Update: Iniesta heeft knoop doorgehakt, Barça organiseert persconferentie

    Update: Iniesta heeft knoop doorgehakt, Barça organiseert persconferentie

    vrijdag 27 april 2018 om 10:50

    Andrés Iniesta heeft voor zichzelf al besloten of en waar hij zijn voetbalcarrière voort gaat zetten, heeft hij laten weten na de bekerfinale tussen FC Barcelona en Sevilla. De 33-jarige routinier wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een transfer naar China.

    "Ik zal mijn beslissing binnen een week bekendmaken", wordt de iconische middenvelder geciteerd door de Spaanse pers. Iniesta werd zaterdagavond vlak voor tijd gewisseld, kreeg vervolgens een staande ovatie van het hele stadion en was daarover zichtbaar geëmotioneerd. "Ik voel me zo gelukkig dat de fans mij gesteund hebben. Niet alleen vandaag, maar gedurende mijn hele carrièrre. Ik ben blij dat ik zo'n avond mee heb kunnen maken."

    Of Iniesta nu zal vertrekken of niet, Barcelona zal zijn besluit sowieso respecteren. "Andrés heeft een contract voor het leven hier. Dat mag hij beëindigen wanneer hij dat wil", laat voorzitter Josep Maria Bartomeu weten. "Hij heeft de afgelopen jaren alles voor de club gegeven. Ik weet dat hij aanbiedingen heeft ontvangen, maar Andrés is de enige die over zijn toekomst beslist."

    Update 27/4 10.50: Iniesta gaat vrijdag bekendmaken waar zijn sportieve toekomst ligt. FC Barcelona meldt via de officiële kanalen dat er om 13.30 uur een persconferentie wordt georganiseerd waarin de Spaanse middenvelder vertelt over zijn beslissing. 

    Plaats een reactie

    Boi +572
    zondag 22 april 2018 om 11:42
    Hoop van harte dat hij niet naar China gaat... zou zonde zijn van zo'n groot talent. Want dat is hij nog steeds. Hij kan nog gewoon mee in verschillende topcompetities, zou t echt gewoon zonde vinden als hij zijn zakken zou gaan vullen in China.. Al zou het ook wel begrijpelijk zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 27 april 2018 om 11:00
    Sportief valt er voor hem niets te winnen, enkel financieel. en zakelijk ( wijn )
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9750
    vrijdag 27 april 2018 om 11:57
    Nou daar zit je dan met al je miljoenen in China ha ha, die jongen heeft geld genoeg, waar begin je aan......
    Vind ik leuk
    J de Wit +1534
    zondag 22 april 2018 om 11:43
    Respect🙌🏽
    Vind ik leuk
    Bengelino +11646
    zondag 22 april 2018 om 11:45
    Hij moet wijn verkopen
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 11:46
    Als je dan gister weer ziet, zou ik er gewoon nog een jaartje aan vast plakkb bij bwrca. Is nog lang niet versleten. Zal wel af en toe wat rust moeten krijgen, maar in de topwedstrijden staat die er nog altijd
    Vind ik leuk
    stratumseind +166411
    zondag 22 april 2018 om 11:46
    Blijf nou gewoon grootheid.!!!
    Vind ik leuk
    power +5640
    zondag 22 april 2018 om 11:46
    Jammer
    Vind ik leuk
    stratumseind +166411
    zondag 22 april 2018 om 11:50
    das een understatement als je hem gisteren weer zag...

    nondeju wat een speler , geef hem eens een keer dat gouden balletje
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 12:01
    1000% mee eens hij verdiend meer als zeker die goude bal
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9750
    vrijdag 27 april 2018 om 11:59
    100% is ook mooi, of ben jij die gouden ballen leverancier soms ?
    Vind ik leuk
    power +5640
    zondag 22 april 2018 om 12:07
    Idd wat een speler,,,,,,, jaren lang op zo hoog niveau spelen hij mag van mij goude bal krijgen wedstrijd van gisteren ik dacht gewoon paar jaar lekker bij barca blijven, zo goed is hij nog steeds wel
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    zondag 22 april 2018 om 12:18
    Ja dat een baas he

    Hoop dat hij blijft
    Vind ik leuk
    Setovitch +1463
    zondag 22 april 2018 om 11:52
    Heeft ook alles gewoonen wat er te winnen valt zou echt doodzonde zijn om hem niet nog 1 of 2 jaartjes in Camp nou te zien... maar wel begrijpelijk als hij gaat financieel
    Vind ik leuk
    NickA +69
    zondag 22 april 2018 om 11:57
    Op je hoogtepunt stoppen dus gaat hij nu doen ongeacht geld china . Inesta is wars van uiterlijk vertoon en is volledig financieel onafhankelijk dus zie hem niet naar china gaan voor puur het geld
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 14:47
    Als die idd naar China gaat, dan heeft een zakenman daar in China hem beloofd om hem te helpen met het distribueren van zijn wijn. Zou heel goed zijn voor zijn wijngaard als die ook in china grote klanten kan aantrekken
    Vind ik leuk
    El torro +303
    zondag 22 april 2018 om 11:58
    Om het geld hoeft hij echt niet te gaan .hij moet gewoon lekker blijven.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    zondag 22 april 2018 om 12:16
    Misschien gaat hij nog wel samen met Xavi spelen :P

    Het zou jammer zijn als hij naar China vertrekt

    Maar hé....als ik de kans zou krijgen om in een paar jaar tijd een fortuin binnen te harken zou ik het ook doen

    Wie niet?

    Al denk ik niet dat Iniesta op een houtje zal moeten bijten

    Hoop dat hij er nog één seizoen Barcelona aan vast plakt
    Vind ik leuk
    power +5640
    zondag 22 april 2018 om 19:50
    Helemaal mee eens, heel veel mensen vinden dat hij niet voor geld mag kiezen, bijna iedereen zou dat doen,
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    zondag 22 april 2018 om 21:23
    Oh ja hoor

    Als ze morgen bellen je kan hier de komende 5 jaar een kapitaal verdienen zit ik overmorgen in het vliegtuig
    Vind ik leuk
    power +5640
    zondag 22 april 2018 om 21:56
    absoluut, niks mis mee
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 12:24
    Ik hoop dat hij er nog een jaar of twee vast plakt, zo een voetballer ga je niet meer terugzien
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 18:24
    Nou aangezien tegenwoordig de mensen al blij zijn met spelers zoals pogba, moet dit pareltje blijven spelen op het hoogste niveau :)
    Vind ik leuk
    Jozef +37111
    zondag 22 april 2018 om 12:27
    Het zou jammer zijn dat hij nog weg ging. Iniesta moet gewoon blijven, in wat voor rol dan ook. Dit sieraad ga je toch niet gunnen aan een stel hebberige Chinezen of Arabieren?

    Voor het geld zal hij het niet moeten doen schat ik in. Dat krijgt hij toch nooit meer op.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8766
    zondag 22 april 2018 om 12:40
    Waarom maakt Barca geen verhuur constructie voor Iniesta zodat hij gewoon van Barca blijft. Voor mij is Iniesta meer Barca dan dat Messi dat is.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 12:42
    Hij gaat ook echt niet voor zichzelf naar China. Maar voor zijn kinderen en kleinkinderen dat die straks ook geld te besteden hebben.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 13:25
    is zo'n speler waar je van hoopt dat hij tot zijn 80e door speelt. Weergaloze speler.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2792
    zondag 22 april 2018 om 13:36
    Vreemd dat sommige voetballers hier geldwolf genoemd worden als ze voor het geld kiezen en weer anderen wordt het gegund
    Vind ik leuk
    berwi +453
    zondag 22 april 2018 om 13:48
    zal geen goede keuze zijn naar china er komen er ook al weer
    genoeg spelers van terug die daar voor het geld gingen
    hoop dat hij blijft
    barca fan uit Fuengirola
    Vind ik leuk
    danny9874 +2227
    zondag 22 april 2018 om 17:23
    Deze man heeft ons zoveel belachelijk mooie dingen laten zien..... Wát een fenomeen! Messi, Ronaldo, Zlatan.... Iniesta is wat mij betreft ook van de buitencategorie!
    Vind ik leuk
    Counterattack +11325
    vrijdag 27 april 2018 om 10:59
    Gaat voor 2 jaar naar China en komt dan terug bij Barca in een technische functie.
    Vind ik leuk
    SanKev +758
    vrijdag 27 april 2018 om 11:20
    Ik gok dat hij gaat stunten met een transfer naar de Ijsselmeervogels. Die ziet niemand aankomen
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    vrijdag 27 april 2018 om 11:21
    Hoop dat hij stopt of naar China gaat want het zou pijn doen hem in ander shirt dan die van Barca op het veld te zien staan op de europese velden dan.

    Iniesta is Barca en niet een Man C of Bayern.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19185
    vrijdag 27 april 2018 om 11:48
    Spannend
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4984
    vrijdag 27 april 2018 om 12:05
    Ik hoop dat hij Mascherano even gebeld heeft. Die wil na 1 wedstrijd alweer weg. Iniesta hoort bij Barca en Barca bij iniesta
    Vind ik leuk
    Hulsink +482
    vrijdag 27 april 2018 om 12:44
    Iniesta dat het publiek je altijd heeft gesteund komt omdat je een uistekende voetballer bent en geen schopper zoals helaas enkele van jouw medespelers.Een harde werker en geen z.g. matennaaier. Applaus gewoon verdient deze symphatieke speler.
    Vind ik leuk
    Retweet +403
    vrijdag 27 april 2018 om 13:07
    Die komt naar PSV!
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    vrijdag 27 april 2018 om 13:49
    Dan kan hij mooi Spaans blijven spreken
    Vind ik leuk
    berwi +453