Denen vestigen hoop op Eriksen: 'Prachtig hoofdstuk in onze historie schrijven'

    Denen vestigen hoop op Eriksen: 'Prachtig hoofdstuk in onze historie schrijven'

    zondag 25 maart 2018 om 08:55

    De druk op de schouders van Christian Eriksen bij de Deense nationale ploeg is groter dan ooit. De sterspeler van Tottenham Hotspur is cruciaal voor het behalen van WK-succes. Zelf verblikt of verbloost hij niet onder alle aandacht.

    Zelfs bondscoach Age Hareide doet geen moeite om de druk op zijn vedette weg te nemen. Volgens Hareide behoort de 26-jarige Eriksen tot de tien beste spelers ter wereld. "Of dat voor extra druk zorgt? Nee, dat is zijn mening", reageert de oud-Ajacied tegenover BT Sport, geciteerd door Voetbal International.

    "Ik denk dat bijna iedere trainer op het WK wel een of meerdere top-tien spelers in de selectie heeft", vervolgt Eriksen. "Natuurlijk zijn het mooie woorden van Age, maar ze beïnvloeden mij niet. Het is alleen maar mooi dat mensen van je verwachten dat je cruciaal bent en echt iets toevoegt."

    Eriksen kijkt uit naar het WK. "Het is een enorm podium. Wij focussen ons eerst op de drie duels in de groepsfase en gaan daarna pas dromen. Ik wil belangrijk zijn voor mijn land, mijn waarde bewijzen. Als dat lukt, hoop ik met het team een prachtig hoofdstuk te schrijven in de Deense voetbalhistorie."

    Plaats een reactie

    Jarinr10 +11082
    zondag 25 maart 2018 om 09:13
    Echt een geweldige speler dit.In balbezit geweldig, maar ook als de team de bal niet heeft is hij top. Enorm loopvermogen. Is gewoon een aanwinst voor elk team van de wereld.
    Vind ik leuk
    zondag 25 maart 2018 om 09:18
    Fantastische speler! Maar als ik dit zo lees is rekenen niet zijn sterkste punt.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20656
    zondag 25 maart 2018 om 09:29
    Verwacht veel van Mexico en Colombia. Denemarken zie ik niet ver eindigen. Te weinig kwaliteit.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12766
    zondag 25 maart 2018 om 10:17
    Mexico zit in een redelijk zware poule met Duitsland en Zweden, Colombia heeft het in dat opzicht iets makkelijker, maar verwacht van beide niet al te veel. Denk dat Mexico niet eens de volgende ronde gaat halen.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20656
    zondag 25 maart 2018 om 10:35
    Duitsland en Mexico gaan naar de volgende ronde. Zweden is vergelijkbaar met Denemarken.
    Ook te weinig kwaliteit.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12766
    zondag 25 maart 2018 om 11:12
    Zweden en Denemarken hebben misschien minder kwaliteit, maar fysiek en mentaal zijn ze denk ik sterker dan Mexico. Ik vind Mexico, Denemarken en Zweden gelijkwaardige landen.
    Mexico is voor de rest natuurlijk ook niet heel veel bijzonders.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zondag 25 maart 2018 om 13:00
    Denemarken is sterker dan Zweden, alleen ook wisselvalliger. Als ze Peru verslaan zijn ze door en dat zie ik wel lukken. Mexico gaat winnen van Zweden en dan gaan ze door
    Vind ik leuk
    Bizzy +20656
    zondag 25 maart 2018 om 13:02
    Zit behoorlijk wat gif in de mexicaanse team. Bij Colombia overigens ook. Gaat leuk worden
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zondag 25 maart 2018 om 13:03
    Ik ga rooten voor IJsland, dan Denemarken en onze broeders Arias, Guardado, Moreno, Lozano
    Vind ik leuk
    Bizzy +20656
    zondag 25 maart 2018 om 13:05
    Haha ga mexico zeker volgen. Corona biertje erbij met een paar taco's. Blijft akward dat Oranje er niet bij zit.
    [Reactie gewijzigd op zondag 25 maart 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zondag 25 maart 2018 om 13:09
    Ach we zijn iig niet de laughing stock van de wereld. Italië, viervoudig wereldkampioen, gaat ook niet mee:)
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12662
    zondag 25 maart 2018 om 10:22
    Eriksen is een topspeler, maar de rest van Denemarken is middelmatig, die komen niet ver..
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12766
    zondag 25 maart 2018 om 11:34
    Dat dacht ik ook bij Portugal, en daarvoor ook een keer bij Griekenland. Sterker nog,
    bij Oranje dacht ik dat ook in 2010, maar je weet het maar nooit op zulke toernooien. Ijsland deed het 2 jaar terug ook geweldig en wie had dat nou gedacht?
    Vind ik leuk
    zondag 25 maart 2018 om 11:42
    Portugal en Nederland hadden/hebben toch wel iets betere spelers als Denemarken nu heeft.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12766
    zondag 25 maart 2018 om 11:48
    Ja tuurlijk maar ik had van te voren niet verwacht dat Portugal het EK zou gaan winnen of dat Oranje in 2010 de finale zou halen, simpelweg omdat er op t oog veel sterkere landen tussen zaten.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20513
    zondag 25 maart 2018 om 13:03
    Costa Rica zelfs nog laatst
    Vind ik leuk
    zondag 25 maart 2018 om 11:34
    Opnieuw ex Ajax, er kan geen enkele twijfel meer bestaan over de beste voetbalclubs in Nederland, de clubs met extra meerwaarde voor het internationale voetbal, inderdaad Ajax en (toch ook) Feyenoord. Ondanks de huidige koppositie is PSV een kruimel, dwerg, speld in deze wereld.
    Vind ik leuk
    Mo +11514
    zondag 25 maart 2018 om 12:32
    Vind Denemarken maar niks, op deze geweldenaar na uiteraard.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Denen vestigen hoop op Eriksen: 'Prachtig hoofdstuk in onze historie schrijven'