Zenuwen bij 'heel, héel erg blije' Van Persie: 'Ik wist niet of ik zou stiften'

Zenuwen bij 'heel, héel erg blije' Van Persie: 'Ik wist niet of ik zou stiften'

zondag 22 april 2018 om 20:15

Zo blij als een kind stond-ie in de slotfase langs de lijn. Robin van Persie, maker van de 2-0 in de finale, veroverde zondagavond voor de eerste keer de KNVB Beker met 'zijn' Feyenoord. Hij kan zijn geluk dan ook niet op. 

"Ik heb deze finale zestien jaar geleden mogen spelen. Toen hebben we een ongelooflijk pak rammel gehad van FC Utrecht. Dus ik ben heel, héél erg blij met deze overwinning", zei Van Persie voor de camera van Veronica. "Was ik vanavond zenuwachtig? Ja, dat was ik vandaag echt wel."

"Op een gegeven moment in het seizoen was wel duidelijk dat we voor plek vier gingen in de competitie. En toen moesten we nog de halve finale spelen tegen Willem II. Vanaf het moment dat we die wedstrijd wonnen, stond eigenlijk alles - direct en indirect - in het teken van vandaag."

Zijn goal was te danken aan een 'fantastische' bal van Steven Berghuis. "Ik zette hem zelf op, en als iemand de bal dan perfect mee kan geven dan is dat Steven. Hij gaf hem perfect in mijn loop. Vlak voordat ik stiftte, wist ik nog niet of ik zou schieten of stiften."

Lees ook: AZ en winnaar Feyenoord op rapport: Vilhena en Berghuis sterk, AZ stelt teleur

Plaats een reactie

zondag 22 april 2018 om 20:20
Hij kan het nog steeds!
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:22
Gefeliciteerd feyenoorders.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:22
Weet zeker dat ik vandaag met niemand ruzie krijg, wat voor reactie,s er ook mogen komen......;-)
Vind ik leuk
Bizzy +14743
zondag 22 april 2018 om 20:23
Wat een speler die Van Persie. Alleen jammer dat hij als moslim niet aan de bier mag :)
Vind ik leuk
Horas +339
zondag 22 april 2018 om 20:30
Irrelevant geneuzel
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:32
1 van zijn voorvaderen kwam uit het zelfde land als Jahanbakhsh.
Perzië.
Vind ik leuk
fedor2501 +3228
zondag 22 april 2018 om 21:07
Origineel man.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:25
Held. Blijf nog een jaartje bij Feyenoord! Geweldige speler.
Vind ik leuk
Decimius +2842
zondag 22 april 2018 om 20:25
Dat interview van Weghorst.. Whahahaha, moet bijna janken hahaha
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:35
Ja hij doet of hij de CL heb verloren door een buitenspel goal.
Vind ik leuk
Decimius +2842
zondag 22 april 2018 om 20:59
Die vent doet alles zo gemaakt.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:28
Hij doet een hoop op gevoel dat maakt hem ook zo uitzonderlijk goed!
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:32
Van persie speelde goed maar mijn man of the match was duidelijk Jorgensen die was op de brommer vandaag
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:40
Sieraad voor de soort
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:47
"Feyenoord liet zich de kaas niet van het brood eten" aldus de teleurgestelde en brommende trainer en kaaskop John
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:11
Klasse goal! Genieten!
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:16
Prachtige treffer. Gewoon op routine.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Zenuwen bij 'heel, héel erg blije' Van Persie: 'Ik wist niet of ik zou stiften'