wat ze zelf allemaal niet weten.
    Beetje zelfde soort mens, dat gaat lachen als ze op tv niet zien hoe iemand 'zoiets makkelijks' fout heeft, terwijl er duizenden dingen zijn die door andere als triviaal worden beschouwd die hij weer niet zou weten.

    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 10:40
    Heej Sanji, doe niet zo denigrerend joh.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7571
    maandag 26 februari 2018 om 23:56
    Beetje denigrerend en populair lopen doen.

    Het gezegde luidt overigens:
    Daar is geen touw aan vast te knopen.

    Als we dan toch bijdehand gaan doen...

    Midden-Noord geeft toch ook gewoon aan dat hij er naast zat? Dan snap ik niet waarom je hier je spreekbeurt over het fascisme komt houden.
    Vind ik leuk
    Sanji +761
    woensdag 28 februari 2018 om 20:40
    Ten eerste zei die dat op iemands anders reactie.
    Ten tweede was hij diegene die meteen zei 'serieus weet je dat niet, terwijl ik gewoon om uitleg vroeg, er was totaal geen rede voor hem om zo denigrerend te beginnen'

    ten derde sinds wanneer is wat ik zei populair doenerij? Dat het achteraf veel likes krijgt, kan ik niks aan doen. Noch van te voren inschatten, anders dan sommige hier hou ik me niet bezig met wat de gewilde meningen hier zijn.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7384
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:00
    En de partizanen hadden een fascistische achtergrond
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2575
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:23
    De partizanen waren communisten. Ook jij moet geen sprookjes vertellen.
    Vind ik leuk
    OverdOse +1573
    donderdag 22 februari 2018 om 23:36
    Ja het blijft toch vreemd hoe ze daar omgaan met hun geschiedenis... Maar hier in Europa wordt alles gedaan tegen racisme terwijl Zuid-Afrika nu een haat campagne start tegen blanke boeren.. Snap jij het nog?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    donderdag 22 februari 2018 om 23:44
    Ja van de Zuid Afrikanen snap ik het enigszins nog. De blanken heersen over alles en maken de dienst uit. Hun wonen in de getto's en de blanken wonen apart en goed. De blanken halen de grondstoffen uit Afrika, de blanken worden er beter van. Als er van die kant haat is dan snap ik dat enigszins Het westers imperialisme maakt alles kapot..
    Vind ik leuk
    OverdOse +1573
    donderdag 22 februari 2018 om 23:47
    Begrip vanuit hun optiek heb ik niet, ze baseren het grotendeels op slavernij die al eeuwenlang speelt. Koop die boeren dan uit en laat zien dat je het zelf beter kunt... Of kom naar Europa, dan ben je een slaaf van de maatschappij :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    donderdag 22 februari 2018 om 23:49
    Die slavernij speelt nog steeds.
    Vind ik leuk
    OverdOse +1573
    donderdag 22 februari 2018 om 23:50
    Daarom ook " de slavernij die al eeuwenlang speelt" ;)
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7384
    donderdag 22 februari 2018 om 23:52
    Mensen die denken dat slavernij niet meer bestaat zijn blind, racisme op de ABC eilanden bestaat ook nog steeds omdat de blanken meer geld hebben. De inheemse bevolking sturen hun kinderen naar Nederland omdat ze op de eilanden weinig kans hebben op een baan en zich te ontplooien.
    Vind ik leuk
    OverdOse +1573
    donderdag 22 februari 2018 om 23:57
    In economisch sterke Aziatische landen is slavernij ook nog vrij normaal, alleen in de vorm " moderne slavernij"
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1283
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:10
    Super uitgelegd! Respect.
    Vind ik leuk
    power +4834
    maandag 26 februari 2018 om 20:18
    eindelijk iemand
    Vind ik leuk
    Spiegel +7571
    maandag 26 februari 2018 om 23:59
    Midden-noord ja en nee.

    Er staat op Netflix een documentaire hier over. Weet de naam zo snel niet maar van een Britse gekleurde documentairemaker. Die toont aan dat de rollen nu zijn omgedraaid en dat de blanken nu niet aan werk komen en dat de blanken die nog rijk zijn, dat zijn vanwege familiegeld.

    Maat van mij heeft een blanke zuid Afrikaanse vriendin. Zij durft nier bij haar moeder in zuid Afrika op bezoek..

    *weet de serie weer: reggie yates outside man
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4613
    vrijdag 23 februari 2018 om 03:32
    Discrimineren van blanken wordt positieve discriminatie genoemd. Vooral door mensen die zeggen tegen discriminatie te zijn. Logisch toch? ;)
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7384
    donderdag 22 februari 2018 om 23:54
    Hitler niet echt dat is meer een ding in Korea en zo.
    Vind ik leuk
    Chloe +667
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:50
    Geertje van #VV kan ook wat van
    Vind ik leuk
    OverdOse +1573
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:53
    Dat is ook een mafklapper hee
    Vind ik leuk
    GetRekt +1476
    donderdag 22 februari 2018 om 23:19
    Hahaha heerlijke reactie.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7503
    donderdag 22 februari 2018 om 23:26
    Die heeft al een beetje kunnen proeven wat er komende zomer in rusland op het programma staat.die joelen zo hun eigen spelers uit. Te gek voor woorden ook dit alweer !
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12504
    donderdag 22 februari 2018 om 23:34
    Maar wat vonden we het toch leuk, Heeeeeeeeeeeee Pizza !
    Omdat Verhoeven wat te dik was.

    En schele, blinde, rooie, dikke, puistenkop, lelijke etc wordt nog steeds geaccepteerd. De donkere medemens is een mode verschijnsel geworden wat overal gehyped moet worden. Zo niet is het racisme.

    Oerwoud geluiden keur ik niet goed, maar heeeeeeeeee pizza ook niet.
    Dat was lachen he.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:11
    Corpulent zeker?

    Vind ik leuk
    Spiegel +7571
    dinsdag 27 februari 2018 om 00:02
    Pietje toont de variant van corpulente mensen.

    Beetje hetzelfde als:
    Het gaat niet om hoe groot ie is, maar om wat je ermee doet...
    Dat zeggen alleen mensen met een klein ....
    Vind ik leuk
    JustH +9381
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:33
    Je heb gelijk, hier wordt ook heel vaal iemand op uiterlijk be/veroordeeld.
    Triest.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 22:26
    Jij snapt het.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21418
    donderdag 22 februari 2018 om 23:46
    Helaas voor de club Atalanta Bergamo hebben zij fans die het voor hen verpesten. UEFA zal de club schorsen voor het wangedrag van de fans.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 20:18
    Italiaanse clubs accepteren het. Anders zijn ze zeker bang, voor nog legere stadions?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21418
    maandag 26 februari 2018 om 21:51
    Of doe zoals Juve! Bouw een nieuw, kleiner stadion..

    Helaas kop in het zand.
    Vind ik leuk
    Guusman +5941
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:01
    Zaten er apen op de tribune?

    Oppakken en een nachtje in de Gorillakuil laten slapen is het zo over :)
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2565
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:07
    Scherpe opmerking van 'm
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:00
    Dit soort dingen doe je niks aan. Er aandacht aan geven maakt het ook niet beter, je laat merken dat het je raakt waardoor ze het de volgende keer weer doen. Je moet hier gewoon boven staan en beseffen dat de mensen die dit doen het IQ van een wortel hebben.
    Vind ik leuk
    mexicano +610
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:19
    Beste reactie die je kan geven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 03:03
    Prima reactie van Batshuayi! Racisten zijn losers.
    Vind ik leuk
    Dicky +16102
    vrijdag 23 februari 2018 om 05:52
    Prima reactie van die jongen.
    Vind ik leuk
    pietprecies +1953
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:04
    Tja, blijven natuurlijk veel fascisten in Italië
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 20:15
    Overal in Europa.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 20:13
    De UEFA leest wel tweets, maar kijkt geen voetbal?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21027
    maandag 26 februari 2018 om 21:01
    Anno 2018. Triest.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 21:56
    Belachelijk dat racisme in 2018 nog steeds zo erg aanwezig is. Nu gaat de Uefa het onderzoek omdat het op een groot podium plaatsvindt, maar tijdens een JL-wedstrijd wordt er niks aan gedaan. In Nederland moet ook een strenger beleid worden gevoerd vind ik.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws