'Ontevreden Mourinho geeft United-selectie facelift: Blind en vijf anderen weg'

    'Ontevreden Mourinho geeft United-selectie facelift: Blind en vijf anderen weg'

    Gepubliceerd: zondag 18 maart 2018 om 11:24zo 18-03-2018 om 11:24

    De selectie van Manchester United gaat komende zomer op de schop. Manager José Mourinho is van plan om afscheid te nemen van minimaal zes spelers, weet boulevardkrant The Daily Mail. 

    United plaatste zich zaterdag weliswaar voor de halve finale van de FA Cup, maar over het algemeen is er sprake van een teleurstellend seizoen op Old Trafford. Zo sneuvelde de club eerder deze week in de achtste finales van de Champions League en bleek aartsrivaal Manchester City een paar klasses beter in de Premier League.

    Reden genoeg voor Mourinho om de botte bijl te hanteren en diverse spelers te laten vertrekken. Luke Shaw, Chris Smalling (foto), Juan Mata, Matteo Darmian, Anthony Martial en Daley Blind staan op de nominatie om te verkassen. Juventus zou in de markt zijn voor Martial, terwijl Blind in de belangstelling staat van AS Roma en clubs uit Spanje. 

    Lees ook: Mourino brandt spelers af na FA Cup-succes: 'Niet de persoonlijkheid'

    Plaats een reactie

    zondag 18 maart 2018 om 11:30
    Bodemloze put.
    Van ooit een sympathieke club naar een met geldsmijtende negatief spelend gedrocht. Vooral dankzij die Portugese betweter die ons wekelijks opzadelt met amateurtoneel.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 11:45]
    Vind ik leuk
    Romario9 +12002
    zondag 18 maart 2018 om 11:57
    Inderdaad, een trieste constatering. Er is qua uitstraling en identiteit niets meer over van het Man Utd van Ferguson.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +3351
    zondag 18 maart 2018 om 12:03
    Niet alle eer is voor mourinho hoor van Gaal heeft ook een steen er aan bijgedragen..
    Vind ik leuk
    Gammerth +272
    zondag 18 maart 2018 om 15:26
    Vergeet Moyes niet
    Vind ik leuk
    Ajax020 +272
    zondag 18 maart 2018 om 12:10
    De tijden zijn ook wel behoorlijk veranderd wat betreft met geld smijten natuurlijk. Kijk naar alle clubs die mee willen doen om het kampioenschap in de grote competities. Maar feit blijft dat het voetbal niet om aan te gluren is. Al zijn de resultaten best aardig..
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 12:33
    Dat het verandert is ben ik zeker met je eens. Maar wat doe je met dat geld? Wat City doet pleziert mij wel maar als je net als Man Utd voor werkelijk honderden miljoenen spelers koopt en dan tegen nagenoeg iedere ploeg alleen achteruitloopt. Dan ben je mij kwijt, 0 maar dan ook 0 respect voor.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3102
    zondag 18 maart 2018 om 14:31
    Elke club geeft tegenwoordig enorme bedragen uit voor nieuwe spelers.

    Het is aan de manager om er daadwerkelijk ook een goed draaiende ploeg van te kneden.

    Bij Liverpool en City zie je dat dus heel goed terug, en vergeet Tottenham niet.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 12:22
    Klopt. Was ook altijd fan van United, maar sinds die Kwibus er zit en ook onder v Gaal, ben ik er maar mee opgehouden!
    Vind ik leuk
    kcim +2940
    zondag 18 maart 2018 om 12:59
    De staff heeft een facelift nodig! Terug naar de ManU DNA en smoel;
    Solskjer, Ryan Giggs en Rene Meulensteen terug. Misschien een ervaren man niet Britse manager erbij (e.g. Ancelotti of Luis Enrique).
    Met de huidige spelersmateriaal en jongens als Mata Martial Lukaku Pogba en Rashford moet je sprakelend en modern voetbal kunnen spelen. Toch?
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3102
    zondag 18 maart 2018 om 14:33
    Dat zijn inderdaad spelers waar je elke tegenstander kapot mee kunt spelen.

    Maar Dat is niet Mourinho zijn stijl.

    Jammer voor Rashford dat Mourinho zijn coach is.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    zondag 18 maart 2018 om 16:11
    Ze zijn al sinds Van Persie ze kampioen maakte niet meer om aan te gluren.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19048
    zondag 18 maart 2018 om 11:30
    Mourinho's hele speelstijl heeft een flinke facelift nodig...
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 11:31
    Met deze tactieken van voetbal kun je beter de coach een facelift geven.
    Vind ik leuk
    Dezeun +5160
    zondag 18 maart 2018 om 11:31
    Allemaal goede spelers misschien heel misschien ligt het aan de trainer????
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    zondag 18 maart 2018 om 11:33
    Misschien zelf weggaan, knapt de club helemaal van op. Gun Mourinho wel een club uit China met een salaris van 50 miljoen, zijn wij van die LUL af!
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6731
    zondag 18 maart 2018 om 11:34
    De leiding van United kan beter Mourinho een schop na geven :-)
    Vind ik leuk
    rinirat +2896
    zondag 18 maart 2018 om 11:35
    Mourinho is geen trainer,verdedigen dat kan hij redelijk neerzetten.
    Een team bouwen kan hij niet.
    Het is niet om aan te zien dat hele MU.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 11:35
    Doe die trainer ook maar weg dan!
    Vind ik leuk
    Reddevil +251
    zondag 18 maart 2018 om 11:36
    Spelers behouden en MourinhOUT!
    Vind ik leuk
    City boy +383
    zondag 18 maart 2018 om 11:37
    Hoe gek zou het zijn als ik nu eens opper dat het misschien niet de spelers zijn..................




    maar de trainer #mindblown
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 11:38
    Frank de Boer, prima kandidaat om Mourinho op te volgen.
    Vind ik leuk
    Bdog +5965
    zondag 18 maart 2018 om 11:44
    Ja. De kans dat een trainer met de slechtste resultaten in de PL ooit aan de slag mag bij de grootste club ter wereld acht ik ook wel heel groot.
    Vind ik leuk
    Emnu +4818
    zondag 18 maart 2018 om 11:38
    T is dat middenveld al druk bemand is, en uberhaupt de vraag of Daley t zelf ziet zitten, maar imho zou hij de ideale 6 voor Ajax kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 11:39
    Kom Roma!
    Sla je slag!
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +310
    zondag 18 maart 2018 om 11:43
    Zou die sukkel van een Mourinho er niet eens aan gedacht kunnen hebben dat hij zelf de oorzaak is van alle ellende bij M United? Dit is kapitaalsvernietiging van het ergste soort.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zondag 18 maart 2018 om 11:44
    Koop nog maar een paar spelers voor een miljard. Kijken of het dan lukt...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27382
    zondag 18 maart 2018 om 11:49
    Martial is een geweldig talent.. altijd behouden!
    Vind ik leuk
    Smash +3430
    zondag 18 maart 2018 om 11:58
    Misschien moet Manchester afscheid nemen van Mourinho. Wederom faalt deze man, nadat hij miljoenen heeft geïnvesteerd.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 12:58
    Als het niet in Mourinho's tactische plannen past ligt het aan de spelers,hoe kan je met namen als Zlatan,Pogba, Martial, Rashford,Lindgaard,Mata en Lukaku geen aanvallend voetbal spelen,daarbij heb je een wereld keeper als DeGea in de goal.Dit ligt aan José en hem alleen,heeft prijzen gewonnen en was het niet door die Europa League winst zou hij allang weg zijn,want de laatste jaren maakt hij meer kapot bij clubs dan dat hij goed doet.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33814
    zondag 18 maart 2018 om 14:00
    Kutclub geworden met een klotetrainer.
    Vind ik leuk
    VA1 +2019
    zondag 18 maart 2018 om 14:43
    Hè hè, United staat wereldwijd bekend om de grootste club ter wereld en dan lopen ze de laatste jaren te sukkelen met spelers als Daisy Blind... Dan wordt je gewoon niet meer serieus genomen. Kijk even naar Madrid en Marcelo...
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 16:07
    Bodemloze put.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 16:14
    Wanneer Mourinho martial verkoopt daalt mijn geloof in hem echt naar 0 procent
    Vind ik leuk
    Farmer +12685
    zondag 18 maart 2018 om 17:04
    Wat een ongelooflijke kwaliteit aan spelers, en Mourinho moet 'de botte bijl' gebruiken, en de halve selectie er uit gooien want hij krijgt ze maar niet aan het voetballen?

    Misschien moet Mourinho toch eens een carriëre-switch overwegen. Als hij geen 300-500 miljoen per seizoen mag uitgeven kan hij blijkbaar geen topcoach zijn? Naja, al mag hij het wel, dan presteert hij nog niks dus.

    Is duidelijk de weg kwijt.

    En ik zie Mourinho, wel als 1 van dé 'toonaangevende' oorzaken van de geldsmijterij in het voetbal.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15301
    zondag 18 maart 2018 om 21:45
    Kom lekker terug naar Ajax Daley. Je contract loopt nog tot 30.06.2018.
    Voor het geld hoef je het niet meer te doen en bij Ajax kun je ook goed geld verdienen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws