Mourino brandt spelers af na FA Cup-succes: 'Niet de persoonlijkheid'

    Mourino brandt spelers af na FA Cup-succes: 'Niet de persoonlijkheid'

    zondag 18 maart 2018 om 07:25

    José Mourinho heeft hard uitgehaald naar de spelers van Manchester United. Hoewel The Mancunians zaterdag de halve finale van de FA Cup bereikten door een 2-0 zege op Brighton & Hove Albion, is de Portugese manager ontevreden.

    "Het optreden was niet zo goed als het resultaat", stelt Mourinho vast tegenover onder meer de BBC. "We speelden niet zoals ik wilde dat we zouden spelen en niet zoals ik mijn ploeg had voorbereid. Soms is er een verschil tussen waaraan je de laatste dagen hebt gewerkt en wat je ziet op het veld. Dat is meer frustrerend dan het resultaat. Ik neem dat iedereen kwalijk."

    Volgens Mourinho kozen zijn verdedigers de gemakkelijkste oplossing en durfden zijn aanvallers niet in de bal te komen. Maar dat was het niet alleen. "Niet veel spelers hebben de persoonlijkheid om op Old Trafford te spelen onder de druk van een knock-outwedstrijd. De instelling was niet slecht, maar het gaat hier om een gebrek aan persoonlijkheid."

    "Nemanja Matic stond er op dat punt alleen voor", aldus Mourinho. "Hij was de enige die de bal wilde hebben en fouten maakte maar de bal wilde hebben om te voetballen. Hij stond alleen op het eiland van de klasse en de persoonlijkheid die horen bij Manchester United."

    Mourinho zag te veel spelers worstelen. "Als de zon schijnt is het makkelijk voetballen. Als je wedstrijden wint, gaat het je makkelijk af. Als het donker is en je staat onder druk, dan komen alleen de echten bovendrijven. Vandaag hadden we er daar niet veel van. Ik weet om wie het gaat. Ik werk er hard aan, maar ik ken ze goed. Het is geen verrassing."

    Plaats een reactie

    fedor2501 +3668
    zondag 18 maart 2018 om 07:33
    Als ze zouden spelen als Mourinho zou willen dan zou er niemand meer kijken naar ze met dat laffe spel.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 08:12
    Het ligt nooit aan Mourinho,het is altijd de schuld van iemand anders, Sevilla bewees vd week maar weer eens wat je met die tactiek van ManU kan doen, misschien PSG iets voor José.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29428
    zondag 18 maart 2018 om 08:31
    Wat is dit toch een verschrikkelijke vent. Bah.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    zondag 18 maart 2018 om 08:47
    Die Mourinho moeten ze een enkele reis naar Alaska geven. Die aartslog
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18042
    zondag 18 maart 2018 om 09:00
    Elke week krijgt Matic weer veren in zijn reet gepropt door The Special One...
    De rest van al die aankopen zijn zeker nooit goedgekeurd door José?
    Vind ik leuk
    Rodajc +13843
    zondag 18 maart 2018 om 09:17
    Wat heeft het voor een zin om dit in de media te zeggen? De ploeg wordt er alleen maar onzekerder door en krijgt echt niet opeens meer persoonlijkheid.
    Vind ik leuk
    Emnu +2068
    zondag 18 maart 2018 om 09:27
    Is Mourinho Portuguees voor Schijtbak, of voor Megalomaan?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14805
    zondag 18 maart 2018 om 09:39
    #idioot
    Vind ik leuk
    Ajaksiet +299
    zondag 18 maart 2018 om 09:55
    Het is WEL een verrassing dat JIJ daar nog steeds zit...
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    zondag 18 maart 2018 om 10:31
    Grote Zus, dhrwobo, Hup Wim Jansen.. jullie maken Hard Gras overbodig.
    Tijd voor n VP-gedichtenwedstrijd? ;-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 10:31]
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6551
    zondag 18 maart 2018 om 11:38
    Zo te keer gaan maar geen andere tactiek dan de bus parkeren kunnen bedenken

    Dan de bal maar naar voren roeien richting Lukaku en dan maar het beste er van hopen

    Het is geen toeval dat een speler als Alexis totaal niet uit de verf komt met die speelstijl van Mourhino

    Zelfde verhaal voor Myktarian en Mata eigenlijk
    Vind ik leuk
    Siemjo +255
    zondag 18 maart 2018 om 14:00
    Mourinho brandt iedereen af behalve zich zelf. Deze man heeft een te groot ego, iedereen doet het in zijn ogen verkeerd.
    Vind ik leuk
    cor54 +0
    dinsdag 5 juni 2018 om 22:42
    Mourinho heeft als sommige trainers een gebrek aan zelfbespiegeling.Hij ziet altijd de fouten bij de spelers.Als het waar was wat hij over zijn spelers denkt hadden ze geen wedstrijd gewonnen.Ik vraag mij sowieso af waarom Manchester United voor de strenge trainers kiest.Je moet een trainer hebben die nooit in het openbaar zijn eigen elftal

    afmaakt.Zo heb je nooit je hele elftal achter je staan.De theorie van ze verdienen genoeg,en moeten er maar tegen kunnen,werkt nooit bij alle spelers.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 5 juni 2018 om 22:43]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Mourino brandt spelers af na FA Cup-succes: 'Niet de persoonlijkheid'