Tweede Nederlandse scheidsrechter krijgt goed nieuws en mag naar het WK

    Tweede Nederlandse scheidsrechter krijgt goed nieuws en mag naar het WK

    Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 18:07ma 16-04-2018 om 18:07

    Scheidsrechter Danny Makkelie gaat in navolging van Björn Kuipers naar het WK. De Nederlander is door de FIFA geselecteerd om komende zomer in Rusland te fungeren als videoscheidsrechter.

    De wereldvoetbalbond heeft de lijst maandag bekendgemaakt, meldt Voetbal International. Makkelie werd de afgelopen tijd aangesteld voor de nodige topduels. Zo floot hij zondag de kampioenswedstrijd van PSV tegen Ajax, waarbij hij Siem de Jong en Nicolas Tagliafico van het veld stuurde. Zo'n twee weken geleden was de Dordtenaar de leidsman bij de Champions League-kraker tussen FC Barcelona en AS Roma (4-1).

    Op zijn optreden in Spanje kreeg Makkelie veel kritiek. Ook in Nederland is er ophef ontstaan. Volgens Johan Derksen zou Makkelie worden voorgetrokken door de KNVB. Desondanks mag hij dus als videoscheidsrechter naar het WK.

    Kuipers werd eind maart al geselecteerd door de FIFA. Hij wordt in Rusland bijgestaan door zijn vaste assistenten Erwin Zeinstra en Sander van Roekel.

    Lees meer over:WK 2018

    Plaats een reactie

    Tim +4792
    maandag 16 april 2018 om 18:13
    Makkelie zal alles uit de kast halen om zo vaak mogelijk in beeld te komen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 18:15
    Inderdaad, heeft Jaap Uilenberg al meerdere malen compleet droog gezogen.
    Vind ik leuk
    Aal +22495
    maandag 16 april 2018 om 18:16
    Hij heeft nog kramp in z'n stamper...
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7702
    maandag 16 april 2018 om 18:19
    Moest ook wel, anders zou Jaap hem een poot uitdraaien
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    maandag 16 april 2018 om 18:14
    Kassa voor Uilenburg
    Vind ik leuk
    Berbr +2251
    maandag 16 april 2018 om 18:15
    Fijn voor Danny Uilenberg dat ie ook naar het WK mag
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 19:35
    vertel Berb
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    maandag 16 april 2018 om 18:15
    Nou... dan kan je het wk wel met een weekje verlengen als hij achter de schermen moet gaan zitten beslissen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    maandag 16 april 2018 om 18:28
    Haha.
    Vind ik leuk
    pico323 +6506
    maandag 16 april 2018 om 18:17
    mooi voor hem succes.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 18:21
    Vriendjespolitiek
    Vind ik leuk
    Lubje +742
    maandag 16 april 2018 om 18:21
    Deze man naar het WK: dat is echt een ramp! Kan er helemaal niets van.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    maandag 16 april 2018 om 18:29
    Videoscheidsrechter. Daar word je blij van...
    Vind ik leuk
    Haagsekoerd +1301
    maandag 16 april 2018 om 19:24
    Vind deze Makkelie verreweg een van de slechtste scheidsrechters die er rondloopt. Is zo inconsequent als wat en heeft oprecht een arrogante kop als die moet fluiten. Hij heeft ons 2x gefloten, en hij heeft ons 2x flink te grazen genomen. Of die nou straks de CL finale fluit of Helmond - Oss, ik hoop keihard dat die op zijn bek gaat. Bah wat heb ik een hekel aan deze vent.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13538
    maandag 16 april 2018 om 19:39
    Leuk voor hem, kan hij wat bijverdienen. Of heeft hij Uilenberg al terugbetaald?
    Vind ik leuk
    Ronnie7 +42
    maandag 16 april 2018 om 19:52
    Belachelijk
    Vind ik leuk