AZ-leiding gepikeerd na finale: Hebben zich van hun slechtste kant laten zien

    AZ-leiding gepikeerd na finale: "Hebben zich van hun slechtste kant laten zien"

    maandag 23 april 2018 om 16:13

    AZ heeft zich maandagmiddag via de officiële kanalen gedistantieerd van een 'klein groepje supporters' dat zich tijdens de verloren bekerfinale in De Kuip misdroeg. Een aantal fans gooide in de eerste helft vuurwerk op het veld. 

    "Deze vuurwerkgooiers hebben zich van hun slechtste kant laten zien. Daar nemen wij als club uiteraard afstand van", wordt algemeen directeur Robert Eenhoorn geciteerd op het digitale thuis van AZ. "Voor de rest willen we onze fans bedanken voor hun massale support."

    Tijdens de eerste helft van de finale, die in een 3-0 zege voor Feyenoord eindigde, moest de wedstrijd even worden stilgelegd door scheidsrechter Björn Kuipers. Het strafschopgebied van doelman Marco Bizot werd belaagd met brandende fakkels. Te zien was hoe onder meer Ricardo van Rhijn met zijn blote handen vuurwerk van het veld verwijderde. 

    Lees ook: AZ-fans slopen grasmat van Feyenoord: "Het gaat door merg en been"

    Plaats een reactie

    maandag 23 april 2018 om 16:14
    Ach, elke club heeft een groep randdebielen. Kan je gewoon weinig aan doen. Het IQ is daar wel achteruit gegaan in Alkmaar, door al die klappertjes die ze daar hebben in het stadion.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7726
    maandag 23 april 2018 om 16:20
    Klappertjes is jaren geleden, als je niet op de hoogte bent gewoon je mondje houden.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:22
    Jullie gebruiken ze nog stiekem, wanneer het pauze is. Geef maar toe, kleine deugniettt!
    Vind ik leuk
    Jur74 +7726
    maandag 23 april 2018 om 16:36
    Gelukkig niet, het overgrote deel van de supporters flikkerden die dingen meteen een eind weg. Ik heb helemaal niks met dat soort onzin, net zoals die vlaggetjes bij ajax bv of trommels. Bloed irritant dat soort bende.
    Vind ik leuk
    VA1 +1742
    maandag 23 april 2018 om 18:13
    Ik zie nog beelden voor me dat het hele stadion met die dingen zit te klapperen hoor, dat heb ik toch echt niet gedroomd hahaha!!
    Vind ik leuk
    Koeroe +11198
    maandag 23 april 2018 om 16:23
    Het is stil aan de overkant is nu in bij jullie toch? Volgend seizoen de wave?
    Vind ik leuk
    Jur74 +7726
    maandag 23 april 2018 om 16:35
    Hahaha, jullie werden wakker na een half uur.
    Vind ik leuk
    Dicky +18826
    maandag 23 april 2018 om 16:56
    Inderdaad, het eerste half uur was voor de AZ supporters. Sfeer in de Kuip wordt totaal overschat.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 17:08
    Oh ja? Wat een neppers die AZ'ers. Arme Erwin Beltman!
    Vind ik leuk
    Dicky +18826
    maandag 23 april 2018 om 17:44
    Wauw goede comeback man.
    Vind ik leuk
    VA1 +1742
    maandag 23 april 2018 om 18:08
    Ik denk dat ze de AZ supporters niet zo serieus nemen. Maar toen ze een grote mond hadden en het is stil aan de overkant begonnen te zingen kwam er wel een reactie van de Feyenoord kant. Wie het laatst lacht, lacht het best.
    Vind ik leuk
    Dicky +18826
    maandag 23 april 2018 om 18:14
    Makkelijk zingen wanneer je voor staat. Dat legioen wordt altijd enorm de hemel in geprezen maar het gewoon Nederlands voetbal publiek net als iedere club dat heeft. Niets bijzonders, behalve dat het er veel zijn. Dit seizoen heb ik ze bij ons ook niet gehoord. Het uitvak leek wel de stilte coupe in de trein.
    Vind ik leuk
    sphynx +1071
    maandag 23 april 2018 om 20:49
    legioen heeft enkel nog een cult status, de echte sfeer is al jaren pleitte
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 17:34
    Nee jullie mogen alleen met het progamma boekje klappen net een stel kinderen
    Vind ik leuk
    WTSGD +1344
    maandag 23 april 2018 om 16:15
    Fakkels naar hun eigen keeper gooien. Blijkbaar cultuur in Noord-Holland
    Vind ik leuk
    JapAZ +527
    maandag 23 april 2018 om 17:06
    Werd niet naar de eigen keeper gegooid natuurlijk. Denk is na man.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7726
    maandag 23 april 2018 om 17:31
    Nu begin je er weer over en als ik dan vraag de bommen die jullie tussen je eigen publiek gooien reageer je niet.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1344
    maandag 23 april 2018 om 17:37
    Niemand stond in de gracht hoor
    Vind ik leuk
    Jur74 +7726
    maandag 23 april 2018 om 18:10
    Wat jullie doen mag dus wel? Mooie bril heb je dan.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1344
    maandag 23 april 2018 om 18:20
    Heb absoluut niets tegen pyro of vuurwerk, zelfs groot voorstander ervan zolang je het niet het veld opdondert
    Vind ik leuk
    Jur74 +7726
    maandag 23 april 2018 om 18:35
    Alles prima, het zorgt voor sfeer. Maar die bommen die jullie gooien voel je wel in je oren suizen en dat vind ik ook niet normaal.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11462
    maandag 23 april 2018 om 16:15
    Vraag me af hoe ze dat vuurwerk naar binnen krijgen, ik word hier altijd gefouilleerd..
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:20
    Maar jij ziet er ook wel erg verdacht uit
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11462
    maandag 23 april 2018 om 16:22
    Haha, da's waar.. :)
    Vind ik leuk
    Senna +6294
    maandag 23 april 2018 om 16:37
    Wat bedoel jij daar precies mee?
    Verklaar je nader
    Vind ik leuk
    Stack5 +2528
    maandag 23 april 2018 om 16:29
    Je wordt amper aangeraakt als je gefouilleerd wordt. Ik denk dat ik bij ons nog wel een kratje pils mee naar binnen zou krijgen. Die controles zijn er gewoon voor de schijn.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11462
    maandag 23 april 2018 om 16:34
    Nee dat is idd ook waar..
    Vind ik leuk
    Dicky +18826
    maandag 23 april 2018 om 16:57
    Echt? Misschien is het dan toch de moeite waard om dat eens te proberen. Hou je me op de hoogte wanneer dat lukt?
    Vind ik leuk
    Senna +6294
    maandag 23 april 2018 om 16:31
    Mojorisin ik denk niet dat je dat wil weten
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11462
    maandag 23 april 2018 om 16:34
    Nee.. :)
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:26
    O.b.v camerabeelden zijn al deze sukkels makkelijk herkenbaar. Nationaal stadionverbod voor het leven want het zullen ongetwijfeld fans van andere clubs zijn.
    Vind ik leuk
    larzyy +80
    maandag 23 april 2018 om 16:28
    Een groot deel van de AZ supporters heeft zich gisteren van zijn beste kant laten zien. Ook toen ze achter stonden waren ze nog volop te horen. Respect daarvoor. Een groep idioten die de orde verstoort en zich totaal niet kan gedragen zie je eigenlijk overal. Hadden deze debielen eigenlijk wel in de gaten dat ze hun eigen keeper aan het bekogelen waren? Bovendien maken ze een prachtig veld kapot. Hopelijk een hèle zware straf voor deze ‘fans’
    Vind ik leuk
    Hupfean +3622
    maandag 23 april 2018 om 16:33
    Vind ik leuk.
    Vind ik leuk
    klick +735
    maandag 23 april 2018 om 16:35
    zelfs je eigen keeper bekogelen. randdebielen
    Vind ik leuk
    Lady Sam +142
    maandag 23 april 2018 om 16:39
    Ben wel benieuwd wat ze verder voor maatregelen nemen.???
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2230
    maandag 23 april 2018 om 16:47
    Lekker op tijd van de clubleiding...

    Hebben ze toevallig ook nog iets geroepen over de wedstrijd en de uitslag?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 17:00
    De club krijgt de slechte reclame en de boete,
    Ik vind het wel sfeer verhogend, zolang het niet naar andere vakken of op het veld word gegooid.
    Maar ja overal lopen van die staatseikels bij die het verzieken voor hun club
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12471
    maandag 23 april 2018 om 17:22
    “Te zien was hoe onder meer Ricardo van Rhijn met zijn blote handen vuurwerk van het veld verwijderde”

    Had ie handschoenen aan moeten doen dan? Wat is hier zo bijzonder aan?
    Vind ik leuk
    Cookee +9643
    maandag 23 april 2018 om 17:48
    Achterlijken, dit verwacht je van andere clubs. Wat is dat toch dat als een club goed draait dat het idioten aantrekt die alles kapot willen maken.
    Vind ik leuk
    pos +8280
    maandag 23 april 2018 om 18:04
    Mensen wat een dom en simpel geleuter toch van sommigen hier. Dit gedrag is simpelweg niet te voorkomen bij dit soort evenementen. Bij geen enkele club die dit soort wedstrijden speelt. Schijnheilig gedoe allemaal.
    Vind ik leuk
    dogo +196
    maandag 23 april 2018 om 19:30
    Dat de finale in de kuip wordt gespeeld als feijenoord één van de finalisten is, is sowieso niet passend. AZ stond daardoor al met 0-1 achter. Toen de feitelijke 0-1 viel werd het feijenoord publiek pas wakker. Toen was de angst voor AZ geweken. Uiteindelijk was de overwinning wel ok gezien het veldspel, maar je kunt je altijd afvragen of het in de A'dam arena of in het Philipsstadion ook zo gelopen was.
    Voor van Persie was het een mooi afscheid, net als de landstitel afgelopen jaar voor Kuijt. Wat dat betreft weet de KNVB het feijenoord publiek wel te trakteren op voorgeprogrammeerde hoogtepunten. Een volgende hoofdprijs in eigen huis komt vanzelf weer in de agenda van Zeist te staan als er weer een oud speler in Rotterdam komt afbouwen.
    Dat het gras nu beschadigd is door vuurwerk is uiteraard jammer, maar qua investering tov het echte thuisvoordeel in deze wedstrijd een hele kleine prijs die feijenoord betaalt.
    Vind ik leuk
    John Noom +414
    maandag 23 april 2018 om 19:32
    Jostiband publiek 020
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    AZ-leiding gepikeerd na finale: "Hebben zich van hun slechtste kant laten zien"