'Dit soort velden verwacht je op Tuvalu, maar toch niet hier in Nederland?'

    'Dit soort velden verwacht je op Tuvalu, maar toch niet hier in Nederland?'

    maandag 23 april 2018 om 08:37

    FC Emmen-trainer Dick Lukkien stapt maandag met frisse tegenzin de bus in om de uitwedstrijd tegen FC Den Bosch in te halen. Die wedstrijd stond eigenlijk voor vrijdagavond gepland, maar werd toen afgelast doordat het kunstgras in De Vliert niet in orde was.

    Eerder op de middag wordt het veld in Den Bosch, dat vrijdag nog losliet van de ondergrond, nog gekeurd door de KNVB. "Bij Den Bosch gaan ze ervan uit dat het veld in orde is. Maar ja, dat dachten ze vrijdag ook. We doen er nu lacherig over, al is het natuurlijk van de zotte. Ook kunstgras moet onderhouden worden", laat Lukkien weten aan het Dagblad van het Noorden.

    De trainer van FC Emmen kan niet begrijpen dat het veld in De Vliert er zo slecht aan toe is. "Ik vond het veld van Den Bosch vorig jaar al niet al te best en nu lijkt het echt afgeschreven te kunnen worden. Dan moet zo'n club zich kapot schamen", aldus Lukkien. "Dit soort velden verwacht je misschien op Tuvalu, waar Foppe de Haan een paar jaar geleden werkte. Maar toch niet hier in Nederland?"

    De aftrap van de inhaalwedstrijd staat gepland voor 20.00 uur. FC Den Bosch begint de wedstrijd als nummer zestien van de Jupiler League, FC Emmen staat acht plekken hoger.

    Lees ook: 'Kunstgrasprobleem' in Den Bosch te groot: wedstrijd afgelast

    Plaats een reactie

    Argento8523 +6588
    maandag 23 april 2018 om 08:42
    Opzouten met dat kunstgras

    Competitie vervalsing is het
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 08:46
    Ja want je kan nog niet eens een goeie slijding erop maken dan heb je benen al open hangen
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    maandag 23 april 2018 om 08:49
    Klopt man

    Zelfs als het gesproeid is

    Ik werd een paar weken terug behoorlijk getackeld op dat verrekte kunstgras

    (Een harde maar correcte tackle trouwens)

    Maar zowel die gast als ik lagen tot bloedens toe open door die grasmat
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1359
    maandag 23 april 2018 om 09:01
    Kruisbanden afgescheurd door het geweldige kunstgras met een potje voetbal.

    En de velden op Tuvalu zijn best goed. Oude teamgenoten van me hebben daar rugby gespeeld , 10 jaar gelden, en toen waren de velden daar voor rugby al geschikt (gras meot dan sterker zijn, omdat ze wat meer te verduren krijgen).
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    maandag 23 april 2018 om 09:04
    Serieus gast?

    Ben je ook klaar mee dan :-(

    Ik doe het ook niet meer
    Als het kunstgras is dan sla ik een weekje over
    Vind ik leuk
    Ealanta +171
    maandag 23 april 2018 om 08:47
    Kunstgras moet sowieso verboden worden, maar in dit geval is het veld van Den Bosch gesloopt door vandalisme. De wedstrijd van vrijdag had gewoon gespeelt kunnen worden maar de idioot van een scheids vond het nodig, om een stuk wat gekit was, met grof geweld kapot te trekken. Hiervoor gaat de rekening naar de KNVB.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9654
    maandag 23 april 2018 om 09:00
    Soms lijkt Nederland net België alleen minder grappig.
    Vind ik leuk
    Carl +3941
    maandag 23 april 2018 om 10:19
    Gelukkig breng jij daar verandering in. Top opmerking!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9654
    maandag 23 april 2018 om 19:44
    Ik ben ook maar een Nederlander
    Vind ik leuk
    Carl +3941
    dinsdag 24 april 2018 om 06:50
    Mijn opmerking is niet sarcastisch bedoeld. Ik vind het gewoon echt een top opmerking :). Vandaar ook het duimpje.
    Vind ik leuk
    Blindsy +11092
    maandag 23 april 2018 om 09:01
    Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze in Tuvalu dit soort velden níet hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:42
    Net even Tuvalu opgezocht, maar het gras is daar toch echt groener!
    Vind ik leuk
    Blac-ca +381
    maandag 23 april 2018 om 13:15
    Neen niet oo Tuvali ,gewoon hier in Nederland ..........
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Dit soort velden verwacht je op Tuvalu, maar toch niet hier in Nederland?'