Update: UEFA reageert op tweet van Batshuayi en gaat oerwoudgeluiden onderzoeken

    Update: UEFA reageert op tweet van Batshuayi en gaat oerwoudgeluiden onderzoeken

    maandag 26 februari 2018 om 19:37

    Michy Batshuayi is donderdagavond racistisch bejegend in de Europa League. Tijdens het Europa League-duel tussen Atalanta Bergamo en Borussia Dortmund klonken er oerwoudgeluiden vanaf de tribune. 

    Op televisie was dat goed te horen. Direct na de wedstrijd liet Chelsea-huurling Batshuayi direct zijn ongenoegen blijken via social media. '2018 en nog steeds apengeluiden op de tribune... Serieus!? Ik hoop dat jullie veel plezier hebben met het kijken naar de Europa League terwijl wij door zijn naar de volgende ronde.'

    Batshuayi en Dortmund plaatsten zich in Bergamo voor de volgende ronde van de Europa League. Het heenduel met Atalanta, met Marten de Roon en Hans Hateboer in de basis, was vorige week met 3-2 gewonnen. In Italië speelde BVB donderdag met 1-1 gelijk.

    Update 26/2 19.37: De tweet van Batshuayi heeft de UEFA aan het denken gezet. De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond gaat een onderzoek doen naar de racistische geluiden in Atalanta, meldt Voetbal International.

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +89128
    donderdag 22 februari 2018 om 23:18
    Stop Racisme!
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14589
    vrijdag 23 februari 2018 om 06:42
    Gaat toch niet stoppen. Er zitten altijd wel een paar tussen
    Vind ik leuk
    power +5169
    maandag 26 februari 2018 om 19:47
    je wordt ook moe van die gasten, met racistische gedrag van hun,
    Vind ik leuk
    GetRekt +1676
    donderdag 22 februari 2018 om 23:19
    Hahaha heerlijke reactie.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8444
    donderdag 22 februari 2018 om 23:26
    Die heeft al een beetje kunnen proeven wat er komende zomer in rusland op het programma staat.die joelen zo hun eigen spelers uit. Te gek voor woorden ook dit alweer !
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13344
    donderdag 22 februari 2018 om 23:34
    Maar wat vonden we het toch leuk, Heeeeeeeeeeeee Pizza !
    Omdat Verhoeven wat te dik was.

    En schele, blinde, rooie, dikke, puistenkop, lelijke etc wordt nog steeds geaccepteerd. De donkere medemens is een mode verschijnsel geworden wat overal gehyped moet worden. Zo niet is het racisme.

    Oerwoud geluiden keur ik niet goed, maar heeeeeeeeee pizza ook niet.
    Dat was lachen he.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:11
    Corpulent zeker?

    Vind ik leuk
    Spiegel +9282
    dinsdag 27 februari 2018 om 00:02
    Pietje toont de variant van corpulente mensen.

    Beetje hetzelfde als:
    Het gaat niet om hoe groot ie is, maar om wat je ermee doet...
    Dat zeggen alleen mensen met een klein ....
    Vind ik leuk
    JustH +14919
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:33
    Je heb gelijk, hier wordt ook heel vaal iemand op uiterlijk be/veroordeeld.
    Triest.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 22:26
    Jij snapt het.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25429
    donderdag 22 februari 2018 om 23:46
    Helaas voor de club Atalanta Bergamo hebben zij fans die het voor hen verpesten. UEFA zal de club schorsen voor het wangedrag van de fans.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2770
    vrijdag 23 februari 2018 om 00:07
    Scherpe opmerking van 'm
    Vind ik leuk
    Just dekler +1458
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:00
    Dit soort dingen doe je niks aan. Er aandacht aan geven maakt het ook niet beter, je laat merken dat het je raakt waardoor ze het de volgende keer weer doen. Je moet hier gewoon boven staan en beseffen dat de mensen die dit doen het IQ van een wortel hebben.
    Vind ik leuk
    mexicano +654
    vrijdag 23 februari 2018 om 01:19
    Beste reactie die je kan geven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 03:03
    Prima reactie van Batshuayi! Racisten zijn losers.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4213
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:04
    Tja, blijven natuurlijk veel fascisten in Italië
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29582
    maandag 26 februari 2018 om 21:01
    Anno 2018. Triest.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 21:56
    Belachelijk dat racisme in 2018 nog steeds zo erg aanwezig is. Nu gaat de Uefa het onderzoek omdat het op een groot podium plaatsvindt, maar tijdens een JL-wedstrijd wordt er niks aan gedaan. In Nederland moet ook een strenger beleid worden gevoerd vind ik.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws