VVV-held redt een leven en is wereldnieuws: 'Geen discussie: je hebt toestemming'

    VVV-held redt een leven en is wereldnieuws: 'Geen discussie: je hebt toestemming'

    dinsdag 13 maart 2018 om 18:12

    Lennart Thy heeft van VVV-Venlo trainer Maurice Steijn toestemming gekregen om een leukemiepatiënt te helpen. Ondanks dat de spits dit seizoen belangrijk is voor de Venlonaren en nu de wedstrijd tegen PSV mist, twijfelde Steijn geen moment toen Thy met het bijzondere verhaal naar hem toe kwam. 

    Maandag kwam het hartverwarmende bericht naar buiten dat Thy een leukemiepatiënt gaat helpen omdat hij na jaren een DNA-match heeft. "Lennart is een week of vijf geleden bij mij op kantoor gekomen en heeft uitgelegd wat de situatie was", begint Steijn tegen Telesport. "Hij wil het graag doen, maar heeft daar wel mijn toestemming voor nodig."

    "Hij is natuurlijk een belangrijke speler die ik nu een tijdje moet missen. Ik heb gelijk gezegd dat het voor mij geen enkele discussie is: als hij dat wil doen, vind ik dat een mooi gebaar en krijgt hij toestemming", zegt de trainer van de Venlose club. "Of het een speler van VVV, PSV of Ajax is; het doet er niet toe. Het is een schitterend gebaar van een voetballer."

    VVV hoopt ook meteen op meer aandacht voor de vreselijke ziekte, maar: "In eerste instantie gaat het natuurlijk om een mensenleven redden, dat staat buiten kijf. Het sportieve beeld is dan niet belangrijk, voetbal is dan bijzaak. We hopen iedereen op deze wereld wakker te schudden." De actie van Thy is wereldnieuws. "CNN is opweg hiernaartoe om er een verhaal over te maken", aldus Steijn. 

    Lees ook: VVV'er niet tegen PSV om bijzondere reden: 'Thy kan een leven redden'

    Plaats een reactie

    Doe dan! +6794
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:14
    Moreel gezien kan je dat ook niet weigeren als VVV zijnde.
    Vind ik leuk
    Always PSV +10580
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:17
    Gewoon klasse van Thy en ook van VVV, hulde
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6794
    woensdag 14 maart 2018 om 14:12
    Eens
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:16
    Aandacht voor dit soort zaken zorgt ervoor dat meer mensen dit doen. Toch vind ik het vooral mooi als mensen dit in alle anonimiteit doen, eigenlijk. Hoewel dat hier dan weer niet mogelijk was. Lastig.
    Vind ik leuk
    Tiesto1 +332
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:16
    Hopelijk kent deze geste van Thy 1 echte winnaar... voetbal is echt bijzaak in dit geval en toestemming geven om mogelijk iemands leven te redden is wel een heel betrekkelijk iets.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14967
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:18
    Mooi van Thy, maar waarom CNN nou hierheen moet komen?
    Wat Thy doet zou iedereen toch doen..
    Vind ik leuk
    yuuup +9349
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:33
    Omdat CNN dat wil.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14967
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:39
    Krijgt iig wel veel aandacht en dat is alleen maar goed.
    Vind ik leuk
    yuuup +9349
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:50
    Inderdaad.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27223
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:34
    Een heleboel mensen zijn geen donor
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14967
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:38
    Dan moeten die maar snel donor worden dan.. ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27223
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:47
    Vind ik ook. Mooi dat iedereen nu donor is tot hij iets anders invult, ipv andersom.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:06
    Ik vond dat we Domoren genoeg hadden in dit land.
    1 letter verschil ... doet dan toch veel hè?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27223
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:24
    Haha, die is echt heel leuk, schrijf ze op Cook ;)

    Ik vul trouwens altijd als ik kebab ga halen wel altijd een dönercodicil in. Mocht ik plotseling komen te overlijden mogen ze de mijne weggeven aan een hongerige.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:45
    Ik stuur steeds naar kranten maar ze willen me niet. Snap het niet, ze worden ervoor betaald!

    Hahaha, ja das een mooie daad.
    Hoe herken je de hongerige, stel dat een VVD-er simuleert? Dan til je hun onderkinnen op en hard knijpen. Je loopt de kans dat Piet-Hein Donner roept, het is mijn codicil.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27223
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:12
    Kranten zijn een stervende zaak. Probeer het internet. Dat is helemaal in tegenwoordig.

    haha. Ineens vraag ik me af, zou er een kebabzaak zijn die Piet Hein Döner heet? Ik ben zo bang van niet.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:30
    Welke site?

    Het culinaire Gilde mist onze inventiviteit.
    En waarschijnlijk ook infantiliteit. :p

    Maat van me heet Pieds, heb hem bevolen met Ria te trouwen. Dan is mijn schuldgevoel bij PizzeRia minder.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27223
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:40
    Oh een site voor grapjes. Weet ik niet. Twitter :p

    Ik kan zo een hele keten aan woordgraprestaurants opzetten. Misschien kan ik het in Duitsland laten krautfunden.

    Haha, ik hoop wel dat hij echt zo heet, anders is het heel vergezocht. Aan de andere kant hoop ik voor Pieds weer dat hij niet zo heet.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:53
    Ok. thanx.

    :p Hij IS leuk!!
    Duitsers hebben het Kraut al gefunden.

    Hij heet Peter, maar werd al jaren Pieds genoemd, door onze leraar Deutsch, echtwaar. Dat schiet me nu in gedachten.

    Hij trouwde met Joukje... mensen moeten wel een beetje meewerken hè?!
    Ik doorzie nu ineens hoe ondankbaar de taak van God is.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 22:54]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:43
    Niet iedereen zal dit doen, maar iedereen zal dit moeten doen. Helaas is het end zoek in deze wereld. Waar Thy een mensen leven wil redden worden onschuldige mensen doodgeschoten in een oorlog. Chapeau voor Thy en een bom op die andere bende
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    dinsdag 13 maart 2018 om 21:50
    Goede nuance man.
    Soms zijn we zo blij met een lichtpuntje
    maar het blijft diep duister overal daaromheen he?
    Het is een feelgood bericht.
    Zoiets als Walvis gered, terwijl we 20.000 kippen opeten.
    Thy zorgt wel dat ik even ga googlen,
    dus petje af voor de man, nogmaals.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:19
    Prachtig, het komt goed met de wereld.
    Mooie actie, top. CNN ook nog, als Trump dit ziet dan smelt hij.
    Dan gaat opwarming nog sneller.

    Maar hulde aan Lennart Thy... ik wil er meer over lezen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25487
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:22
    Goede actie van Thy! Mooi ook dat VVV probeert te zorgen voor meer aandacht voor deze vreselijke ziekte. Hopelijk levert dit alles 1 grote winnaar op: de leukemiepatient.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29759
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:26
    Ook normaal, als ze hadden geweigerd dan zou het een ... club zijn geworden.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:10
    Hadden we ze aan Belgie gedoneerd.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10444
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:32
    Klasse van speler, coach en club
    Vind ik leuk
    Mo +11356
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:41
    Schitterend dat die jongen dat doet, petje af man!
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1105
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:44
    Omdat het zo’n mooi en goed gebaar is het het vele malen belangrijker is dan een week voetballen vind ik het eigenlijk best raar dat het wordt gebracht dat het speciaal is dat hij daarvoor deze wedstrijd MAG missen. Al had het halve elftal om die reden ‘vrijgevraagd’ dan had de knvb de wedstrijd moeten uitstellen als je het mij vraagt. Als er iets belangrijker is dan voetbalen en werken dan is het een mensenleven wel
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2806
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:13
    Niet alleen een schitterend gebaar van een voetballer, maar vooral als mens.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3524
    dinsdag 13 maart 2018 om 23:43
    Diep respect voor deze man.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 08:24
    Diepe buiging.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VVV-held redt een leven en is wereldnieuws: 'Geen discussie: je hebt toestemming'