Tweede Nederlandse scheidsrechter krijgt goed nieuws en mag naar het WK

Tweede Nederlandse scheidsrechter krijgt goed nieuws en mag naar het WK

maandag 16 april 2018 om 18:07

Scheidsrechter Danny Makkelie gaat in navolging van Björn Kuipers naar het WK. De Nederlander is door de FIFA geselecteerd om komende zomer in Rusland te fungeren als videoscheidsrechter.

De wereldvoetbalbond heeft de lijst maandag bekendgemaakt, meldt Voetbal International. Makkelie werd de afgelopen tijd aangesteld voor de nodige topduels. Zo floot hij zondag de kampioenswedstrijd van PSV tegen Ajax, waarbij hij Siem de Jong en Nicolas Tagliafico van het veld stuurde. Zo'n twee weken geleden was de Dordtenaar de leidsman bij de Champions League-kraker tussen FC Barcelona en AS Roma (4-1).

Op zijn optreden in Spanje kreeg Makkelie veel kritiek. Ook in Nederland is er ophef ontstaan. Volgens Johan Derksen zou Makkelie worden voorgetrokken door de KNVB. Desondanks mag hij dus als videoscheidsrechter naar het WK.

Kuipers werd eind maart al geselecteerd door de FIFA. Hij wordt in Rusland bijgestaan door zijn vaste assistenten Erwin Zeinstra en Sander van Roekel.

Lees meer over:

Plaats een reactie

Tim +2571
maandag 16 april 2018 om 18:13
Makkelie zal alles uit de kast halen om zo vaak mogelijk in beeld te komen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:15
Inderdaad, heeft Jaap Uilenberg al meerdere malen compleet droog gezogen.
Vind ik leuk
Aal +16956
maandag 16 april 2018 om 18:16
Hij heeft nog kramp in z'n stamper...
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:19
Moest ook wel, anders zou Jaap hem een poot uitdraaien
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:41
Makkelie,moet eerst zelf uit de kast komen Tim.
Vind ik leuk
Tim +2571
maandag 16 april 2018 om 20:08
Denk je ja? Zou wel héél toevallig zijn hoor want de meeste scheidsrechters zijn al homofiel en hun moeders hebben ook allemaal hetzelfde beroep, tenminste dat is wat er zo op de tribunes af en toe gefluisterd, gezongen en geroepen wordt.
Mij interesseert zijn seksuele voorkeur niet zo, maar jij schijnt al te weten dat hij in de kast zit, dus waarom moet hij er dan uit van je?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 20:13
Pfff,was als geintje bedoeld.
Maar jij bent zon gastje die overal een drama van maakt.
Fijne avond.
Vind ik leuk
Tim +2571
maandag 16 april 2018 om 20:17
Geen drama te bekennen, ik hoop dat jij je voordeel doet met je voorkennis en je hem al aan de haak weet te slaan voordat hij straks aan heel Nederland vertelt dat hij liever worst dan mosselen heeft.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:12
Ach,als ik zeg wit dan zeg jij zwart.
Ga maar ergens anders zielig doen.
Vind ik leuk
Tim +2571
maandag 16 april 2018 om 21:19
Is niet heel raar om zwart te zeggen wanneer jij wit zegt, lijkt een beetje op wanneer iemand het over alles uit de kast halen heeft en die ander dan zomaar over uit de kast komen begint.
Of over een geintje, wanneer het helemaal niet grappig is.
Of over drama, terwijl hij zelf schromelijk overdrijft.
Moet ik nog even doorgaan, of is het inmiddels helder dat het woord zielig enkel en alleen op jou van toepassing is.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 22:10
Aha,ik zie net dat je een 14 jarig pubertje bent Tim.
Ik denk dat jij zelf niet uit de kast durft te komen.
Papa en mama zullen er best begrip voor hebben.
Toch zonde dat je als puber niet vrolijk in het leven staat.Nou knul,goed je best doen morgen op school.



Vind ik leuk
Tim +2571
maandag 16 april 2018 om 22:12
Het laat je niet los hè, homo's weer in het gesprek te betrekken.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +2846
maandag 16 april 2018 om 18:14
Kassa voor Uilenburg
Vind ik leuk
Berbr +315
maandag 16 april 2018 om 18:15
Fijn voor Danny Uilenberg dat ie ook naar het WK mag
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:35
vertel Berb
Vind ik leuk
RtdDub +6097
maandag 16 april 2018 om 18:15
Nou... dan kan je het wk wel met een weekje verlengen als hij achter de schermen moet gaan zitten beslissen.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +2846
maandag 16 april 2018 om 18:28
Haha.
Vind ik leuk
pico323 +5016
maandag 16 april 2018 om 18:17
mooi voor hem succes.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:21
Vriendjespolitiek
Vind ik leuk
Lubje +663
maandag 16 april 2018 om 18:21
Deze man naar het WK: dat is echt een ramp! Kan er helemaal niets van.
Vind ik leuk
mba4u2c +1239
maandag 16 april 2018 om 18:29
Videoscheidsrechter. Daar word je blij van...
Vind ik leuk
Gustavo +1279
maandag 16 april 2018 om 18:34
Die Makkelie moet me toch een schaafwonden op zijn knieen hebben. Die heeft volgens mij al onder elk bureau gezeten.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:57
Tja die derksen heeft dus volkomen gelijk wat betreft uilenberg
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:24
Vind deze Makkelie verreweg een van de slechtste scheidsrechters die er rondloopt. Is zo inconsequent als wat en heeft oprecht een arrogante kop als die moet fluiten. Hij heeft ons 2x gefloten, en hij heeft ons 2x flink te grazen genomen. Of die nou straks de CL finale fluit of Helmond - Oss, ik hoop keihard dat die op zijn bek gaat. Bah wat heb ik een hekel aan deze vent.
Vind ik leuk
Blindsy +4952
maandag 16 april 2018 om 19:39
Leuk voor hem, kan hij wat bijverdienen. Of heeft hij Uilenberg al terugbetaald?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:51
Wat een verrassing!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:52
Belachelijk
Vind ik leuk