Europa League-loting levert één kraker op, Memphis en Tete naar Rusland

    Europa League-loting levert één kraker op, Memphis en Tete naar Rusland

    vrijdag 23 februari 2018 om 13:16

    De loting voor de achtste finales van de Europa League heeft één kraker opgeleverd. Arsenal strijdt met AC Milan om een plek bij de laatste acht.

    Voorafgaand aan de loting in het Zwitserse Nyon waren Arsenal, Borussia Dortmund en AC Milan de grootste namen die in de kokers gingen. Twee van die clubs lootten elkaar: Arsenal en Milan. Arsenal was in de vorige ronde ondanks een nederlaag te sterk voor de Zweedse stuntploeg Östersunds FC, terwijl Milan afrekende met het Ludogorets van Virgil Misidjan en Jody Lukoki.

    Memphis Depay en Kenny Tete spelen met Olympique Lyon tegen CSKA Moskou. De Fransen hopen op Europa League-succes, want de finale in mei is in het Parc Olympique Lyonnais. Bas Dost treft met Sporting Portugal Viktoria Plzen en Stefan de Vrij neemt het met SS Lazio op tegen Dinamo Kiev. Zoals bekend zijn er geen Nederlandse clubs meer actief in Europa.

    Plaats een reactie

    vrijdag 23 februari 2018 om 13:22
    Nou dat waren de warme en de koude balletjes weer. Tot de volgende ronde maar weer
    Vind ik leuk
    Mr. O +564
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:30
    Dacht precies hetzelfde...
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:55
    jullie hebben het maar druk he met jullie warme en koude balletjes...
    Vind ik leuk
    PredatorA +6242
    vrijdag 23 februari 2018 om 19:23
    Jammer.. Milan tegen Arsenal is eigenlijk een (halve) finale!
    Vind ik leuk
    Kevinm +1559
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:23
    Arsenal maakt een goede kans als Wenger Iwobi een keer niet opstelt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 15:17
    je bedoelt als ze wenger een keer eruit gooien
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    The Iceman +4364
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:25
    Vergane glorie vs. vergane glorie
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:26
    Ben benieuwd wat Depay in Rusland aan doet, als die in Spanje al handschoenen aan heeft..

    Verrekt Ei is het toch..

    Hoop dat het volgende week al is, dan is het -22 in Moscou
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Leedz +4823
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:40
    Dat wordt een verwarmde must, handschoen, een maillot, kicksen met wollen voering en thermo kleding onder zijn voetbaloutfit wat uiteraard allemaal weer uit gaat na de wedstrijd zodat iedereen zijn imposante torso en tattoo's allemaal kan zien
    Vind ik leuk
    HJR +6328
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:26
    Mooie loting voor Sporting. Moet kunnen.

    Daarna wil ik wel tegen Arsenal, Milan, Dortmund of Atletico :). Want Sporting gaat de halve finales niet halen, of het moet de winnaar loten van Marseille - Athletic
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1431
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:49
    Kleine nadeel dat we eerst thuis spelen, maar dit moet zeker te doen zijn. :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:26
    Is Atletico geen topclub?
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:28
    lekker potje ac milan arsenal
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:31
    Arsenal en AC Milan de grootste clubs die er nog bij zijn? Qua naam en historie misschien wel maar Atletico is tegenwoordig toch echt wel een grotere en sterkere naam/club dan die 2.
    Vind ik leuk
    RtdDub +8279
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:32
    Marseille - Athletic Bilbao wordt het vermakelijkst
    Vind ik leuk
    Kraantje +73
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:33
    Jeetje, zitten betere clubs in dan vorig jaar haha.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4469
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:37
    Oost Europa is toch weer sterk vertegenwoordigd zeg....
    Vind ik leuk
    The Iceman +4364
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:53
    Ik tel er 4 (dus 25%) waarvan 3 uit Rusland. Dat valt toch wel mee?
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4469
    vrijdag 23 februari 2018 om 14:10
    Ik vind dat een behoorlijk aantal, als je dat afzet tegen de 'grootmachten' Engeland, Spanje, Italië en Duitsland.
    Vind ik leuk
    The Iceman +4364
    vrijdag 23 februari 2018 om 14:21
    De grootmachten spelen Champions League en daar zit van Oost-Europa alleen nog Sjachtar in
    Vind ik leuk
    Jordtt +1018
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:41
    Zoals bekend zijn er geen Nederlandse clubs meer actief. auw, nog ff erin wrijven zeg...
    leuke loting wel, ouderwetse kraker. Was leuker geweest als finale eigenlijk
    Vind ik leuk
    Shrimp +366
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:46
    Leipzig - Zenit vind ik kwalitatief anders toch een betere wedstrijd dan Arsenal - Milan. Beide een hecht collectief en echt goede ploegen.
    Vind ik leuk
    Bongo +1445
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:56
    Arsenal een grote club ? Hahaha
    Die hebben nog nooit iets gepresteerd in Europa.
    Hoop dat AC Milaan ze gaan vernederen.
    Arsenal had in de vorige ronden er al uit moeten liggen.
    Vind ik leuk
    ForzaVVV +853
    vrijdag 23 februari 2018 om 14:04
    Met alle respect ac milan - arsenal is toch echt niet de topwedstrijd. Dortmund - Salzburg vind ik bv al hoger aangeschreven!
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +447
    vrijdag 23 februari 2018 om 14:15
    Arsenal - AC Milan is wel een geweldige affiche.. ga er voor zitten!
    Vind ik leuk
    imho +126
    vrijdag 23 februari 2018 om 14:33
    Ajax had in dit rijtje niet misstaan.
    Was wel vreemd geweest, want dan had je 17 teams gehad.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4720
    vrijdag 23 februari 2018 om 23:34