KNVB krijgt tegenstand: 'Nog drie weken van de transferdeadline af is onwenselijk'

    KNVB krijgt tegenstand: 'Nog drie weken van de transferdeadline af is onwenselijk'

    vrijdag 9 maart 2018 om 07:32

    De KNVB mag plannen hebben om in navolging van Engeland en Italië de transferdeadline te vervroegen, de Centrale Spelersraad (CSR) ziet dat niet zitten. Dat stelt voorzitter Danny Hesp, die ook de spelersvakbond VVCS voorzit.

    De oud-verdediger ziet de plannen als een beperking op de tijd dat er transfers gedaan kunnen worden. "De KNVB moet in deze kwestie ook kijken naar de belangen van de leden, dat zijn spelers. Dus niet vooral naar de clubs, waar enkele beleidsbepalers in Zeist vandaan komen. We rekenen erop dat het gebeurt", zegt hij in het Algemeen Dagblad.

    Atlético Madrid-coach Diego Simeone pleitte eerder voor een deadline die wereldwijd gelijk is. Hesp is het niet met hem eens. "En wereldwijd data op elkaar afstemmen is onmogelijk. Je hebt China, Australië, Rusland. Dat kan niet. Italië en Engeland willen het nu dus vlak voor de start van de competitie, maar tussen de start in beide landen zit een week. In Spanje beginnen ze nog later."

    Hesp vindt dat de transferperiode al genoeg is ingekort. "De transfermarkt was voorheen tot maart geopend. Het vrij verkeer van werknemers is dus al fors ingeperkt. Daar nog drie weken af is onwenselijk."

    De spelersraad zal zich dan ook – in tegenstelling tot in Engeland en Italië – fel verzetten tegen de plannen. "Als de plannen zijn zoals in Engeland en Italië, krijgt de KNVB geen steun van de CSR."

    Lees ookTransferdeadline mogelijk verplaatst naar start Eredivisie: 'Dat juichen we toe'

    Poll

    Moet de KNVB de transferdeadline vervoegen?

    (2506 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 9 maart 2018 om 07:40
    Eigenlijk is het toch ook wel een beetje raar dat je nog spelers kunt kwijt raken terwijl je al 3 of 4 wedstrijden bezig bent in de competitie.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11189
    vrijdag 9 maart 2018 om 09:05
    Maar het is ook competitievervalsing. De ene club speelt nog wel tegen een bepaalde speler, de volgende niet meer
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 08:00
    Wat een onzinnige reactie van Hesp. Spelers en clubs zijn het hele jaar door bezig met transfers. Enige verschil is dat het nu in een kortere periode formeel wordt. En ja voor de geldwolven is er dan iets minder tijd om clubs tegen elkaar uit te spelen. Na de start van de competitie geen transfers meer. En in de winter maximaal 3.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11024
    vrijdag 9 maart 2018 om 08:50
    Volgens mij snapt Hesp er inderdaad weinig van.
    Clubs weten echt wel wanneer de transferdeadline eindigd dus als ze een speler willen hebben zorgen ze wel dat ze op tijd zijn, doen ze immers nu toch ook?

    En uiteindelijk betaald de supporter het salaris van de spelers, dus waarom zijn de spelers tegen iets dat het overgrote deel van hun supporters graag wil?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 10:43
    Omdat de meeste spelers de binding met de supporters al lang kwijt zijn.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1060
    vrijdag 9 maart 2018 om 08:24
    het gaat om competitie vervalsing mijnheer Hesp
    Vind ik leuk
    Stom +86
    vrijdag 9 maart 2018 om 08:39
    Misschien moeten ze dan eens met de UEFA beginnen om de startdatum van de Europese competities met een zomerstop (behalve landen als Rusland dus) gelijk te trekken en de start van de Champions League voorrondes daar op af te stemmen. Kunnen binnen de EUFA in ieder geval de transferperiodes gelijk getrokken worden. Zo moeilijk is het niet als er een wil is...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 maart 2018 om 08:47
    Zorgen,dat de competities 3 weken eerder stoppen,dan opening transfermarkt en probleem is opgelost.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2554
    vrijdag 9 maart 2018 om 09:10
    Dit is gewoon onzin, onderhandelen en contracten tekenen kan vrijuit het hele jaar gedaan worden. Vervolgens heb je dan een kleine 2 maanden om over te stappen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8915
    vrijdag 9 maart 2018 om 14:57
    1 deadline voor allen.
    En niet in de winterstop... dan mogen alleen wisselspelers verkassen.
    Dat is dan weer goed voor kleinere clubs die sterker worden.
    En goed voor de competitie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    KNVB krijgt tegenstand: 'Nog drie weken van de transferdeadline af is onwenselijk'