Negen conclusies na kampioensduel: Cocu-machine vernedert Ajax tot op het bot

    Negen conclusies na kampioensduel: Cocu-machine vernedert Ajax tot op het bot

    zondag 15 april 2018 om 18:45

    In een kolkend Philips Stadion veroverde PSV zondagmiddag de 24e landstitel uit de clubhistorie. Een enerverende kampioenswedstrijd tegen Ajax werd met 3-0 gewonnen. Negen conclusies! 

    Kolkend stadion
    De Kuip mag - zeker qua sfeer - dan hét stadion van Nederland zijn, in Eindhoven liet men zondag ook even zien hoe er een feestje kan worden gebouwd. Alles erop en eraan, vanaf een halfuur voor het eerste fluitsignaal tot en met de 47e minuut. Met de steun van het Philip Stadion in de rug kón PSV eigenlijk haast niet verliezen. Na de 1-0 van Gastón Pereiro werden 33.000 mensen gek en PSV, dat echt niet geweldig speelde, blééf maar gaan. 

    Hendrix en Brenet geweldig
    PSV-trainer Phillip Cocu had het werkelijk perfect voor elkaar. Elke speler kende zijn taak, iedereen gaf 200 procent. Door de zenuwen werden er wat foutjes gemaakt, maar vooral linksback Joshua Brenet en buffelaar Jorrit Hendrix speelden uitmuntend. Ook Pereiro liet zien dat hij in topwedstrijden altijd iets extra's kan geven. Een topwedstrijd van de Uruguayaan. 

    Zoet weer belangrijk
    Nog een speler die een groot compliment verdient. Jeroen Zoet. Bij een stand van 1-0 verrichtte de goalie een cruciale redding. Hij wierp zich voor de bal toen Klaas-Jan Huntelaar voor zijn neus opdook, hield daarmee de voorsprong vast en zag even later de 2-0 vallen. Zoet bekroonde zo een geweldig jaar, want wat hij heeft veel punten gepakt voor de kampioen. In de slotminuten kreeg de goalie een heuse publiekswissel. 

    Huntelaar en Wöber geven niet thuis
    Met name voor rust speelde Ajax niet eens zo slecht. De gasten hadden de bal vaker en doken rond het strafschopgebied ook regelmatig gevaarlijk op. Écht grote kansen, buiten de save die Zoet moest verrichtten op een inzet van Klaas-Jan Huntelaar, kreeg Ajax niet. Met Huntelaar hebben we direct één van de mindere goden aan de kant van de gasten genoemd. Wat had-ie het moeilijk. Max Wöber bleek vooral onder de indruk van de sfeer in Eindhoven. Hij ging gigantisch in de fout bij de openingstreffer van Pereiro en ook de 2-0 van Luuk de Jong kwam voor een groot deel op zijn conto. 

    PSV bij rust al op rozen
    Na drie kwartier viel er eigenlijk al geen eer meer te behalen voor Ajax. Met een 2-0 voorsprong zat PSV op rozen. Ajax-trainer Erik ten Hag probeerde in de rust nog iets te forceren door Wöber naar de kant te halen en Siem de Jong in de ploeg te gooien. Snel daarna kwam echter de genadeklap via de 3-0 van Steven Bergwijn. Ajax viel uit elkaar en geloofde er niet meer in. Wat volgde was een soort galavoorstelling, met elf spelers in het rood-wit die vol zelfvertrouwen naar het laatste fluitsignaal toespeelden. 

    Lichtpuntje Ziyech
    Of er ook nog iets positiefs is te melden over Ajax? Matthijs de Ligt bewees eens te meer dat-ie op achttienjarige leeftijd al moeiteloos mee kan in dergelijke topduels. En wat te denken van Hakim Ziyech? Hij strooide met geweldige, geniale passes. De linkspoot ziet het, hij voelt het aan. Hoe hoog zal het rendement van Ziyech wel niet zijn wanneer hij met betere spelers om zich heen speelt? Nog een paar weken en dan is hij de volgende Eredivisie-parel die zich in het buitenland mag gaan bewijzen. 

    Gefrustreerd Ajax maakt grote bek niet waar
    Hoe motiverend zal het geweest zijn, de uitspraak van Ten Hag van eerder deze week? Hij dacht dat PSV de nodige angst zou hebben in aanloop naar de kampioenswedstrijd. Niets van dat alles. Met name in de tweede helft liet Ajax eigenlijk niets zien. Eén keer moest Zoet écht ingrijpen, toen David Neres voor zijn neus opdook. In de  laatste minuten kwam de frustraties van een mislukt seizoen naar boven. Nicolás Tagliafico en invaller De Jong pakten rood, tot groot plezier van het hele stadion. 

    Geweldige kampioenswedstrijd
    Kampioensduels saai? Suf? Gezapig? Niet in Eindhoven. Het feit dat PSV uitgerekend tegen de aartsrivaal uit Amsterdam de 24e landstitel kon binnenslepen, speelde natuurlijk een belangrijke rol in de passie en strijd die op het veld te zien waren. De eerste helft was puntje-op-de-stoel werk. 

    Geen discussie: PSV is de terechte kampioen
    13 keer de nul. De meeste goals uit standaardsituaties. 80 punten na 31 duels. 82 goals. Vijftien overwinningen en één remise in zestien thuisduels. De derde titel in de laatste vier seizoenen. PSV speelt misschien niet het champagnevoetbal van Manchester City of FC Barcelona, maar laat er geen twijfel over zijn: deze voetbalmachine van Cocu is dik- en dikverdiend kampioen van Nederland. 

    (Paul Audenaerd/VoetbalPrimeur)

    Plaats een reactie

    henkmeijer +3060
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Gewoon goed gedaan van PSV! Verdiende kampioen en zowel op als naast het veld moet ajax zich vandaag schamen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:47
    Inderdaad. Gefeliciteerd PSV en supporters.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:06
    ja mee eens , maar ze leren nu van hun fouten , en gaan een lange tijd de dienst uit maken , ik zou zeggen pisvee geniet nu ,want ajax wordt het bayern , van neder land , geleerd van hun foiten 1 2 meeste toeschouwers, 3 meeste talent, belangrijkste 4 meest vermogen , de toekomst van ajax ziet het er beste uit,
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:16
    Wordt wel tijd dst ze het weer laten zien want 4 jaar met lege handen staan is on-Ajax
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 19:20]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:19
    mee eens , nu gaan ze geld uit geven , ze hebben geleerd
    Vind ik leuk
    JustH +14907
    zondag 15 april 2018 om 21:42
    Zal eerst wel zoals normaal een leegloop worden en dan kan je weer overnieuw beginnen.
    En als je dan weer tweede wordt is het net zo knap.
    Vind ik leuk
    markus040 +2214
    zondag 15 april 2018 om 22:50
    heeee pipo ajax maakt al 4 jaar fouten en hebben nog steeds niks geleerd
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 22:55
    ik ga stoppen welterusten , volgend jaar helemaal niets , blijf lekker , bij de korte termijn , en blijf volhouden ,dat mensen niets leren , , , en dat pisvee jaren kampioen worden hahahaha, en dat psv met minder talent en kapitaal het kan winnen , , je heb me er niet van kunnen over tuigen helaas, slaap lekker
    Vind ik leuk
    markus040 +2214
    zondag 15 april 2018 om 22:58
    in nederland kan niemand voorspellen wie er kampioen word volgend seizoen
    ook een labiele idioot uit het buitenland niet
    ik hoef jou niet te overtuigen want psv is kampioen
    ik ga nog niet slapen want ik heb iets te vieren ....een kampioenschap
    weltrusten
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 23:01
    ik zie je pvv en wilders aan hanger ,hele lage norn en waarde , en geestelijk heel zwak , ik heb medelijden met je ,net als psv
    Vind ik leuk
    markus040 +2214
    zondag 15 april 2018 om 23:08
    louis als jij blijft volhouden dat psv slecht is en ajax niet ben jij geestelijk zwak en labiel
    daaaaag louis
    tot morgen
    en dan ga ik je er heel de dag aan herinneren dat psv de terechte kampioen is en dat jullie vanmiddag voetbal les hebben gekregen
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 23:14
    jongen als jj dat gelukkig maakt ik vindt het best, nu ga je mij woorden gebruiken , jij begint over buite landers vindt ik zwak van je , en je onder bouwt niks , als je geen gelijk krijgt ga je om je heen slaan , en moet ik het land uit , ik mag toch zeggen , dat psv slecht is en een zwakke kampioen , als ajax het was vondt ik dat ook een zwakke kampioen , daarom heb ik er geen moeite mee dat psv het is , maar ajax heeft geleerd ,van hun fouten , en daarom worden ze het een tijd niet meer, dat blijf ik je zeggen hahahaha waar blijf je nou , bondie wilders
    Vind ik leuk
    markus040 +2214
    zondag 15 april 2018 om 23:21
    nee je hebt er geen moeite mee , daarom heb je al 100 keer gezegt dat psv slecht is
    je bent gefrustreerd louis
    en leer eerst eens nog beter nederlands als dat je nu kent
    want ik begin niet over buitenlanders , dat maak jij er van
    en fijn dat jij me wilders noemt
    jou mening interesseert niemand hier omdat die nergens op gebasseerd is
    ziyech en de ligt gaan weg in de zomer
    en dan blijft er gewoon een kut elftal over
    dat heeft heel nederland gezien behalve louis kollee
    daarom is het nergens op gebaseerd dat ajax volgend jaar kampioen word
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 23:22]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 23:28
    nu moet ik beter nederlanls leren , ben 2 jaar hier , zie je nou , jongen , je begint nu steeds weer over buite land, ik vindt oke ik regeer niet meer op jou ,ik wil niets te maken , met wilders aan hanger , snuif ze
    Vind ik leuk
    markus040 +2214
    zondag 15 april 2018 om 23:32
    ik zeg NOG beter nederlands , dat is zelfs een compliment
    volgens mij ben jij zwaar aan de snuif jonge
    zelfs een junk heeft meer te melden als jij
    die proberen nog iets te onderbouwen
    jij kraamt nogal veel onzin uit
    maar ben maar niet bang
    ik reageer wel gewoon op jou
    WIJ ZIJN KAMPIOEN LOUIS EN JIJ WEER NIET
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:17
    Vandaag wel maar naast heg veld mogen dat meer supportersscharen.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15613
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Daar moeten we ene op drinken en roken
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Zit op interview met ten Hag te wachten. PSV-ers kunnen weer terecht feest vieren.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3694
    zondag 15 april 2018 om 18:49
    Dat is een hoogtepunt van mijn weekend
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Let op hoe Ziyech hieronder weer gaat worden afgezeken. De enige Ajacied die iets origineels kan bedenken en uitvoeren. Maar omdat hij niet van de eigen jeugd is, heeft hij het altijd gedaan.
    Vind ik leuk
    DrDeef +1611
    zondag 15 april 2018 om 18:54
    Ze jagen m de deur uit en volgend jaar zitten ze te zeiken over het gebrek aan creativiteit omdat die frenkie helemaal niet zo goed blijkt te zijn. Als Mark de portemonnee niet trekt voor een 10 hebben ze een groot probleem.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:14
    En voor een 9
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:21
    Of de jong gaat laten zien dat alle complimenten meer dan terecht zijn.
    Vind ik leuk
    JustH +14907
    zondag 15 april 2018 om 21:43
    Wie is ze?
    Vind ik leuk
    DrDeef +1611
    maandag 16 april 2018 om 11:56
    Een groot deel van het Ajax publiek wat hem structureel uitkotst. Uitfluiten. En nu zelfs een tik uitdelen. Bij Feyenoord had je ook van die koekoeks, die gingen vejinovic bedreigen. Alleen was hij niet onze beste speler. Verder net zo schandelijk.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9294
    zondag 15 april 2018 om 19:22
    Ziyech heeft bij een 0-0 stand tot 3x toe een bal panklaar gelegd voor een buitenspeler.

    Die verzaakten, Kluivert kan de druk (nog) niet aan en Neres is behoorlijk ingekakt...
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:46
    Reactie verwijderd VP. Ojee paultje heeft het verwijderd
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    BassieN +11234
    zondag 15 april 2018 om 18:51
    Bek zeggen mag niet, iemand zomaar homo noemen wel?
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:52
    Ik als gast mag alles zeggen , als zelf waarderend website’tje niet.
    Vind ik leuk
    DrDeef +1611
    zondag 15 april 2018 om 18:58
    Waarom niet? Ga jij de boel censureren? Hou toch op man. Oogt niet netjes maar ze mogen t gewoon neerkalken.
    Vind ik leuk
    RJC045 +587
    zondag 15 april 2018 om 18:47
    Proficiat, dik verdiend!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:48
    Voor Rood-Wit gezongen
    Vol man'lijke kracht
    Een lied met ons allen
    want eendracht maakt macht
    Wij trekken ten strijde
    Een strijd vol van vree
    Vooruit nu Rood-Witten
    Vooruit PSV #PSVAJA
    Vind ik leuk
    RJC045 +587
    zondag 15 april 2018 om 18:49
    Woensdag mogen jullie wel iets minder ten strijde trekken hoor ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:47
    Schandalig , Ten Hag straalt geen ene reet uit. Wij zijn onder hem alleen maar slechter gaan voetballen. Een gigantische teleurstelling , Veltman en Kristensen zijn Ajax onwaardig , Schone is over zijn top , Ziyech is de one man show , Neres en Kluivert zijn onder Ten Hag alleen maar slechter gaan spelen. Huntelaar ( zie Schone ) .
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:48
    Wij Eindhoven zijn deze eeuw de voetbalstad van Nederland
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12765
    zondag 15 april 2018 om 18:50
    Hahah “deze eeuw”, lekker selectief ;p
    Maar gefeliciteerd, terechte overwinning en terecht kampioen.
    Maak er een mooi feesie van ouwe ;)
    Vind ik leuk
    SimonSays +5853
    zondag 15 april 2018 om 18:50
    Geen speld tussen te krijgen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zondag 15 april 2018 om 18:56
    Deze eeuw ja, hele historie gezien niet. Afgelopen 9 jaar ook niet.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    zondag 15 april 2018 om 18:48
    Gefeliciteerd PSV-ers. Dik verdiend op basis van de 2de seizoenshelft. Daar waar menigeen nog kon zeggen dat er wat geluk was in de eerste seizoenshelft hebben jullie de punten netjes behaald in het tweede gedeelte. Maak er een mooi feest van en hou het gezellig.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    zondag 15 april 2018 om 18:48
    Vernederd is het juiste woord, wat een afgang.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:49
    Conclusie #10: Jong Ajax is eigenlijk het ECHTE Ajax. Want Ajax-1 bestaat maar uit spelers die nog net niet aan Barcelona verkocht zijn en een paar miskopen. Nee, Jong Ajax heeft de toekomst. Nog een paar jaar en dan is de Jupiler League hot en kijkt niemand meer naar de Eredivisie.

    Vanwege Jong Ajax!
    Vind ik leuk
    SimonSays +5853
    zondag 15 april 2018 om 18:50
    Terecht kampioen, de beste van Nederland!

    Ik heb een geweldige kampioenswedstrijd gezien. Precies zoals ik het had gehoopt. Tactisch zo sterk, wat een teamwork!

    Gefeliciteerd heel voetbalminnend Nederland!
    Vind ik leuk
    James655 +773
    zondag 15 april 2018 om 18:50
    Psv gefeliciteerd! Na deze wedstrijd kan ik niet anders dan toegeven,  dat jullie de titel verdienen. Veel geluk ermee. Wat Ajax betreft ben ik bang dat er met de club meer (!!!) mis is dan menigeen misschien vermoedt. Hoeveel niet meer gemotiveerde spelers zullen nu weg willen om elders een klapper te maken, ipv bij zichzelf te rade te gaan?! Het vooruitzicht Ajax binnenkort met een kapitale bankrekening te zien,  maar met een grauwe onbeduidende spelersselectie, beangstigt me.
    Vind ik leuk
    volharding +527
    zondag 15 april 2018 om 18:50
    conclussie is in ieder geval dat die de ligt 5,5 waard is ipv 55 middelmatig spelertje!!!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:58
    Oud wijf. Hou je klep als je geen verstand hebt.
    Vind ik leuk
    volharding +527
    zondag 15 april 2018 om 19:27
    keiharde waarheid. van dit oud wijf! doet soms pijn begrijp heet wel
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2704
    zondag 15 april 2018 om 18:52
    Lekker weer, gefeliciteerd mede psvers! Begin van t jaar niet verwacht maar des te lekker nu!!
    Vind ik leuk
    FcTimo +97
    zondag 15 april 2018 om 18:52
    Zit totaal geen sfeer in dat stadion
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:07
    Jij zit zeker liever in die vrieskist in amsterdam.
    Psv is teminste een echt stadion.
    Ajax voetbalt in een pretpark met en stel ijskonijnen.
    Vind ik leuk
    FcTimo +97
    zondag 15 april 2018 om 19:25
    ik zit liever in de grolsch veste
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:53
    Moet de auteur van dit artikel zich zo nodig aan het gemiddelde taalniveau hier aanpassen. "Grote bek" geeft bovendien geen blijk van journalistieke distantie.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:05
    Jank even
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:09
    Ik heb geen redenen om te janken. Ik vind iets van de journalistieke kwaliteit van dit artikel.
    Ook een fijne middag toegewenst.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:00
    Ik zou niet weten hoe je dat gemekker van Ajax op een andere manier onder woorden zou moeten brengen dan 'grote bek'. Ik vind het een zeer treffende weerspiegeling van de feiten.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:30
    Daar verschillen we dan van mening over. Maar dat geeft verder niet.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:53
    Hier heeft VP helemaal gelijk. Ajax is echt vernederend zoals ze PSV in heenwedstrijd wegtikten. Maar wat een heerlijk gevoel
    Vind ik leuk
    Bals +395
    zondag 15 april 2018 om 18:53
    AZ kan de Champions League aspiraties in Amsterdam vernietigen als Ten Hag en Schreuder aan het roer blijven staan!!! WAT EEN AFGANG!
    Vind ik leuk
    Lubje +734
    zondag 15 april 2018 om 18:54
    Wat een schandalig zwak Ajax. Waar waren al die opgehemelde talenten? Kluivert en co, ik heb ze niet gezien. Bij Ajax scoorden slechts drie spelers een voldoende: Onana, De Ligt en Zyech.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    zondag 15 april 2018 om 18:55
    Conclusie: balen, volgend seizoen weer een nieuwe kampioen.
    Vind ik leuk
    Snake +184
    zondag 15 april 2018 om 18:56
    Hou eens op met Ziyech afzeiken. Was een van de betere aan Ajax kant. Wat betreft Huntelaar, weinig bruikbare ballen gehad. Wat moet je dan als spits?????? Zoet pakte die enige kans van hem goed. Vind die twee niets te verwijten
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:56]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:03
    Ziyech is toch die slome die nog een luier draagt.
    En huilt als die zijn zin net krijgt.
    Het is gewoon een loser net zoals de rest van ajax
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:56
    Wat een gelul. PSV kampioen oké. Maar het voetbal us de grootdte verliezer. Hoe miezerig dit cluppie is, zal komend seizoen op internationaal niveau blijken. Met zo’n kampioen leg de vinger op de zere plek van het Nederlandse voetbal niveau.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:04
    Het zal wel meevallen,ik heb Europese wedstrijden gezien die niveau Jupiler League niet haalden,nee we kunnen ons niet meten met de absolute top,ook daaronder zal het moeilijk zijn maar een echt team kan altijd meer dan alleen vedetten,dat zag je de afgelopen weken wel op veel velden in Europa,een paar gerichte aankopen en er zullen zien,jullie hebben het geld toch? Wij de Titel.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:57
    Waar is die ere haag. Geen goede verliezers hoor. Beetje calimero gedrag😂
    Vind ik leuk
    richard37 +1290
    zondag 15 april 2018 om 19:04
    Terecht.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:58
    Alle amsterdammertjes JANKEN.
    Goh scheidsrechtes omkopen bij de KNVB slijmen en nog gen kampioen worden.Dan be je pas echt en losers team.Fc knudde is nog beter.
    EN PSV IS KAMPIOEN HAHAHAHAHHA
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:59
    Ik heb er niets aan toe te voegen, volgens mij heeft niemand dat,case closed
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 18:59
    Van Nistelrooij ook al seniel. Hij doet of die kampioen geworden is.
    Vind ik leuk
    Vp128 +593
    zondag 15 april 2018 om 21:51
    Dat is ruudje natuurlijk ook. Held.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:54
    Der is er maar 1 seniel.Dat is die bejaarde sjaak swart.
    In het zuiden hadden ze die schijterd allang opgesloten.
    Hij durfde niet naar eindhoven te komen.
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    Chimi Pipo +102
    zondag 15 april 2018 om 19:00
    HAha ze zijn al afgedropen geen ere haag
    Vind ik leuk
    100%PSV +2984
    zondag 15 april 2018 om 19:01
    De meest veelzeggende conclusie is: “Gefrustreerd Ajax maakt grote bek niet waar.” De A’damse criticasters, spelers, supporters, clubiconen enz. bleven maar volhouden dat PSV het niet zo redden. En er zelf maar vanuit gaan dat ze zelf alles zouden winnen. Ongepaste A’damse arrogantie is weer eens keihard afgestraft en dit maal door ONS PSV!
    Vind ik leuk
    Ed Peters +108
    zondag 15 april 2018 om 19:02
    Volgens Sjakie en Kluivert lag t aan de scheids
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5151
    zondag 15 april 2018 om 19:08
    Lekker! Pino, hou je luiers maar!
    Vind ik leuk
    flipper +1525
    zondag 15 april 2018 om 19:21
    Volgend jaar Ajax weer hoop ik. Psv gefeliciteerd.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 19:37
    020 had al lang het bayer van Nederland moeten zijn natuurlijk.
    Ze hebben alleen marcje die liever belasting betaald,dan dat hij een strijdbaar team neerzet.
    En niet van die mannetjes die denken,al erg goed te zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:07
    een conclusie, grote bek en weer helemaal niks in Amsterdam, amen
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:14
    Weg arrogantie. Wat een team dat Ajax! Pff. Worden totaal weggespeeld! En maar een grote bek!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    zondag 15 april 2018 om 20:22
    1 conclusie, dat de eredivisie met de jaar slechter word :).
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:56
    Kan je na gaan hoe slecht ajax is.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    maandag 16 april 2018 om 13:04
    En mijn cluppie ook.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:23
    Sfeer? Vond het best tegenvallen. Vooraf kolkend dit en dat.. pas na de 1-0, maar daarvoor?
    Vind ik leuk
    Rsp5 +236
    zondag 15 april 2018 om 20:31
    Zowel Ajax als Psv zullen weer kwaliteit in gaan leveren. Volgend seizoen zal het weer een tandje minder zijn.
    Maar des te knapper dat we met zeer beperkte spelers als Hendrix en Schwaab als boegbeelden, zover gekomen zijn. Puur op wilskracht. Daar moeten de Ajax-supporters toch ook respect voor hebben. Niet opgeven is ook een kwaliteit.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 20:32]
    Vind ik leuk
    Lemon +1552
    zondag 15 april 2018 om 20:59
    Dit is de standaard meuk, waar de massa op vaart.

    Kijk eens naar de statistieken competitie breed en de psychologie daarachter. Als je vergelijkbare situaties (arbitraire beslissingen, 'ballen die goed vallen', blessures/schorsingen, competitieschema) gaat vergelijken, kom je maar tot één conclusie; PSV heeft heel veel geluk.

    Het moge niet politiek correct zijn, een andere conclusie is niet mogelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:26
    En dan nog mag je niet verliezen van Heracles, ADO, Vitesse, PSV en weet ik veel,of was dat pech?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:58
    Gaaap en dit zegt een amstedammer.
    Ga verder huilen joh
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    zondag 15 april 2018 om 21:07
    Hakim verdient een betere Trainer, betere spelers en een ervaren AD, dat geldt ook voor de Ligt.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 13:01
    Hakim was zijn luier vergeten aan te doen.
    En de ligt wilde zijn eigen luier aan hem geven.
    Hakim maakt helemaal niks klaar.
    Gewoon een zielig figuur die naast zijn schoenen loopt
    Vind ik leuk
    Axim +755
    zondag 15 april 2018 om 21:18
    niet meer en niet minder :-)
    Vind ik leuk
    |ens1999 +72
    zondag 15 april 2018 om 21:41
    PSV is de terechte kampioen. Toch vind ik dat Ajax groter is dan een Real Madrid Of Barcelona die met puur geleend geld naar de top is gekomen en niet eens een eigen stadion kan beheren zoals Ajax. Clubs uit Spanje kunnen tenminste iets leren van het grote Ajax! Nu jullie weer!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 13:08
    Ajax ken zich beter vergelijken met fc knudde.
    Voetballers die luiers dragen
    Voetballers met een grote bek
    Voetballers die naast hun schoenen lopen
    En voetballers die iedereen omkopen om zo hun zin te krijgen.
    Ooh ooh wat een groot ajax.
    Ajax is de laatste 10 jaar het losers team van de eredivisie.
    Een club die de eredivisie kapot maakt me hun omkopen van scheidsrechters en voetballers.
    Dat is ajax een zielig clubje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Negen conclusies na kampioensduel: Cocu-machine vernedert Ajax tot op het bot