FOX Sports-optreden van Verbeek was laatste keer: 'Doen we niet meer'

    FOX Sports-optreden van Verbeek was laatste keer: 'Doen we niet meer'

    Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 17:48ma 12-03-2018 om 17:48

    Gertjan Verbeek schuift voor de rest van het seizoen niet meer aan bij tv-programma's. Dat heeft algemeen directeur Jan van Halst bekendgemaakt bij FC Twente TV.

    Er ontstond onrust omdat Verbeek zaterdag bij FOX Sports zei dat het soms niet erg is als een club degradeert. Van Halst: "Alles wat je nu doet wordt in een negatief daglicht gezet. Ik begrijp dat heel goed. We hebben afgesproken dat we dat voor de rest van het seizoen niet meer doen."

    "We moeten uitkijken dat we niet in het negativisme terechtkomen. Hier wordt zeven dagen per week hard gewerkt om de club in de Eredivisie te houden. Dat geldt voor Gertjan, voor de staf, voor de spelers, medewerkers en ook voor mij."

    Operationeel & financieel directeur Erik Velderman benadrukt het belang van handhaving. "De sportieve situatie heeft onmiddelijke invloed op de televisie-gelden. Dat zal niemand ontgaan zijn. Het doet mij overigens enorm veel pijn om te zien hoe hard wij moeten vechten om in de Eredivisie te blijven. De sportieve situatie slaat een gat in de begroting. Wij zullen heel erg moeten leunen op de regio, zodat de begroting overeind blijft en we in welk scenario dan ook gezond kunnen blijven."

    Lees ook: Opvallende uitspraak Verbeek: "Soms is het goed als een club degradeert"

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 17:50
    Wat een onzin zeg. Alsof dat invloed heeft Verbeek was in Duitsland toch ook coach en schoof ook aan tafel bij VI en Fox.
    Vind ik leuk
    Hammie +1173
    maandag 12 maart 2018 om 19:21
    En toen ging het toch ook fout...

    Daar kreeg hij ook ontslag
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    maandag 12 maart 2018 om 19:25
    Ja....en daar werd hij Kampioen !
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5587
    maandag 12 maart 2018 om 19:26
    Hij moet nu kritiek geven op de tactiek van collega's. Vroeg of laat schaadt dat FC Twente.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6586
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:35
    Onzin...
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5587
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:26
    Want?
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6586
    woensdag 14 maart 2018 om 11:10
    Hij geeft gewoon netjes zijn mening. Is niet vaak op onzin te betrappen en praat niet over zijn eigen team. Hoe gaat dat FC Twente schaden dan?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5587
    woensdag 14 maart 2018 om 12:36
    Stel hij brandt de spelers van een bepaalde club volledig af en die club speelt het volgende weekend tegen FC Twente.
    Dan hoef je ze alleen maar dat fragment te tonen en die geven 200% tegen FC Twente.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6586
    woensdag 14 maart 2018 om 23:27
    Psychologie van de koude grond wat mij betreft.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8962
    maandag 12 maart 2018 om 17:50
    Lijkt me verstandig. Alleen al om alle ophef die er over is.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    maandag 12 maart 2018 om 19:28
    Verstandig... ? was geweest als ze dat bij zijn aanstelling waren overeengekomen, nu is het "de schade beperken achteraf" , het herstellen van een fout dus.

    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:50
    En terecht. Alleen op deze manier heeft hij 100% focus op Twente en geen uitspraken meer waar ophef uit ontstaat.


    Al heeft Verbeek wel gelijk.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 18:01]
    Vind ik leuk
    feye88 +2107
    maandag 12 maart 2018 om 17:53
    En zo wordt je monddood gemaakt. Wees blij Twente-fans, dat er iemand is die je confronteert met de realiteit. Het is tijd om een stapje terug te doen om daarna weer sterker terug te komen. Het huidige businessmodel werkt kennelijk niet. Maar de waarheid is lastig en dus wordt de brenger van de waarheid monddood gemaakt. Ik zou 100x meer vertrouwen op een Verbeek dan een Van Halst. Maar goed, zo kijk ik er tegenaan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:54
    Amen
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1963
    maandag 12 maart 2018 om 20:32
    Kun jij ook niets aan doen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:58
    Juiste beslissing. Het werd stuitend.
    Vind ik leuk
    Spartan +7021
    maandag 12 maart 2018 om 17:59
    Twente bevindt zich toch al in die negatieve spiraal of niet? Het is de slechtst presterende club van de eredivisie in de tweede seizoenshelft.

    Dit zie ik ook niet snel veranderen.
    Vind ik leuk
    Branco +38
    maandag 12 maart 2018 om 18:06
    Die Verbeek moet juist alleen nog maar bij die programma's aanschuiven en stoppen als trainer
    Hij maakt geen elftal beter!
    Vind ik leuk
    Dorzon +4444
    maandag 12 maart 2018 om 18:08
    Van mij mag verbeek iedere avond in een talkshow mits de resultaten zo blijven
    Vind ik leuk
    DonQuichot +323
    maandag 12 maart 2018 om 18:37
    Leuk hoor, al die wijsheid van Twente. Helaas veel te laat om er nog serieuze waarde aan te kunnen hechten. Beter voorkomen dan genezen lijkt me een goed motto voor Twente in de toekomst.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22121
    maandag 12 maart 2018 om 18:55
    Ach Jantje, als je echt karakter had, had je het sowieso nooit toegestaan dat ie dit ernaast doet.
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    maandag 12 maart 2018 om 18:58
    "Wij zullen heel erg moeten leunen op de regio, zodat de begroting overeind blijft en we in welk scenario dan ook gezond kunnen blijven."

    Kan iemand eens tegen directeurtjes zeggen dat ze een sticker op de mond plakken? Die van Feijenoord lulde al zo dom en nu roept deze weer iets wat de hele regio in bange vermoedens duwt.
    Alles van Nijenrode kan beter zwijgen... 't buskruid was al uitgevonden.
    Vind ik leuk
    Caniggia +941
    maandag 12 maart 2018 om 19:49
    En ondertussen neemt hij zelf een riant salaris en zijn hulpje krijgt een riant salaris.
    Dan ontslaan we Hake maar even ,want we stikken toch in het geld.
    En dan maar roepen dat ze heel erg op de regio moeten leunen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    maandag 12 maart 2018 om 21:29
    Wat zou de dagtaak van zo'n man zijn weet jij dat?
    Marco Bogers had een eigen bedrijf en dan werkte hij 'smiddags bij Dordt en deed ie ook nog spelersaankopen als TD... ik zou wel eens een taakomschrijving willen zien.
    Je zal maar hulp nodig hebben in de regio en dan zo iets lezen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    maandag 12 maart 2018 om 19:03
    Lijkt me dat Verbeek dit onzin zal vinden.. Hopelijk schuift hij bij VI aan om dit uit te leggen ;-)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    maandag 12 maart 2018 om 19:12
    Gelukkig. Was zijn gezeik wel beu.
    Vind ik leuk
    Deltacraft +179
    maandag 12 maart 2018 om 19:12
    Begrijpen beide druiloren eindelijk eens dat alleen Twente belangrijk is en niet hun eigen domme ego s. Helaas moesten de supporters hen er op wijzen. Deze sukkels Jut en Jul........Beide Wegwezen!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 19:15]
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9271
    maandag 12 maart 2018 om 19:26
    Soms is een degradatie goed voor een club, kun je daarna met een schone lei beginnen. :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174044
    maandag 12 maart 2018 om 19:33
    Het begin van het einde van verbeek bij twente want 1 ding is zeker : hij is het hier niet mee eens
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:04
    Laat me raden, Van Halst zelf blijft zeker wel bij FOX zijn ding doen? Als dat het geval is vind ik ze wel erg hypocriet bij FC Twente
    Vind ik leuk
    DonQuichot +323
    maandag 12 maart 2018 om 20:28
    Heb je het artikel gelezen?
    Vind ik leuk
    5by5 +1341
    maandag 12 maart 2018 om 20:52
    Gelukkig kwam niet veel zinnigs uit.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2568
    maandag 12 maart 2018 om 22:08
    Nou nou daar komt hij zeg van Halst met zijn opgedrongen stoere uitspraken.

    Verbeek had daar niet eens moeten staan spuit 11. Daar komt ons algemeen directeurtje nu mee na alle ophef. Had je niet gewoon kunnen beslissen bij aanvang van het contract? Kun je zelf aub. ook opzouten bij tv programma`s? Er is niemand geïnteresseerd in jouw mening.
    Vind ik leuk
    berwi +471
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:04
    komt die kale dan ook niet meer
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws