'Bizarre Neymar-transfer dichterbij door plan van Nike: bijdragen aan transfersom'

    'Bizarre Neymar-transfer dichterbij door plan van Nike: bijdragen aan transfersom'

    dinsdag 13 maart 2018 om 12:31

    Nike is bereid om een deel van de transfersom van Neymar voor een overstap naar Real Madrid te betalen. Dat meldt AS.

    Het sportmerk wil vervolgens een akkoord bereiken met Real Madrid over de shirtsponsoring, die nu in handen is van Adidas. Het huidige contract van de Madrilenen met Adidas loopt nog door tot medio 2020. Terwijl Real Madrid de club met de meeste fans wereldwijd is, krijgt het relatief weinig inkomsten uit de shirtsponsoring in vergelijking met concurrenten. Jaarlijks ontvangt Real 40 miljoen euro van Adidas.

    Door de Neymar-deal mogelijk te maken wil Nike de samenwerking met Real Madrid aangaan. De Braziliaanse superster zou voor 400 miljoen euro mogen vertrekken bij paris Saint-Germain en door de inmening van Nike is dat bedrag zo gek niet meer. Neymar is samen met Cristiano Ronaldo hét gezicht van het sportmerk. Adidas heeft met Lionel Messi zijn grootste troef. Nike sponsort ook FC Barcelona, dat 105 miljoen euro per jaar krijgt. Dat bedrag kan tot 155 miljoen euro oplopen afhankelijk van bonussen.

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 maart 2018 om 12:35
    Hoe bedoel je Monopoly
    Vind ik leuk
    power +5172
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:40
    Op deze manier kan Real Neymar binnen halen, maar hij heeft verzoek ingediend dat hij wil graag terugkeren naar Barca want hij heeft erg spijt van zijn vertrek naar PSG,
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21342
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:48
    Die zaakwaarnemer kan straks wel een paar nike's kopen....de tandjes hey!
    Vind ik leuk
    3-5-2 +821
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:35
    Je zou toch hopen dat Real € 400 miljoen betaald en dat die verwende etterbak vervolgens in de 1e wedstrijd ... nou ja, vul het zelf maar in...
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2241
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:37
    6 keer scoort?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21342
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:48
    De vrouw van Zidane keihard neemt ?
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2241
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:51
    Die is dan al vertrokken
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21342
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:24
    Nou...vooral daarná :-)
    Vind ik leuk
    JustH +14916
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:57
    Denk op 6 plaatsen, dat er wordt bedoeld
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:38
    Een hattrick maakt tegen Barca?
    Vind ik leuk
    power +5172
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:41
    Die Neymar kan je niet zomaar tevreden houden,
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8901
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:38
    Verschrikkelijke bedragen voor een nog verschrikkelijkere speler
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 12:38]
    Vind ik leuk
    JayTee +50
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:41
    Ja, en dan kan hij bij Real beginnen wenen dan hij in de schaduw van Ronaldo staat en weg wil.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 12:42]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31406
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:42
    Wie?
    Vind ik leuk
    Jozef +36119
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:44
    Snap geen yota van wat je schrijft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:50
    Goeie onderbouwde reactie hoor, jaytee!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31406
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:42
    Wat een walgelijk wereldje is het toch.... en wat is die Neymar een verwende kwal zeg.... ik gun hem wel een flinke knieblessure waardoor hij anderhalf jaar niet kan voetballen. Heeft ie ook eens iets anders om over na te denken dan het binnenhalen van zoveel mogelijk geld.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2932
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:28
    Ik denk eerder dat het de schuld is Neymar Senôr.
    Neymar jr had het echt wel naar zijn zin in Barcelona hoor, je leest nu ook in de Spaanse kranten dat hij eigenlijk spijt heeft van zijn vertrek.
    Maar zoals altijd komt spijt te laat, de Franse ligue stelt buiten een viertal ploegen weinig voor, en Neymar sr heeft zijn zoon kunnen overhalen om voor het geld te kiezen , de vader is er zeker ook een pak rijker van geworden, en in die landen hebben vaders nog altijd veel invloed op hun kinderen.
    Zelf vond ik het super jammer dat hij naar PSG verhuisde, maar wij hebben zijn vertrek goed opgevangen en ondanks alles zou het goed zijn als hij naar Real zou gaan, voor de clasico's alleen al.
    Vind ik leuk
    Juppes046 +355
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:43
    Neymar gaat echt niet voor Real spelen. Ik denk dat hij teruggaat naar Barcelona.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:50
    Barca gaat hem echt niet terugnemen.
    Vind ik leuk
    Ou Sou ba +24
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:13
    Hij wil ook niet. Is teveel gebeurt. En barca heeft hem nu niet nodig.
    Vind ik leuk
    Juppes046 +355
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:49
    Oke de voorzitter misschien niet, maar hij is wel nog altijd erg close met Messi, Suarez en Pique. Ik denk (hoop) niet dat hij voor Real gaat spelen
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2932
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:29
    nope er is te veel gebeurd!
    Vind ik leuk
    power +5172
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:13
    Hij wil graag terugkeren naar Barca, Heeft Neymar zelf gezegd
    Vind ik leuk
    Cantona +999
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:43
    We xouden met z'n allen het voetbal moeten boycotten, niet meer heen gaan, geen merchandise kopen en niet meer op tv kijken.
    Het geld heeft het voetbal al kapot gemaakt, misschien dat ze zich dan eens achter de oren krabben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:51
    Leg jij dat ook even uit aan die twee miljard voetbalgekke Aziaten?
    Vind ik leuk
    Cantona +999
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:54
    Ja het is ook niet te doen maar je ziet hoe meer geld er in om gaat des te meer het voetbal naar de kloten gaat
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 12:55]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:57
    Je hebt volkomen gelijk maar deze tendens is niet meer te stoppen helaas.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:45
    Dit is ook goedkoop reclame maken. PSG laat hem toch niet gaan.
    Vind ik leuk
    RedNas +3499
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:04
    Zo, dit 'geruchtje' zal Real mooi wat extra miljoentjes opleveren in een nieuwe overeenkomst met Adidas. Slim gespeeld van Perez (alhoewel ik vermoed dat Butragueño hierbij een grotere vinger in de pap heeft)
    Vind ik leuk
    Ou Sou ba +24
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:11
    Die gaat naar real zo betaald Nike de transfer. En Barcalona gaat hij niet.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1289
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:22
    Maar hoe kan zo'n transfer dan gerechtvaardigd worden? Waar het in Nederland absoluut verboden is om spelers aan te trekken met behulp van een derde partij, is dat in de Portugese competitie al niet het geval. Daar maken Benfica en Porto al jaren dankbaar gebruik van. Dit is in Spanje dus ook legaal? en in Frankrijk dan weer niet? Anders had Emirates vorig jaar niet zo schimmig hoeven doen met die rare constructie dat hij zijn eigen contract af heeft gekocht met 'sponsorgeld'. Wat een vragen allemaal..
    Vind ik leuk
    TdoubleU +1425
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:27
    Kom op Freo, laat het geld eens wapperen en haal deze jongen binnen voordat Real het doet..
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1485
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:29
    Wat een walgelijke wereld is het voetbal aan het worden. Vreemd vermogen gebruiken om aan te kopen en straks zeker gewoon 400mio in kas hebben. Nike die alleen maar aast op een sponsorcontract en dit facciliteerd. Fifa grijp aub in voor de geloofwaardigheid van de sport! Grote schandaal is het geworden een smerig commercieel gedrocht.
    Vind ik leuk
    Raptor +88
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:13
    Juist. en hier vallen clubs om die bijv een tekort van 50.000 in de begroting hebben. Ik snap wel dat dit wat anders is maar toch..
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +557
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:39
    Tijd voor een Balkenende-norm.....
    Vind ik leuk
    El torro +286
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:48
    Als hij naar madrid gaat wordt hij gelynch camp nou.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2932
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:32
    Als hij er in PSG al niet tegen kan dat ze hem uitfluiten, weet hij niet wat er hem te wachten staat in Barcelona.
    Vind ik leuk
    Leffe +1075
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:49
    Nike ziet dollars tekens.Dat de wereld al gek kan zijn wist ik al, maar het voetbal is compleet gek geworden met bedragen die een supporter nooit van zijn/haar leven ooit zal kunnen zien, laat staan hebben.Alleen dit geval al.,, gaat helemaal nergens meer over.
    Vind ik leuk
    Gid010 +678
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:51
    Het wordt gekker met die bedragen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:01
    nou ik hoop niet dat het lukt. ik vind het een kut maten naaier. kan voetballen maar heeft lelijke trekjes dat zijn klasse ontsiert.
    ik hoop dat het niet lukt mijn clubpi is heel goed zo hij komt de sfeer gewoon verpesten hij is alleen op geld uit. gierige zuidamerikaan. ben ik ook hoor maar niet zo hebberig
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:15
    Wat een clubliefde heeft de man toch..
    Ga aub naar china voor een miljard, dan zijn wij in ieder geval verlost van t eng mannetje
    Vind ik leuk
    Mdam +460
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:18
    Het schijnt dat Ajax druk aan het sparen is om Neymar te halen
    Vind ik leuk
    Koeroe +12633
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:25
    Real Madrid = Adidas. Zou zonde zijn
    Vind ik leuk
    Ou Sou ba +24
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:37
    Klopt vind Adidas beter staan bij real
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +139
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:10
    Hij heeft Barcelona schandelijk behandeld en dat flik je niet bij zo een club.
    Ook al kan Barcelona hem betalen om te halen dan zullen ze dat niet doen.
    Niemand is groter dan Barcelona op Messi na.
    Hij heeft ze kans daar gehad en dat hoofdstuk is nu afgesloten.

    Real Madrid zou een practige club voor hem zijn , maar ik zie hem totaal niet in 1 team spelen met Ronaldo.
    Hij zou zich echt moeten aanpassen zoals bij Messi het geval was en weet niet of hij dat kan..

    Ronaldo is vrij oud maar ondanks dat blijft die het uitstekend doen en is hij met Messi nog steeds de beste van de wereld.
    Vind ik leuk
    power +5172
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:25
    Mee eens.
    Vind ik leuk
    isnake +2285
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:07
    Ik neem aan dat de Spaanse bond gelijk onderzoek wil doen naar zulke bedragen???
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Bizarre Neymar-transfer dichterbij door plan van Nike: bijdragen aan transfersom'