Koeman zet geen streep door naam Van Persie: 'Toonde wederom klasse'

    Koeman zet geen streep door naam Van Persie: 'Toonde wederom klasse'

    maandag 19 maart 2018 om 15:57

    In tegenstelling tot Wesley Sneijder houdt Robin van Persie nog wel kans op een terugkeer in het Nederlands elftal. Dat liet Ronald Koeman maandag weten op een persconferentie in Zeist.

    Koeman sprak de voorbije periode met Van Persie. "Ik was bij Feyenoord en ik vond het ook nodig om Robin te spreken wat hij vond van het Nederlands elftal", aldus Koeman, die ook onder meer met Arjen Robben en Louis van Gaal sprak over het Nederlands elftal. Met Van Persie ging het ook over zijn eigen rol. "Hij heeft niet gezegd te stoppen bij Oranje. Maar hij zal eerst compleet fit moeten worden. Hij heeft zondag wederom zijn klasse laten zien. Ik zeg bij voorbaat ook geen nee."

    Wat dat betreft ligt de situatie van RvP dus anders dan die van Robben en Sneijder. "Die twee zijn niet meer in beeld, om wat voor reden dan ook. Van Persie heeft niet gezegd dat hij stopt en ik heb niet gezegd dat ik hem nooit meer selecteer."

    Sneijder
    Zoals bekend reisde Koeman eerder deze maand naar Sneijder toe. "Ik ben daar wel met een boodschap naar toe gegaan. Ik heb dat niet in het midden gelaten. Want dan had Wesley zich nog wel gemeld vandaag denk ik", verduidelijkt Koeman, die aangeeft dat er nog wel degelijk een afscheid komt voor de recordinternational. "Dat gaat wel komen. Ook op een wijze waarvan wij zullen zeggen: ook in Nederland kunnen we zo dus iemand eren."

    Sneijder heeft in het gesprek met Koeman aangegeven ook ambities te hebben als trainer. Daarvoor zal hij echter wel de trainersopleiding in Zeist moeten doen. Koeman: "Er is ooit maar één man geweest die dat papiertje heeft gekregen en dat is Johan Cruijff. Je zal cursus moeten doen. Als hij dat traject wil bewandelen dan sta ik met mijn staf open om hem die kans te bieden."

    Poll

    Kan Van Persie nog van waarde zijn voor Oranje?

    (1410 stemmen)

    Plaats een reactie

    040-077 +890
    maandag 19 maart 2018 om 16:01
    Helemaal vernieuwen, dus ook geen RvP als het aan mij ligt.
    Gewoon een mooi afscheid organiseren voor Sneijder, Robben en van Persie.
    Einde van een geweldig mooie generatie...
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 16:08
    Waarschijnlijk niet meer voor in de basis, maar als invaller kan hij zeker van waarde zijn. Voetbalt nog ontzettend makkelijk en is het scoren niet verleert. Bovendien wordt de tegenstander banger van een internationaal gewaardeerde speler als Van Persie die erin komt dan een Wout Weghorst. Daarnaast kan Van Persie buiten het veld ook zeker van waarde zijn, zoals hij dat nu ook goed doet bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2030
    maandag 19 maart 2018 om 16:01
    Gewoon helemaal opnieuw beginnen zonder de oude garde, gewoon veel spelers selecteren ook van kleinere clubs zelfs 1e divisie net zoal van basten deed tot je een kloppend geheel hebt.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15011
    maandag 19 maart 2018 om 16:02
    Shit man. Dan doe Ruud Geels ook maar weer, die had er in oktober al altijd 13 in liggen zei die.
    Vind ik leuk
    ficusje +1936
    maandag 19 maart 2018 om 16:05
    Pffffff wat een onzin toch,hij kan bij feyenoord niet eens meer mee.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 18:12
    wat is dit nou voor een gare reactie? heeft er gewoon al 5 goals inliggen man. Zoals al tig keer gezegd is is die nog aan zijn opbouw bezig...
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10713
    maandag 19 maart 2018 om 18:47
    Nee klopt hij scoort maar eens in de 55 gespeelde minuten als middevelder vooral. Die bakt er niets meer van.
    Vind ik leuk
    PRICE +32147
    maandag 19 maart 2018 om 16:06
    Goed bedoeld,maar over 2 jaar een tournooi,en dan zijn v persie en robben weer 2 jaar ouder.
    Investeren in een nieuw elftal.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 16:08
    Waarschijnlijk niet meer voor in de basis, maar als invaller kan hij zeker van waarde zijn. Voetbalt nog ontzettend makkelijk en is het scoren niet verleert. Bovendien wordt de tegenstander banger van een internationaal gewaardeerde speler als Van Persie die erin komt dan een Wout Weghorst. Daarnaast kan Van Persie buiten het veld ook zeker van waarde zijn, zoals hij dat nu ook goed doet bij Feyenoord. Hij kan nog wel van waarde zijn bij de nation league...
    Vind ik leuk
    soplul +2997
    maandag 19 maart 2018 om 16:23
    Ja want op zo'n tournooi wordt je uitgenodigd...hoef je helemaal niet nog 2 jaar kwalificatiewedstrijden voor te spelen.....
    Vind ik leuk
    RtdDub +11887
    maandag 19 maart 2018 om 16:27
    Hè,hè ..... eindelijk iemand die ook snapt dat het best makkelijk is om je eerst te plaatsen voor een toernooi voordat je er kan spelen.
    En als dat dan grotere kans van slagen heeft met iemand die momenteel 5 goals in 275 minuten maakt, dan moet je dat gewoon doen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 16:26
    Koeman moet verjongen en klaar stomen voor de EK'20
    Vind ik leuk
    Donnygo +2971
    maandag 19 maart 2018 om 16:27
    Niet meer doen. De laatste 3 keer dat hij meedeed had hij alweer overal pijntjes en moet hij trainingen laten lopen, het is klaar met de generatie 2010 finale. V/d Vaart, Sneijder, Huntelaar, v Persie, N de Jong Robben(als hij fit is nog wel iets toevoegd) moeten een mooie afscheids wedstrijd krijgen als bv het finale 2010 team tegen het huidige oranje. Dat zijn allemaal spelers waar je nu gewoon niks meer
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2030
    maandag 19 maart 2018 om 16:29
    Ophouden met de oude kliek en zeker met van Persie bahhhh naar mannetje is dat, daaraan kun je zijn afkomst zien.
    Vind ik leuk
    PRICE +32147
    maandag 19 maart 2018 om 16:39
    V Persie,als mens totaal niks mis mee.
    Vind ik leuk
    soplul +2997
    maandag 19 maart 2018 om 16:46
    Wat een domme opmerking....
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 18:14
    hugo weer! naar mannetje? Neemt wel iedere keer bij het stadion tijd voor zijn fans ja. Terwijl al die andere spelers gewoon doorlopen. Hugo zou zich moeten schamen dat ie dit zegt. En hugo heeft er blijkbaar geen verstand van. Want je kan hem zeker nog gebruiken
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2030
    maandag 19 maart 2018 om 18:22
    Als schoenenpoetser?
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 21:30
    Weer hugo die er geen verstand van heeft. Als ie fit is is die de beste spits die we nog hebben. Van persie is iemand die verstand heeft van interlands en altijd nog het steentje kan bijdragen. Van persie kan ook buiten het veld heel veel dingen doen zoals de jonkies lijden/ dingen uitleggen etc. Het scoren is ie ook nog niet verleerd. Dus hugo, je mag zeggen wat je wilt maar je praat wel onzin man :)
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2030
    maandag 19 maart 2018 om 21:48
    van Persie manman nog steeds niet fit, 33+ dan halen we de rest van de oude garde er ook bij pffff manman gewoon minstens 4 jaar nemen met jonge spelers om iets op te bouwen en ja van persie scoorde er 2 maar tegen wat voor tegenststander? In oranje ook alleen tegen toen nog kleinere landen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 22:28
    wat denk je nou? opbouwen? Met wie in hemelsnaam? De enige spitsen die het niveau kunnen halen zijn dost en van persie mits hij fit is? en voor de rest hebben we niemand in de spits?
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2030
    maandag 19 maart 2018 om 22:30
    Huntelaar? Ruud Geels? van Basten?
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 22:39
    lache man. Maar je doet al niet meer serieus.. Betekend dus dat ik gelijk heb :) Fijne dag nog hugo!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2030
    maandag 19 maart 2018 om 22:45
    Niet dus maar goed droom lekker en ruk ze op plaatje van van persie
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 23:16
    wel dus. Want je doet niet meer serieus. Zo simpel is het.
    Vind ik leuk
    WHAAAAAA +139
    maandag 19 maart 2018 om 19:39
    Vindt deze man echt op en top een Prof , met een P.
    Maar ben ook van mening dat we echt helemaal opnieuw moeten beginnen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman zet geen streep door naam Van Persie: 'Toonde wederom klasse'