Update: Iniesta heeft knoop doorgehakt, Barça organiseert persconferentie

Update: Iniesta heeft knoop doorgehakt, Barça organiseert persconferentie

Gepubliceerd: vrijdag 27 april 2018 om 10:50vr 27-04-2018 om 10:50

Andrés Iniesta heeft voor zichzelf al besloten of en waar hij zijn voetbalcarrière voort gaat zetten, heeft hij laten weten na de bekerfinale tussen FC Barcelona en Sevilla. De 33-jarige routinier wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een transfer naar China.

"Ik zal mijn beslissing binnen een week bekendmaken", wordt de iconische middenvelder geciteerd door de Spaanse pers. Iniesta werd zaterdagavond vlak voor tijd gewisseld, kreeg vervolgens een staande ovatie van het hele stadion en was daarover zichtbaar geëmotioneerd. "Ik voel me zo gelukkig dat de fans mij gesteund hebben. Niet alleen vandaag, maar gedurende mijn hele carrièrre. Ik ben blij dat ik zo'n avond mee heb kunnen maken."

Of Iniesta nu zal vertrekken of niet, Barcelona zal zijn besluit sowieso respecteren. "Andrés heeft een contract voor het leven hier. Dat mag hij beëindigen wanneer hij dat wil", laat voorzitter Josep Maria Bartomeu weten. "Hij heeft de afgelopen jaren alles voor de club gegeven. Ik weet dat hij aanbiedingen heeft ontvangen, maar Andrés is de enige die over zijn toekomst beslist."

Update 27/4 10.50: Iniesta gaat vrijdag bekendmaken waar zijn sportieve toekomst ligt. FC Barcelona meldt via de officiële kanalen dat er om 13.30 uur een persconferentie wordt georganiseerd waarin de Spaanse middenvelder vertelt over zijn beslissing. 

Plaats een reactie

Boi +562
zondag 22 april 2018 om 11:42
Hoop van harte dat hij niet naar China gaat... zou zonde zijn van zo'n groot talent. Want dat is hij nog steeds. Hij kan nog gewoon mee in verschillende topcompetities, zou t echt gewoon zonde vinden als hij zijn zakken zou gaan vullen in China.. Al zou het ook wel begrijpelijk zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 11:00
Sportief valt er voor hem niets te winnen, enkel financieel. en zakelijk ( wijn )
Vind ik leuk
rpaulp50 +12260
vrijdag 27 april 2018 om 11:57
Nou daar zit je dan met al je miljoenen in China ha ha, die jongen heeft geld genoeg, waar begin je aan......
Vind ik leuk
J de Wit +1962
zondag 22 april 2018 om 11:43
Respect🙌🏽
Vind ik leuk
Bengelino +12597
zondag 22 april 2018 om 11:45
Hij moet wijn verkopen
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 11:46
Als je dan gister weer ziet, zou ik er gewoon nog een jaartje aan vast plakkb bij bwrca. Is nog lang niet versleten. Zal wel af en toe wat rust moeten krijgen, maar in de topwedstrijden staat die er nog altijd
Vind ik leuk
stratumseind +187303
zondag 22 april 2018 om 11:46
Blijf nou gewoon grootheid.!!!
Vind ik leuk
power +6524
zondag 22 april 2018 om 11:46
Jammer
Vind ik leuk
stratumseind +187303
zondag 22 april 2018 om 11:50
das een understatement als je hem gisteren weer zag...

nondeju wat een speler , geef hem eens een keer dat gouden balletje
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 12:01
1000% mee eens hij verdiend meer als zeker die goude bal
Vind ik leuk
rpaulp50 +12260
vrijdag 27 april 2018 om 11:59
100% is ook mooi, of ben jij die gouden ballen leverancier soms ?
Vind ik leuk
power +6524
zondag 22 april 2018 om 12:07
Idd wat een speler,,,,,,, jaren lang op zo hoog niveau spelen hij mag van mij goude bal krijgen wedstrijd van gisteren ik dacht gewoon paar jaar lekker bij barca blijven, zo goed is hij nog steeds wel
Vind ik leuk
Argento8523 +6922
zondag 22 april 2018 om 12:18
Ja dat een baas he

Hoop dat hij blijft
Vind ik leuk
Setovitch +1422
zondag 22 april 2018 om 11:52
Heeft ook alles gewoonen wat er te winnen valt zou echt doodzonde zijn om hem niet nog 1 of 2 jaartjes in Camp nou te zien... maar wel begrijpelijk als hij gaat financieel
Vind ik leuk
NickA +65
zondag 22 april 2018 om 11:57
Op je hoogtepunt stoppen dus gaat hij nu doen ongeacht geld china . Inesta is wars van uiterlijk vertoon en is volledig financieel onafhankelijk dus zie hem niet naar china gaan voor puur het geld
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 14:47
Als die idd naar China gaat, dan heeft een zakenman daar in China hem beloofd om hem te helpen met het distribueren van zijn wijn. Zou heel goed zijn voor zijn wijngaard als die ook in china grote klanten kan aantrekken
Vind ik leuk
El torro +297
zondag 22 april 2018 om 11:58
Om het geld hoeft hij echt niet te gaan .hij moet gewoon lekker blijven.
Vind ik leuk
Argento8523 +6922
zondag 22 april 2018 om 12:16
Misschien gaat hij nog wel samen met Xavi spelen :P

Het zou jammer zijn als hij naar China vertrekt

Maar hé....als ik de kans zou krijgen om in een paar jaar tijd een fortuin binnen te harken zou ik het ook doen

Wie niet?

Al denk ik niet dat Iniesta op een houtje zal moeten bijten

Hoop dat hij er nog één seizoen Barcelona aan vast plakt
Vind ik leuk
power +6524
zondag 22 april 2018 om 19:50
Helemaal mee eens, heel veel mensen vinden dat hij niet voor geld mag kiezen, bijna iedereen zou dat doen,
Vind ik leuk
Argento8523 +6922
zondag 22 april 2018 om 21:23
Oh ja hoor

Als ze morgen bellen je kan hier de komende 5 jaar een kapitaal verdienen zit ik overmorgen in het vliegtuig
Vind ik leuk
power +6524
zondag 22 april 2018 om 21:56
absoluut, niks mis mee
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 12:24
Ik hoop dat hij er nog een jaar of twee vast plakt, zo een voetballer ga je niet meer terugzien
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 18:24
Nou aangezien tegenwoordig de mensen al blij zijn met spelers zoals pogba, moet dit pareltje blijven spelen op het hoogste niveau :)
Vind ik leuk
Jozef +40935
zondag 22 april 2018 om 12:27
Het zou jammer zijn dat hij nog weg ging. Iniesta moet gewoon blijven, in wat voor rol dan ook. Dit sieraad ga je toch niet gunnen aan een stel hebberige Chinezen of Arabieren?

Voor het geld zal hij het niet moeten doen schat ik in. Dat krijgt hij toch nooit meer op.
Vind ik leuk
FSCeara +8752
zondag 22 april 2018 om 12:40
Waarom maakt Barca geen verhuur constructie voor Iniesta zodat hij gewoon van Barca blijft. Voor mij is Iniesta meer Barca dan dat Messi dat is.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 12:42
Hij gaat ook echt niet voor zichzelf naar China. Maar voor zijn kinderen en kleinkinderen dat die straks ook geld te besteden hebben.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 13:25
is zo'n speler waar je van hoopt dat hij tot zijn 80e door speelt. Weergaloze speler.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3328
zondag 22 april 2018 om 13:36
Vreemd dat sommige voetballers hier geldwolf genoemd worden als ze voor het geld kiezen en weer anderen wordt het gegund
Vind ik leuk
berwi +472
zondag 22 april 2018 om 13:48
zal geen goede keuze zijn naar china er komen er ook al weer
genoeg spelers van terug die daar voor het geld gingen
hoop dat hij blijft
barca fan uit Fuengirola
Vind ik leuk
Counterattack +11283
vrijdag 27 april 2018 om 10:59
Gaat voor 2 jaar naar China en komt dan terug bij Barca in een technische functie.
Vind ik leuk
SanKev +913
vrijdag 27 april 2018 om 11:20
Ik gok dat hij gaat stunten met een transfer naar de Ijsselmeervogels. Die ziet niemand aankomen
Vind ik leuk
Donnygo +3439
vrijdag 27 april 2018 om 11:21
Hoop dat hij stopt of naar China gaat want het zou pijn doen hem in ander shirt dan die van Barca op het veld te zien staan op de europese velden dan.

Iniesta is Barca en niet een Man C of Bayern.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20587
vrijdag 27 april 2018 om 11:48
Spannend
Vind ik leuk
Lucien1978 +6179
vrijdag 27 april 2018 om 12:05
Ik hoop dat hij Mascherano even gebeld heeft. Die wil na 1 wedstrijd alweer weg. Iniesta hoort bij Barca en Barca bij iniesta
Vind ik leuk
Hulsink +525
vrijdag 27 april 2018 om 12:44
Iniesta dat het publiek je altijd heeft gesteund komt omdat je een uistekende voetballer bent en geen schopper zoals helaas enkele van jouw medespelers.Een harde werker en geen z.g. matennaaier. Applaus gewoon verdient deze symphatieke speler.
Vind ik leuk
Retweet +597
vrijdag 27 april 2018 om 13:07
Die komt naar PSV!
Vind ik leuk
Topdrie +3330
vrijdag 27 april 2018 om 13:49
Dan kan hij mooi Spaans blijven spreken
Vind ik leuk
berwi +472