Ayoub: 'Dat doen we ook niet in aanloop naar Ajax, dus waarom nu wel?'

    Ayoub: 'Dat doen we ook niet in aanloop naar Ajax, dus waarom nu wel?'

    Gepubliceerd: zondag 15 april 2018 om 09:48zo 15-04-2018 om 09:48

    Yassin Ayoub staat volop in de spotlights in aanloop naar de competitiewedstrijd van FC Utrecht tegen Feyenoord. De Marokkaanse middenvelder ruilt de Galgenwaard komende zomer in voor De Kuip.

    "Ik zeg wat ik vind en wat ik denk", zegt Ayoub tegen de NOS. "Spelen tegen Feyenoord is een dingetje en ik snap dat jullie het eruit pikken." Bij de Rotterdammers spelen twee van zijn landgenoten, Karim El Ahmadi en Sofyan Amrabat. "Hoeveel appjes ik van ze heb gehad? Je gaat me niet geloven, maar helemaal niets. Er is geen contact geweest. Dat doen we ook niet in aanloop naar Ajax, dus waarom nu wel? Toen ik tekende bij Feyenoord stuurden ze me natuurlijk wel berichten."

    Die overgang werd in de winter bekend, vlak voor het thuisduel van Utrecht met de Rotterdammers. Ook toen was er veel media-aandacht. "Daar had ik best moeite mee, want het bleef maar een item", erkent Ayoub. "We speelden tegen AZ maar het ging alleen maar over Feyenoord, Feyenoord en weer Feyenoord. Als het steeds wordt herhaald, is het onvermijdelijk dat je er ook aan gaat denken."

    "Dat was op dat moment dus lastig, maar ik wist dat het daarna rustiger zou worden en dat iedereen verder zou gaan met andere nieuwtjes", vervolgt Ayoub. "Zelf houd ik berichten in de media niet bij. Ik weet zeker dat ook nu weer geschreven gaat worden over Ayoub tegen Feyenoord. Dat wil ik liever niet lezen, want daar heb ik niets aan."

    Poll

    Wordt Ayoub een succes bij Feyenoord?

    (6171 stemmen)

    Plaats een reactie

    Come on Utreg +27573
    zondag 15 april 2018 om 09:57
    Prima prof. Vanmiddag knallen in de Kuip!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:22
    Knallen in eigen doel hoop ik!.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 09:59
    Benieuwd of hij de stap hoger aankan. Leuke speler om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    markus040 +2164
    zondag 15 april 2018 om 10:03
    inderdaad , en ook leuk in interviews altijd
    een verademing vergeleken met die arrogante voetballertjes die nooit iets te vertellen hebben
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2514
    zondag 15 april 2018 om 09:59
    Het verbaast mij eigenlijk dat zo'n grote meerderheid verwacht dat Ayoub een succes wordt bij feyenoord.. Over het algemeen worden dit soort spelers nooit een succes daar. Het lompe werkvoetbal van feyenoord past niet echt bij het verfijnde van Ayoub of bijvoorbeeld Veijinovic. Het zal heus niet aan de kwaliteiten van Ayoub liggen maar meer aan het soort op hoop van zegen voetbal van feyenoord. Maar dit is slechts wat ik denk, ik laat me graag verrassen met eindelijk eens leuk technisch voetbal bij feyenoord en anders mooi countervoetbal maar alsjeblieft niet meer dat "werkvoetbal".
    Vind ik leuk
    guilleaume +880
    zondag 15 april 2018 om 10:21
    Technisch verfijnde Veijinovic...
    Zoveel balverlies geleden, passes die niet aankwamen.
    Technisch gezien was dat echt een genot ja.
    Ik denk ook dat Ayoub geen succes gaat worden, maar dat heeft meer te maken met zijn (in mijn ogen) wisselvalligheid en het feit dat hij blessuregevoeliger is dan het middenveld wat er nu staat.
    Het countervoetbal wat je ziet in de eredivisie is vaak opportunistisch en als je dat mooi vindt, is je dat gegund hoor ;-)
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5037
    zondag 15 april 2018 om 10:46
    Lompe werkvoetbal??? We zitten niet meer in de 90er jaren he pik. Dat zou betekenen dat Ajax volgens jouw nog steeds oogstrelend voetbal speelt:-)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27573
    zondag 15 april 2018 om 12:09
    Utrecht staat ook niet bepaald bekend om het tiki-taka voetbal ;-) Ayoub werkt zich overigens 3 slagen in de rondte. Ik verwacht dat hij een succes zal worden in Rotterdam. Maar we zullen het zien komend seizoen!
    Vind ik leuk
    BS +1186
    zondag 15 april 2018 om 10:30
    Zeer technisch en slimme voetballer. Kan alleen somszijn acties iets te ver door draven , waardoor er nog weleens gevaarlijk balverlies kan lijden. Afgeopen 2 wedstrijden Ayoub gemist, en gelijk 5 verliespunten
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:58
    Het is een mooie dag, lekker weer en ik hoop op een mooie voetbal middag, lekker spannende pot om plek 4.
    En erna PSV - 020
    Vind ik leuk
    Tomajo +319
    zondag 15 april 2018 om 12:15
    Ohh pas op je noemt ze niet bij naam, kunnen ze hier niet tegen ;)
    Vind ik leuk
    Ronnie7 +42
    zondag 15 april 2018 om 12:08
    Grotere kans van slagen dan Amrabat, veel betere speler
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws