AZ-leiding gepikeerd na finale: Hebben zich van hun slechtste kant laten zien

AZ-leiding gepikeerd na finale: "Hebben zich van hun slechtste kant laten zien"

Gepubliceerd: maandag 23 april 2018 om 16:13ma 23-04-2018 om 16:13

AZ heeft zich maandagmiddag via de officiële kanalen gedistantieerd van een 'klein groepje supporters' dat zich tijdens de verloren bekerfinale in De Kuip misdroeg. Een aantal fans gooide in de eerste helft vuurwerk op het veld. 

"Deze vuurwerkgooiers hebben zich van hun slechtste kant laten zien. Daar nemen wij als club uiteraard afstand van", wordt algemeen directeur Robert Eenhoorn geciteerd op het digitale thuis van AZ. "Voor de rest willen we onze fans bedanken voor hun massale support."

Tijdens de eerste helft van de finale, die in een 3-0 zege voor Feyenoord eindigde, moest de wedstrijd even worden stilgelegd door scheidsrechter Björn Kuipers. Het strafschopgebied van doelman Marco Bizot werd belaagd met brandende fakkels. Te zien was hoe onder meer Ricardo van Rhijn met zijn blote handen vuurwerk van het veld verwijderde. 

Lees ook: AZ-fans slopen grasmat van Feyenoord: "Het gaat door merg en been"

Plaats een reactie

WTSGD +1489
maandag 23 april 2018 om 16:15
Fakkels naar hun eigen keeper gooien. Blijkbaar cultuur in Noord-Holland
Vind ik leuk
JapAZ +523
maandag 23 april 2018 om 17:06
Werd niet naar de eigen keeper gegooid natuurlijk. Denk is na man.
Vind ik leuk
MojoRisin +13584
maandag 23 april 2018 om 16:15
Vraag me af hoe ze dat vuurwerk naar binnen krijgen, ik word hier altijd gefouilleerd..
Vind ik leuk
Stack5 +3142
maandag 23 april 2018 om 16:29
Je wordt amper aangeraakt als je gefouilleerd wordt. Ik denk dat ik bij ons nog wel een kratje pils mee naar binnen zou krijgen. Die controles zijn er gewoon voor de schijn.
Vind ik leuk
MojoRisin +13584
maandag 23 april 2018 om 16:34
Nee dat is idd ook waar..
Vind ik leuk
Senna +6199
maandag 23 april 2018 om 16:31
Mojorisin ik denk niet dat je dat wil weten
Vind ik leuk
MojoRisin +13584
maandag 23 april 2018 om 16:34
Nee.. :)
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 16:26
O.b.v camerabeelden zijn al deze sukkels makkelijk herkenbaar. Nationaal stadionverbod voor het leven want het zullen ongetwijfeld fans van andere clubs zijn.
Vind ik leuk
larzyy +76
maandag 23 april 2018 om 16:28
Een groot deel van de AZ supporters heeft zich gisteren van zijn beste kant laten zien. Ook toen ze achter stonden waren ze nog volop te horen. Respect daarvoor. Een groep idioten die de orde verstoort en zich totaal niet kan gedragen zie je eigenlijk overal. Hadden deze debielen eigenlijk wel in de gaten dat ze hun eigen keeper aan het bekogelen waren? Bovendien maken ze een prachtig veld kapot. Hopelijk een hèle zware straf voor deze ‘fans’
Vind ik leuk
Hupfean +4690
maandag 23 april 2018 om 16:33
Vind ik leuk.
Vind ik leuk
klick +1081
maandag 23 april 2018 om 16:35
zelfs je eigen keeper bekogelen. randdebielen
Vind ik leuk
Lady Sam +162
maandag 23 april 2018 om 16:39
Ben wel benieuwd wat ze verder voor maatregelen nemen.???
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4540
maandag 23 april 2018 om 16:47
Lekker op tijd van de clubleiding...

Hebben ze toevallig ook nog iets geroepen over de wedstrijd en de uitslag?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:00
De club krijgt de slechte reclame en de boete,
Ik vind het wel sfeer verhogend, zolang het niet naar andere vakken of op het veld word gegooid.
Maar ja overal lopen van die staatseikels bij die het verzieken voor hun club
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14383
maandag 23 april 2018 om 17:22
“Te zien was hoe onder meer Ricardo van Rhijn met zijn blote handen vuurwerk van het veld verwijderde”

Had ie handschoenen aan moeten doen dan? Wat is hier zo bijzonder aan?
Vind ik leuk
Cookee +11836
maandag 23 april 2018 om 17:48
Achterlijken, dit verwacht je van andere clubs. Wat is dat toch dat als een club goed draait dat het idioten aantrekt die alles kapot willen maken.
Vind ik leuk
pos +9010
maandag 23 april 2018 om 18:04
Mensen wat een dom en simpel geleuter toch van sommigen hier. Dit gedrag is simpelweg niet te voorkomen bij dit soort evenementen. Bij geen enkele club die dit soort wedstrijden speelt. Schijnheilig gedoe allemaal.
Vind ik leuk
dogo +197
maandag 23 april 2018 om 19:30
Dat de finale in de kuip wordt gespeeld als feijenoord één van de finalisten is, is sowieso niet passend. AZ stond daardoor al met 0-1 achter. Toen de feitelijke 0-1 viel werd het feijenoord publiek pas wakker. Toen was de angst voor AZ geweken. Uiteindelijk was de overwinning wel ok gezien het veldspel, maar je kunt je altijd afvragen of het in de A'dam arena of in het Philipsstadion ook zo gelopen was.
Voor van Persie was het een mooi afscheid, net als de landstitel afgelopen jaar voor Kuijt. Wat dat betreft weet de KNVB het feijenoord publiek wel te trakteren op voorgeprogrammeerde hoogtepunten. Een volgende hoofdprijs in eigen huis komt vanzelf weer in de agenda van Zeist te staan als er weer een oud speler in Rotterdam komt afbouwen.
Dat het gras nu beschadigd is door vuurwerk is uiteraard jammer, maar qua investering tov het echte thuisvoordeel in deze wedstrijd een hele kleine prijs die feijenoord betaalt.
Vind ik leuk
John Noom +406
maandag 23 april 2018 om 19:32
Jostiband publiek 020
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws