Memphis en Tete moeten vrezen voor Europese uitsluiting na ongeregeldheden

    Memphis en Tete moeten vrezen voor Europese uitsluiting na ongeregeldheden

    maandag 19 maart 2018 om 15:40

    Olympique Lyon moet serieus vrezen voor uitsluiting van Europees voetbal. Fans van de Franse club misdroegen zich vorige week in het Europa League-duel met CSKA Moskou.

    De club van Memphis Depay en Kenny Tete heeft bovendien nog een voorlopige schorsing van twee jaar openstaan, na ongeregeldheden in de kwartfinale van de Europa League tegen Besiktas in 2017. Destijds kreeg Lyon ook een boete van 100.000 euro.

    De tuchtcommissie van de UEFA heeft Lyon maandag voor vier vergrijpen aangeklaagd. Zo staken fans vuurwerk af, gooiden ze van alles op het veld, waren er racistische spreekkoren te horen en blokkeerden supporters de trappen. Volgens de Franse politie ging een groep van zo'n 150 hooligans buiten het stadion de confrontatie aan met agenten.

    Lyon werd na een 2-3 thuisnederlaag tegen CSKA Moskou uitgeschakeld in de achtste finales van de Europa League. De heenwedstrijd in Moskou werd nog met 0-1 gewonnen. Omdat Lyon is uitgeschakeld, behandelt de UEFA de zaak pas aan het einde van het seizoen op 31 mei.

    Plaats een reactie

    Mionel Lessi +1969
    maandag 19 maart 2018 om 15:44
    Blijft schandalig hoe sommige mensen zich gedragen en daarbij ook hun eigen club een oor aan naaien.
    Vind ik leuk
    Adje80 +5228
    maandag 19 maart 2018 om 17:00
    Zal toch niet de eerste keer zijn dat deze gasten zich misdragen? Ze moeten zulke voorvallen sneller en veel harder aanpakken, met alle technologie van tegenwoordig is het toch makkelijk om de daders te vinden.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1352
    maandag 19 maart 2018 om 15:49
    Blokkeren ze de trappen. Nou nou wat een boefjes
    Vind ik leuk
    Degraaf +14971
    maandag 19 maart 2018 om 15:53
    In geval van brand of andere calamiteiten kan dat wel tot gewonden of doden leiden. Je moet gewoon gebruik maken van de aangegeven zitplaats, zo moeilijk is dat niet.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1352
    maandag 19 maart 2018 om 15:56
    Iedereen die ooit in een stadion geweest is weet dat het onmogelijk is om elke trap volledig vrij te maken. Simpelweg omdat sommige vakken gewoon te vol zijn, mensen niet doorschuiven... Praktisch elke club krijgt die boete, primaire inkomstenbron van uefa bijna
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 16:10
    Nou nee... bij Ajax wordt dat bij Europees na die boete gewoon gedaan. Fsiders zelf roepen het zelf ook vaak tegen elkaar. Iedere hooligan die een beetje slim is snapt dat de UEFA geen moer om rellen buiten het stadion geeft. En nee de veiligheid is zeker een ernstig probleem kijk maar zelf naar de stadion rampen of eigenlijk in het algemeen geblokkeerde vlucht wegen geven aanzienlijk meer slachtoffers.

    Vind ik leuk
    Knowitall +166
    maandag 19 maart 2018 om 15:58
    Fijn he, supporters??
    Vind ik leuk
    JustH +10785
    maandag 19 maart 2018 om 16:56
    Ja met (echte) supporters heb je geen vijanden nodig.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1541
    maandag 19 maart 2018 om 18:03
    Dat notabene Lyon fans nog een plekje weten te maken voor racistische spreekkoren...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Memphis en Tete moeten vrezen voor Europese uitsluiting na ongeregeldheden