'Pep is persoon met laag zelfbeeld, die er alles aan doet anderen te misleiden'

    'Pep is persoon met laag zelfbeeld, die er alles aan doet anderen te misleiden'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 12:05di 13-03-2018 om 12:05

    Dokter Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt heeft in zijn boek hard uitgehaald naar Pep Guardiola. De arts werkte 38 jaar bij Bayern München, tot Guardiola kwam en hem wegjaagde bij de club.

    Müller-Wohlfahrt vertrok uiteindelijk nadat Guardiola hem voor de spelersgroep had uitgescholden en hem de schuld had gegeven van de lange blessurelijst en de daaropvolgende nederlaag tegen FC Porto. 'Ik denk dat Pep Guardiola een persoon is met een laag zelfbeeld, die er alles aan doet om anderen te misleiden. Hij lijkt in constante angst te leven om zijn macht en autoriteit te verliezen', publiceert Bild een deel uit het boek van Müller-Wohlfahrt.

    'Onder Guardiola veranderde het klimaat bij Bayern München en het werd steeds duidelijker dat hij mij en mijn team niet vertrouwde. Aan de ene kant was hij totaal ongeïnteresseerd in medische problemen en aan de andere kant verwachtte hij wonderen van ons. Guardiola werd vaak neergezet als een innovatieve, revolutionaire coach. Maar bij Bayern München heeft hij de klok teruggezet.'

    'Hij wist alles beter. Een haastige arming-up van vijf minuten was genoeg. Maar dat was het niet. Bij het WK voor clubs in Marokko zag iedereen dat Bayern niet fit was. Maar ik kon Pep niet bereiken met mijn werkwijze. Zelfs mijn verslagen over geblesseerde spelers interesseerden hem niets. Wanneer ik met hem probeerde te praten, draaide hij zich om en liep hij weg', aldus Müller-Wohlfahrt.

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 maart 2018 om 12:08
    Haha clown
    Vind ik leuk
    power +6092
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:21
    je heb nog ergere Clown Mourinho
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:27
    Een hele eng gek die Guardiola, dat we wisten we al. Hij heeft eigenlijk nog geen enkele prestatie geleverd. Elke Jan lul wordt toch kampioen met het materiaal wat hij overal ter beschikking had/ heeft.
    Vind ik leuk
    soksa +1598
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:35
    Er zijn wel meer teams (geweest) met geweldige spelers die veel minder of zelfs helemaal niets gewonnen hebben. Het spelletje spelen zoals guardiola dat laat doen is echt uniek. En dat koppelt hij ook nog eens aan een gigantische hoeveelheid prijzen.

    Een goed team hebben is één. Ook daadwerkelijk structureel het maximale er uit halen jaren achter elkaar is een ander.
    Vind ik leuk
    M.J. +195
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:09
    Elk willekeurig persoon had prijzen gepakt met dat Barca. Als je alleen had gezegd jongens ga lekker voetballen. Werd je als tactisch meester brein neergezet door de media.
    Vind ik leuk
    bits +5441
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:20
    Ben ik niet met je eens, de teams van Guardiola spelen allemaal volgens dezelfde speelwijze en spelen altijd mooi voetbal. Dat kan niet iedereen, het was ook niet alsof Real Madrid in die tijd een matig elftal had en alsof er in de champions league alleen maar prutsers rond liepen.
    Vind ik leuk
    soksa +1598
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:12
    Dat is dus comolplete onzin. Er zijn ook coaches geweest bij Barca die nauwelijks prijzen pakte. En zo zijn er nog talloze voorbeelden. Real was vóór Zidane ook niet altijd even succesvol. United is een van de rijkste clubs van Engeland maar is al jaren geen kampioen geworden. Ajax heeft volgens velen de beste selectie maar is al een aantal jaar geen kampioen geworden. En zo zijn er nog meer voorbeelden waaruit blijkt dat je wel een goed elftal kan hebben, maar dat je ook goed beleid/een goede trainer nodig hebt om het maximale eruit te halen.

    Guardiola's teams winnen niet alleen veel prijzen. Ze spelen ook nog eens voetbal zoals geen enkel ander team dat kan. Niet alleen met Barca, maar ook met Bayern en City. Dat maakt dat hij niet leunt op een goed team, maar continu het beste uit zn spelers haalt en ze samen laat functioneren als een team.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:44
    6 prijzen in 1 seizoen bij Barça!
    Waar heb je het over?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:44
    Ja kom op, dat had elke putjesschepper ook wel gepakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:42
    wie?
    Vind ik leuk
    PredatorA +6560
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:08
    Goede trainer maar raar en zielig figuur die Pep..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    power +6092
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:34
    elkaar respecteren is niet zo moeilijk, dat mis ik bij sommige trainers
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 17:44]
    Vind ik leuk
    The Genius +3513
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:35
    receptatie is sws bij velen ver te zoeken. ;)



    Ter verduidelijking; dit is een grap, voordat mij "disrespect" wordt verweten
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 13:36]
    Vind ik leuk
    power +6092
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:46
    gecorrigeerd, bedoeld Respecteren
    Vind ik leuk
    Kevinm +1875
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:09
    Sterk verhaal. Lijkt me niet dat Guardiola zo wegloopt zonder te antwoorden als daar geen geschiedenis achter zit.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3542
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:17
    Op basis waarvan denk jij dat ?
    Vind ik leuk
    Kevinm +1875
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:44
    Op basis van het feit dat we het over een volwassen man hebben die bekend staat als de beste coach ter wereld. Kan me niet voorstellen dat hij dan (zonder voorgeschiedenis) omdraait en wegloopt als een collega iets aan hem vraagt.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3542
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:54
    Ja Mourinho staat ook bekend als één van de beste coaches ter wereld en Louis van Gaal ook. Vind jij ze heel erg sociaal ? Er is helemaal geen beste coach ter wereld, net zo min als de mooiste vrouw ter wereld
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 15:19]
    Vind ik leuk
    Jelmer038 +178
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:10
    In mijn ogen de trainer met de beste tactiek, maar dit?...
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3061
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:12
    Wie gelooft dat? Ik in geen geval!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:15
    Ik wel. Tactisch gezien misschien wel de beste trainer ter wereld.

    Verder moet iedereen die hem niet aanstaat het veld maar ruimen en heeft laat hij zich vaak leiden door emotie, waardoor hij van die rare dingen doet en mensen tegen zich in het harnas jaagt.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11443
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:39
    Een klein beetje zoals Cruijff dus eigenlijk
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3542
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:18
    ik geloof het ook. Kijk maar naar Joe Hart wat er gebeurt als hij je niet moet.
    Vind ik leuk
    Fredje.R +305
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:21
    arming-up for battle
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13185
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:22
    Geniale trainer maar hij spoort echt niet..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:23
    Kan ik geloven, smerige spanjool.
    Vind ik leuk
    guusje +1197
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:24
    vergelijkbaar met het boek van Gordon.......??
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:44
    De titel had moeten zijn:

    "Rancuneuze bejaarde reservenassi haalt gefrustreerd uit naar Pep"
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15886
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:51
    Deze man wilt kalveren bloed in spelers zijn spieren spuiten. Hij en zijn homeopathische medische onzin is onzin.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:51
    Bij Barca, bij Bayern en nou ook weer bij City was en is er werk zat voor de medische staf maar het ligt nooit aan Peppie.

    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3542
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:02
    Ja precies.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:52
    Goeie titel, lekker Nederlands ook.
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7251
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:01
    Ondertussen pakt deze man wél te titel in de Premier League en laat hij clubs als United, Chelsea, Liverpool, Arsenal en Spurs achter zich.

    Vind ik leuk
    GetRekt +1804
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:14
    Dit is het verhaal van één kant. Hij voelt zich vernederd door Pep, geen wonder dat dat hem dwarszit. Dit verhaal moet je enigszins met een korreltje zout nemen.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15886
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:50
    Je moet toch je boek verkopen hé.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1804
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:55
    Ja precies, de haters van Pep zullen dit graag hebben.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15886
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:58
    Ik bedoel in Duitsland is het vrij bekend dat deze gast en zijn homeopathische onzin gewoonweg onzin is.

    Ik vindt het altijd leuk als een Zlatan, Eto'o of nu deze gast wat negatiefs over Pep zeggen en mensen meteen flippen. Hoe zit het met de rest van alle mensen die met hem werken en met hem weg lopen? 3 mensen is wat meer dan 10 jaar?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:19
    Als je 38jaar arts bij een topclub bent geweest ben je wel iets meer als een kwakzalver he.Iedereen kon prima met hem werken,behalve Peppi.Een verhaal heeft altijd 2 kanten.
    Vind ik leuk
    TdoubleU +1418
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:58
    pep is drugs, toch?
    Vind ik leuk
    Leffe +1057
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:07
    Ik wil een keer een club zien.,, zonder trainer!!.,, laat de jongens het onderling zelf beslissen wie gaat spelen en gaat staan in het veld.Mijn gevoel zegt dat je best wel betere prestaties kan gaan krijgen omdat er juist geen druk is.De goede en betere spelers kunnen dan best wel het verschil maken.,, denk ik!!!!
    Vind ik leuk
    hantayo +1116
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:13
    `Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen`
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15886
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:21
    Pep zijn verhaal in zijn boek:
    Perarnau's/Pep's version of events is that Pep wanted the team's doctor to be on the training pitch every day and that there were other things that just weren't up to scratch (IIRC, he didn't travel to away games except for Champions League games, if a player was injured, he'd have to go to Müller-Wohlfahrt's clinic, rather than being treated ay Bayern's facilities, etc.). He also claims that he never asked for Müller-Wohlfahrt to be removed, only for things to improve. After Bayern lost 3-1 to Porto, Rummenigge stormed into the dressing room and blamed the loss on the medical staff, after which M-W resigned.

    Lijkt me nogal raar dat een club doctor niet bij de trainingen is en niet naar uit wedstrijden gaat vanwege zijn eigen privé praktijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:26
    Wrok...
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +138
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:14
    Pep is de beste trainer van de Wereld.
    Deze man heeft niks meer te bewijzen en iedereen prijst altijd zijn spel die hij ze spelers laat spelen "bij welke club dan ook"
    Boeit me nul weet dat man over hem zegt en weet zeker dat Dhr Guardiola er hetzelfde over denkt.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33851
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:42
    Je zou ook met pensioen kunnen gaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:31
    Volslagen rukker.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws