VP's Elftal van de Week: Ajax, Feyenoord, drie keer PSV en Heracles-duo

    VP's Elftal van de Week: Ajax, Feyenoord, drie keer PSV en Heracles-duo

    maandag 9 april 2018 om 10:00

    In een Eredivisie-weekend met knotsgekke uitslagen werd veel duidelijk: PSV zette een reuzenstap richting de titel, terwijl Sparta en Roda JC goede zaken deden in de strijd tegen directe degradatie. De drie clubs zijn dan ook vertegenwoordigd in VP's Elftal van de Week.

    Bram Castro (Heracles Almelo)
    Een duizelingwekkend aantal van 35 keer schoot Ajax op het doel van Heracles, maar de Amsterdammers scoorden slechts één keer. Dat was mede te danken aan het keeperswerk van Castro. De Belgische doelman stond zijn mannetje.

    Daniel Schwaab (PSV)
    Misschien wel de meest onderschatte speler van PSV. Schwaab was tegen AZ voor de tweede week op rij de beste man op het veld. Zijn redding in de beginfase, waarmee hij een zeker doelpunt voorkwam, mocht er ook zijn.

    Angelino (NAC Breda)
    Steek nog maar een kaarsje aan, NAC-supporters. Want alleen een wonder kan ervoor zorgen dat Angelino volgend seizoen nog in Breda speelt. De Manchester City-huurling was dit weekend belangrijk met een rake vrije trap.

    Sven van Beek (Feyenoord)
    Ettelijke maanden kampte Van Beek met een voetblessure, die maar niet over ging. Inmiddels kijkt niemand meer op van zijn geruisloze rentree bij Feyenoord. Was niet op een fout te betrappen tegen FC Twente.

    Jamiro Monteiro (Heracles Almelo)
    Klein van stuk, maar groots in daden. De middenvelder van Heracles was de baas op het middenveld in de Johan Cruijff Arena en was verantwoordelijk voor de meeste succesvolle dribbels (7) en meeste succesvolle tackles (5).

    Hakim Ziyech (Ajax)
    Ziyech ontpopt zich steeds meer als de spelmaker van Ajax en lijdt ook minder balverlies. Toch blijft hij aanvallend ook beslissend: met een prachtige pass leidde hij de winnende treffer van David Neres in.

    Marco van Ginkel (PSV)
    Wat moet PSV zonder Van Ginkel? De aanvoerder is de laatste weken een doorslaggevende factor bij de Eindhovenaren, die door zijn vier doelpunten in de laatste drie competitieduels afkoersen op de landstitel.

    Robert Mühren (Sparta)
    Aanvankelijk zag Dick Advocaat hem niet staan, maar Mühren bewijst het ongelijk van de Sparta-trainer. Met twee doelpunten gidste hij zijn ploeg naar een zéér belangrijke 3-2 overwinning op VVV-Venlo.

    Mikhail Rosheuvel (Roda JC)
    Vaak het pispaaltje door zijn onbegrijpelijke missers, maar wie het laatst lacht, lacht het best. Rosheuvel was met een assists én winnend doelpunt van levensbelang voor Roda JC in het gewonnen duel met Vitesse (3-2).

    Wout Weghorst (AZ)
    Zijn gedrag roept soms irritaties op, merkten de PSV-verdedigers zaterdagavond ook in Alkmaar. Maar Weghorst is vooral héél belangrijk voor AZ. Was met een schot en kopbal trefzeker.

    Hirving Lozano (PSV)
    Je zou kunnen zeggen: fout van AZ-doelman Marco Bizot, maar Lozano is zó snel en gedreven dat hij de belangrijke gelijkmaker voor PSV (2-2) helemaal zelf afdwong. Gaf bovendien een assist.

    Poll

    Wie was dit weekend de beste?

    (1516 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 9 april 2018 om 10:02
    Met afstand Ziyech. Daar kan geen 1 speler tegenop.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8146
    maandag 9 april 2018 om 10:10
    Wordt je al speler van de week als je de helft van de ballen inlevert bij de tegenstander?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Garinsha +4008
    maandag 9 april 2018 om 10:13
    Jij bent duidelijk blijven haken in een paar weken.. maanden geleden.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8146
    maandag 9 april 2018 om 10:34
    Gister leverde hij ook weer alles in bij de tegenstander. En hij heeft ook weer een paar keer geprobeerd de 2e ring te halen met zijn schoten.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Garinsha +4008
    maandag 9 april 2018 om 11:49
    ''alles''.. is goed met je.

    gelukkig niet die ene pass waardoor we alsnog de 3 punten pakken. Wat het belangrijkst is.
    Vind ik leuk
    isnake +1948
    maandag 9 april 2018 om 15:28
    Vooropgesteld dat ik de wedstrijd niet heb gezien, maar als één pass het verschil is tussen een wereld wedstrijd of een slechte wedstrijd.... sorry maar dan ben je misschien toch nog belangrijk maar zeker niet de man van het weekend.
    Maar zoals ik al zeg, ik heb het allemaal (Ajax tenminste) niet gezien dus best mogelijk dat hij verder een goede wedstrijd speelde.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Garinsha +4008
    maandag 9 april 2018 om 16:46
    maar mij gaat het totaal niet om ''de man van de week''

    er werd beweert dat ziyech Alles inleverde.. wat sowieso niet zo was.. en die ene pass leverde wel 3punten op dus belangrijk.
    Vind ik leuk
    maandag 9 april 2018 om 12:18
    Met afstand is ziyech degene die hier niet thuishoort in dit elftal van de week.
    Voor de rest vind van ginkel en castro de beste uit de 11.
    Vind ik leuk
    Arias psv +642
    maandag 9 april 2018 om 12:18
    Haaaaaaas kan er totaal niks van
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8146
    maandag 9 april 2018 om 10:05
    Lozano speelde 1 van zijn slechste wedstrijden van het seizoen. Snap ook niet waarom die hierin staat. Heeft 1 keer goed door gejaagd maar voor de rest was het niet veel.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +2937
    maandag 9 april 2018 om 11:21
    Mee eens, had dan liever van Weert gezien die erg belangrijk was.
    Vind ik leuk
    Bart Balk +83
    maandag 9 april 2018 om 10:05
    Chuckie want die heeft nu alleen een mug in de bus geslagen....volgens indirecte bronnen.
    Oooh en hij gleed met "gesprek "been op die keeper van AZ af .
    Dus dan verdien je deze titel... volgens diverse fans..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 9 april 2018 om 10:20
    Gesprek been wa is da?
    Vind ik leuk
    Bdog +4748
    maandag 9 april 2018 om 10:35
    Soort praatpaal
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 23:58
    Microfoontje tussen z'n twee benen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8115
    maandag 9 april 2018 om 10:05
    Goed dat Ziyech erin staat. Die was gisteren man van de wedstrijd IPV Neres
    Vind ik leuk
    Hyena +26831
    maandag 9 april 2018 om 10:13
    Ziyech leverde bijna iedere bal in bij de tegenstander.. Neres was overduidelijk beter.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134505
    maandag 9 april 2018 om 10:06
    Wij hebben alleen mar goei ... En dan te bedenken dat de jong er ook in had moeten staan deze keer
    Vind ik leuk
    GaryGL +216
    maandag 9 april 2018 om 10:08
    Ik vond Rosheuvel de belangrijkste van het weekend. Schwaab speelde zeker een aardige pot, maar bij de tweede goal van Weghorst stond hij lucht te dekken
    Vind ik leuk
    maandag 9 april 2018 om 10:08
    Ik mis Jones in dit rijtje. :(
    Vind ik leuk
    Rodapaus +4946
    maandag 9 april 2018 om 10:10
    Rosheuvel natuurlijk!
    Vind ik leuk
    RtdDub +8352
    maandag 9 april 2018 om 10:11
    "Ettelijke maanden kampte Van Beek met een voetblessure"
    Doe maar 1,5 jaar....
    Vind ik leuk
    maandag 9 april 2018 om 10:11
    Waarom Van Beek? Als een verdediger het verdient dan is dat Jan Scharie wel. Was overal om de fouten van o.a. Van Beek op te lossen. Ook met passes naar voren was hij super.
    Vind ik leuk
    soplul +2191
    maandag 9 april 2018 om 10:17
    Ik denk serieus dat ze bij VP maar wat doen.
    Als je echt de wedstrijd gekeken hebt kun je van Beek nooit de beste gevonden hebben....
    Vind ik leuk
    Degraaf +14445
    maandag 9 april 2018 om 11:37
    Er zitten weer amateurtjes bij VP die deze rubriek maken, hoe onnozel kan je zijn?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9185
    maandag 9 april 2018 om 10:17
    Castro, sowieso een goede keeper maar tegen ons speelt hij altijd belachelijk goed.. :)
    Vind ik leuk
    maandag 9 april 2018 om 10:19
    Ziyech zeer zeker niet de beste, Schwaab komt los en een zeer stabiele verdediger
    Vind ik leuk
    maandag 9 april 2018 om 10:19
    Wie was de beste van de slechtste...


    Hoe is het met Stephan van PSV eigenlijk? Is er nieuws wat er gebeurt is en hoe de beste man het maakt nu?
    Vind ik leuk
    Rodajc +9518
    maandag 9 april 2018 om 10:27
    Rosheuvel voor zijn ongelofelijk sterke comeback, zijn onverzettelijkheid, zijn geweldig belangrijke goal, zijn inzet. Als elke Nederlandse speler zijn mentale veerkracht had zou het met ons niveau wel weer goedkomen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19622
    maandag 9 april 2018 om 10:39
    Ziyech zorgde ervoor dat Neres Ajax nog even voor de eerste plaats in leven kon houden. By the way: werd er nog naar hem gefloten?
    Vind ik leuk
    Korm +28711
    maandag 9 april 2018 om 11:09
    jammer dat het een luchtje had van buitenspel ;)
    Vind ik leuk
    mcmodd +19622
    maandag 9 april 2018 om 11:19
    Ja, maar buitenspel telt niet tegenwoordig ;—/))
    Vind ik leuk
    HansVites +4196
    maandag 9 april 2018 om 10:41
    Rosheuvel was met een assists én winnend doelpunt van levensbelang voor Roda JC in het gewonnen duel met Vitesse (3-2).

    Tuurlijk VP
    Weten ze daar bij VP niet dat Roda van Pec won
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5674
    maandag 9 april 2018 om 10:47
    gezien hoe schwaab stond te stuntelen bij de 2 - 0 ??
    Vind ik leuk
    Korm +28711
    maandag 9 april 2018 om 11:10
    gelukkig zijn er veel andere spelers die 0 fouten maken...
    Kom op man, Schwaab speelde gewoon een erg goede pot. Als je dat niet ziet kan je beter stoppen met voetbal kijken...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Renelas +134
    maandag 9 april 2018 om 10:52
    Castro. Nogmaals een doelman deze week. Jemig wat nam het niet om die doelman the passeren.
    Vind ik leuk
    Korm +28711
    maandag 9 april 2018 om 11:11
    tja, al gingen er veel doelmannen ook de fout in dit weekend... lachwekkend gewoon
    Vind ik leuk
    rinirat +1532
    maandag 9 april 2018 om 11:13
    Het bestaat niet dat dit het elftal vd week is
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7021
    maandag 9 april 2018 om 11:18
    Neres had er meer in gehoord dan Lozano, Lozano speelde buiten de goal weer erg matig. Neres speelde prima.
    Vind ik leuk
    Senn +5057
    maandag 9 april 2018 om 11:48
    Klopt, Neres en Ajax zijn gewoon het beste wat we hebben in de eredivisie. Oh nee wacht is het Kluivert of toch Ziyeck wat de beste zijn?? Ik weet het niet meer er lopen daar zoveel wereldtoppers rond, niet normaal meer.
    Vind ik leuk
    maandag 9 april 2018 om 12:24
    Doe dan ,wat loopt je nu dom te lullen omdat het ajax-spelers zijn moeten ze in het 11tal vd week?.

    Maakt het dan niet uit wat ze op het veld doen?.
    Wat een dom geleuter, van ginkel wat mij betreft en de jong qua spelers vanwege een tomeloze inzet om vanuit achterstand toch de volle winst te pakken.KLASSE.En nee ik kies geen feyenoorder al is het mijn cluppie).
    al had jpb er niet in misstaan mi.

    En castro hield heracles lang in de wedstrijd tegen een pover ajax.
    Vind ik leuk
    Arias psv +642
    maandag 9 april 2018 om 12:34
    Schwaab zeer terecht een rots in de branding 80 ml minimaal
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VP's Elftal van de Week: Ajax, Feyenoord, drie keer PSV en Heracles-duo