Kieft: 'Elke andere trainer dan Van Bronckhorst was er allang aan gegaan'

    Kieft: 'Elke andere trainer dan Van Bronckhorst was er allang aan gegaan'

    Gepubliceerd: zondag 25 februari 2018 om 23:23zo 25-02-2018 om 23:23

    Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst heeft tijdens de topper tegen PSV geen indruk gemaakt op Youri Mulder en Wim Kieft. De twee analisten van Rondo trekken zondagavond fel van leer tegen Van Bronckhorst.

    Volgens Mulder heeft de kampioenstrainer zondagmiddag te weinig lef getoond. "De manier waarop hij het neerzette vind ik een tikje aan de laffe kant. Met vier middenvelders vandaag." Ook zijn keuze voor de pas van een blessure teruggekeerde Eric Botteghin werd niet begrepen door Mulder. "Het spel van achteruit ziet er nu helemaal niet uit, met al die lange bonenstaken. Er werd geen normale pass van achteruit gegeven."

    De Rotterdammers maken nog kans op de KNVB Beker, maar die prijs kan volgens Kieft het matige seizoen niet verbloemen. "De selectie is wel van een dusdanig niveau dat je meer mag eisen. Ze gooien nu alles op het winnen van de beker en zeggen dat het dan wel meevalt hoe slecht het seizoen is. Het valt dan alleen helemaal niet mee." Kieft denkt dat Van Bronckhorst te veel krediet heeft opgebouwd om ontslagen te worden. "Omdat hij een jongen van de club is en vorig jaar kampioen is geworden. Elke andere trainer in De Kuip was er al aan gegaan."

    Lees ook: Steun voor Van Bronckhorst: "Keihard in de voetballerij: je moet resultaat boeken"

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Moeten Feyenoord en Van Bronckhorst na dit seizoen afscheid van elkaar nemen?

    (6835 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 25 februari 2018 om 23:26
    Nee. Gewoon doorgaan met Gio.
    Vind ik leuk
    OverdOse +1442
    zondag 25 februari 2018 om 23:26
    Daar zijn de azijn tappers
    Vind ik leuk
    zondag 25 februari 2018 om 23:27
    ---------------------------------------------- voor Kieft , fijne avond nog
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    zondag 25 februari 2018 om 23:44
    Als die lijn voor kieft was dan was hij al weg geweest
    Vind ik leuk
    stratumseind +174044
    zondag 25 februari 2018 om 23:27
    Ik heb er nog een paar in de aanbieding voor wie nog dorst heeft.....
    Vind ik leuk
    Dezeun +5162
    zondag 25 februari 2018 om 23:29
    Ontslag is geen garantie op beter
    Zie Ajax en Twente
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 26 februari 2018 om 05:19
    En Sparta
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15435
    zondag 25 februari 2018 om 23:32
    Ach het was te voorzien dat Feyenoord met hun gedachte bij de KNVB beker zaten. In de competitie is niets meer te halen (kampioenschap) dus zetten ze alles op de beker. Dat dit juist psv moet overkomen is hun geluk hoewel ze prima speelde tegen een slordig en pover Feyenoord.

    Ben alleen bang dat Feyenoord op het verkeerde paard gokt daar AZ momenteel erg sterk is. Voor het verloop van de competitie is het alleen heel jammer, een copy van Vitesse-Feyenoord vorig seizoen. En het is wederom Ajax die hier last van heeft.

    En we gaan weer verder naar de volgende speelronde.
    Vind ik leuk
    Jorrr94 +147
    maandag 26 februari 2018 om 06:10
    Ajax die hier last van heeft? dat slaat natuurlijk nergens op haha.. Die winnen hun eigen wedstrijd niet eens
    Vind ik leuk
    Sazzz +11310
    maandag 26 februari 2018 om 08:20
    En wat nou als je die beker niet wint, wat dan? Dat risico loop je, AZ zit er ook nog in. Je kunt het seizoen niet zomaar laten lopen. De nummers 7 en 8 zitten niet eens zover achter Feyenoord. Straks hebben ze niet eens Europees voetbal!
    Vind ik leuk
    Romario9 +11998
    maandag 26 februari 2018 om 08:34
    Valt me op dat iedereen (niet alleen jij) het steeds over AZ heeft, maar volgens mij moet Feyenoord toch echt eerst nog zien te winnen van Willem II.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11310
    maandag 26 februari 2018 om 09:51
    Waar, maar als ze zelfs dat verliezen... Willem II draait nu ook niet echt geweldig...
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2253
    maandag 26 februari 2018 om 09:35
    Het is te hopen ze hebben niets te zoeken in europa
    Vind ik leuk
    zondag 25 februari 2018 om 23:42
    Feij moet vol voor de beker gaan. Dan heeft Gio het prima gedaan de laatste 3 jaar. Ieder jaar een prijs! Hij wel
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    zondag 25 februari 2018 om 23:45
    Helemaal mee eens.het heeft ook allemaal niet meegezeten met blessures etc. En dit is er 1 die je kan verliezen.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11310
    maandag 26 februari 2018 om 08:22
    Jaja, alsof Feyenoord de enige is met blessures...
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13261
    maandag 26 februari 2018 om 00:16
    Kan men wel grappig doen over Kieft's drugsverleden, maar hij heeft gewoon gelijk..
    Slappe hap zeg, als Ajacied ben ik wel wat anders gewend van Feyenoord hoor..
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9367
    maandag 26 februari 2018 om 06:57
    Nou anders ik wel.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 00:42
    O het ligt aan de trainer.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5504
    maandag 26 februari 2018 om 01:15
    Na dit seizoen afscheid nemen van Gio is geen slecht plan, maar niet tijdens dit nog lopende seizoen.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    maandag 26 februari 2018 om 05:09
    En er is wederom een negatief record uit de boeken geschoten. Na de 5x verlies in de CL, nog nooit eerder voorgekomen bij een Nederlandse ploeg, heeft feyenoord dit maal een ander record verbroken. Nooit eerder verloor feyenoord van zowel ajax als psv 4 wedstrijden in 1 seizoen. Dat staat toch mooi op je indrukwekkende cv.
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    maandag 26 februari 2018 om 09:26
    Boeit dat nou weer. Records zijn er toch om te breken. Als je daar al van op kijkt. Tuurlijk staat het stom op je CV, maar de Champions League had niemand anders beter gedaan.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7614
    maandag 26 februari 2018 om 13:37
    Blijkbaar heeft iedereen dat beter gedaan.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10902
    maandag 26 februari 2018 om 05:17
    Maakt ze vorig jaar kampioen en theoretisch kan het ook nu nog steeds. Dus niet afdanken.
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 06:34
    Helemaal mee eens. Netjes afscheid nemen van elkaar aan het einde van dit seizoen. Hij is en blijft een Feyenoord held.
    Vind ik leuk
    Moep Huys +10
    maandag 26 februari 2018 om 06:44
    Hoe kun je als trainer alleen op de beker gokken
    Je moet tot het uiterste gaan
    Ook in de competitie zo hoog mogelijk voetballen
    En elke week ervoor tot het uiterste
    En als je dan verliest is het jammer
    Maar dan heb je wel je best ervoor gedaan
    En zo als ik het zie wordt de beker ook niks
    En dan heb je helemaal niks
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 08:14
    Gio moet eruit, Dirk Kuijt heeft hem het afgelopen jaar gered, hij blijf maar aan het wisselen de spelers hebben geen zelf vertrouwen, ook v, Gastel en Wouters moeten weg ze hebben geen meerwaarde, Waarom die oude v Persie terug halen ook een grote Blunder, hij is te oud te traag hij kan alleen tegen kleine clubs misschien uit blinken meer niet, de Supporters zitten te vast aan het verleden ook met die oude kuip, mensen we moeten vooruit er moet een nieuw stadion komen, Gio had Vermeer nooit weg moeten doen ook weer een Blunder van hem, Jones is te oud en te traag zien jullie dit niet woord eens een keertje wakker de waarheid doet pijn, maar je kan er iets van leren, V, Hanegem moet ook zijn mond houden hij zei dat Feyenoord Boeitus terug moest halen, hij zei ook Amerab is een ruwe diamant, Waar is Wim Janssen hij moet dit toch ook allemaal zien, dat dit geen team is, er moet iets gebeuren dit is een ramp seizoen,
    Vind ik leuk
    stephank +123
    maandag 26 februari 2018 om 08:23
    Jij klinkt behoorlijk.....achterlijk.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    maandag 26 februari 2018 om 08:54
    Bosz!
    Vind ik leuk
    maandag 26 februari 2018 om 11:00
    Afscheid nemen per direct
    Vind ik leuk
    fer65 +234
    maandag 26 februari 2018 om 15:48
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaäaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden al
    Vind ik leuk
    fer65 +234
    maandag 26 februari 2018 om 15:49
    FRASER FRASER FRASER FRASER FRASER FRASER
    Vind ik leuk
    fer65 +234
    maandag 26 februari 2018 om 15:53
    Stephank) jij klinkt vooral niet echt logis zij of hij heeft wel gelijk jeanne hendriks ga zo door met positieve kretiek .
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 09:10
    hallo Sorry hoor, Als je 7 wedstrijden op rij verliest en advies nodig hebt?En met alle geluk kampioen bent geworden. En dit jaar al op 23punten achterop PSV staat ! Dan ben je niet geschikt om een GROTE club als Feijenoord te leiden mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws