FOX Sports-optreden van Verbeek was laatste keer: 'Doen we niet meer'

    FOX Sports-optreden van Verbeek was laatste keer: 'Doen we niet meer'

    maandag 12 maart 2018 om 17:48

    Gertjan Verbeek schuift voor de rest van het seizoen niet meer aan bij tv-programma's. Dat heeft algemeen directeur Jan van Halst bekendgemaakt bij FC Twente TV.

    Er ontstond onrust omdat Verbeek zaterdag bij FOX Sports zei dat het soms niet erg is als een club degradeert. Van Halst: "Alles wat je nu doet wordt in een negatief daglicht gezet. Ik begrijp dat heel goed. We hebben afgesproken dat we dat voor de rest van het seizoen niet meer doen."

    "We moeten uitkijken dat we niet in het negativisme terechtkomen. Hier wordt zeven dagen per week hard gewerkt om de club in de Eredivisie te houden. Dat geldt voor Gertjan, voor de staf, voor de spelers, medewerkers en ook voor mij."

    Operationeel & financieel directeur Erik Velderman benadrukt het belang van handhaving. "De sportieve situatie heeft onmiddelijke invloed op de televisie-gelden. Dat zal niemand ontgaan zijn. Het doet mij overigens enorm veel pijn om te zien hoe hard wij moeten vechten om in de Eredivisie te blijven. De sportieve situatie slaat een gat in de begroting. Wij zullen heel erg moeten leunen op de regio, zodat de begroting overeind blijft en we in welk scenario dan ook gezond kunnen blijven."

    Lees ook: Opvallende uitspraak Verbeek: "Soms is het goed als een club degradeert"

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 17:50
    Wat een onzin zeg. Alsof dat invloed heeft Verbeek was in Duitsland toch ook coach en schoof ook aan tafel bij VI en Fox.
    Vind ik leuk
    13 +10017
    maandag 12 maart 2018 om 18:14
    Maar nu is/was hij trainer en analist binnen hetzelfde wereldje.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6172
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:35
    En?
    Vind ik leuk
    Hammie +1056
    maandag 12 maart 2018 om 19:21
    En toen ging het toch ook fout...

    Daar kreeg hij ook ontslag
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    maandag 12 maart 2018 om 19:25
    Ja....en daar werd hij Kampioen !
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3683
    maandag 12 maart 2018 om 19:26
    Hij moet nu kritiek geven op de tactiek van collega's. Vroeg of laat schaadt dat FC Twente.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6172
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:35
    Onzin...
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3683
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:26
    Want?
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6172
    woensdag 14 maart 2018 om 11:10
    Hij geeft gewoon netjes zijn mening. Is niet vaak op onzin te betrappen en praat niet over zijn eigen team. Hoe gaat dat FC Twente schaden dan?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3683
    woensdag 14 maart 2018 om 12:36
    Stel hij brandt de spelers van een bepaalde club volledig af en die club speelt het volgende weekend tegen FC Twente.
    Dan hoef je ze alleen maar dat fragment te tonen en die geven 200% tegen FC Twente.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6172
    woensdag 14 maart 2018 om 23:27
    Psychologie van de koude grond wat mij betreft.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8149
    maandag 12 maart 2018 om 17:50
    Lijkt me verstandig. Alleen al om alle ophef die er over is.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7078
    maandag 12 maart 2018 om 19:28
    Verstandig... ? was geweest als ze dat bij zijn aanstelling waren overeengekomen, nu is het "de schade beperken achteraf" , het herstellen van een fout dus.

    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:50
    En terecht. Alleen op deze manier heeft hij 100% focus op Twente en geen uitspraken meer waar ophef uit ontstaat.


    Al heeft Verbeek wel gelijk.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    feye88 +1930
    maandag 12 maart 2018 om 17:53
    En zo wordt je monddood gemaakt. Wees blij Twente-fans, dat er iemand is die je confronteert met de realiteit. Het is tijd om een stapje terug te doen om daarna weer sterker terug te komen. Het huidige businessmodel werkt kennelijk niet. Maar de waarheid is lastig en dus wordt de brenger van de waarheid monddood gemaakt. Ik zou 100x meer vertrouwen op een Verbeek dan een Van Halst. Maar goed, zo kijk ik er tegenaan.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:54
    Amen
    Vind ik leuk
    Urzaiz +1047
    maandag 12 maart 2018 om 19:35
    Ik vind sowieso dat je niet op tv over collega trainers en dergelijke moet gaan praten als je in dezelfde competitie werkzaam bent. Net als ron jans wel eens bij studio voetbal zit, en dan over andere clubs praten dat iets wel of niet goed is, en over groningen komt er maar weinig uit. Vind het ook onzin dat de club zou moeten degraderen om er weer bovenop te komen, Feyenoord is er toch ook weer aardig bovenop gekomen zonder te degraderen, die stonden er een aantal jaar geleden ook niet best voor.
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1908
    maandag 12 maart 2018 om 20:32
    Kun jij ook niets aan doen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 17:58
    Juiste beslissing. Het werd stuitend.
    Vind ik leuk
    Spartan +4793
    maandag 12 maart 2018 om 17:59
    Twente bevindt zich toch al in die negatieve spiraal of niet? Het is de slechtst presterende club van de eredivisie in de tweede seizoenshelft.

    Dit zie ik ook niet snel veranderen.
    Vind ik leuk
    Branco +46
    maandag 12 maart 2018 om 18:06
    Die Verbeek moet juist alleen nog maar bij die programma's aanschuiven en stoppen als trainer
    Hij maakt geen elftal beter!
    Vind ik leuk
    Dorzon +3882
    maandag 12 maart 2018 om 18:08
    Van mij mag verbeek iedere avond in een talkshow mits de resultaten zo blijven
    Vind ik leuk
    JustH +9412
    maandag 12 maart 2018 om 18:33
    En weer de oren laten hangen naar wat opgefokte supporters.
    Had niet verwacht dat Verbeek zich de mond zou laten snoeren.
    Valt me tegen van hem.
    Vind ik leuk
    Caniggia +623
    maandag 12 maart 2018 om 19:46
    Die supporters willen blijkbaar niet snappen dat de spelers die er lopen ,gewoon zo slecht zijn dat ze gaan degraderen.
    Verbeek probeert ze daar al op voor te bereiden.
    En inderdaad jammer dat een groepje dwazen het weer wint van de realisten.
    Vind ik leuk
    DonQuichot +336
    maandag 12 maart 2018 om 18:37
    Leuk hoor, al die wijsheid van Twente. Helaas veel te laat om er nog serieuze waarde aan te kunnen hechten. Beter voorkomen dan genezen lijkt me een goed motto voor Twente in de toekomst.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18209
    maandag 12 maart 2018 om 18:55
    Ach Jantje, als je echt karakter had, had je het sowieso nooit toegestaan dat ie dit ernaast doet.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 12 maart 2018 om 18:58
    "Wij zullen heel erg moeten leunen op de regio, zodat de begroting overeind blijft en we in welk scenario dan ook gezond kunnen blijven."

    Kan iemand eens tegen directeurtjes zeggen dat ze een sticker op de mond plakken? Die van Feijenoord lulde al zo dom en nu roept deze weer iets wat de hele regio in bange vermoedens duwt.
    Alles van Nijenrode kan beter zwijgen... 't buskruid was al uitgevonden.
    Vind ik leuk
    Caniggia +623
    maandag 12 maart 2018 om 19:49
    En ondertussen neemt hij zelf een riant salaris en zijn hulpje krijgt een riant salaris.
    Dan ontslaan we Hake maar even ,want we stikken toch in het geld.
    En dan maar roepen dat ze heel erg op de regio moeten leunen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 12 maart 2018 om 21:29
    Wat zou de dagtaak van zo'n man zijn weet jij dat?
    Marco Bogers had een eigen bedrijf en dan werkte hij 'smiddags bij Dordt en deed ie ook nog spelersaankopen als TD... ik zou wel eens een taakomschrijving willen zien.
    Je zal maar hulp nodig hebben in de regio en dan zo iets lezen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:32
    Directeuren blijven een apart slag volk. Die leven vaak buiten de werkelijkheid. En toch moet je zo wezen blijkbaar, om op zo'n positie te komen. Want 80% is 1 pot nat.

    Maar een eigen visie en kennis van zaken is niet voor hun weggelegd. Verder als wat algemeen gereutel komen ze niet.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 12 maart 2018 om 21:50
    Vroeger had een club een boekhouder Wim, die deed de boeken.
    Meestal deed ie dat op 1 avond per week.
    Nu heb je daar een algemeen directeur, die denkt iets te moeten zeggen, maar dat pakt dan slecht uit omdat ze er geen kaas van gegeten hebben. Ik vind een TD voor de meeste clubs al overdaad, want de trainer moet spelers opstellen, dan is ook handig als hij ze haalt toch?
    Dan komen ze in de pers en dan roepen ze iets wat bij een bedrijf vaak al idioot klinkt, maar daar lachen de medewerkers om, alleen dit gaat naar buiten en dan vraagt een supporter zich af, waar hebben ze opgedregt?
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:14
    Maar ze bepalen wel het beleid en de visie. Jeugd opleiden? Wat is dat?

    Daar gaat het juist fout. Bedrijven leiden ook niks meer op. Dat kost geld.

    Maar een club moet daar van leven.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:07
    Dat beleid past op een A4-tje Wim, ja toch vaak wel.
    Das toch geen dagtaak?
    Als ik de leiding had dan hoefde er geen directeur te zijn, heb liever een scouting dan een vent die voetbal-inbreng 0.0 is.

    Je moet wel iemand hebben voor dagelijkse leiding, een voorman of zo. Visie en beleid kan een raad v Commisarissen ook doen toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:58
    Als een directeur het goed doet, dan heeft hij nooit wat te doen.
    En dat is de kunst. Hoe doe je dat?
    RvC leden zijn normaal gesproken, mensen die zelf ook directeur zijn. En goede directeurs hebben dus tijd over.
    De directeur moet zijn visie over brengen. En de route uitstippelen. En iedereen zo gek krijgen, daarin mee te gaan.
    Nou ...kijk om je heen. En je ziet zelf wel, hoe moeilijk mensen luisteren. Haha.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:07
    Ik vind altijd, zorg dat je niet zo groot wordt dat je een directeur nodig hebt, neem iemand die meewerkt, meedenkt en meehelpt.
    Het is geen dagtaak.
    Personeel weet allemaal wat ze moeten doen, alles wat je doet is herhaling, kaarten verkopen, net als bij de vorige wedstrijd en die daarvoor, of administratie, daar is geen directeur voor nodig.
    Van Geel zal het druk hebben met spelers uit te zoeken. Maar een directeur? Meestal plannen ze vergaderingen om iets te doen te hebben.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:11
    De mens kan makkelijk zonder een baas. Maar mensen spelen graag de baas.
    Het is andersom.

    Jij bepaalt zelf toch wel of je vandaag zin hebt om te werken?

    Aan de andere kant. Je gaat in dienst bij een bedrijf of club. En die hebben spelregels. Dan is aan jouw de keuze of je daarin meegaat of niet. En daar hoort een vergadering bij. Vergaderen is leuk voor mensen die wat te vertellen hebben. De rest mag luisteren.

    Een mens ontkomt niet aan een sociaal leven en moet altijd aanpassingen doen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:08
    Nou we zitten zo vast in de touwen dat een keuze om zelf te bepalen wat we gaan doen niet meer aan de orde is, we moeten wel, moderne slaven.
    Sociaal leven is niet ieder gegeven.

    Een vergadering is niks mis mee, als er maar een zinvolle uitkomst gloort.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +7409
    maandag 12 maart 2018 om 19:03
    Twente heeft een waardeloze ploeg, moest en zou met een nieuwe licentie in de eredivisie blijven omdat ze anders failliet waren nu 2 jaar verder zal de Jupiler league een zegen zijn omdat ze dan van alle spelers die niet voldoen afkunnen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 12 maart 2018 om 21:53
    Als die jongens een contract hebben dat zit je toch vast?
    Maar ik denk idd ook dat Twente daar beter uit komt uit de Juup.
    Het kan ook zomaar 2 jaar duren want elke club wil van ze winnen.
    Assaidi zal wegggaan, Hamdaoui, Tighadoun, Maher... dan moet je wel iets halen dan.
    Vind ik leuk
    Caniggia +623
    dinsdag 13 maart 2018 om 06:13
    Meestal is er in een contract opgenomen dat spelers bij degradatie een forse salarisverlaging krijgen.
    Of dat ze transfervrij mogen vertrekken om de club voor nog meer Financiele zorgen te behoeden,aan de andere kant elke speler die transfervrij weg loopt die levert ook niets meer op.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:20
    Een frisse start is ook kapitaal-vernietiging he?
    Maar in het woord 'fris' zit ook de positieve kant.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21441
    maandag 12 maart 2018 om 19:03
    Lijkt me dat Verbeek dit onzin zal vinden.. Hopelijk schuift hij bij VI aan om dit uit te leggen ;-)
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21070
    maandag 12 maart 2018 om 19:12
    Gelukkig. Was zijn gezeik wel beu.
    Vind ik leuk
    Deltacraft +178
    maandag 12 maart 2018 om 19:12
    Begrijpen beide druiloren eindelijk eens dat alleen Twente belangrijk is en niet hun eigen domme ego s. Helaas moesten de supporters hen er op wijzen. Deze sukkels Jut en Jul........Beide Wegwezen!!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Roodbergen +7869
    maandag 12 maart 2018 om 19:26
    Soms is een degradatie goed voor een club, kun je daarna met een schone lei beginnen. :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +134539
    maandag 12 maart 2018 om 19:33
    Het begin van het einde van verbeek bij twente want 1 ding is zeker : hij is het hier niet mee eens
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:04
    Laat me raden, Van Halst zelf blijft zeker wel bij FOX zijn ding doen? Als dat het geval is vind ik ze wel erg hypocriet bij FC Twente
    Vind ik leuk
    DonQuichot +336
    maandag 12 maart 2018 om 20:28
    Heb je het artikel gelezen?
    Vind ik leuk
    5by5 +1235
    maandag 12 maart 2018 om 20:52
    Gelukkig kwam niet veel zinnigs uit.
    Vind ik leuk
    Markus80 +1887
    maandag 12 maart 2018 om 22:08
    Nou nou daar komt hij zeg van Halst met zijn opgedrongen stoere uitspraken.

    Verbeek had daar niet eens moeten staan spuit 11. Daar komt ons algemeen directeurtje nu mee na alle ophef. Had je niet gewoon kunnen beslissen bij aanvang van het contract? Kun je zelf aub. ook opzouten bij tv programma`s? Er is niemand geïnteresseerd in jouw mening.
    Vind ik leuk
    berwi +423
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:04
    komt die kale dan ook niet meer
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FOX Sports-optreden van Verbeek was laatste keer: 'Doen we niet meer'