Kieft hekelt gefrustreerde Dost: Ik vind dat onbegrijpelijk

Kieft hekelt gefrustreerde Dost: "Ik vind dat onbegrijpelijk"

zondag 22 april 2018 om 23:20

Wim Kieft vindt het onbegrijpelijk dat Bas Dost zich niet meer beschikbaar stelt voor het Nederlands elftal. Eerder deze week werd bekend dat Dost niet meer voor Oranje wil uitkomen. 

De goalgetter van Sporting Portugal kwam voor zichzelf tot de conclusie 'dat het niet werkt' bij de nationale ploeg. "Ik vind dat onbegrijpelijk. Je mag allemaal doen wat je wil, maar het is toch het Nederlands elftal", zei Kieft zondagavond bij talkshow Rondo op Ziggo Sport. 

"Het kan ook weer zo keren. Hij zou ook nog een rol kunnen hebben als pinchhitter, als supersub. Voor je imago is het ook hartstikke goed, voor Oranje spelen. Ik had het nooit gedaan."

Voormalig assistent-bondscoach Ruud Gullit snapt Dost wél. Hij denk dat de targetman vooral gefrustreerd is omdat hij in Portugal wél aan de lopende band scoort. "Daar maakt-ie ze wel. Misschien kon hij zich niet schikken in zijn rol bij Oranje."

Poll

Snap jij de beslissing van Dost?

(6968 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 22 april 2018 om 23:23
Eens met Kieft.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 23:29
Kieft we snappen veul niet in de voetbal, ieder zijn eigen keuze toch ;)
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 23:32
Tijden veranderen, voetbal draait alleen nog om geld.

Desondanks zou het als voetballer toch wel bijzonder moeten zijn om met het Nederlands elftal tegen Frankrijk en Duitsland te mogen spelen.

Het lijkt mij ook goed voor je ontwikkeling en marktwaarde.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 23:52
Als het hem draait om geld dat zou hij doorgaan met NL. Dan heb je net wat meer te eisen bij je club. ( En dan was die allang naar China gegaan, en z'n monsterlijk salaris van Pelle hebben verdient.)

Het lag hem allemaal gewoon niet. En dan is het gewoon respect naar zichzelf toe om ermee te stoppen.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 00:01
Toegegeven, mijn eerste zin sloeg in deze context nergens op en met alle respect voor zijn keuze, maar toch begrijp ik hem niet
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 08:42
Dat verschil ligt hem in niveau. Jij en ik zullen allebei dromen om in NL elftal te voetballen. Hij deed dat ook, maar kwam erachter dat hij daar niet uit de verf komt. En blijkbaar wordt hij er zo ongelukkig van dat ie ermee stopt.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 23:23
Nou Wim, kom maar een biertje bij me drinken.... dan leg ik het je wel uit.

Is niet zo moeilijk dus 1 blikje moet genoeg zijn!
Vind ik leuk
buddha +7386
maandag 23 april 2018 om 00:05
jij het bier hij het snuif ? Amerikaanse fuif ;)
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 00:06
Ik laat die lijn ff links liggen.... heb teveel kinderen.... ;-)
Vind ik leuk
buddha +7386
maandag 23 april 2018 om 00:09
te veel kinderen ? had jij je condooms ook links laten liggen ? :)
Vind ik leuk
Sanuk +1729
maandag 23 april 2018 om 03:46
Gewoon weer zo'n puisterige amsterdamse internet supporter en nog maagd, beetje interessant doen.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 03:47]
Vind ik leuk
Hyena +26450
zondag 22 april 2018 om 23:30
En daar sluit ik mij volledig bij aan, stoppen is een zwaktebod.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 23:45
Vind ik ook. We hebben het over het NL-elftal. Hoger kan niet.

Als klein jongetje droom je ervan om profvoetballer te worden en dan weet je ook nog het NL-elftal te halen.

En wat doe je dan? Dan stop je ermee en begin je over respect en over gevoelsmens. Schiet mij maar lek.
Vind ik leuk
Romario9 +8483
maandag 23 april 2018 om 06:59
Dus jij zou ervoor kiezen om dan maar iedere keer met lood in je schoenen Oranje te gaan en na iedere trip weer doodongelukkig thuis te komen? Dat snap ik dan weer niet.
Vind ik leuk
CPP +537
zondag 22 april 2018 om 23:31
Koeman heeft van te voren aangegeven dat hij de vorige twee wedstrijden wilde gebruiken om wat te proberen en zo veel mogelijk spelers te zien. Om nu, voordat hij van Koeman heeft gehoord wat de verdere plannen (met hem) zijn, te stoppen is inderdaad onbegrijpelijk. Of het getuigd van grote zelfkennis en heeft hij de conclusie getrokken dat hij gewoon niet goed genoeg is.
Vind ik leuk
Gid010 +680
zondag 22 april 2018 om 23:53
Ik snap de keuze van Dost, die niet gebruikt wordt bij Oranje zoals het zou moeten. Daar speelt hij met vleugelaanvaller die nauwelijks een voorzet op hem geven waar hij iets mee kan.
Vind ik leuk
Farmer +8452
maandag 23 april 2018 om 03:23
Ik snap zn gevoel, maar om na 2 wedstrijden al openlijk 'te weigeren' om voor Oranje uit te komen vind ik wel absurd.

Koeman is nu 2 wedstrijden bezig. Dost speelt ook niet lekker, komt ook doordat hij idd veel verkeerd gebruikt ís, maar... Koeman heeft ook nog niet veel kans gehád om Dost goed in stelling te zetten op die manier. Ja, Koeman zal video's gezien hebben etc en zelf wel wat weten, maar dat is niet te vergelijken met als je spelers zélf aan het werk zet als hun coach natuurlijk.
2 wedstrijden, en Dost 'geeft het op'... Nee, daar kan ik me niet in vinden. Het is en blijft en éér om voor je land te mogen uitkomen. Als Dost het eventjes niet meer heeft oid, dan kan hij prima met de Technische Staf overleggen dat hij wat terugtreed om [insert-bullshit-reason here]...
Wat voor (internationaal bewezen)spitsen hebben we nu nog dan, als we Dost wegstrepen?

Eigenlijk alleen Babel nog toch? En Promes?
(nee, géen Janssen... :P Er is geen Janssen... hoe kóm je dr bij! hahaha nooit van gehoord!!)

Nou, Babel op rechts, Depay op links ,en dan Dost er tussen...dan heb je toch best een degelijke voorhoede nog, als Oranje zijnde?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 03:06
Groot gelijk Kieft. Ik hoop dat Nederland Europees kampioen wordt zonder Bas Eikel Dost. Dan gaan we met zijn allen in Portugal feestvieren.... l*l de behanger
Vind ik leuk
Marco S +3643
maandag 23 april 2018 om 07:46
Mischien had hij geen zin om net als jij altijd op de bank te zitten, daar gefrustreerd over te raken en dan aan de coke
Vind ik leuk
Vidar +739
maandag 23 april 2018 om 08:15
Ik snap het hele probleem niet. Wanneer Dost speelt en niet scoort, wordt ie met de grond gelijk gemaakt zo van "hij kan er niks van." Nu hij beslist te stoppen omdat hij niet het gevoel heeft dat het ooit nog wat wordt tussen hem en Oranje zitten mensen alsnog te zeiken.

Laat die vent zijn leven invullen zoals hij het wilt. Sommige hier noemen het zwaktebod, ik noem het moedig. Meer mensen zouden gewoon moeten doen wat het beste voor ze is ipv te doen wat er van je verwacht wordt en miserabel leven.
Vind ik leuk
Cookee +8551
maandag 23 april 2018 om 17:14
Als die jongen met een vervelend gevoel terugkomt, dan doet hij nu het juiste. Eerst 2e achter Janssen en nu achter Babel.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 10:17
Dost is om op te zeiken, of hij nou speelt of stopt, vinden velen hier.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 10:18]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 11:01
Is dat dezelfde Kieft die zich achter Younes schaarde? Lekker dubbele standaard weer. Dost heeft heel lang alles willen geven, maar kreeg steeds het deksel op zijn neus. Waardering van velen 0,0. Van Ziyech vinden allerlei mensen dat hij min of meer wordt weggepest. Dost krijgt een nog grotere strontkar over zich heen gestort. Maar die moet het wel lijdzaam ondergaan? Echt, de logica is ver te zoeken in de voetbalwereld.
Vind ik leuk
luccerd +2919
maandag 23 april 2018 om 11:17
Tegenwoordig heeft het NL elftal een meevoetballende spits nodig. Type Dost lijkt overbodig. Alle vleugelspitsen trekken naar binnen en schieten zelf, daarnaast weten ze niet eens meer hoe ze een voorzet moeten geven. Buiten dat wordt Dost alleen maar te kakken gezet als hij een wedstrijd niet scoort.... Ik geef hem echt geen ongelijk hoor.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 11:18]
Vind ik leuk
Cookee +8551
maandag 23 april 2018 om 16:37
Ja, maar we hebben wel backs die WEL een voorzet hebben.
Vind ik leuk
Cookee +8551
maandag 23 april 2018 om 16:35
Eens met Gullit, eerst 2e keus omdat Janssen moet spelen.
Dan valt die weg... tadaa daar is Babel en die krijgt van de heren wel voorzetten. Dan moet je weten dat ze je nooit een kans zullen gunnen.
Het kliekje pruimt hem niet, dan moet je weg zijn.
En hij had natuurlijk graag tegen Portugal gespeeld.

Enige wat ik vreemd vind, waarom deed Gullit er niks aan toen hij assistent van Ad Vocaat was?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kieft hekelt gefrustreerde Dost: "Ik vind dat onbegrijpelijk"