FC Groningen-exit hangt in de lucht: Het wordt waarschijnlijk de Bundesliga

    FC Groningen-exit hangt in de lucht: "Het wordt waarschijnlijk de Bundesliga"

    maandag 16 april 2018 om 08:19

    FC Groningen-verdediger Samir Memisevic verwacht dat hij aan zijn laatste weken in het groen-wit bezig is. Het contract van de 24-jarige Bosniër loopt nog een jaar door, maar Memisevic denkt dat een transfer op korte termijn het beste is voor beide partijen.

    De stopper heeft het prima naar zijn zin in Groningen, maar vindt het na twee seizoenen in de Euroborg eigenlijk wel mooi geweest. "Als ik eerlijk ben, wil ik graag een stap maken", vertelt hij na de 2-1 zege op Roda JC aan het Dagblad van het Noorden. "De club en ik hebben ook niet onderhandeld over een nieuw contract. Ik denk dat we allebei weten waar we aan toe zijn. Groningen zal me willen verkopen, nu het nog kan, omdat ze in mij geïnvesteerd hebben. Daarom ben ik waarschijnlijk weg in de zomer."

    Tijdens de winterstop doken er berichten op dat AZ concrete belangstelling zou hebben voor Memisevic, maar volgens de tweevoudig Bosnisch international is daar niets van waar. "Miscommunicatie. Daarom zeg ik nu zo weinig mogelijk over interesse van andere clubs", is het enige wat hij daarover kwijt wil. "Maar ik denk niet dat ik in Nederland blijf. Het wordt waarschijnlijk de Bundesliga. Zoveel kan ik wel zeggen."

    Poll

    Is Memisevic toe aan een vertrek bij FC Groningen?

    (664 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bdog +5480
    maandag 16 april 2018 om 08:24
    Ja hoor, raken we weer een fiets kwijt aan de oosterburen.
    Vind ik leuk
    Vowtar +4802
    maandag 16 april 2018 om 10:15
    Memisefiets ;-)
    Vind ik leuk
    Woudo +8014
    maandag 16 april 2018 om 08:24
    Ik denk niet dat die jongen goed genoeg is voor de Bundesliga misschien de 3e.. Vind sowieso de verdediging van Groningen erg matig dit seizoen..
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:28
    Matige trage verdediger inderdaad, heeft niks te zoeken op dat niveau.
    Vind ik leuk
    Woudo +8014
    maandag 16 april 2018 om 08:31
    Een club als Groningen zou niet in de onderste regionen moeten spelen.. Heeft veel met de zwakke verdediging te maken in mijn opinie.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:37
    Dan leg je niet de vinger op de zere plek. De Groningse verdediging doet het dit seizoen nog redelijk. Voorin wordt er niets klaargespeeld. Dáár zal Buijs z'n eerste versterkingen moeten zoeken.
    Tevens ligt de nadruk op een middenvelder met 'leidende' capaciteiten, maar ja welke club wil zo'n speler nou niet?
    Vind ik leuk
    Woudo +8014
    maandag 16 april 2018 om 08:40
    Misschien kan buis zelf als controleur spelen dan deed hij altijd prima haha.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:48
    Deels met jou eens .. voorin is de weerd leuke speler maar gooit er te weinig in het netje en klasse zo als in verleden is moeilijk te vinden met een portemonnee die klein is .
    Middenvelder ben ik niet met jou eens .
    In de grote voetballanden zijn veel wat oudere spelers die verdoemd zijn tot reserve rol of nog erger tribune.
    Denk dat zulke spelers een jonge ploeg kunnen opstuwen .
    Ja ze zullen redelijk prijskaartje hebben maar als de waarde dan omhoog van de rest van de spelers verdient het zich terug .
    Even terug naar aanvallers ...wat gaat er mis in de opleiding ...al jaren droog als het gaat om spelers die voorhoede kunnen spelen
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:52
    Ik zei ook niet dat het een oude middenvelder moet zijn. Maar eentje met leidende capaciteiten. Zo eentje die Bacuna bij tijd en wijle een draai om de oren geeft...

    Verder is het ook niet uitsluitend mijn mening, maar hoorde in een interview dat dit de aandachtspunten van Buijs zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:04
    Vaak kent wat ouder de klappen van de zweep beter ...in Scandinavië loopt nog een remco van der schaaf ooit speler van Vitesse.
    Maar zie meer spelers vertrekken en denk dat fc aardig aan de bak moet voor nieuwe spelers en wie weet hoe balletje dan rollen gaat
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4464
    maandag 16 april 2018 om 08:29
    Zouden ze in de BuLi daadwerkelijk zitten te wachten op deze jongen? Lijkt mij een huis tuin en keuken speler.
    Vind ik leuk
    Metal +2575
    maandag 16 april 2018 om 09:02
    In de Bundesliga mag een verdediger ook echt verdediger zijn. Memisevic is een beest als hij enkel de opdracht krijgt om zijn man uit te schakelen en te zorgen dat er door de tegenstander niet wordt gescoord. In NL moet een verdediger vooral kunnen opbouwen en lijkt verdedigen een bijzaak te zijn geworden.
    Hij heeft ook gewoon de pech gehad dat hij een deel van het seizoen Van Nieff naast zich had staan achterin. Dat is absoluut geen verdediger, bovendien is Van Nieff te traag en te slap in de duels. Dat maakte ook Memisevic erg onzeker.
    Na de winterstop staat het achterin veel beter. Begin je met een dergelijke verdediging aan het begin van een seizoen dan tanken ze vertrouwen. Dat vertrouwen was heel lang zoek, en nog zie je dat als het mis gaat dat men achterin weer onrustig wordt.
    Meteen Zeefuik aantrekken, een stabiele sterke CV aantrekken, dan heb je voor komend seizoen achterin de boel alvast staan.
    Voorin een jongen als Antuna een kans geven. Die kan een sensatie worden. Hij heeft een jaar kunnen acclimatiseren en laat bij Jong Groningen hele mooie dingen zien. Een spits aantrekken die er minimaal 15 inknalt en je doet weer mee voor de playoff plaatsen.

    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:35
    Nou succes dan maar in duitsland
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:58
    Jammer hij is echt goede mandekker, vooral na de winterstop. Het gaat alleen mis als hij denkt dat hij kan voetballen (zoals bij roda uit waar het uitkappen van een speler mis ging en direct een goal tegen). Zal in de bundersliga in ieder geval meer gewaardeerd voor zijn verdedigende capaciteiten.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:38
    speelt de laatste weken erg sterk past ook in Duitsland qua spel , zou mooi voor deze jongen zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws