Mourino brandt spelers af na FA Cup-succes: 'Niet de persoonlijkheid'

Mourino brandt spelers af na FA Cup-succes: 'Niet de persoonlijkheid'

zondag 18 maart 2018 om 07:25

José Mourinho heeft hard uitgehaald naar de spelers van Manchester United. Hoewel The Mancunians zaterdag de halve finale van de FA Cup bereikten door een 2-0 zege op Brighton & Hove Albion, is de Portugese manager ontevreden.

"Het optreden was niet zo goed als het resultaat", stelt Mourinho vast tegenover onder meer de BBC. "We speelden niet zoals ik wilde dat we zouden spelen en niet zoals ik mijn ploeg had voorbereid. Soms is er een verschil tussen waaraan je de laatste dagen hebt gewerkt en wat je ziet op het veld. Dat is meer frustrerend dan het resultaat. Ik neem dat iedereen kwalijk."

Volgens Mourinho kozen zijn verdedigers de gemakkelijkste oplossing en durfden zijn aanvallers niet in de bal te komen. Maar dat was het niet alleen. "Niet veel spelers hebben de persoonlijkheid om op Old Trafford te spelen onder de druk van een knock-outwedstrijd. De instelling was niet slecht, maar het gaat hier om een gebrek aan persoonlijkheid."

"Nemanja Matic stond er op dat punt alleen voor", aldus Mourinho. "Hij was de enige die de bal wilde hebben en fouten maakte maar de bal wilde hebben om te voetballen. Hij stond alleen op het eiland van de klasse en de persoonlijkheid die horen bij Manchester United."

Mourinho zag te veel spelers worstelen. "Als de zon schijnt is het makkelijk voetballen. Als je wedstrijden wint, gaat het je makkelijk af. Als het donker is en je staat onder druk, dan komen alleen de echten bovendrijven. Vandaag hadden we er daar niet veel van. Ik weet om wie het gaat. Ik werk er hard aan, maar ik ken ze goed. Het is geen verrassing."

Plaats een reactie

zondag 18 maart 2018 om 07:29
Matchday!

De dag der dagen dat onze gladiatoren,
Het eens niet in hun broek dee,
De dag van aanvallen en naar voren.
En niet steeds dat balletje in het rond.
Steek die troep maar in je kont.
We willen goals zien.
Doe er maar een stuk of tien.
Dat is wel een mooi getal.
En niet van dat schijtbakken voetbal.
Vind ik leuk
dhrwobo +16258
zondag 18 maart 2018 om 07:59
Aan de zo op psv zeurende Ajax fans...

Geniet van jullie mooie voetbal,
zoals je het zelf tenminste noemt.
Maar dat arrogante gebral,
Dat je altijd dat clubje roemt.
Terwijl al 4 jaar geen feest,
Al 4 jaar geen prijs gezien.
Jullie voetbalvisie is geweest,
Is het echte drama niet bij je eigen club misschien?
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 08:02]
Vind ik leuk
Koeroe +7182
zondag 18 maart 2018 om 08:02
Ja Wim Jansen is vast voor Ajax.....
Vind ik leuk
dhrwobo +16258
zondag 18 maart 2018 om 08:26
Nee. Maar waarom zouden wat gedichten van verschillende clubs niet goed samengaan? ;)
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 08:27
Haha.
Vind ik leuk
Guust +4655
zondag 18 maart 2018 om 08:51
Wel gek dat er zoveel PSVers zo met Ajax bezig zijn, en dat in een stukje oven Man. United. Jullie staan bovenaan, beetje raar omdat dan te doen, zou je er niet boven moeten staan. Wat is dat toch?
Maar leuk gedichtje.
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 08:51]
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 09:23
Precies! Die PSV-ers zijn veel te veel met Ajax bezig!!
Vind ik leuk
Alain2708 +7828
zondag 18 maart 2018 om 09:36
Topic over Man. United en dan toch presteren om het over Ajax te hebben.
Iets met 'waar het hart vol van is'... ;-D
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 09:39
AJAX:

Ajax ooit de club van de Europese top
Nu alleen nog maar bekend in een fles als sop
Ajax de club van grote namen zoals Cruijff,bergkamp en de Boer nu draait alles om geld net zoals bij een hoer
Ajax de grootste club van weleer nu alleen nog maar bezig met'' hoe steek ik mijn collega neer''
Ajax de club die ooit de beste was nu veranderd in een krokodillen. Plas
Ajax de club die speelt in een soort parkeergarage is veranderd in een ravage
Ajax de club die hun eigen spelers besmeurd met leuzen , vinden zichzelf zo fantastisch dé kneuzen
Ajax de club die roept wij zijn beste maar zelfs dat niet in de Grolsch Veste
Ajax de club van het verleden zal nooit de club zijn van het heden
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 13:18
een stuk of 10 vind ik dan weer een jammerlijk getal :p
Vind ik leuk
fedor2501 +2557
zondag 18 maart 2018 om 07:33
Als ze zouden spelen als Mourinho zou willen dan zou er niemand meer kijken naar ze met dat laffe spel.
Vind ik leuk
Zippy +3453
zondag 18 maart 2018 om 07:39
Nou, nou, ik dacht echt dat ik naar een Eredivisie wedstrijd zat te kijken.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 08:12
Het ligt nooit aan Mourinho,het is altijd de schuld van iemand anders, Sevilla bewees vd week maar weer eens wat je met die tactiek van ManU kan doen, misschien PSG iets voor José.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 08:16
Ze deden niet wat ik zei??? Wie heeft er hier geen persoonlijkheid? Ze luisteren gewoon niet meer naar je lelul.
Vind ik leuk
Teo Smith +18205
zondag 18 maart 2018 om 08:31
Wat is dit toch een verschrikkelijke vent. Bah.
Vind ik leuk
Utca030 +5356
zondag 18 maart 2018 om 08:47
Die Mourinho moeten ze een enkele reis naar Alaska geven. Die aartslog
Vind ik leuk
Ajacied_8 +3364
zondag 18 maart 2018 om 09:00
Elke week krijgt Matic weer veren in zijn reet gepropt door The Special One...
De rest van al die aankopen zijn zeker nooit goedgekeurd door José?
Vind ik leuk
Rodajc +6983
zondag 18 maart 2018 om 09:17
Wat heeft het voor een zin om dit in de media te zeggen? De ploeg wordt er alleen maar onzekerder door en krijgt echt niet opeens meer persoonlijkheid.
Vind ik leuk
Emnu +2010
zondag 18 maart 2018 om 09:27
Is Mourinho Portuguees voor Schijtbak, of voor Megalomaan?
Vind ik leuk
Alain2708 +7828
zondag 18 maart 2018 om 09:39
#idioot
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 09:55
Het is WEL een verrassing dat JIJ daar nog steeds zit...
Vind ik leuk
Blindsy +5255
zondag 18 maart 2018 om 10:31
Grote Zus, dhrwobo, Hup Wim Jansen.. jullie maken Hard Gras overbodig.
Tijd voor n VP-gedichtenwedstrijd? ;-)
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 10:31]
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 11:38
Zo te keer gaan maar geen andere tactiek dan de bus parkeren kunnen bedenken

Dan de bal maar naar voren roeien richting Lukaku en dan maar het beste er van hopen

Het is geen toeval dat een speler als Alexis totaal niet uit de verf komt met die speelstijl van Mourhino

Zelfde verhaal voor Myktarian en Mata eigenlijk
Vind ik leuk
Siemjo +145
zondag 18 maart 2018 om 14:00
Mourinho brandt iedereen af behalve zich zelf. Deze man heeft een te groot ego, iedereen doet het in zijn ogen verkeerd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Mourino brandt spelers af na FA Cup-succes: 'Niet de persoonlijkheid'