Van Drongelen dichterbij degradatie, afgang De Jong tegen Willems en De Guzman

    Van Drongelen dichterbij degradatie, afgang De Jong tegen Willems en De Guzman

    zaterdag 17 maart 2018 om 17:20

    Hamburger SV is zaterdagmiddag weer een stapje dichterbij de eerste Bundesliga-degradatie uit de clubgeschiedenis gekomen. Die Rothosen gaven in de thuiswedstrijd tegen Hertha BSC een 1-0 voorsprong uit handen.

    Voormalig PSV-doelwit Douglas Santos kon vrij opstomen aan de linkerflank en schoof de bal onder doelman Rune Jarstein door. Rick van Drongelen en zijn ploeggenoten hielden die voorsprong vast tot in de tweede helft, waarna Hertha, waar Karim Rekik de hele wedstrijd vol maakte, orde op zaken stelde. Valentino Lazaro en oud-Feyenoorder Salomon Kalou doken vlak na elkaar vrij op voor het HSV-goal en zorgden voor de 1-2 eindstand.

    De Hamburgers houden hierdoor een achterstand van zeven punten op FSV Mainz, dat zelf hard onderuit ging tegen Eintracht Frankfurt. Kevin-Prince Boateng, Luka Jovic en Ante Rebic hadden bij rust al voor een 3-0 voorsprong gezorgd. Nigel de Jong werd halverwege gewisseld en in de score kwam geen verandering meer. Jonathan de Guzman maakte namens Eintracht wél de negentig minuten vol, ploeggenoot Jetro Willems werd tien minuten voor tijd naar de kant gehaald.

    Lees meer over:Bundesliga

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +3118
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:25
    Verbeek zegt is wel een keer goed voor een club
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:43
    Niemand heeft het er verder over, ze hadden al veel eerder kunnen degraderen. Nu ontkomen ze er niet meer aan.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2233
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:27
    Is al jaren een ellende bij die club. Dat bestuur daar wisseld nog vaker van trainer als van onderbroek. Word toch eens tijd dat ze degraderen.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:30
    Ricky gewoon volgend jaar naar ajax of psv en dan een stap maken is ook lastig op te vallen bij hsv
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 18:54
    Misschien is het inderdaad iets voor psv. Hij is nog jong. Dus wat dat aan gaat
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:30
    Hij maakte wel een fout waar bijna een doelpunt uit kwam en speelde matig heb net de samenvatting gezien!
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    zaterdag 17 maart 2018 om 22:16
    Ander niveau als eredivisie
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:32
    Dit had Feyenoord kunnen zijn, als er na de beruchte 10-0 niets was ondernomen. Hulde aan Feyenoord dat ze er zich bovenop hebben weten te knokken.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +624
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:33
    Mooi om te lezen dat Jetro weer in de basis mocht beginnen, een Willems in vorm kunnen we goed gebruiken bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:45
    Was helaas wel een van de slechtsten bij Frankfurt. Chandler, Wolf zijn sowieso betere backs dan Willems, da Costa is min of meer gelijkwaardig. Willems heeft zowel geluk als pech dat hij in een goed elftal terecht is gekomen. Van Drongelen heeft het net andersom bv.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:34
    Afgang van Mainz tegen de nr. 4??
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:42
    Is inderdaad best een normale uitslag, al was de eerste helft wel dramatisch van Mainz.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31560
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:35
    Moest er een keer van komen. Houdoe.
    Vind ik leuk
    hassel +839
    zaterdag 17 maart 2018 om 17:51
    Het roda van Duitsland. Zal tijd worden als die er eens uitvliegen.
    Vind ik leuk
    Mokes +122
    zaterdag 17 maart 2018 om 20:15
    Doet me echt pijn..Ik weet het ook wel hoor we zijn op dit moment niet goed genoeg maar HSV is zo'n mooie club! Nur der HSV!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws