Update: KNVB plant datum in voor veelbesproken duel tussen Jong Ajax en NEC

    Update: KNVB plant datum in voor veelbesproken duel tussen Jong Ajax en NEC

    Gepubliceerd: dinsdag 10 april 2018 om 16:24di 10-04-2018 om 16:24

    Het Jupiler League-duel tussen NEC en Jong Ajax moet worden overgespeeld. Dat heeft de KNVB zondagavond bekendgemaakt.

    De Amsterdamse beloften wonnen de kraker van vrijdagavond met 2-0, maar stelden in de persoon van Teun Bijleveld een niet-speelgerechtigde speler op. De middenvelder had in de voorgaande wedstrijd tegen FC Dordrecht zijn vijfde gele kaart van het seizoen gepakt, waardoor hij geschorst was voor de clash met de Nijmegenaren. Jong Ajax was echter niet ingelicht over die schorsing en liet Bijleveld negentig minuten lang meespelen.

    De voetbalbond erkent dat het in de fout is gegaan, maar stelt dat het meespelen van Bijleveld een eerlijk verloop van de competitie in de weg staat. 'De KNVB betreurt de situatie, maar vindt dat het overspelen van de wedstrijd recht doet aan het juiste verloop van de competitie. Gezien de omstandigheden zal de aanklager betaald voetbal geen tuchtrechtelijke maatregelen nemen tegen Ajax.'

    De twee clubs en de KNVB gaan in onderling overleg een nieuwe speeldatum vaststellen.

    Update 10/4: Het competitieduel tussen Jong Ajax en NEC wordt op maandag 16 april (20.00 uur) overgespeeld op sportpark De Toekomst. Beide clubs maken dat dinsdag bekend. Zowel Jong Ajax als NEC heeft momenteel 67 punten uit 34 duels. Koploploper Fortuna Sittard staat na 35 duels op 69 punten. 

    Poll

    Stelling: Belachelijk dat Jong Ajax en NEC op herhaling moeten

    (9340 stemmen)

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +17016
    zondag 8 april 2018 om 20:34
    Gerechtigheid! Hopelijk komt NEC nu beter voor de dag!
    Vind ik leuk
    DonQuichot +324
    zondag 8 april 2018 om 20:34
    Laat ze ze maar met 0-6 oprollen. Dat zal ze leren daar.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 20:35]
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 16:55
    KNVB help Ajax weer.
    Hadden ze gewoon uit de competitie moeten gooien.
    Vind ik leuk
    Caniggia +940
    dinsdag 10 april 2018 om 20:41
    De KNVB helpt Ajax weer tuurlijk Biertrucker neem er nog een joh.Denk je dat het Ajax interesseerd of ze 1e of 2e worden in de jupiler league. Nou echt niet want promoveren doen ze toch niet.
    Alleen nu door dit domme geneuzel zullen ze waarschijnlijk wel wat meer hun best doen om Nec de nek om te draaien.Die moeten dan maar via de nacompetitie zien te promoveren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 20:58
    Ja gewoon einde competitie
    En verder niet janken
    Vind ik leuk
    VanGoal +720
    zondag 8 april 2018 om 20:44
    Hahaha niet dat Ajax dit veel zal boeien maar Fortuna wel! De fout ligt 100% bij de KNVB dus hoezo dupeer je dan Jong Ajax/Fortuna Sittard?

    Ajax heeft bevestigd gekregen dat Bijleveld speelgerechtigd zou zijn. Dit bleek een fout van de KNVB, wat is hierop het antwoord van de KNVB? Ach laat maar opnieuw spelen..

    Dus de KNVB maakt een fout en laat andere clubs hier voor opdraaien. Wat een onprofessionele zooi in Zeist zeg. Als dit de voetbalbond moet voorstellen snap ik wel dat het Nederlandse voetbal finito is..
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8752
    zondag 8 april 2018 om 20:49
    Tuurlijk is het een fout van de knvb maar ook Ajax en Van Bijleveld moeten het zelf bij houden. Lullig voor Fortuna Sittard maar heb in deze geen medelijden met Jong Ajax.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2857
    zondag 8 april 2018 om 21:26
    Ajax belt na, blijkt dat hij niet geschorst is? Hoe is het dan de fout van Ajax?
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8752
    zondag 8 april 2018 om 22:39
    Ik lees in bovenstaand artikel niet dat Ajax er achteraan gebeld heeft...of kijk er gigantisch over heen? Als ze voor de wedstrijd netjes gebeld hebben, dan ligt het idd alleen aan de knvb.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    dinsdag 10 april 2018 om 17:30
    Hebben ze gebeld met dezelfde seizoenskaarthouder bij NEC die werkzaam is bij de KNVB ?
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 20:45
    Haha wat een puinhoop. Dit kan Fortuna miljoenen kosten.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    dinsdag 10 april 2018 om 18:26
    De KNVB weet fortuna alleen te vinden als die miljoenen richting KNVB moet ivm gegeven boetes. Voor de rest kunnen we het ins uitzoeken en zullen ze kijken waar ze ons kunnen naaien ! Voetbalbond Maffia !
    Vind ik leuk
    Tfc2008 +1
    zondag 8 april 2018 om 20:45
    Fout van knvb noem je gerechtigheid
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17016
    zondag 8 april 2018 om 20:46
    Kunnen ze bij ajax niet tot 5 tellen? Ze wisten donders goed dat Bijleveld niet mocht spelen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41642
    zondag 8 april 2018 om 20:48
    Een speler is geschorst als de KNVB dit meldt. Eerder niet. Keiharde regel.

    De KNVB stelt immers ook dat Ajax niet fout zat.

    Voor Ajax maakt het allemaal niks uit. Vooral klote voor Fortuna.
    Vind ik leuk
    035 +6357
    zondag 8 april 2018 om 21:29
    Heeft weinig zin Arie om dit uit te leggen. Eenieder wil naleving van regels tot......
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 22:07
    Waarom Arie?De kans dat NEC van Ajax wint acht ik niet zo groot,dus Fortuna zal er weinig van merken.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    dinsdag 10 april 2018 om 18:28
    Ik weet niet of je interview met schuurs hebt gezien maar de beslissing van de KNVB heeft er schijnbaar bij de spelers ingehakt. Daarnaast speel je vrijer als je weet dat je 4 punten voor hebt dan dat je er 1 voor staat. Maar goed we zullen het komende maandag weten !
    Vind ik leuk
    :O +5085
    zondag 8 april 2018 om 20:53
    Schorsen die hap. 3 punten in mindering.
    Vind ik leuk
    goofy +242
    zondag 8 april 2018 om 20:59
    Gewoon na de laats speelronde in de eredivisie spelen,en dan met ajax 1 gaan spelen.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8353
    zondag 8 april 2018 om 21:09
    Je kan nu ook al met Ajax 1 spelen. Die zijn toch klaar.
    Vind ik leuk
    035 +6357
    zondag 8 april 2018 om 21:38
    Er zijn nog 12 punten te verdienen of te verliezen. :-))
    Vind ik leuk
    goofy +242
    zondag 8 april 2018 om 21:59
    Iedereen die jou reactie een like geeft houdt niet van voetbal,want die is voor psv.
    Vind ik leuk
    VVVke +2006
    dinsdag 10 april 2018 om 19:14
    Werner,
    Die waren met de winterstop ook al uit de beker, toch?
    Waren dus met de winterstop al klaar
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    zondag 8 april 2018 om 20:34
    KNVB.... Wat een matige bond is dat

    Ik heb niks met die jong ploegen maar ik hoop dat Ajax deze pot nu wel even weer wint. Anders zijn die enorm genaaid
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 20:35]
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3904
    zondag 8 april 2018 om 21:01
    Matige bond??..echte amateurs en mafiozen bij elkaar..deze incompetente bobos weten niet eens wat een b team is en wat die in de j.l. doen....nokkuuuuu
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 21:02]
    Vind ik leuk
    Stranger +5521
    zondag 8 april 2018 om 22:11
    Ben je nu echt zo simpel om te denken dat de bobo's zoals jij ze noemt gaan over het bij houden van het aantal gele kaarten.

    Iedereen die de knvb hier de schuld van geeft moet toch even nadenken.
    Iemand maakt een fout en de hele organisatie krijgt de schuld.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9261
    zondag 8 april 2018 om 20:34
    Knvb, je bent een blijft een lachertje
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 8 april 2018 om 20:34
    Moet Ajax dan, buiten Bijleveld, dezelfde spelers opstellen?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 8 april 2018 om 20:35
    Ja.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 8 april 2018 om 20:37
    En bij ziek, zwak of misselijk?
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1085
    zondag 8 april 2018 om 20:41
    Dan mag je een ander inzetten. Waarschijnlijk wel met een doktersverklaring!
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 8 april 2018 om 20:42
    De Ajax dokter?

    Sowieso zal Ajax een vervanger voor Bijleveld mogen toevoegen. Bijvoorbeeld Eiting of Mazraoui. Beiden stukken beter dan Bijleveld.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1085
    zondag 8 april 2018 om 20:46
    Ken zo niet de regels maar ziek is ziek maar ik denk wel dat er op dit niveau dan een doktersverklaring (van een andere arts die niet verbonden is aan Ajax) moet komen want anders zou je 5 ‘zieken’ kunnen hebben om andere/betere spelers op te stellen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 8 april 2018 om 20:49
    Blessures wordt toch heel lastig aantonen dat dat niet zo is. Er hebben wel vaker spelers pijn zonder dat vaststaat wat ze precies hebben.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41642
    zondag 8 april 2018 om 20:49
    NEC schijnt een verzoek te hebben ingediend voor dispensatie. Ene Hakim Ziyech.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2186
    maandag 9 april 2018 om 01:06
    Nee. Een vrijdag nog geschorste speler is nu voor morgen geschorst en mag volgende week tegen NEC weer meedoen....
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    dinsdag 10 april 2018 om 18:32
    Ik heb dit even nagekeken maar is niet zo.is compleet nieuwe wedstrijd. Ook alle kaarten etc van de vorige wedstrijd zijn vervallen. De wedstrijd is alsof niet is gespeeld.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    zondag 8 april 2018 om 20:36
    als ze het echt eerlijk willen doen sturen ze hetzelfde elftal het veld op als tegen fortuna, dat was ook zo'n lachertje.
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    zondag 8 april 2018 om 20:56
    Nee hoor, wedstrijd wordt volledig overgespeeld, opstelling mag volledig anders zijn
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 8 april 2018 om 20:57
    Voor straf alle selectiespelers opstellen die beschikbaar zijn.
    Vind ik leuk
    035 +6357
    zondag 8 april 2018 om 21:55
    Jij snapt het gelukkig....
    Vind ik leuk
    035 +6357
    zondag 8 april 2018 om 21:45
    Als ze dezelfde spelers opstellen zonder Bijleveld staan ze met 10 man...... haha
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 8 april 2018 om 21:54
    Dat staat er niet hè? :P
    Vind ik leuk
    035 +6357
    zondag 8 april 2018 om 22:03
    Echt wel......haha
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 8 april 2018 om 20:34
    Eerlijk dit, had ook niet anders verwacht.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17016
    zondag 8 april 2018 om 20:35
    Ik had heel iets anders verwacht, de knvb kennende.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    zondag 8 april 2018 om 21:37
    Wat is er eerlijk aan dan?
    Jong Ajax moet nu boete voor een fout van de KNVB, en denk je nou werkelijk dat het wel of niet meespelen van Bijleveld het verschil heeft gemaakt? Lijkt me sterk.
    Daarnaast vraag ik me af of iedereen het ook eerlijk had gevonden wanneer NEC had gewonnen en de wedstrijd ook opnieuw moest worden gespeeld. Dan is het waarschijnlijk weer “KNJB” en Ajax wordt weer geholpen etc etc...
    Het is gewoon puur vanwege het feit dat het hier om Ajax gaat en dat een groot gedeelte hier een hekel heeft aan Ajax.
    Maar als je een beetje realistisch bent en enigszins objectief kan zijn dan weet je zelf ook wel dat dit belachelijk is van de KNVB.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 8 april 2018 om 21:43
    Omdat NEC is benadeeld. Nu krijgen ze een eerlijke kans.

    Buiten dat moet ajax ook haar administratie op orde hebben. Ze weten heus wel dat hij niet speelgerechtigd was. Ik kan mij niet voorstellen dat de grootste club van het land niet haar administratiewerk niet op orde heeft.


    En die speler is toch ook niet van gisteren. Al is hij nog nat achter z'n oortjes.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 21:45]
    Vind ik leuk
    035 +6357
    zondag 8 april 2018 om 21:49
    Als iemand niet geschorst is, wat alleen door de bond kan doen, is die gewoon speelgerechtigd. Dat is echt geen hogere wiskunde MN..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 8 april 2018 om 21:54
    Houden ze dat bij ajax zelf niet bij dan?
    Daar hoef je niet voor te leren 035.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 21:54]
    Vind ik leuk
    035 +6357
    zondag 8 april 2018 om 22:00
    Feitelijk gezien hoeven de clubs niets bij te houden. KNVB schorst en niemand anders. Ik snap de hele discussie hier niet. Velen hier maken regels of vermeende regels.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    zondag 8 april 2018 om 21:57
    Wordt NEC wel echt zo benadeeld hier? Beetje overdreven denk ik.

    Het is de taak van de KNVB om dit bij te houden en te melden wanneer een speler niet speelgerechtigd is.
    Waarom zou Ajax dan onnodig het risico nemen door hem op te stellen? Wat is de logica daarachter?

    Misschien dacht die speler ook wel dat ie geschorst was, maar als de KNVB niks laat weten dan zal zo’n jongen ook wel denken van, blijkbaar ben ik toch niet geschorst.
    Of had ie even de KNVB moeten bellen om het te vragen? Schei toch uit.
    Het is gewoon 100% de schuld van de KNVB, dit is hun taak en niet die van Ajax. Bij Ajax gaan ze er dan ook gewoon vanuit dat de KNVB hun taken gewoon goed doen en gaan ze natuurlijk niet alles checken en bijhouden of aangeven dat er iemand geschorst moet worden, dat zou toch idioot zijn.
    Ajax heeft van de KNVB niets gehoord over een schorsing dus ga je er vanuit dat het dan allemaal oke is.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 8 april 2018 om 22:00
    Ik heb mijn zegje gedaan en blijf niet herhalen. Meningsverschil dan maar. Het is niet als aanval bedoeld of zo. Bij elke club had ik die reacties geplaatst. Behalve mijn club dan, die had ik ook verdedigd. ;-)
    Vind ik leuk
    035 +6357
    zondag 8 april 2018 om 22:10
    Feit blijft dat Ajax met 11 speelgerechtigde spelers op het veld stond en heeft gewonnen. Wie wordt nu dan benadeeld? Daar kan toch geen verschil van mening over zijn?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 8 april 2018 om 22:11
    NEC treft geen enkele blaam en die zijn benadeeld.
    Vind ik leuk
    035 +6357
    zondag 8 april 2018 om 22:16
    Ajax treft ook geen blaam MN.. Mij hoor je niet zeggen dat NEC enig blaam treft.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 8 april 2018 om 23:03
    Wat had er dan volgens jou moeten gebeuren?
    Vind ik leuk
    035 +6357
    maandag 9 april 2018 om 00:49
    Goede vraag. Fijn ook dat je mijn uitleg/mening vraagt. Eigenlijk zou er niets moeten gebeuren. Ajax heeft regelementair niets fout gedaan. Natuurlijk kun je je afvragen of NEC is benadeeld maar ik denk dat dit niet zo is want met een andere speler was de uitslag niet anders geweest. Jong Ajax heeft regelementair een correcte overwinning van 2-0. Dat is wel het verhaal dus die stand zou dus moeten blijven staan vind ik. Dat er ergens iets is misgegaan is ook juist. Maar daar heeft Ajax totaal geen debet aan volgens de regels. Rode kaart is standaard vogende wedstrijd geschorst. 5e gele kaart is niet standaard geschorst maar pas op aangeven van de KNVB. DAT is het verhaal. Dat hier op VP van allerlei geroepen wordt doet daar helemaalniets aan af. Deze zaak wordt, met name hier op VP, enorm opgeblazen door velen die zelf graag de regels willen bepalen. Als elke ongeregeldheid moet leiden tot overspelen van de wedstrijd wordt de competitie 14 maanden lang.
    Vooropgesteld: Ik vind het prima dat de wedstrijd overgespeeld gaat worden ook al vind ik het niet terecht. Ik hoop dat jij mijn eerlijke, oprechte en objectieve mening kunt waarderen.
    Groet
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 9 april 2018 om 00:53
    Ik snap jou ook wel ja, maar het blijft een dubbel verhaal. En ik waardeer je mening zeker en respecteer je. Sowieso wordt alles opgeblazen, zie de zogenaamde rellen van ADO in Utrecht.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    zondag 8 april 2018 om 22:26
    Ajax treft toch ook geen enkele blaam?
    Als de KNVB hem niet schorst dan gaan ze bij Ajax er vanuit dat het allemaal wel goed zou zijn.
    Moeten we nu andermans taken ook nog op ons nemen? Gaat toch helemaal nergens meer over dit.
    En dan geven mensen nog de schuld aan Ajax ook, het moet echt niet gekker worden, hoe verzin je het.
    De KNVB heeft hier een fout gemaakt en dan wordt er gezegd dat Ajax zelf ook even had kunnen kijken. Dat zijn toch niet de taken van Ajax of wel dan?
    Als de KNVB geen schorsingen meld dan zal t wel goed zijn he, tenminste daar gaan we dan maar vanuit he.
    NEC heeft gewoon een eerlijk duel verloren, maar dankzij een fout van KNVB wordt Ajax nu benadeelt.
    De KNVB probeert nu op deze manier hun fout goed te maken, maar ze maken nu juist opnieuw een grote fout.
    Schandalig dit, amateuristisch zooitje....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 8 april 2018 om 23:04
    Wat had er dan volgens jou moeten gebeuren?

    Dat de KNVB de hoofdschuldige is ben ik al de hele tijd mee eens. Vind alleen dat ajax ook had moeten opletten en beter moeten weten.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    zondag 8 april 2018 om 23:34
    Helemaal niets, want op deze manier los je het niet op. Eerst voelt de ene zich benadeeld en nu benadelen ze de ander.
    Dus is het dan opgelost?
    Mag Jong Ajax nu wel benadeeld worden, is dat wel oke?

    Nogmaals, misschien dachten ze bij Ajax ook wel dat ie geschorst zou worden, maar als de KNVB dan vervolgens niets laat weten dan kunnen ze bij Ajax gedacht hebben dat het oke was en dat het een administratie foutje bij hun zelf is. Maar het is dus een administratie fout bij de KNVB en wat kan Ajax daar nou aan doen.
    Als de KNVB hem niet op het lijstje met schorsingen heeft gezet dan gaan ze er bij Ajax gewoon vanuit dat ie speelgerechtigd is, logisch toch?
    Ze kunnen moeilijk de administratie van de KNVB telkens gaan checken over nog fouten in staan, daar kan Ajax voor de rest niks aan doen.

    Waarschijnlijk was de administratie bij Ajax gewoon op orde, maar als die bij de KNVB op orde is dan houdt het op he.
    Uiteindelijk is de administratie van de KNVB degene die moet kloppen, want aan de hand van die gegevens worden o.a de schorsingen uitgedeeld en als er dan 1 gele kaart vergeten wordt door die pipo’s, tja dan is dat toch echt hun fout maar daar is Jong Ajax nu wel de dupe van geworden.
    Niet te hopen dat NEC nu wint, want dan heb je de poppen echt aan het dansen denk ik.


    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 8 april 2018 om 23:41
    Het betreft hier een speler van ajax. Als hij van NEC was dan dacht ik precies hetzelfde.
    Vind ik leuk
    Stranger +5521
    zondag 8 april 2018 om 22:15
    Top Oss jong AZ moest ook over omdat AZ ook een niet speel gerechtigde speler opgesteld had .
    Dus blijkbaar gebeuren er meer van zulke zaken.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    zondag 8 april 2018 om 22:40
    Is toch te gek voor woorden dat de KNVB hun werk niet goed doen en dat de clubs moeten boete voor de fouten die ze daar maken. Echt belachelijk dit.
    Moeten clubs nu zelf alles gaan checken en bijhouden omdat de KNVB te bedondert is hun werk goed te doen.
    Wat een clowns...
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2689
    zondag 8 april 2018 om 20:34
    Terecht. Fout van de club en speler
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 20:36
    Onzin
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    zondag 8 april 2018 om 20:41
    Waar hebben we het over man? Één spelertje, Teun Bijleveld genaamd.
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2689
    zondag 8 april 2018 om 20:52
    Jong AZ - oss moest ook over. Omdat van Eijden maar 8minuten! Mee speelde
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2441
    zondag 8 april 2018 om 20:35
    Overspelen is toch bullshit. Regulaire 3-0 winst voor NEC en klaar is kees. NEC heeft er toch niet voor gekozen dat deze kneuzen een niet speelgerechtigde speler inzetten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 20:35]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    zondag 8 april 2018 om 20:36

    Normaal wel, maar Jong ajax kreeg ene brief waarin staat dat hij mee mocht doen, dus de fout ligt bij de KNVB, niet bij Ajax
    Vind ik leuk
    VVVke +2006
    dinsdag 10 april 2018 om 19:35
    Gelul Timmio,
    Wanneer duidelijk is dat ze niet tot 5 kunnen tellen moet je het elftal uit de Juup halen en bij de G-Elftallen indelen.

    Een jong elftal heeft gewoon bewust een echte voetbalclub benadeeld

    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21956
    dinsdag 10 april 2018 om 19:36
    Niet mee eens. Stelden ze hem niet op dan zouden ze m volgende week ook weer niet kunnen gebruiken. Dit kon even niet anders
    Vind ik leuk
    VVVke +2006
    dinsdag 10 april 2018 om 20:07
    Fout Timmio, ze kunnen gewoon bij het doorgeven van de 5 wedstrijden met de KNVB overleggen om de kaarten te laten vervallen wanneer ze Bijleveld niet zouden opstellen.

    Nog duidelijker ze hadden, moreel gezien, de KNVB er op moeten wijzen dat de gele kaart van Bijleveld tegen de Graafschap niet in de administratie van de KNVB voorkwam.

    Zowel NEC als de KNVB laten zich door een inmoreel, achterbaks Ajax naaien.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 00:36
    Inmoreel, Ajax hahaha.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 00:46
    Mag ik dan de G-spot bewaken?
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    zondag 8 april 2018 om 20:37
    Je Ajax obsessie zit diep hea;)
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 20:38
    Zo zit het kerel en niet anders maar ja Ajax he.
    Vind ik leuk
    richard37 +1342
    zondag 8 april 2018 om 20:42
    Kneuzen zijn dr KNVB. Zij geven aan dat die mag spelen en nu dit, kansloze actie. Oprollen die boeren met 6-0
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    zondag 8 april 2018 om 20:58
    Je snapt het echt niet hè
    Vind ik leuk
    Mr. O +1083
    zondag 8 april 2018 om 21:59
    Lees je het artikel wel of heb je het iq van een sprinkhaan?
    Vind ik leuk
    035 +6357
    zondag 8 april 2018 om 22:11
    Herken je het ?
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    zondag 8 april 2018 om 20:36
    Dus omdat de KNVB zelf fout zit besluiten ze een wedstrijd over te laten spelen die NEC kansloos heeft verloren. Met alle respect voor Teun Bijleveld maar met een andere speler had zich precies hetzelfde scenario voltrokken.
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    zondag 8 april 2018 om 20:38
    Ja dat is iets wat we nooit zullen weten en daarom kunnen ze niets anders doen dan over laten spelen
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    zondag 8 april 2018 om 20:41
    Nee, precies. Het was de doorslaggevende factor in de wedstrijd.

    Gewoon een kansloze beslissing van de knvb en een trieste laatste poging van NEC.
    Vind ik leuk
    Freddy M. +1085
    zondag 8 april 2018 om 20:43
    Absoluut niet de doorslag maar je kunt het ook NEC niet kwalijk nemen dat ze hier tegen protesteren. Zou ik zelf ook doen. Fout ligt volledig bij KNVB!
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 20:44]
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    zondag 8 april 2018 om 20:59
    NEC zou eens naar het eigen wanbeleid moeten kijken in plaats van deze jokers achter de hand te houden. Ze hebben een goed lopend team verpest door pepijntje voor de groep te zetten. En daarnaast hebben ze boekhoorn al zover gekregen dat hij geen stuiver meer in de club pompt.
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    zondag 8 april 2018 om 21:10
    Welke boekhoorn? De neef van? Want marcel is gewoon shirt sponsor. En nu kan je NEC wel veroordelen. Maar wat kunnen die er aan doen dat de KNVB en Ajax er een puinhoop van maken. Ze hebben netjes voor de wedstrijd al aangegeven dat hij niet mocht spelen. Feit blijft hij had niet op dat veld mogen staan. Of het nu de schuld van de KNVB is of niet. Dus moet die wedstrijd over.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 21:11]
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    zondag 8 april 2018 om 21:13
    Ze hebben het niet bij Ajax en niet bij de scheids aangegeven. Dus ik weet niet waar je het over hebt?

    Daarnaast is algemeen bekend dat Boekhoorn er zelf geen geld meer in pompt en zich afzijdig houd.
    Vind ik leuk
    035 +6357
    zondag 8 april 2018 om 22:13
    KNECVB? Haha
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 20:36
    KNVB wat maken jullie veel fouten.
    Dit weekend veel fouten gezien van scheidsrechters.
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 20:38
    Het voetbal is helemaal om te gieren in Nederland, en de arbitrage is de kers op de taart! Zelfs de Belgen lachen harder dan wij ooit om hun hebben gelachen
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 20:39
    Ik zou me diep schamen kut KNVB.
    Vind ik leuk
    6ix9ine +558
    zondag 8 april 2018 om 20:37
    Zou dit geen reglementaire 3-0 voor NEC moeten zijn?
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 20:38]
    Vind ik leuk
    mcmodd +24198
    zondag 8 april 2018 om 20:39
    In het basketball zou de wedstrijd door deze onrechtmatigheid voor Ajax een regelmatige nederlaag betekend hebben. Dus mag ze niet klagen. Of die jonge jongens weer in dezelfde mate kunnen worden opgeladen moet je nu afwachten. Omdat NEC wel en jong Ajax niet kan promoveren zie ik NEC graag winnen. Dat is toch de functie van de Jupiler League.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41642
    zondag 8 april 2018 om 20:50
    Ook in het basketbal was dit geen onrechtmatigheid door Ajax, maar door de bond.

    Misschien even lezen voor je oordeelt?

    En je laatste zin. Serieus? Omdat NEC kan promoveren wil je dat zij winnen? Dat Fortuna ook kan promoveren boeit even niet?
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 20:50]
    Vind ik leuk
    035 +6357
    zondag 8 april 2018 om 22:19
    Precies Arie. De objectiviteit is ver te zoeken.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24198
    maandag 9 april 2018 om 07:41
    Arie, je hebt gelijk, maar toch heb ik het meegemaakt dat een speler van een team van mij, door een fout van de bond, als speelgerechtigd was aangemerkt en ik van mening was dat een tuchtzaak pas een week later zou worden gehouden. Al een dag na de wedstrijd kreeg ik te horen dat de speler onrechtmatig was opgesteld en dat we de wedstrijd verloren hadden. Redenatie: Je had kunnen weten dat er een straf zou volgen die meer dan een wedstrijd zou duren (twee), en dan had mijn club hem zelf aan de kant (lees) buiten de selectie) moeten houden. Zelf schorsen dus.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +41642
    maandag 9 april 2018 om 07:53
    Ja feiten verzinnen kan jij als de beste.
    Lees gewoon wat de situatie is en wat het reglement is.

    Ook in het basketbal zou een fout van de bond niet op deze wijze zijn afgehandeld.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24198
    maandag 9 april 2018 om 09:14
    Lees hierboven de situatie Arie. Net als de KNVB kon ook de NBB een fout maken en de club niet de goede informatie verstrekken. Men verstrekte niks, laat staan de nodige informatie. Ik heb het niet nodig om feiten te verzinnen.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 8 april 2018 om 20:55
    Dus in het basketbal mag de bond een fout maken om vervolgens de club te straffen? Werkelijk waar?
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    zondag 8 april 2018 om 21:12
    Als de wedstrijd was blijven staan was nec de dupe. Hoe had je het dan op willen lossen?
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 8 april 2018 om 21:20
    Overspelen, zoals nu gebeurt, is de enige manier.

    Het ging hier over de uitspraak “in het basketbal...”

    Vind ik leuk
    NMGN1 +177
    zondag 8 april 2018 om 21:51
    Het zit je wel diep hé, jullie stellen een speler op die 5 gele kaarten heeft gehad. Dus wie is hier nu dom. Maar blijf maar goed praten jonge, iedereen weet dat ze in Amsterdam gefrustreerd zijn.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 8 april 2018 om 21:57
    Het zit mij niet diep hoor, maar er wordt hier gewoon een aparte bewering gedaan over hoe het in het basketbal zou gaan.

    Kijk qua diep zitten even in de spiegel. Je hebt namelijk nogal moeite zin van onzin te onderscheiden. ;)
    Vind ik leuk
    Mr. O +1083
    zondag 8 april 2018 om 22:04
    JIJ! JIJ bent dom. Lezen moet je...
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 8 april 2018 om 22:15
    Lees even terug.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1083
    zondag 8 april 2018 om 22:16
    Was tegen NMGN1 bedoelt gozer.

    Onze 'objectieve' vriend
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    zondag 8 april 2018 om 22:17
    Ah, dan is het duidelijker om het in reactie op zijn bericht te plaatsen. ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +24198
    maandag 9 april 2018 om 07:44
    Zie antwoord aan Arie Bombarie.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 9 april 2018 om 08:01
    Wel iets anders, als Bijleveld rood had gehad tegen Dordrecht was het duidelijk geweest...
    Vind ik leuk
    mcmodd +24198
    maandag 9 april 2018 om 09:18
    Rood is hetzelfde als een uitsluiting voor een basketballer. Zoiemand mag na een uitspraak van een tuchtcommissie (na aanklacht) niet opgesteld worden.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 9 april 2018 om 09:20
    Bijleveld kreeg geen rood...

    Dat is precies het punt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24198
    maandag 9 april 2018 om 09:30
    Daar heb je gelijk in. Vijf maal geel heeft een automatische schorsing, rood is voor de aanklager. Maar in geval van Bijleveld met zijn vijf maal geel heeft Ajax ook een verantwoordelijkheid. Doordat de KNVB inziet dat er beter had moeten worden gecommuniceerd mag de wedstrijd over. En dat is zeer vriendelijk, zo stel ik, want een fout van de KNVB is een zwak excuus voor Ajax dat zelf weet van die vijf gele kaarten.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 9 april 2018 om 10:45
    Kijk je naar wat de KNVB op de eigen wedstrijd schrijft over de schorsingen dan is er voor de clubs geen touw aan vast te knopen.

    “Bijleveld is nu geschorst in de over te spelen wedstrijd tussen Jong Ajax en N.E.C., maar kan maandag 9 april wel uitkomen tegen FC Den Bosch. Ajacied Azor Matusiwa, die ook vijf gele kaarten op zijn naam heeft en niet meedeed in de wedstrijd tegen N.E.C. van afgelopen vrijdag, is wel geschorst voor de wedstrijd tegen FC Den Bosch.”

    Dan vind jij het nog steeds verwijtbaar van Ajax? Als Ajax Bijleveld langs de kant had gehouden dan had hij niet z’n schorsing uitgezeten. Hij was volgens de KNVB namelijk niet geschorst.

    En wat nu als het vanavond Matusiwa op de tribune zet en NEC gaat daar morgen over klagen? Wordt dan de schorsing alsnog op de wedstrijd tegen NEC gezet zoals zou moeten volgens de regels?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24198
    maandag 9 april 2018 om 10:52
    Ja 2cents, we mogen ons beiden verbazen over de denk- en handelwijze van de KNVB, dat is duidelijk. Dat Bijleveld nu in de over te spelen wedstrijd geschorst is kan ik begrijpen. Daarmee zet de KNVB haar fout recht. En Ajacied Matusiwa krijgt de normale behandeling: 5 gele kaarten, dus een automatische schorsing van een wedstrijd. Als Ajax Matusiwa op de tribune zet is dat terecht, hij is namelijk geschorst voor de wedstrijd tegen FC Den Bosch. Na vanavond is Matusiwa dus weer speelgerechtigd en kan tegen NEC weer spelen.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 9 april 2018 om 11:11
    Dat is toch raar? Vrijdag deed juist Matusiwa niet mee tegen NEC vanwege de schorsing. Zowel hij als Bijleveld kreeg de 5e kaart in dezelfde wedstrijd.

    Het is dus óf allebei vanavond schorsen óf allebei tegen NEC. Dat laatste is hoe het zou moeten.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24198
    maandag 9 april 2018 om 11:21
    Ik hoef het niet met je conclusie eens te zijn om vol te houden dat het “land van Zeist” de grootste trollen herbergt, dat ze er niet voor het voetballen zitten maar voor eigen eer en glorie. Wie daaronder moet lijden interesseert ze geen moer.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 9 april 2018 om 11:27
    Je hieft het er inderdaad niet mee eens te zijn, maar het frappeert wel dat je het daarmee normaal lijkt te vinden dat deze twee spelers voor verschillende wedstrijden geschorst worden terwijl dat nu juist de hele aanleiding was voor dit drama.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24198
    maandag 9 april 2018 om 11:31
    Ik zeg helemaal niet dat het normaal is, maar ik volg hierin een kromdenkende KNVB en die komt hierdoor tot een kromme beslissing. Het verschil zal zijn dat Matisuwa niet tegen Jong Ajax werd opgesteld en dat de KNVB dan kennelijk denkt dat de club hem zelf al voor de schorsing buiten de ploeg heeft gelaten, zoiets? Uit het bericht van de gelekaartenadministratie volgde volgens Ajax dat Bijleveld niet geschorst was. Mogelijk dat Matisuwa erop stond als wel geschorst? Dat was natuurlijk dan ook een vingerwijzing voor Ajax inzake Bijleveld.
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 april 2018 om 11:34]
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 9 april 2018 om 11:42
    Een vingerwijzing inderdaad dat de kaartenlast van de één blijkbaar anders was dan de ander...

    Matusiwa stond op de lijst en dus speelde hij niet en stond er een A junior op zijn plek.

    Maar dat hij niet speelde kan toch niet de reden zijn dat hij daarom vanavond niet mag spelen? Geen enkele regel kan dat vereisen.

    Sterker, NEC heeft er “recht op” dat Matusiwa tegen hen niet in actie komt. Anders ontstaan er straks weer problemen. Met een concurrent van Den Bosch, met Ajax of met NEC.
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 april 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    mcmodd +24198
    maandag 9 april 2018 om 11:44
    Nou, dan vinden we dat, OK? Maar wat verandert daardoor? Dat is toch de hamvraag.
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    maandag 9 april 2018 om 11:51
    Punt is dus dat de KNVB zo willekeurig met schorsingen omgaat dat je de clubs in kwestie, zoals jij doet, niet kunt verwijten dat ze een speler opstellen die volgens de KNVB niet geschorst is. Als hij op de tribune had gezeten dan had hij daarmee namelijk geen schorsing uitgezeten. En wanneer die schorsing uiteindelijk wél een keer was uitgesproken had hij nogmaals moeten brommen. Dus twee wedstrijden waar er maar 1 wedstrijd voor staat.
    Vind ik leuk
    Hammie +1173
    zondag 8 april 2018 om 20:40
    Terecht
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 20:40
    Dan winnen we toch met 3-0!maakt niet veel uit.
    Vind ik leuk
    5by5 +1330
    zondag 8 april 2018 om 20:41
    Apart verhaal
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 20:43]
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +519
    zondag 8 april 2018 om 20:43
    Juridisch sta je 100% in je gelijk als Ajax zijnde.
    gewoon aanvechten via de rechter en even dat formulier overhandigen dat Bijleveld speelgerechtigd was.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2369
    zondag 8 april 2018 om 20:49
    waarom aanvechten ? ajax vind dit juist top een extra wedstrijd voor de jeugd met wat weerstand de punten zijn van nul belang
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    zondag 8 april 2018 om 20:44
    Prutsers bij de KNVB.
    Vind ik leuk
    Arias psv +602
    zondag 8 april 2018 om 20:46
    Nee bij jouw club of zijn ze te lui om de kaarten bij tehouden
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    zondag 8 april 2018 om 20:56
    Waar heb je het nou over? Ajax heeft het wel bijgehouden maar kreeg geen bevestiging van de KNVB bij de wekelijkse update van hun kant. Daarop heeft Ajax de KNVB benadert en die hebben in een brief aangegeven dat Bijleveld gewoon mag spelen.

    Wat kan Ajax dan nog meer doen in deze situatie?
    Vind ik leuk
    Arias psv +602
    zondag 8 april 2018 om 20:57
    Niks totaal geen schuld
    Vind ik leuk
    VVVke +2006
    dinsdag 10 april 2018 om 19:48
    Ajaciet_8

    Wat Ajax nog meer had kunnen doen in deze situatie?

    Gewoon wat iedere voetbalcub gedaan zou hebben die wat morele verantwoording heeft.
    Gewoon de KNVB doorgeven op welke 5 data Bijleveld zijn gele kaarten had gekregen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 00:34
    Beste KNVB,

    Wij willen even de 5 data doorgeven van onze speler Bijleveld, die naar onze mening niet mee mag doen in de wedstrijd tegen NEC. Indien u niet oplet stellen wij hem toch op, want hij is echt onvervangbaar.
    Vind ik leuk
    VVVke +2006
    woensdag 11 april 2018 om 01:04
    Yep, zou een enorme brok ellende voorkomen hebben.

    Ik heb het niet over onvervangbaar is verder ook niet interessant. Doelstelling van Ajax is (zou moeten zijn) opleiding en zeker niet de promotie naar de ere-divisie beinvloeden op een onregelementaire manier.

    NEC maakt, regelementair terecht, gebruik (misbruik) van een situatie die door Ajax bewust gecreeërd is.

    Ik was tot het weekend een voorstander van jong in de Juup gewoon omdat ze geen kwaad deden en (mijn inziens) het voor de jeugd de beste opleidingsmogelijkheden zou bieden. Nu blijkt dat Jong clubs zonder scrupules, wetens, onregelementair handelen en daar promotie van de echte clubs mee beinvloeden lijkt me maar een oplossing duidelijk.
    Oprotten met die handel Jong vormt maar weer een eigen competitie.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 8 april 2018 om 20:44
    Let op mijn woorden. NEC word dadelijk degene die direct gaat promoveren. Onterecht aangezien Bijleveld echt het verschil niet maakte deze wedstrijd maar de slechte wedstrijd van NEC wel. Ik hoop dat Ajax ze nu echt een afstraffing geeft en er met 10-0 overheen loopt. Stelletje loosers in Nijmegen !een club waar ik in het verleden veel respect voor had moet op zo’n manier promotie proberen af te dwingen ..... gewoon zielig !
    Vind ik leuk
    stratumseind +173877
    zondag 8 april 2018 om 20:45
    kom op maat een beetje van ons brabants zelfvertrouwen en geloven in je eigen jongens.
    Jullie worden gewoon kampioen
    Vind ik leuk
    Arias psv +602
    zondag 8 april 2018 om 20:45
    Je moet je aan de regels houden klaar
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 8 april 2018 om 20:48
    Ajax heeft zich aan de regels gehouden sukkel. De fout ligt bij de KNVB. Wij als Fortuna zijn de enige verliezer in deze door dat de KNVB hun werk niet goed doet.
    Vind ik leuk
    Arias psv +602
    zondag 8 april 2018 om 20:50
    Jullie horen niet te promoveren al tig jaar niks te makken kleurloze club
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 20:51]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 8 april 2018 om 20:59
    Ik hoop dat jullie komende week een pak op de broek krijgen en de woensdag erna punten laten liggen tegen Roda en alsnog kampioenschap verliezen. Als jong utrecht was geweest had je hier geen PSV-er over gehoord.maar wel mekkeren over alle Ajacieden hier.begin langzaam gevoel te krijgen dat ze gelijk hebben over jullie in Eindhoven. Calimero !
    Vind ik leuk
    Arias psv +602
    zondag 8 april 2018 om 21:15
    Haaas gaat nie gebeuren maar bij dat lachwekkende clubje bij jouw wel een club zonder aanhang
    Vind ik leuk
    Mr. O +1083
    zondag 8 april 2018 om 22:12
    Ik heb je even gemeld bij een moderator, omdat ik vind dat je helemaal niets toevoegd op dit forum.

    Verwijder jezelf AUB.
    Scheelt tijd voor ons met lezen en jou met typen...
    BVD!
    Vind ik leuk
    VVVke +2006
    dinsdag 10 april 2018 om 19:52
    FSCeara,
    Calimero's?
    En volgens jou is het niet eerlijk dat JA een speler die 5 gele kaarten heeft gehad niet mag opstellen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    dinsdag 10 april 2018 om 20:31
    Als de knvb een lijst geeft met geschorste spelers en degene staat daar niet op dan is hij gewoon speelgerechtigd. Schijnbaar is dat voor heel veel moeilijk te begrijpen. Maar goed ... het heeft geen zin om het daarover te blijven hebben en herhalen.
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    zondag 8 april 2018 om 21:06
    Tja, niet iedere club kan de grond onder het stadion verkopen voor het meervoudige dan wat het waard is....
    Vind ik leuk
    Arias psv +602
    zondag 8 april 2018 om 21:16
    En niet iedereen mag frauderen en belasting oplichten zoals 020 dus hou op joh hypocrietje
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    zondag 8 april 2018 om 21:25
    Haha, tuurlijk, lijkt me iets anders dan steun met belastinggeld
    Vind ik leuk
    Arias psv +602
    zondag 8 april 2018 om 21:29
    Betalen we netjes terug aan de gemeente sukkel
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    zondag 8 april 2018 om 23:15
    Dus je verkoopt iets en gaat het dan terugbetalen, haha, wie is hier de sukkel.....
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    zondag 8 april 2018 om 21:11
    Er is maar 1 club de dupe hier en dat is Fortuna SC. Ik lees hier bijna alleen maar over ajax en NEC. Fortuna wordt genaaid hier. Of het nou terecht of niet terecht is dat de wedstrijd moeten worden over gespeeld.
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    zondag 8 april 2018 om 21:14
    Nec heeft zich ook aan de regels gehouden. Was de wedstijd blijven staa waren zij dr dupe..hoe los je het dan op?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    zondag 8 april 2018 om 22:12
    Precies, als er 1 de dupe is, is Fortuna 't wel. Voor jong AJAX maakt 't niet uit, die kunnen toch niet promoveren. Maargoed JONG speelt thuis, 2-0 was de uitslag,dus we kunnen NEC hebben.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24198
    maandag 9 april 2018 om 09:41
    Zou je dat ook gezegd hebben als Bijleveld beide doelpunten had gemaakt, de sterren van de hemel had gespeeld en de KNVB haar fout niet zou hebben toegegeven, terwijl Fortuna van die vijf gele kaarten had geweten?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 9 april 2018 om 10:10
    Ja.het gaat erom dat de knvb verantwoordelijk is voor het aangeven welke spelers niet speelgerchtigd zijn.als een speler niet op dat formulier staat mag hij gewoon spelen.neemt niet weg dat ik NEC niet begrijp.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24198
    maandag 9 april 2018 om 10:21
    Allereerst FSC, ik wil graag dat Fortuna direct promoveert, maar dat wil ik ook van NEC. Jullie zijn de clubs met het meeste recht op een kampioenschap in de Jupiler League. Dit komt uit mijn standpunt voort dan Jong clubs, dus ook van mijn eigen FC Utrecht, niet in deze divisie horen te spelen.
    Verder denk ik dat de KNVB in de fout is gegaan en dat Ajax dat had moeten weten en zo verstandig had moeten zijn om deze Bijleveld niet op te stellen. Ik was en ben nog steeds van mening dat er daarom een reglementaire overwinning voor NEC had moeten zijn, ook al is dat jammer voor Fortuna.
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 april 2018 om 10:23]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 9 april 2018 om 10:41
    Ik heb al een heel vanaf de winter gezegd dat NEC de club is die direct zou moeten promoveren en wij via de nacompetitie. Ik ben tegen de geldende regels die er voor de jong teams gelden en fel tegenstander van kunstgras maar al die zaken zijn hier niet aan de orde. De enige die fout zit is de KNVB maar die trekt boetekleed niet aan. Je kan ook niet anders verwachten want dat doen ze nooit.ik ben ook voor hoe het vroeger was dat de nummers 1 en 2 direct promoveren en de laatste 2 direct afvallen maar dat het is hoe het is.als het NEC tegen jullie Jong team was geweest werd er door 80 % hier niet gereageerd maar nu is het Ajax en weten ze niet hoe snel ze moeten reageren. We zullen wel zien hoe alles loopt en we kunnen over 2 weken pilsje doen als we bij jullie spelen
    Vind ik leuk
    robertus +2033
    zondag 8 april 2018 om 20:56
    Jij en reacties beginnen een beetje zielig te worden. Mijn club heeft van te voren aangegeven dat er een niet speelgerechtigde speler op het formulier staat. Niks mis mee. En dan is het volledig aan de knvb. die hadden ook nog tegen ajax kunnen zeggen, dat mag dus niet. Dat vervolgens deze beslissing wordt genomen, ligt niet bij NEC. Fortuna verdient het om direct te promoveren, maar NEC treft hier verder geen blaam. En zoals je gister nog even riep, NEC 3 punten in mindering, slaat al helemaal nergens op!!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 8 april 2018 om 21:03
    NEC treft geen blaam maar de
    KNVB. Heb ik je vrijdag ook proberen uit te leggen. Maar als de fout bij de KNVB ligt moeten die dat accepteren en uitspreken. Jong Ajax treft geen blaam
    In deze net zoals jullie dat niet treft. En begrijp jou als NEC supporter ook want ik zou dezelfde reactie als jou hebben en jij andersom waarschijnlijk mijn reactie.mijn welgemeende excuses aangezien ik reageer uit emotie !
    Vind ik leuk
    robertus +2033
    zondag 8 april 2018 om 21:16
    En jij was het gister met mij eens dat problemen aan de kaak gesteld mogen worden. En meer dan dat hebben we niet gedaan.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 8 april 2018 om 21:46
    Dat klopt.maar als de fout bij de bind ligt heeft ajax niets onregelmentairs gedaan. Dus ook gewoon een speler opgesteld die niet geschorst was maar wel had moeten zijn.dat kan je Ajax toch niet aanrekenen of wel ?
    Vind ik leuk
    NMGN1 +177
    zondag 8 april 2018 om 21:24
    Geen zorgen, wij winnen die wedstrijd toch niet met pep aan het roer!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 8 april 2018 om 21:44
    Luister.ik heb niets tegen NEC kom regelmatig bij jullie en ook met feestjes in het park of cafe de plak ben ik van de partij maar of je voor of tegen Ajax bent die hebben ook noet tegen de regels gewerkt aangezien de KNVB fout is geweest.ik kan me gewoon boos maken over hoe de maffia bende in zeist te werk gaat. We kregen vorig jaar puntaftrek terwijl dat over jaar daarvoor ging.clubs zijn failliet verklaard maar omdat twente een grote club was werd hand boven het hoofd gehouden etc etc.ik begrijp NEC en alles wat achter Nijmegen staat maar deze klopt van geen meter... alweer niet.
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    zondag 8 april 2018 om 21:07
    Dat is niet helemaal juist, pas na de wedstrijd is er geklaagd, betwijfel wel of ze dat hadden gedaan als ze hadden gewonnen
    Vind ik leuk
    robertus +2033
    zondag 8 april 2018 om 21:17
    Waar haal jij vandaan dat na de wedstrijd is geklaagd?
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    zondag 8 april 2018 om 21:21
    Stond in een bericht en werd later in een interview aangegeven door een official van de knvb
    Vind ik leuk
    Arias psv +602
    zondag 8 april 2018 om 21:20
    Robertus je hebt 100 % procent gelijk de 3 punten hadden naar jullie gemoeten dus opknappen die hap en de titel halen
    Vind ik leuk
    robertus +2033
    zondag 8 april 2018 om 21:48
    Volgens de reglementen moet er dan opnieuw gespeeld worden. Dus niks 3 punten.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4448
    zondag 8 april 2018 om 21:00
    NEC heeft niks misdaan. Ik gun het fortuna nog meer dan NEC maar NEC hoort deze wedstrijd gewoon officeel met 0-3 te winnen. Jullie met fortuna hebben niet de betere spelers maar wel een beter team en zou leuk zijn jullie na al die jaren weer is terug te zien in de eredivisie. Sinds het nieuwe stadion niet meer op het hoogste niveau gespeeld, echt zonde. Succes verder in de competitie
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 8 april 2018 om 21:08
    Als Ajax een geschorste speler had opgesteld maar dat hebben ze niet gedaan aangezien de KNvB de fout heeft gemaakt ! Daarom was hij gewoon speelgerechtigd. En nu word een club gestraft omdat ze iemand die ze zijn vergeten te schorsen opgesteld is ? Dus als een rechter jou vergeet te veroordelen moet je uit eigen beweging gaan zitten ?
    Vind ik leuk
    robertus +2033
    zondag 8 april 2018 om 21:18
    En anders word de club onterecht gestraft die een belang heeft in deze competitie. Dat heeft ajax niet.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 21:19]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 8 april 2018 om 21:24
    Maar Ajax was niet fout. De KNVB heeft iemand niet geschorst. Als Ajax iemand die geschorst was had opgesteld dan had ik zelf gevonden dat jullie de 3 punten zo had moeten krijgen maar ook Ajax was niet fout.
    Vind ik leuk
    robertus +2033
    zondag 8 april 2018 om 22:07
    En mijn club ook niet. En NEC zou genaaid worden terwijl die een sportief belang hebben in de comeptitie en Ajax eigenlijk voor spek en bonen mee doet.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 8 april 2018 om 22:18
    Ik ben ook tegen de jong teams en zeker omdat ze meestal de speeldag op maandag hebben en kunnen inpassen hoe ze willen.hoe je het ook wens of keert dit geval kent geen winnaars.ben wel benieuwd wanneer ze deze gaan plannen want dit kan niet na de laatste wedstrijd zijn
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    zondag 8 april 2018 om 22:17
    Oh das lekker KNVB maakt een fout, en AJAX moet 0-3 aan z'n broek krijgen. Moet niet gekker worden!
    Vind ik leuk
    Grimes +723
    zondag 8 april 2018 om 21:59
    Erg jammer deze beslissing. Julie worden hier het ergste benadeeld.
    Vanuit het oogpunt van NEC is het logisch dat ze in beroep gaan. Ze hebben die wedstrijd terecht verloren maar krijgen nu weer een kans om aan te haken. Dat kun je ze niet kwalijk nemen. De knvb is degene die de fout heeft gemaakt.
    Ga van je eigen kracht uit, Fortuna heeft het helemaal zelf in de hand.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 8 april 2018 om 22:05
    Dat weet ik maar je speelt als team ook anders met 4 punten voor.maar knvb en limburgse ploegen is nooit succes, zoals jullie met W2
    Vind ik leuk
    Grimes +723
    zondag 8 april 2018 om 22:20
    Dat is ook zeker zo. Maar NEC moet die wedstrijd eerst nog winnen. Ik hoop wel dat die inhaalwedstrijd zo snel mogelijk gespeeld wordt, dat verschaft duidelijkheid m.b.t. de ranglijst. Maar ik blijf erbij, ga uit van jullie eigen kracht en dan worden jullie gewoon kampioen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 8 april 2018 om 22:24
    Voor het team is ook andere mindset of je met 4 punten voor een wedstrijd in gaat of dat je moet wachten op een inhaalwedstrijd. Maar hoe dan ook heb je uiteindelijk alles zelf in de hand. Jullie moeten ook nog paar finales spelen.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4448
    zondag 8 april 2018 om 22:34
    Hij was geschorst. Punt uit. Is niet alleen aan de KNVB maar ook aan ajax en de speler zelf. En dus verdienen die ook gestraft te worden. Speler een wedstrijd extra en de club 0-3 verlies. Opgelost, en zeer terecht!
    Vind ik leuk
    Grimes +723
    zondag 8 april 2018 om 22:46
    Als je het programma bekijkt zou je zeggen dat de eerste mogelijkheid om het in te halen volgende week maandag is. Dan heb je dus twee wedstrijden die je ingaat met 1 punt voorsprong. Jullie spelen dan tegen Rkc uit en Den Bosch thuis. Dit zijn beide wedstrijden die je gewoon moet winnen.
    Maar ik begrijp je frustratie volledig. Ik zou ook pissig zijn als er nu een verloren wedstrijd van een concurrent over moet worden gedaan door een fout van de knvb.
    Succes de komende wedstrijden.
    Vind ik leuk
    KARKANEL +148
    maandag 9 april 2018 om 13:31
    Ik hoop ook dat Ajax over NEC heen walst wanneer de wedstrijd overgespeeld wordt. Promotie afdwingen op dergelijke manier is een vuile streek, waar uiteindelijk Fortuna de dupe van kan gaan worden. Wat betreft de blaam hierover vind ik dat en de KNVB en Ajax hier beiden schuldig zijn. De KNVB blijft in gebreke en Ajax moet weten dat ze zo`n speler niet mogen opstellen. Zou Ajax de KNVB echter op de hoogte gebracht hebben van het feit dat Bijleveld geschorst had moeten worden, voor die wedstrijd, en de KNVB heeft daar niet adequaat op gereageerd dan betreft hen alleen schuld en kan bij een eventuele andere uitslag (lees winst voor NEC) Fortuna de dupe hier van worden. Dit alles op het einde van een competitie waar het woord belangenverstrengeling gevallen is. Het geeft stof om over te discussiëren.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 9 april 2018 om 14:17
    We moeten als Sittard gewoon onze 4 wedstrijden winnen en een dikke middelvinger opsteken naar Zeist en Nijmegen.ongeacht wat de uitslag van die wedstrijd word als die word overgespeeld.het zou echt onverdiend zijn mocht NEC door deze zet alsnog rechtstreeks zou promoveren maar goed het zij zo.wij kunnen ons in de spiegel aankijken en hebben al onze punten eerlijk verdient!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173877
    zondag 8 april 2018 om 20:44
    komen ze weer goed mee weg . een normale bond zou heel de club opgedoekt hebben...
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    zondag 8 april 2018 om 20:45
    Dan waren we al jaren verlost geweest van PSV. Die overkomt dit namelijk vaker.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173877
    zondag 8 april 2018 om 20:50
    haha dat zou je wel willen , kunnen jullie ook weer een keer kampioen worden
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    zondag 8 april 2018 om 21:09
    En dan hebben we in ieder geval een eerlijke competitie
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 20:44
    Kan weleens slecht uitpakken voor fortuna
    Vind ik leuk
    Arias psv +602
    zondag 8 april 2018 om 20:44
    Hup NEC opknappen die hap
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 20:44
    Gewoon nu 3-0 winnen
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22039
    zondag 8 april 2018 om 20:45
    Gezien de omstandigheden zal de aanklager betaald voetbal geen tuchtrechtelijke maatregelen nemen tegen Ajax.'

    Onzin dit te vermelden
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22039
    zondag 8 april 2018 om 20:46
    Rol dat NEC gewoon nog een keer op.
    Vind ik leuk
    FCU10 +676
    zondag 8 april 2018 om 20:46
    De KNVB is helemaal koekeroend!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    zondag 8 april 2018 om 20:46
    Ik had niet anders verwacht. De maffia bond laat geen mogelijkheid liggen om te zorgen dat er een ploeg uit Limburg word genaaid !
    Vind ik leuk
    Arias psv +602
    zondag 8 april 2018 om 21:24
    Wat moeten jullie in de eredivisie al 20 jaar niks betekend voor het voetbal supporters komen er niet dus totaal geen toegevoegde waarde
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 20:48
    Dolberg, De jong Younes en wellicht nog meer( die gerechtigd zijn) mee laten doen bij Jong Ajax dan pak je die mafia bond weer terug !
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 21:30]
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    zondag 8 april 2018 om 21:18
    Ja leuk joh voor die jongens die het zo goed doen bij jong ajax. Nu moeten er jongens van het 1ste spelen om de knvb terug te pakken.
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 21:34
    Deze zitten op de bank, tribune of zijn geblesseerd geweest kunnen best een wedstrijdje gebruiken!

    En die jongens die het zo goed doen bij Jong Ajax moesten met 1 mee op trainingskamp in de winter zodat jong Ajax met de A1 naar Sittard kwam.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 april 2018 om 00:45
    Waarom zou Ajax de KNVB terug moeten pakken. Wordt heel gezellig a.s. maandag op de toekomst.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    zondag 8 april 2018 om 22:19
    Niks ervan gewoon met dezelfde spelers, alleen Bijleveld niet. Verleden keer is 't ook gelukt.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2563
    zondag 8 april 2018 om 20:48
    Zelfs op Jong nivo probeert onze bond Ajax te benadelen.... er moet wel hele grote haat zijn... 1 geluk ... volgend jaar videoscheidrechters... afgelopen met het gemats van scheidsrechters en al hun voorkeuren
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    zondag 8 april 2018 om 20:49
    Dit is het begin van het einde. De wedstrijden waar een zooi scheidsrechters week in week uit de fout in gaan, moeten die dan ook overgespeeld worden? Zijn ook dwalingen van de KNVB..
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 8 april 2018 om 20:53
    Dat worden dan wedstrijden op elke dag van de week, want stel dat in het overgespeelde duel weer wat fout gaat, moet ie nog een keer opnieuw..
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    zondag 8 april 2018 om 20:55
    Wel leuk, misschien komt er hier dan eindelijk de Engelse voetbalcultuur.
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    zondag 8 april 2018 om 21:11
    Dat gaat een lange competitie worden, PSV gaat dan drie keer in de week spelen
    Vind ik leuk
    wilheimus +1472
    zondag 8 april 2018 om 20:50
    Als een scheids geen rood geeft na 2 gele kaarten dan loop je toch ook niet zelf het veld uit. Ajax kreeg niks te horen, dus stellen ze hem gewoon op. Fout van de KNVB.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13622
    zondag 8 april 2018 om 20:51
    Bizar hoor, zou dit ook eerder gebeurd zijn? Hoe dan ook, laat het maar lekker weer 2-0 worden. Zie het liefst NEC kampioen worden, voor mijn part Fortuna, maar het voelt toch een beetje als onrechtvaardig, dat deze pot moet worden overgespeeld. Tja.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 april 2018 om 20:52]
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 8 april 2018 om 20:51
    Waarom niet 0-3 dan ? PSV is vanwege hetzelfde eens uit de beker gezet. Precies die willekeur en het niet consequent handelen is het grote probleem in Zeist.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4448
    zondag 8 april 2018 om 20:56
    Precies 0-3 voor NEC moet het zijn en als ze slim zijn gaan ze naar de rechter. Neem jong Heerenveen - PSV maar als voorbeeld en je wint zeker. Echt schandalig dit van de KNVB
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    zondag 8 april 2018 om 21:07
    De knvb maakt een fout en ajax moet boeten? Typisch weer zo’n trieste psv reactie.
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    zondag 8 april 2018 om 21:12
    Yep, maar daar zat PSV zelf fout
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10216
    zondag 8 april 2018 om 20:54

    Dus alle aantoonbare fouten die de KNVB maakt via haar scheidsrechters,
    elke week, moeten dan ook die consequentie hebben.
    De KNVB maakt een fout; of dat nu een official is die de administratie niet goed aanstuurde of een scheidsrechter, ook een official, die blundert aantoonbaar via de beelden.........het is "van hetzelfde".

    In beide gevallen moet men dus dezelfde procedure volgen, anders is er sprake van willekeur, elke jurist kan dit aanvechten.
    De KNVB is een verschrikkelijke amateuristisch organisatie en met Feyenoorder Gudde erbij wordt het niet beter.
    Vind ik leuk
    ppdf +1221
    zondag 8 april 2018 om 21:22
    Jij bent duidelijk geen jurist. Er is geen jurist die dit kan aanvechten.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10216
    zondag 8 april 2018 om 21:35
    Dus jij bent wel een jurist ? ha ha

    Er wordt met 2 maten gemeten.
    De KNVB maakt fouten waar clubs elke week de dupe van zijn, die wedstrijden worden niet overgespeeld ook al zijn de beelden duidelijk en geven scheidsrechters toe "fout" te zijn geweest.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5491
    zondag 8 april 2018 om 20:54
    Ok, overspelen dus.
    Mooie kans voor NEC, hoe klein ook, om de strijd om promotie spannend te houden.
    Vind ik leuk
    Wally g +488
    zondag 8 april 2018 om 20:54
    Oké al ben ik geen NEC fan ben ik wel van mening dat het onzin is om het over te doen .... maar aangezien jong Ajax dit welzeker had kunnen weten ben ik van mening dat de 3 punten naar NEC moeten !
    Vind ik leuk
    Maan88 +4448
    zondag 8 april 2018 om 20:55
    Schandalig dit! PSV heeft toen ondanks een overwinning de wedstrijd toch verloren en moest van de KNVB daarom uit de beker. Dit is echt enorm onrechtvaardig en absolute willekeur van de KNVB. Kan wel weer zien wie het lievelingetje is van de neusjes in zeist!
    https://www.trouw.nl/home/psv-na-ongelooflijke-blunder-uit-bekertoernooi-gezet~a9677bcd/
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3597
    zondag 8 april 2018 om 21:08
    Het zit je wel diep hea, triest mannetje.
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    zondag 8 april 2018 om 21:16
    Vreemde reactie, PSV maakte zelf de fout, hier was dat de KNVB.
    Ajax heeft notabene voor de wedstrijd nog navraag gedaan en heeft van de KNVB gehoord dat hij mocht spelen.
    PSV had precies hetzelfde gedaan
    Vind ik leuk
    Dave VVV +302
    zondag 8 april 2018 om 20:57
    Schandalig. Natuurlijk dient Ajax ook haar administratie op orde te hebben en dienen ze zelf te weten dat Bijleveld geschorst is. Echter zoals schriftelijk door Ajax ontvangen heeft de KNVB medegedeeld dat de betreffende speler speelgerechtigd is. Ze gaan dus beide de fout in, maar de KNVB staat boven alle clubs. Wanneer de KNVB dan vertelt dat ie speelgerechtigd is dien je het hierbij te laten. De KNVB staat boven NEC als Ajax en iedere andere betaald voetbalclub in Nederland. Het staat letterlijk zwart op wit. Geen poot om op te staan dus. Er is in deze maar één echte verliezer en dat is Fortuna Sittard. Belachelijk dat andere clubs moeten boeten door de nonchalante werkzaamheden van de KNVB. Dit kan ze een eventueel kampioenschap kosten bij een overwinning van NEC.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33879
    zondag 8 april 2018 om 20:58
    En terecht.
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 20:58
    KNVB heeft geen enkele zelfreflectie en bewijst dat ze de weg compleet kwijt zijn. Een normale rechter zou de KNVB beboeten voor administratief wanbeheer en willekeur
    Vind ik leuk
    SjeH +305
    zondag 8 april 2018 om 20:59
    Die beloften teams gewoon allemaal uitsluiten! Dat is pas een eerlijk verloop van de competitie. Nogal hypocriet dit....
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6278
    zondag 8 april 2018 om 21:00
    wat een belachelijke beslissing dit, je kan die speler ook gewoon schorsen voor de volgende wedstrijd

    gewoon met het sterkste elftal spelen. met de meeste spelers van Ajax 1 die nog mee kunnen/mogen doen

    en zoals zovaak al gezegd, ze moeten het met gele/rode kaarten anders oplossen wat ook een schorsing kan competitie vervalsing zijn. gewoon punten in mindering bij een aantal gele en of rode kaarten. daar straf je een club meer mee.
    Vind ik leuk
    BS +1184
    zondag 8 april 2018 om 21:00
    Gaan degenen die het bij de KNVB niet door gegeven hebben nu ook op non actief gesteld worden. Zal wel niet, alles dekt elkaar in Zeist, zodat ze hun luize baantjes kunnen behouden.
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 21:01
    En dit is de knvb weer maar wel het eerlijkst
    Vind ik leuk
    debacle +487
    zondag 8 april 2018 om 21:02
    Gisteren genaaid Door blom van de KNVB, de anti Ajax politiek blijft maar doorgaan, nu dit weer. Volgende week zal in Eindhoven wel weer een grap uit de hoed van de KNVB komen. Zal wel meteen rood zijn voor een willekeurig speler van Ajax. Let op mijn woorden
    Vind ik leuk
    Micha EL +1009
    zondag 8 april 2018 om 21:02
    Er wordt maar 1 club genaaid en dat is fortuna Sittard
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +354
    zondag 8 april 2018 om 21:04
    Word jong ajax gestraft voor een blunder van de bond. Als zij de schorsing niet hebben doorgekregen van de bond, moet de bond de schuld bij zichzelf neerleggen en de stand laten staan!
    Het pakt nu (voorlopig) goed uit voor nec, maar ik vind dat het gewoon had moeten blijven staan. Maar ja ik heb er niks over te beslissen...

    Bij een blunder van een scheidsrechter achteraf word de wedstrijd toch ook niet overgespeeld?
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    zondag 8 april 2018 om 21:10
    Heerlijk toch die jeugd elftallen van ajax psv en Feyenoord in de JL. Zonder deze elftallen zouden er echt niet zoveel mensen kijken en reageren op jL nieuws.
    Vind ik leuk
    Mari +10157
    zondag 8 april 2018 om 21:12
    Klinkt redelijk, maar de extra kosten, zo die er zijn, moeten door de KNVB worden vergoed
    Vind ik leuk
    Hvdp +1264
    zondag 8 april 2018 om 21:19
    Mocht Ajax van PSV winnen kan het altijd nog eens overgespeeld worden
    Dus PSV jullie hebben minstens 2 kansen om van Ajax te winnen
    Vind ik leuk
    NMGN1 +177
    zondag 8 april 2018 om 21:19
    Dat ze in Amsterdam te dom zijn om te tellen kan nec toch niks aan doen?
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 21:19
    Als de 'jong' teams nou eens oprotten uit de jupiler league zou er niet zoveel gezeik zijn...
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 21:21
    Wat een incompetente bende bij de KNVB. Echt bizar. Zo hebben ze MVV ook eens 9 punten afgepakt in een cruciale fase van de competitie.
    Moet terug denken aan Ruud Gullit, dankzij het kunstgras gaat het nederlandse voetbal naar de knoppen.
    Zou het niet aan de KNVB zelf kunnen liggen.......
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    zondag 8 april 2018 om 21:22
    Ik ben benieuwd of ze verplicht zijn om met de zelfde selectie te spelen, of dat eerst geblesseerde ook mogen spelen. Of dat ze vervangers op mogen roepen bij recente blessure gevallen.Ook benieuwd wie ze ipv Bijleveld oproepen.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291
    maandag 9 april 2018 om 13:02
    het hele eerste van ajax doet straks mee!
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    maandag 9 april 2018 om 16:02
    Die hebben het tegenwoordig tegen elke club lastig, maar ben wel echt benieuwd naar de regels en wat er gebeurt bij eventuele blessures.
    Vind ik leuk
    BartBroos +269
    zondag 8 april 2018 om 21:23
    Lekker hoor KNVB. Competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    Mdam +509
    zondag 8 april 2018 om 21:23
    Dit is gewoon een lachertje
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 21:46
    AJAX EN REKENEN, TELRAAM NODIG
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    maandag 9 april 2018 om 16:03
    Zit diep he :)
    Vind ik leuk
    Drobtine +2526
    zondag 8 april 2018 om 22:05
    KNVB ongelofelijke bende stelletjes sukkels daar in Zeist onbegrijpelijk dit. Fouten maken en een ander er voor laten boeten.
    Vind ik leuk
    Juppes046 +376
    zondag 8 april 2018 om 22:08
    Dit is echt competitievervalsing van de ergste soort! Nu wordt Fortuna benadeeld omdat Ajax door de KNVB op het verkeerde been wordt gezet. Ze hebben immers een brief van de KNVB dat de speler mag spelen. NEC heeft gewoon terecht verloren van Ajax. De enige juiste beslissing zou zijn om Calvin Verdonk die nu geschorst is vanwege een 5e gele kaart de volgende wedstrijd mee te laten spelen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10911
    zondag 8 april 2018 om 22:14
    Ik weet niet hoe het zit, maar dien vertrouwen te hebben in de KNVB. Dus accepteren en spelen.
    Vind ik leuk
    Starkoo +617
    zondag 8 april 2018 om 22:36
    Gaan ze dan Az - PSV van af de 2-2 overspelen met een betere scheidsrechter, die Blom doet net zo goed mee aan competitie vervalsing.

    Hij is gewoon niet geschikt voor top wedstrijden.

    Ontopic: Wat een onzin, als ik Ajax was zou er tegen in gaan, ook Fortuna zijnde! Ajax heeft geen fout gemaakt maar de KNVB, gaan ze dus alle kosten dekken om het over te spelen, bus reis NEC, onderhoud veld enz!
    Vind ik leuk
    maandag 9 april 2018 om 09:40
    Ligt het aan Blom dat AZ verloren heeft van AZ? Nee kaaskop, AZ moet schuld bij zichzelf zoeken. 2-0 voorsprong in nog geen 5 minuten weggeven. Bovendien was strafschop correct, Luuk de Jong werd niet alleen door Vlaar vastgehouden, maar door nog een verdediger van AZ. Rode kaart van Vlaar was wel een lachertje, maar toen stond het al 2-3. Had geen invloed op uitslag!
    Vind ik leuk
    Starkoo +617
    maandag 9 april 2018 om 17:34
    Een echte lamp die snappen gewoon de regels niet, het was niks!
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 10:08
    Ik heb het licht gezien, jij alleen alkmaarse kaas
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    zondag 8 april 2018 om 22:46
    Waarom niet gewoon 3 punten in mindering ? Knjb is weer actief
    Vind ik leuk
    Starkoo +617
    maandag 9 april 2018 om 01:09
    PFFF het is KNPB hoor, ga joh lekker naar Napoli! Wel een mooi club overigens!
    Vind ik leuk
    mokum75 +220
    zondag 8 april 2018 om 22:50
    KNVB maakt een fout dus is het de schuld van Ajax,bijzonder.
    Vind ik leuk
    Gerro +7266
    zondag 8 april 2018 om 22:56
    Wat een geklungel van de knvb
    Vind ik leuk
    zondag 8 april 2018 om 23:35
    normaal is toch dat de ploeg met een niet-speelgerechtigde speler gewoon de wedstrijd heeft verloren met 3-0 ... maar ja het is Ajax he...
    Vind ik leuk
    maandag 9 april 2018 om 00:19
    Man man man. Heel die KNVB is toch niet meer serieus te nemen. Omdat de knvb een fout maakt in die administratie moet deze wedstrijd over gespeeld worden. Een wedstrijd die heel de titelstrijd kan beinvloeden. Wat een lachertje
    Vind ik leuk
    Padason +943
    maandag 9 april 2018 om 00:24
    Wat een schande zeg dan mag FC groningen Ajax ook over na het falen van de Bond. De zinnen De voetbalbond erkent dat het in de fout is gegaan, maar stelt dat het meespelen van Bijleveld een eerlijk verloop van de competitie in de weg staat en Gezien de omstandigheden zal de aanklager betaald voetbal geen tuchtrechtelijke maatregelen nemen tegen Ajax is wel grappig en meden mogelijk gemaakt door Looney Toons.

    Ze zouden maatregelen moeten nemen tegen de KNVB, maar goed dat is schoppen tegen het regime. En dat wordt niet getolereerd.

    Dus als Ajax nu verliest dan is het dus lullig voor Fortuna en Ajax. Wat een gelul. Ik zal gelijk de kosten doorsturen naar de KNVB, de kosten voor de verlichting verwarming, personeel en alles wat nodig is om deze wedstrijd te spelen inclusief de broodjes worst.
    Vind ik leuk
    maandag 9 april 2018 om 00:29
    Belachelijke beslissing, kan allemaal in nederland op profvoetbal niveau kan iemand die geschorst is dus blijkbaar totaal onopgemerkt meespelen, terwijl bij de 5de klasse zondag amateur dit zeker onmogelijk is, omdat de scheidschrechter dat checkt en een geschorste speler zou herkennen. Knvb heeft administratie niet op orde... oftewel, verglijkbaar met een scheids die een opzichtige blunder begaat, maargoed dat kan dan blijkbaar niet terug gedraaid worden (referend naar video scheids beslissing bij willem 2 roda in de beker)... wederom laat de knvb zien dat het met twee maten meet, t zijn een stel kontenlikkers daar in zeist.
    Vind ik leuk
    Hansi H +105
    maandag 9 april 2018 om 00:38
    Tsja. Dan moet het over.
    Heel jammer voor Fortuna.
    Vind ik leuk
    maandag 9 april 2018 om 01:20
    Afschieten die handel...
    Vind ik leuk
    dezink +1155
    maandag 9 april 2018 om 06:39
    Ik neem aan dat Teun Bijleveld niet mee mag doen ..;-)
    Vind ik leuk
    maandag 9 april 2018 om 09:36
    De KNVB zat fout, niet Ajax. Belachelijke zaak waar Fortuna de dupe van is.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +291
    maandag 9 april 2018 om 13:00
    waar om heef NEC niet voor de wedstrijd geklaag bij de scheidsrechter dat er bij Ajax een ge schorste speler mee Deed? ieder club krijg van de KNVB een formulier waar geschorste speler op staan 1 week van te voren! nee heers laat nec de wedstrijd spelen en dan bij verlies klagen ze! was dat geklaag ook gekomen als nec had gewonne
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    maandag 9 april 2018 om 17:45
    Ik was benieuwd geweest of NEC ook zo'n grote mond had gehad als ze hadden gewonnen en Bijleveld een rode kaart had gepakt. Met die instelling van NEC vrijdagavond hadden ze ook van 10 spelers van Jong Ajax verloren.
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    dinsdag 10 april 2018 om 16:30
    Zou wat zijn als NEC nu wel weet te winnen
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    dinsdag 10 april 2018 om 16:41
    Ajax 1 speelt pas die donderdag weer, dus alle speelgerechtigde spelers zijn beschikbaar.

    Teuntje Bijleveld had in dat geval blij mogen zijn met een invalbeurt.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6126
    dinsdag 10 april 2018 om 16:48
    Kwaliteitsverschil tussen beide ploegen is veel te groot.
    Vind ik leuk
    Bart Balk +83
    dinsdag 10 april 2018 om 16:33
    Oneens of eens het kwaad is al geschied..

    Punt .
    Wie er nu fout is maakt niet meer uit.
    maar dit is een echte soap geworden
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6126
    dinsdag 10 april 2018 om 16:46
    Die kunnen hun borst nat gaan maken want NEC zal een zeer warm onthaal krijgen. Ik hoop op een monsteruitslag voor Ajax.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 april 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 16:51
    Iedereen kan fouten maken dus ook de knvb.
    Andersom had men het ook fijn gevonden als de wedstrijd overgespeeld zou moeten worden. En misschien dat jong AJAX nu wel met 4-0 gaat winnen van NEC
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3899
    dinsdag 10 april 2018 om 16:54
    Mooie datum. Ook nog met een midweeks programma voor de boeg in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Patje41 +907
    dinsdag 10 april 2018 om 16:54
    Diegene die het aanhankelijk maakte binnen de knvb heeft jaren bij fortuna gewerkt
    Vind ik leuk
    Pvm9 +877
    dinsdag 10 april 2018 om 17:01
    De manager competitiezaken Jan Bluyssen heeft van 2007 tot 2013 bij NEC gewerkt. Of doel je op iemand anders?
    Vind ik leuk
    Patje41 +907
    woensdag 11 april 2018 om 12:23
    Je hebt gelijk hoor, ik heb de verkeerde club genoemd. Het is Nec er natuurlijk alles aan gelegen om punten te pakken en daar probeert hij nu mee te helpen door de wedstrijd over te laten spelen
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 17:02
    Ik hoop dat Jong Ajax nec helemaa oprolt. Al is het alleen maar omdat die rare coach vond dat het een regelementaire 3-0 overwinning voor hun had moeten zijn. Als hij echte ballen had, had ie gezegd dat het een terechte nederlaag was en dat voetbal een teamsport van 22 man is en dat 1 man daar niet bepalend in is. (Behalve als je naam Lionel Messi is.)
    Vind ik leuk
    pico323 +6506
    dinsdag 10 april 2018 om 17:07
    Laten we hopen dat Ajax dit wint. Dit hele gebeuren zou ten koste gaan van Fortuna. Te schandalig voor woorden wat de KNVB hier weer flikt.
    Wat een beleidsmakers zijn dat. Iedereen laat het gebeuren. Als ik Ajax en Fortuna was zou ik naar de rechter stappen. En die kunstgras man laat het ook maar gebeuren. Niets veranderd aan de top daar blijft gewoon een corrupt zooitje en ze willen met hun dikke reten vooraan zitten. Hoe kan dit toch gebeuren en NEC speelt een vies spelletje. Aha. Doe je plicht en verneder NEC tot op het bod. Dan kunnen die hooligans van NEC zich weer uitlevenwant dat wil men bereiken hiermee blijkbaar.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 april 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk
    Gid010 +669
    dinsdag 10 april 2018 om 17:29
    Terecht, het is dom dat ze bij Ajax die administratie niet op orde hadden. Dan kunnen zij weer roepen dat het bij de bond ligt. De speler in kwestie kan zelf ook tellen volgens mij. Die weet echt wel hoeveel keer er een gele kaart voor zijn neus gehouden is. Het oogt ook niet professioneel van ajax, dat je een speler laat spelen waarvan je hoort te weten dat hij eigenlijk geschorst is. Ze namen het risico onder het mom van" we weten van niets of doe alsof je neus bloedt".. Gerechtigheid is gekomen, zelfs een jeugdspeler uit de D1 van Ajax kan ook bijhouden hoeveel kaarten hij heeft gekregen..
    Vind ik leuk
    2cents +57847
    dinsdag 10 april 2018 om 19:13
    Ajax kan hem uit eigen beweging niet aan de kant houden hè, want je kunt alleen een schorsing uitzitten die is opgelegd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 17:30
    Nec kan het nu zeker vergeten , wat een stel farizeeërs daar zeg, Ajax mag nu de sterkste ploeg opstellen en NEC is dan ook kansloos in Amsterdam, 3 punten weer in de knip !!!
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    dinsdag 10 april 2018 om 17:53
    Lees heel veel reacties van mensen waarvan ik denk zijn er hier uberhaupt mensen die zelf gespeeld hebben?? Zo ja en je bent een x geschorst geweest dan weetje dat een schorsing pas ingaat zodra dat is bevestigd door de knvb per mail. Is dit niet hey geval dan ben je dus speelgerechtigd. Simple as that. Ajax is niet verantwoordelijk voor ze administratie dat is de knvb punt uit . Sterker nog als ik ajax was zou ik in beroep gaan , door een fout van de knvb moetje opnieuw spelen met het risico dat je dus verliest moet niet gekker worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 19:39
    ‘een eerlijk verloop van de competitie in de weg staat’

    Sorry KNVB maar ga nu niet over eerlijk praten. Dit zorgt wel voor een oneerlijke competitie, maar die continu variërende jong selecties(met spelers uit het eerste) niet?

    De KNVB maakt een fout en de clubs moet simpelweg overspelen... Daarnaast maakt dit voor Jong Ajax niets uit. Het is slechts voor NEC positief, die krijgen een herkansing. Vooral Fortuna zal zich hierdoor genaaid voelen.
    Vind ik leuk
    Arias psv +602
    dinsdag 10 april 2018 om 20:09
    Kom op NEC pak je kans gun het Julie van harte
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws