'Barcelona zet belangrijke stappen: eerste verdediger op weg naar Camp Nou'

'Barcelona zet belangrijke stappen: eerste verdediger op weg naar Camp Nou'

donderdag 19 april 2018 om 10:58

Niet Matthijs de Ligt, maar Clement Lenglet wordt mogelijk de nieuwe verdediger van FC Barcelona. De Catalaanse grootmacht 'maakt grote vorderingen' in de jacht op de Franse verdediger van Sevilla.

Dat meldt Sport. Ernesto Valverde, trainer in Camp Nou, stemde afgelopen weekend in met de keuze voor Lenglet, waarna deze week de eerste gesprekken zijn gevoerd. Dat verliep zo goed, dat Barcelona en Sevilla 'belangrijke stappen' zouden hebben gezet. Lenglet lijkt de eerste aankoop van Barcelona voor volgend seizoen te worden.

Inmiddels heeft Barcelona ook al gesproken met de zaakwaarnemers van Lenglet. Hij staat open voor een zomerse move naar de aanstaande kampioen van Spanje. In het Sevilla-contract van Lenglet staat een minimale afkoopsom van dertig miljoen euro.

Het is al langer duidelijk dat Barcelona op zoek is naar een verdediger. Samuel Umtiti wordt al maanden gelinkt aan een vertrek, terwijl Gerard Pique en Thomas Vermaelen de dertig zijn gepasseerd en winteraankoop Yerry Mina nog moet wennen aan het niveau. Ook De Ligt staat nog op het lijstje, maar de Ajacied is een stuk duurder.

Lees ook: Barcelona denkt aan goedkoper alternatief voor De Ligt: "Geweldige club"

Plaats een reactie

donderdag 19 april 2018 om 11:02
Goedkoop is duurkoop!
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:03
Mooi zo.
Vind ik leuk
Topdrie +1941
donderdag 19 april 2018 om 11:07
Het beste voor de Ligt zal een tussenstap naar de Bundesliga zijn. Van daaruit naar de Premier League en dan pas de overstap naar La Liga
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:27
Italie.
daar leer je pas verdedigen!
Vind ik leuk
Jay5713 +3026
donderdag 19 april 2018 om 11:07
Prima verdediger met ervaring op het hoogste niveau in Frankrijk en Spanje. Nu ook bij Sevilla een onbetwiste basisspeler en daarnaast ook (jeugd)international. Daarnaast ook vrij snel, zeker in vergelijking met Vermaelen en Pique. Dat Mina daar weinig de kans krijgt verbaast mij wel want die schat ik zelfs nog iets hoger in dan Sanchez. Wellicht dat het ook met de blessure te maken heeft gehad waar hij mee kampte.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:05
Deze heeft dinsdag heel goed gespeeld Valverde mag hem wel wat meer opstellen vind ik.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:00
Jaa zeker Diez, weer een goede jonge speler die geen speeltijd krijgt. Vind het zonde. Maar ik denk dat die het goed deed mede omdat Vermaelen naast hem was. Een echte leider achterin die ook zijn mede-verdedigers goed aan het zetten was.

Mina heeft nog zeker wel veel te leren, maar hij gaat ook niks leren als die wissel blijft
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:57
Je moet de snelheid van Vermaelen niet onderschatten hoor. Is op zo een leeftijd alsnof best snel voor een centrale verdediger en springt zo onwijs hoog
Vind ik leuk
Nm24 +188
donderdag 19 april 2018 om 11:14
He he de ogen gaan open hij is echt niet zo goed als heel 020 denkt en zo lopen daar nog meer opgehemelde neusjes
Vind ik leuk
TdoubleU +1443
donderdag 19 april 2018 om 11:25
toen ik de kop aan het lezen was hoopte ik vurig om viergever, maar helaas..
Vind ik leuk
Cookee +8551
donderdag 19 april 2018 om 13:56
Je bedoelt de man die Ajax in zijn 'eendje' een ronde verder hielp?
Toen alle sterren niets meer te brengen hadden?

Ik ben ook niet zo'n fan van hem, maar karakter heeft ie wel.
Vind ik leuk
MojoRisin +8364
donderdag 19 april 2018 om 11:28
Op zich wel logisch dat ze voor hem gaan ipv De Ligt, kost ongeveer de helft en heeft al een seizoen Liga erop zitten bij een goede club..
Heeft alle Franse jeugdelftallen doorlopen en is bovendien een linkspoot..

Laat De Ligt nog maar een jaar bij ons blijven, we moeten Europees weer van de partij zijn..
Vind ik leuk
Demi +175
donderdag 19 april 2018 om 12:05
De Ligt zou onder de vleugels van V.Dijk verder kunnen uitgroeien tot een top verdediger,dus zou het mooi zijn als hij LIVERPOOL als "tussenstap" neemt!!!
Vind ik leuk
Ryanaz +1118
donderdag 19 april 2018 om 12:13
@VP Arthur was al een aankoop voor volgend seizoen dus Lenglet zou de tweede aankoop zijn;)
Vind ik leuk
Rafael +715
donderdag 19 april 2018 om 12:22
Goeie aktie laat de Ligt maar in Amsterdam zodat hij over 3 jaar weer voor een stuk goedkopere prijs weg gaat
Vind ik leuk
FCU10 +719
donderdag 19 april 2018 om 12:47
De Ligt is beter!
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:07
En iedereen maar roepen dat Barca 60 miljoen gaan betalen voor de Ligt.
Na zondag hebben die genoeg gezien.
Wat zullen die scouts geschrokken zijn van de zelfbenoemde wereld talenten.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:13
De Ligt vooralsnog te licht Barcelona ;-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Barcelona zet belangrijke stappen: eerste verdediger op weg naar Camp Nou'