Negen conclusies na kampioensduel: Cocu-machine vernedert Ajax tot op het bot

Negen conclusies na kampioensduel: Cocu-machine vernedert Ajax tot op het bot

zondag 15 april 2018 om 18:45

In een kolkend Philips Stadion veroverde PSV zondagmiddag de 24e landstitel uit de clubhistorie. Een enerverende kampioenswedstrijd tegen Ajax werd met 3-0 gewonnen. Negen conclusies! 

Kolkend stadion
De Kuip mag - zeker qua sfeer - dan hét stadion van Nederland zijn, in Eindhoven liet men zondag ook even zien hoe er een feestje kan worden gebouwd. Alles erop en eraan, vanaf een halfuur voor het eerste fluitsignaal tot en met de 47e minuut. Met de steun van het Philip Stadion in de rug kón PSV eigenlijk haast niet verliezen. Na de 1-0 van Gastón Pereiro werden 33.000 mensen gek en PSV, dat echt niet geweldig speelde, blééf maar gaan. 

Hendrix en Brenet geweldig
PSV-trainer Phillip Cocu had het werkelijk perfect voor elkaar. Elke speler kende zijn taak, iedereen gaf 200 procent. Door de zenuwen werden er wat foutjes gemaakt, maar vooral linksback Joshua Brenet en buffelaar Jorrit Hendrix speelden uitmuntend. Ook Pereiro liet zien dat hij in topwedstrijden altijd iets extra's kan geven. Een topwedstrijd van de Uruguayaan. 

Zoet weer belangrijk
Nog een speler die een groot compliment verdient. Jeroen Zoet. Bij een stand van 1-0 verrichtte de goalie een cruciale redding. Hij wierp zich voor de bal toen Klaas-Jan Huntelaar voor zijn neus opdook, hield daarmee de voorsprong vast en zag even later de 2-0 vallen. Zoet bekroonde zo een geweldig jaar, want wat hij heeft veel punten gepakt voor de kampioen. In de slotminuten kreeg de goalie een heuse publiekswissel. 

Huntelaar en Wöber geven niet thuis
Met name voor rust speelde Ajax niet eens zo slecht. De gasten hadden de bal vaker en doken rond het strafschopgebied ook regelmatig gevaarlijk op. Écht grote kansen, buiten de save die Zoet moest verrichtten op een inzet van Klaas-Jan Huntelaar, kreeg Ajax niet. Met Huntelaar hebben we direct één van de mindere goden aan de kant van de gasten genoemd. Wat had-ie het moeilijk. Max Wöber bleek vooral onder de indruk van de sfeer in Eindhoven. Hij ging gigantisch in de fout bij de openingstreffer van Pereiro en ook de 2-0 van Luuk de Jong kwam voor een groot deel op zijn conto. 

PSV bij rust al op rozen
Na drie kwartier viel er eigenlijk al geen eer meer te behalen voor Ajax. Met een 2-0 voorsprong zat PSV op rozen. Ajax-trainer Erik ten Hag probeerde in de rust nog iets te forceren door Wöber naar de kant te halen en Siem de Jong in de ploeg te gooien. Snel daarna kwam echter de genadeklap via de 3-0 van Steven Bergwijn. Ajax viel uit elkaar en geloofde er niet meer in. Wat volgde was een soort galavoorstelling, met elf spelers in het rood-wit die vol zelfvertrouwen naar het laatste fluitsignaal toespeelden. 

Lichtpuntje Ziyech
Of er ook nog iets positiefs is te melden over Ajax? Matthijs de Ligt bewees eens te meer dat-ie op achttienjarige leeftijd al moeiteloos mee kan in dergelijke topduels. En wat te denken van Hakim Ziyech? Hij strooide met geweldige, geniale passes. De linkspoot ziet het, hij voelt het aan. Hoe hoog zal het rendement van Ziyech wel niet zijn wanneer hij met betere spelers om zich heen speelt? Nog een paar weken en dan is hij de volgende Eredivisie-parel die zich in het buitenland mag gaan bewijzen. 

Gefrustreerd Ajax maakt grote bek niet waar
Hoe motiverend zal het geweest zijn, de uitspraak van Ten Hag van eerder deze week? Hij dacht dat PSV de nodige angst zou hebben in aanloop naar de kampioenswedstrijd. Niets van dat alles. Met name in de tweede helft liet Ajax eigenlijk niets zien. Eén keer moest Zoet écht ingrijpen, toen David Neres voor zijn neus opdook. In de  laatste minuten kwam de frustraties van een mislukt seizoen naar boven. Nicolás Tagliafico en invaller De Jong pakten rood, tot groot plezier van het hele stadion. 

Geweldige kampioenswedstrijd
Kampioensduels saai? Suf? Gezapig? Niet in Eindhoven. Het feit dat PSV uitgerekend tegen de aartsrivaal uit Amsterdam de 24e landstitel kon binnenslepen, speelde natuurlijk een belangrijke rol in de passie en strijd die op het veld te zien waren. De eerste helft was puntje-op-de-stoel werk. 

Geen discussie: PSV is de terechte kampioen
13 keer de nul. De meeste goals uit standaardsituaties. 80 punten na 31 duels. 82 goals. Vijftien overwinningen en één remise in zestien thuisduels. De derde titel in de laatste vier seizoenen. PSV speelt misschien niet het champagnevoetbal van Manchester City of FC Barcelona, maar laat er geen twijfel over zijn: deze voetbalmachine van Cocu is dik- en dikverdiend kampioen van Nederland. 

(Paul Audenaerd/VoetbalPrimeur)

Plaats een reactie

Pjotr26 +1006
zondag 15 april 2018 om 18:45
h e l e m a a l n i e t s
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:47
In Veendam.
Vind ik leuk
JustH +7213
zondag 15 april 2018 om 19:22
Nou nou vernedert?
Het is over 2 wedstrijdjes volgens mij 3-3
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:13
Ze hebben elkaar dus precies elk 1 x vernedert.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 20:35]
Vind ik leuk
JustH +7213
zondag 15 april 2018 om 21:40
ja toch
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:46
Gewoon goed gedaan van PSV! Verdiende kampioen en zowel op als naast het veld moet ajax zich vandaag schamen.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:46]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:47
Inderdaad. Gefeliciteerd PSV en supporters.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:06
ja mee eens , maar ze leren nu van hun fouten , en gaan een lange tijd de dienst uit maken , ik zou zeggen pisvee geniet nu ,want ajax wordt het bayern , van neder land , geleerd van hun foiten 1 2 meeste toeschouwers, 3 meeste talent, belangrijkste 4 meest vermogen , de toekomst van ajax ziet het er beste uit,
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:16
Wordt wel tijd dst ze het weer laten zien want 4 jaar met lege handen staan is on-Ajax
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 19:20]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:19
mee eens , nu gaan ze geld uit geven , ze hebben geleerd
Vind ik leuk
JustH +7213
zondag 15 april 2018 om 21:42
Zal eerst wel zoals normaal een leegloop worden en dan kan je weer overnieuw beginnen.
En als je dan weer tweede wordt is het net zo knap.
Vind ik leuk
markus040 +2055
zondag 15 april 2018 om 22:50
heeee pipo ajax maakt al 4 jaar fouten en hebben nog steeds niks geleerd
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:55
ik ga stoppen welterusten , volgend jaar helemaal niets , blijf lekker , bij de korte termijn , en blijf volhouden ,dat mensen niets leren , , , en dat pisvee jaren kampioen worden hahahaha, en dat psv met minder talent en kapitaal het kan winnen , , je heb me er niet van kunnen over tuigen helaas, slaap lekker
Vind ik leuk
markus040 +2055
zondag 15 april 2018 om 22:58
in nederland kan niemand voorspellen wie er kampioen word volgend seizoen
ook een labiele idioot uit het buitenland niet
ik hoef jou niet te overtuigen want psv is kampioen
ik ga nog niet slapen want ik heb iets te vieren ....een kampioenschap
weltrusten
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:01
ik zie je pvv en wilders aan hanger ,hele lage norn en waarde , en geestelijk heel zwak , ik heb medelijden met je ,net als psv
Vind ik leuk
markus040 +2055
zondag 15 april 2018 om 23:08
louis als jij blijft volhouden dat psv slecht is en ajax niet ben jij geestelijk zwak en labiel
daaaaag louis
tot morgen
en dan ga ik je er heel de dag aan herinneren dat psv de terechte kampioen is en dat jullie vanmiddag voetbal les hebben gekregen
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:14
jongen als jj dat gelukkig maakt ik vindt het best, nu ga je mij woorden gebruiken , jij begint over buite landers vindt ik zwak van je , en je onder bouwt niks , als je geen gelijk krijgt ga je om je heen slaan , en moet ik het land uit , ik mag toch zeggen , dat psv slecht is en een zwakke kampioen , als ajax het was vondt ik dat ook een zwakke kampioen , daarom heb ik er geen moeite mee dat psv het is , maar ajax heeft geleerd ,van hun fouten , en daarom worden ze het een tijd niet meer, dat blijf ik je zeggen hahahaha waar blijf je nou , bondie wilders
Vind ik leuk
markus040 +2055
zondag 15 april 2018 om 23:21
nee je hebt er geen moeite mee , daarom heb je al 100 keer gezegt dat psv slecht is
je bent gefrustreerd louis
en leer eerst eens nog beter nederlands als dat je nu kent
want ik begin niet over buitenlanders , dat maak jij er van
en fijn dat jij me wilders noemt
jou mening interesseert niemand hier omdat die nergens op gebasseerd is
ziyech en de ligt gaan weg in de zomer
en dan blijft er gewoon een kut elftal over
dat heeft heel nederland gezien behalve louis kollee
daarom is het nergens op gebaseerd dat ajax volgend jaar kampioen word
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 23:22]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:28
nu moet ik beter nederlanls leren , ben 2 jaar hier , zie je nou , jongen , je begint nu steeds weer over buite land, ik vindt oke ik regeer niet meer op jou ,ik wil niets te maken , met wilders aan hanger , snuif ze
Vind ik leuk
markus040 +2055
zondag 15 april 2018 om 23:32
ik zeg NOG beter nederlands , dat is zelfs een compliment
volgens mij ben jij zwaar aan de snuif jonge
zelfs een junk heeft meer te melden als jij
die proberen nog iets te onderbouwen
jij kraamt nogal veel onzin uit
maar ben maar niet bang
ik reageer wel gewoon op jou
WIJ ZIJN KAMPIOEN LOUIS EN JIJ WEER NIET
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:17
Vandaag wel maar naast heg veld mogen dat meer supportersscharen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15465
zondag 15 april 2018 om 18:46
Daar moeten we ene op drinken en roken
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:46
Zit op interview met ten Hag te wachten. PSV-ers kunnen weer terecht feest vieren.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:49
Dat is een hoogtepunt van mijn weekend
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:46
Let op hoe Ziyech hieronder weer gaat worden afgezeken. De enige Ajacied die iets origineels kan bedenken en uitvoeren. Maar omdat hij niet van de eigen jeugd is, heeft hij het altijd gedaan.
Vind ik leuk
DrDeef +842
zondag 15 april 2018 om 18:54
Ze jagen m de deur uit en volgend jaar zitten ze te zeiken over het gebrek aan creativiteit omdat die frenkie helemaal niet zo goed blijkt te zijn. Als Mark de portemonnee niet trekt voor een 10 hebben ze een groot probleem.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:14
En voor een 9
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:21
Of de jong gaat laten zien dat alle complimenten meer dan terecht zijn.
Vind ik leuk
JustH +7213
zondag 15 april 2018 om 21:43
Wie is ze?
Vind ik leuk
DrDeef +842
maandag 16 april 2018 om 11:56
Een groot deel van het Ajax publiek wat hem structureel uitkotst. Uitfluiten. En nu zelfs een tik uitdelen. Bij Feyenoord had je ook van die koekoeks, die gingen vejinovic bedreigen. Alleen was hij niet onze beste speler. Verder net zo schandelijk.
Vind ik leuk
Spiegel +6128
zondag 15 april 2018 om 19:22
Ziyech heeft bij een 0-0 stand tot 3x toe een bal panklaar gelegd voor een buitenspeler.

Die verzaakten, Kluivert kan de druk (nog) niet aan en Neres is behoorlijk ingekakt...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:46
Reactie verwijderd VP. Ojee paultje heeft het verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 19:17]
Vind ik leuk
BassieN +10834
zondag 15 april 2018 om 18:51
Bek zeggen mag niet, iemand zomaar homo noemen wel?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:52
Ik als gast mag alles zeggen , als zelf waarderend website’tje niet.
Vind ik leuk
DrDeef +842
zondag 15 april 2018 om 18:58
Waarom niet? Ga jij de boel censureren? Hou toch op man. Oogt niet netjes maar ze mogen t gewoon neerkalken.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:47
De Ligt, Onana en Ziyech straks weg.....super beleid als beursbedrijf en blijven falen.
Vind ik leuk
Pjotr26 +1006
zondag 15 april 2018 om 18:48
pom tie pom tie pom tie pom.....
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:10
Precies, dat is ook de schuld van de afgang. Toen ik, in het begin van de competitie, hoorde, hoe blij de aandeelhouders waren, met de behaalde, financiële winst, terwijl het voetbal van De Godenzonen toen al ver onder de maat was, hield ik mijn hoofd al vast. Vandaag is het dan helemaal bewaarheid. Het beleid van Ajax heeft als doelstelling de financiële winst, absoluut niet het voetbal. Als ik zie, dat van alle aankopen van dit seizoen het er maar één tot de hoofdmacht heeft geschopt, is dit enorm schrijnend. Dat ze maar eerst eens gaan kijken voor een fatsoenlijke spits. Met die Huntlaar en Dolberg gaan ze het, het komende seizoen ook niet redden. Ik snap niet op welke feiten Huntelaar een contract-verlenging aangeboden heeft gekregen. Dat kan onmogelijk voor zijn rendement zijn.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 19:12]
Vind ik leuk
Zippy +3439
zondag 15 april 2018 om 19:31
Hoe onvoorstelbaar oerdom moet je zijn om een Ajax fan te zijn en nog dommer: een te blijven.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:47
dat ga je de komende jaren zien ,
Vind ik leuk
RJC045 +472
zondag 15 april 2018 om 18:47
Proficiat, dik verdiend!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:48
Voor Rood-Wit gezongen
Vol man'lijke kracht
Een lied met ons allen
want eendracht maakt macht
Wij trekken ten strijde
Een strijd vol van vree
Vooruit nu Rood-Witten
Vooruit PSV #PSVAJA
Vind ik leuk
RJC045 +472
zondag 15 april 2018 om 18:49
Woensdag mogen jullie wel iets minder ten strijde trekken hoor ;-)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 00:50
Eindhoven wat zijn wij? KAM-PI-OE-NEN!!! EENDRACHT MAAKT MACHT!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:47
Schandalig , Ten Hag straalt geen ene reet uit. Wij zijn onder hem alleen maar slechter gaan voetballen. Een gigantische teleurstelling , Veltman en Kristensen zijn Ajax onwaardig , Schone is over zijn top , Ziyech is de one man show , Neres en Kluivert zijn onder Ten Hag alleen maar slechter gaan spelen. Huntelaar ( zie Schone ) .
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:48
Wij Eindhoven zijn deze eeuw de voetbalstad van Nederland
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:50
Hahah “deze eeuw”, lekker selectief ;p
Maar gefeliciteerd, terechte overwinning en terecht kampioen.
Maak er een mooi feesie van ouwe ;)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:45
Laat de opruiming beginnen, v/d Sar en Ten Hag staan met stip op 1!
Vind ik leuk
SimonSays +1938
zondag 15 april 2018 om 18:50
Geen speld tussen te krijgen.
Vind ik leuk
Doe dan! +4153
zondag 15 april 2018 om 18:56
Deze eeuw ja, hele historie gezien niet. Afgelopen 9 jaar ook niet.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:48
Gefeliciteerd PSV-ers. Dik verdiend op basis van de 2de seizoenshelft. Daar waar menigeen nog kon zeggen dat er wat geluk was in de eerste seizoenshelft hebben jullie de punten netjes behaald in het tweede gedeelte. Maak er een mooi feest van en hou het gezellig.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:48
Vernederd is het juiste woord, wat een afgang.
Vind ik leuk
#KeizerIn +2802
zondag 15 april 2018 om 18:49
Gefeliciteerd nogmaals PSV'ers! Wij gaan morgen hopelijk feesten als Ten Hag, Overmars en V/D Sar optyfen!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:49
Conclusie #10: Jong Ajax is eigenlijk het ECHTE Ajax. Want Ajax-1 bestaat maar uit spelers die nog net niet aan Barcelona verkocht zijn en een paar miskopen. Nee, Jong Ajax heeft de toekomst. Nog een paar jaar en dan is de Jupiler League hot en kijkt niemand meer naar de Eredivisie.

Vanwege Jong Ajax!
Vind ik leuk
SimonSays +1938
zondag 15 april 2018 om 18:50
Terecht kampioen, de beste van Nederland!

Ik heb een geweldige kampioenswedstrijd gezien. Precies zoals ik het had gehoopt. Tactisch zo sterk, wat een teamwork!

Gefeliciteerd heel voetbalminnend Nederland!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:50
Psv gefeliciteerd! Na deze wedstrijd kan ik niet anders dan toegeven,  dat jullie de titel verdienen. Veel geluk ermee. Wat Ajax betreft ben ik bang dat er met de club meer (!!!) mis is dan menigeen misschien vermoedt. Hoeveel niet meer gemotiveerde spelers zullen nu weg willen om elders een klapper te maken, ipv bij zichzelf te rade te gaan?! Het vooruitzicht Ajax binnenkort met een kapitale bankrekening te zien,  maar met een grauwe onbeduidende spelersselectie, beangstigt me.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:50
conclussie is in ieder geval dat die de ligt 5,5 waard is ipv 55 middelmatig spelertje!!!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:58
Oud wijf. Hou je klep als je geen verstand hebt.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:27
keiharde waarheid. van dit oud wijf! doet soms pijn begrijp heet wel
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:52
Lekker weer, gefeliciteerd mede psvers! Begin van t jaar niet verwacht maar des te lekker nu!!
Vind ik leuk
FcTimo +22
zondag 15 april 2018 om 18:52
Zit totaal geen sfeer in dat stadion
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:07
Jij zit zeker liever in die vrieskist in amsterdam.
Psv is teminste een echt stadion.
Ajax voetbalt in een pretpark met en stel ijskonijnen.
Vind ik leuk
FcTimo +22
zondag 15 april 2018 om 19:25
ik zit liever in de grolsch veste
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:53
Moet de auteur van dit artikel zich zo nodig aan het gemiddelde taalniveau hier aanpassen. "Grote bek" geeft bovendien geen blijk van journalistieke distantie.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:05
Jank even
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:09
Ik heb geen redenen om te janken. Ik vind iets van de journalistieke kwaliteit van dit artikel.
Ook een fijne middag toegewenst.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:00
Ik zou niet weten hoe je dat gemekker van Ajax op een andere manier onder woorden zou moeten brengen dan 'grote bek'. Ik vind het een zeer treffende weerspiegeling van de feiten.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:30
Daar verschillen we dan van mening over. Maar dat geeft verder niet.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:53
Hier heeft VP helemaal gelijk. Ajax is echt vernederend zoals ze PSV in heenwedstrijd wegtikten. Maar wat een heerlijk gevoel
Vind ik leuk
Bals +293
zondag 15 april 2018 om 18:53
AZ kan de Champions League aspiraties in Amsterdam vernietigen als Ten Hag en Schreuder aan het roer blijven staan!!! WAT EEN AFGANG!
Vind ik leuk
Lubje +663
zondag 15 april 2018 om 18:54
Wat een schandalig zwak Ajax. Waar waren al die opgehemelde talenten? Kluivert en co, ik heb ze niet gezien. Bij Ajax scoorden slechts drie spelers een voldoende: Onana, De Ligt en Zyech.
Vind ik leuk
Doe dan! +4153
zondag 15 april 2018 om 18:55
Conclusie: balen, volgend seizoen weer een nieuwe kampioen.
Vind ik leuk
Snake +186
zondag 15 april 2018 om 18:56
Hou eens op met Ziyech afzeiken. Was een van de betere aan Ajax kant. Wat betreft Huntelaar, weinig bruikbare ballen gehad. Wat moet je dan als spits?????? Zoet pakte die enige kans van hem goed. Vind die twee niets te verwijten
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 18:56]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:03
Ziyech is toch die slome die nog een luier draagt.
En huilt als die zijn zin net krijgt.
Het is gewoon een loser net zoals de rest van ajax
Vind ik leuk
Zippy +3439
zondag 15 april 2018 om 19:27
Heerlijke reactie, waarvoor hulde.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:48
Ziyech was inderdaad een van de betere maar zijn voetbal gogme wordt door de meeste spelers niet begrepen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:56
Wat een gelul. PSV kampioen oké. Maar het voetbal us de grootdte verliezer. Hoe miezerig dit cluppie is, zal komend seizoen op internationaal niveau blijken. Met zo’n kampioen leg de vinger op de zere plek van het Nederlandse voetbal niveau.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:04
Het zal wel meevallen,ik heb Europese wedstrijden gezien die niveau Jupiler League niet haalden,nee we kunnen ons niet meten met de absolute top,ook daaronder zal het moeilijk zijn maar een echt team kan altijd meer dan alleen vedetten,dat zag je de afgelopen weken wel op veel velden in Europa,een paar gerichte aankopen en er zullen zien,jullie hebben het geld toch? Wij de Titel.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:53
Kroatie here we come again?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 02:11
Nee eerder Kopenhagen,nog steeds praatjes na vandaag,ik zou gewoon even stil in een hoekje zitten en me meer druk maken om mijn eigen ploeg die al 4jaar niets doet.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:57
Waar is die ere haag. Geen goede verliezers hoor. Beetje calimero gedrag?
Vind ik leuk
richard37 +1199
zondag 15 april 2018 om 19:04
Terecht.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:58
Alle amsterdammertjes JANKEN.
Goh scheidsrechtes omkopen bij de KNVB slijmen en nog gen kampioen worden.Dan be je pas echt en losers team.Fc knudde is nog beter.
EN PSV IS KAMPIOEN HAHAHAHAHHA
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:43
Spelling op niveau van een 6/7 jarige, wat zal jij gelukkig zijn.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:52
Ik gelukkig en jij niet.
Hahahahaha
Heb je nog genoeg zakdoekjes.
Het kruitvat hier heeft er genoeg.
Der liggen er nog van 10 jaar geleden hahaha.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:59
Ik heb er niets aan toe te voegen, volgens mij heeft niemand dat,case closed
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:59
Van Nistelrooij ook al seniel. Hij doet of die kampioen geworden is.
Vind ik leuk
Vp128 +539
zondag 15 april 2018 om 21:51
Dat is ruudje natuurlijk ook. Held.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:54
Der is er maar 1 seniel.Dat is die bejaarde sjaak swart.
In het zuiden hadden ze die schijterd allang opgesloten.
Hij durfde niet naar eindhoven te komen.
Hahahaha
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:00
HAha ze zijn al afgedropen geen ere haag
Vind ik leuk
100%PSV +1132
zondag 15 april 2018 om 19:01
De meest veelzeggende conclusie is: “Gefrustreerd Ajax maakt grote bek niet waar.” De A’damse criticasters, spelers, supporters, clubiconen enz. bleven maar volhouden dat PSV het niet zo redden. En er zelf maar vanuit gaan dat ze zelf alles zouden winnen. Ongepaste A’damse arrogantie is weer eens keihard afgestraft en dit maal door ONS PSV!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:02
Volgens Sjakie en Kluivert lag t aan de scheids
Vind ik leuk
Kijkmaar +1506
zondag 15 april 2018 om 19:06
Bedankt voor de felicitaties
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:08
Lekker! Pino, hou je luiers maar!
Vind ik leuk
flipper +1131
zondag 15 april 2018 om 19:21
Volgend jaar Ajax weer hoop ik. Psv gefeliciteerd.
Vind ik leuk
Zippy +3439
zondag 15 april 2018 om 19:25
"" Gefrustreerd Ajax maakt grote bek niet waar ""

HEERLIJKE titel.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 19:37
020 had al lang het bayer van Nederland moeten zijn natuurlijk.
Ze hebben alleen marcje die liever belasting betaald,dan dat hij een strijdbaar team neerzet.
En niet van die mannetjes die denken,al erg goed te zijn.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:07
een conclusie, grote bek en weer helemaal niks in Amsterdam, amen
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:14
Weg arrogantie. Wat een team dat Ajax! Pff. Worden totaal weggespeeld! En maar een grote bek!
Vind ik leuk
Teo Smith +17924
zondag 15 april 2018 om 20:22
1 conclusie, dat de eredivisie met de jaar slechter word :).
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:56
Kan je na gaan hoe slecht ajax is.
Vind ik leuk
Teo Smith +17924
maandag 16 april 2018 om 13:04
En mijn cluppie ook.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:23
Sfeer? Vond het best tegenvallen. Vooraf kolkend dit en dat.. pas na de 1-0, maar daarvoor?
Vind ik leuk
Rsp5 +78
zondag 15 april 2018 om 20:31
Zowel Ajax als Psv zullen weer kwaliteit in gaan leveren. Volgend seizoen zal het weer een tandje minder zijn.
Maar des te knapper dat we met zeer beperkte spelers als Hendrix en Schwaab als boegbeelden, zover gekomen zijn. Puur op wilskracht. Daar moeten de Ajax-supporters toch ook respect voor hebben. Niet opgeven is ook een kwaliteit.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 20:32]
Vind ik leuk
Lemon +1545
zondag 15 april 2018 om 20:59
Dit is de standaard meuk, waar de massa op vaart.

Kijk eens naar de statistieken competitie breed en de psychologie daarachter. Als je vergelijkbare situaties (arbitraire beslissingen, 'ballen die goed vallen', blessures/schorsingen, competitieschema) gaat vergelijken, kom je maar tot één conclusie; PSV heeft heel veel geluk.

Het moge niet politiek correct zijn, een andere conclusie is niet mogelijk.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:26
En dan nog mag je niet verliezen van Heracles, ADO, Vitesse, PSV en weet ik veel,of was dat pech?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:58
Gaaap en dit zegt een amstedammer.
Ga verder huilen joh
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:35
Calimero gedrag ondanks het kampioenschap, zal aan de verstandelijke vermogens liggen in het afvallige gehucht.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6021
zondag 15 april 2018 om 21:07
Hakim verdient een betere Trainer, betere spelers en een ervaren AD, dat geldt ook voor de Ligt.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 13:01
Hakim was zijn luier vergeten aan te doen.
En de ligt wilde zijn eigen luier aan hem geven.
Hakim maakt helemaal niks klaar.
Gewoon een zielig figuur die naast zijn schoenen loopt
Vind ik leuk
Axim +391
zondag 15 april 2018 om 21:18
niet meer en niet minder :-)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:41
PSV is de terechte kampioen. Toch vind ik dat Ajax groter is dan een Real Madrid Of Barcelona die met puur geleend geld naar de top is gekomen en niet eens een eigen stadion kan beheren zoals Ajax. Clubs uit Spanje kunnen tenminste iets leren van het grote Ajax! Nu jullie weer!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 13:08
Ajax ken zich beter vergelijken met fc knudde.
Voetballers die luiers dragen
Voetballers met een grote bek
Voetballers die naast hun schoenen lopen
En voetballers die iedereen omkopen om zo hun zin te krijgen.
Ooh ooh wat een groot ajax.
Ajax is de laatste 10 jaar het losers team van de eredivisie.
Een club die de eredivisie kapot maakt me hun omkopen van scheidsrechters en voetballers.
Dat is ajax een zielig clubje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Negen conclusies na kampioensduel: Cocu-machine vernedert Ajax tot op het bot