Wéér Ajax-functie voor Blind: Ik heb me er wel eens aan geërgerd

Wéér Ajax-functie voor Blind: "Ik heb me er wel eens aan geërgerd"

maandag 23 april 2018 om 16:43

Danny Blind heeft niet meer de ambitie om in het betaald voetbal aan de slag te gaan als hoofdtrainer of technisch directeur. Dat vertelde de voormalig bondscoach van Oranje maandag, kort na zijn aanstelling tot lid van de raad van commissarissen bij Ajax. 

Blind (56) werd in maart 2017 op straat gezet door KNVB. Sindsdien bekleedde de voormalig verdediger geen functie meer. Met zijn benoeming in de RvC van Ajax lijkt er definitief een einde te zijn gekomen aan zijn trainersloopbaan. 

"Deze functie is niet 24/7. In die fase van mijn leven zit ik", aldus Blind voor de camera van FOX Sports. "Ik ambieer het niet meer om technisch directeur of hoofdtrainer te zijn. Nee. Dus dan zoek je het meer hier in. De tijd van Danny Blind op voetbalschoenen is geweest."

"Bij Ajax heb ik allerlei functies bekleed. Ik heb me er wel eens aan geërgerd, dat dat altijd negatief belicht werd. Ik ben voetballer geweest bij Ajax, daarna jeugdtrainer, daarna hoofd opleiding, hoofdtrainer en technisch directeur. Louis van Gaal heeft hetzelfde rijtje belopen en daar hoor je nóóit iets negatiefs over."

Lees ook: Blind keert na zes jaar terug bij Ajax: benoeming tot eind 2021

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Hattrick +10406
maandag 23 april 2018 om 16:45
In ieder geval een verstandige keuze om te stoppen als trainer...
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 16:47
Hij heeft het geprobeerd, is niet gelukt en door.

Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 16:48
Zichzelf ook spiegelen aan van Gaal...
Geeft een beetje aan hoe hij over zichzelf denkt.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 19:45]
Vind ik leuk
#Keizerout +17287
maandag 23 april 2018 om 17:21
Hij heeft sowieso weinig gevoel voor realiteit. Hij zei laatst ook dat De Ligt nu laat zien dat hij gelijk had. Even vergeten dat hij bondscoach was en geen scout.
Vind ik leuk
Hattrick +10406
maandag 23 april 2018 om 17:22
Haha ook dat nog ja :p maar wij zitten wel weer met hem opgescheept...
Vind ik leuk
jaja_PSV +33314
maandag 23 april 2018 om 22:09
:)
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 16:46
Geen club zit ook te wachten op Blind. Succes is je nieuwe functie.
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
maandag 23 april 2018 om 16:46
Liever Blind dan Van Bommel bij je club...
Vind ik leuk
HJR +6114
maandag 23 april 2018 om 17:19
Dat kan je nog helemaal niet beoordelen. Van Bommel begint net. En Blind heeft mij nou niet echt in alles overtuigd.
Daarnaast heeft Van Bommel hier niks mee te maken ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 17:19]
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
maandag 23 april 2018 om 18:00
Ik zeg niet dat het geen goede trainer is, ik vind het alleen een engerd. Blind is ook niet bepaald iemand waar ik fan van ben, maar qua imago en qua karakter in de omgang kan je die beter bij je club hebben.
Vind ik leuk
HJR +6114
maandag 23 april 2018 om 18:12
Oh oke ja dat kan. Ik vind Van Bommel wel goed overkomen zegt wat hij denkt en gaat er tegen in als het moet. Heb het gevoel dat Blind overal een beetje met iedereen mee loopt. Maar goed, ik ken ze niet, alleen maar van TV.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 18:13]
Vind ik leuk
JCJWZ +12059
dinsdag 24 april 2018 om 10:14
Blind zegt ook wat hij denkt, zo uniek is dat niet.
Vind ik leuk
VVVke +2138
maandag 23 april 2018 om 19:24
@Doe dan!
Je hebt gelijk. Je kunt veel beter met Danny te doen hebben een ras Ajacied. Een meerwaarde voor de club en populair onder de klanten.
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
maandag 23 april 2018 om 19:49
Ik ben ook bepaald geen fan van Blind.
Vind ik leuk
VVVke +2138
maandag 23 april 2018 om 20:08
Ikke wel, bij Ajax dan.
Scholleke is nog gladder als een paling in een emmer snot
Garantie voor heerlijke taferelen voor in de nabije toekomst.
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
maandag 23 april 2018 om 20:48
Vertel mij wat.
Vind ik leuk
jaja_PSV +33314
maandag 23 april 2018 om 22:10
Blind lult gewoon met je mee.
Geen eigen mening, voegt niets toe.
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
maandag 23 april 2018 om 22:14
Nee he he, dat begrijp ik ook. Heb het over de mens Danny Blind en de mens Mark van Bommel.

Kwalitatief kan ik Van Bommel niet inschatten, heb hem nog nooit zien trainen. Maar qua persoonlijkheid is het een lul.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:12
Wat heb jij dan liever in je club.
Een glad aal. Die met alle winden meepraat helemaal nergens heeft laten zien er ook maar iets van te kunnen. Met de bijnaan scholletje of van iemand die het gewoon in je gezicht zegt.
Bij Ajax leren ze er helemaal niets van en blijven uitblinken in vreemde beslissing.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:49
Beetje rare opmerking dit. Volgens mij gaat dit over Blind
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:51
jij bent soms echt erg. hoe verzin je het om op deze manier weer psv mee te nemen. Denk overigens dat jij je lelijk kan vergissen in bommeltje
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:04
Wat heeft van Bommel ermee te maken. Gaat over 2 losers hier, Blind & v Gaal
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 16:47
Misschien omdat van Gaal daadwerkelijk iets bereikte...
Blind is not altijd geen ster in zelfkritiek
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 16:49
Is maar goed ook
Vind ik leuk
MojoRisin +8364
maandag 23 april 2018 om 16:50
Is ook niet voor 'm weggelegd..
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5902
maandag 23 april 2018 om 16:51
Moet je niet eerst iets geweest zijn om er afscheid van te kunnen nemen?
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 16:53]
Vind ik leuk
035 +2715
maandag 23 april 2018 om 20:00
Dan blijf jij hier nog jaren denk ik. GEINTJE!!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 16:51
agh huillie huillie Blind , na je voetbal loopbaan heb je inderdaad niets meer gedaan wat succes brengt , maar nu zit je in de RvC wees blij man dat ze je dat nog gegund hebben, het is de tijd van domme beslissingen in Amsterdam en je bent er op tijd in gestapt
Vind ik leuk
Mass +3761
maandag 23 april 2018 om 16:54
Dat hij geen trainers ambities meer heeft klinkt iig positiever dat geen club hem hoeft...
Vind ik leuk
R94 +782
maandag 23 april 2018 om 16:54
Van Gaal presteerde ook iets, zou zomaar kunnen dat mensen daarom zo negatief over je zijn Blind
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 16:57
Blind geil op zijn ellebogen! Bah wat een eng ventje
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 16:59
Hoe kan deze man dit nou weer uitkramen, zich vergelijken met van Gaal... Blind je hebt werkelijk alles verneukt bij Oranje in tegenstelling tot van Gaal die met een matige selectie 3e op een WK werd.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:02
Met dezelfde selectie, zelfs.
Vind ik leuk
#Keizerout +17287
maandag 23 april 2018 om 17:23
Van Gaal miste WK 2002.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:00
Van Marwijk presteerde veel beter dan van Gaal.
Vind ik leuk
Bizzy +14884
maandag 23 april 2018 om 17:00
Met alle respect maar Blind heeft geen bestuurlijke ervaring en al helemaal niet kennis van governance bij een beursgenoteerde bedrijf. Deze benoeming riekt naar nepotisme
Vind ik leuk
ajaxdev +268
maandag 23 april 2018 om 17:00
Blind is een prima aanwinst voor de rvc van ajax. Hij brengt heel veel voetbalervaring en kent als geen ander de streken van de partijen binnen ajax. Hij heeft geen macho gedrag en is een verbinder. Kortom, lijkt mij een prima keuze. De andere leden van de rvc ontberen de kennis en ervaring van het voetbal. Dus tezamen lijkt de rvc sterker geworden.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 17:02]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:01
Dank je wel Ajax. Kan hij de rest van het land iig niet meer te schande maken!
Vind ik leuk
ajaxdev +268
maandag 23 april 2018 om 17:03
Bertje domme reactie lefmeister.
Vind ik leuk
donderdag 3 mei 2018 om 11:14
Ik weet het. Maar de maatschappij moet beschermt worden tegen deze man. Wat een mislukkeling.
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
maandag 23 april 2018 om 18:58
Goede reactie lefmeister!!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:01
Alleen bereikte van Gaal een hoop succes. Je hebt het over ergernis. Nou, lieve Danny.... Jij bereikte alleen ergernis! Bij Ajax, Oranje en het Nederlands volk!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:59
Van Gaal maakte het in zijn eerste periode als coach oranje niet, maar ook bij ManU niet. Dus van Gaal en Blind zijn wel vergelijkbaar, Danny heeft ‘n punt,... Haha,
Vind ik leuk
Utca030 +6212
maandag 23 april 2018 om 17:05
Niemand wilde hem meer als hoofdtrainer, niks gepresteerd.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:09
Verstand kom met de jaren! Blind zal nergens meer coach zijn. Heel verstandig. Ajax haalt hem weer binnen.. Ze waren er net vanaf! Blind is net een soort onkruid..
Vind ik leuk
fr0do +439
maandag 23 april 2018 om 17:16
LvG heeft bepaalde prijzen gepakt zoals bijv. de CL misschien zegt dat je iets...
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:19
Het is beter dat jij overal mee stopt achterbaks mannetje
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 19:23
En wat heeft hij jou voor achterbakse dingen gedaan dan?? Je naamt zegt al genoeg dus eigenlijk heb ik daar het antwoord al mee. Get a life!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:52
De laatste drie letters van jou naam is wat jij bent
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 07:45
Ind?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:22
Hahahahaha dat meen je toch niet? In Eindhoven liggen we helemaal krom van het lachen. Wat maken ze bij Ajax toch steeds weer een bende van. De grootste in alles maar zo blijven wij met tien vingers in het kleine onamsterdamse neusje tot in lengte van dagen kampioen worden. Hahahaha wat een grap! Ik kom echt niet meer bij.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 17:25]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:15
En dadelijk moet Psv de lucht verkopen en lachen wij ons weer driedubbel in ons broek. Jullie hadden Hans van Breukelen toch ook een functie gegeven?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:32
Ja maar die hebben we weten te lozen bij de KNVB en niet pas aangesteld nadat ie als coach, td en bondscoach al had gefaald..
Maar eh, zeker even vergeten dat de Arena gebouwd is met 75 miljoen gulden van Gemeente Amsterdam en 10 miljoen van het Rijk? Zonder die initiële toezeggingen hadden jullie nog altijd in De Meer gespeeld hoor.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:53
De meer was groot zat zat ook nooit vol
Vind ik leuk
RR12 +208
maandag 23 april 2018 om 17:26
Dit is echt een vreselijk enge man, sorry.
Vind ik leuk
LIO7 +78
maandag 23 april 2018 om 17:37
Als je werkelijk niets kan, moet je maar in de RvC gaan zitten. Raar clubje af en toe...
Vind ik leuk
5by5 +1229
maandag 23 april 2018 om 17:49
Is die foto gemaakt nadat die had vernomen dat alleen Ajax hem nog wilde hebben .
Vind ik leuk
HansVites +4130
maandag 23 april 2018 om 17:53
Die Blind dat gun je zelfs Ajax niet
Vind ik leuk
VVVke +2138
maandag 23 april 2018 om 19:28
Jawel hoor. van Harte.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:57
Van Gaal loopt al jaren naast zijn schoenen, goed dat Blind de zijne ook uitdoet.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:58
Beste Meneer, Mevrouw van de KNVB

Hierbij soliciteer ik naar de vacature als coach voor een eredivisieclub
Ik heb eerder gesoliciteerd via VP maar heb helaas niets van jullie gehoord.
Ondanks dat ben ik nog altijd vastbesloten om te blijven soliciteren omdat ik weet de geschikte persoon te zijn om een eredivisie club te kunnen coachen.

Ik had jullie ook een bijlage gestuurd van mijn trofeeen die ik gewonnen heb in fifa 11 t/m 17 als bewijsstuk dat ik het ook daadwerkelijk kan.

Zouden jullie aub per mail contact met mij willen opnemen?
wedo@hotmail.com

Graag hoor ik spoedig van jullie,

Met vriendelijke groet,

Toubo Wedo.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:06
Daar gaan we weer, niemand ziet iets in deze kerel maar ajax weer wel, het blijft dramatisch
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:08
omdat jij niks was als trainer
Vind ik leuk
hassel +285
maandag 23 april 2018 om 18:08
Die man heeft niet voor niets de bijnaam Scholletje. Onbegrijpelijk dat je zo'n figuur zo'n positie geeft.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:09
Is het scholletje toch weer binnen geglipt
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:10
Zelfs toen er kampen werden gekozen en Blind kamp van Gaal koos en het merendeel kamp Cruiff koos had Frank de Boer hem nog graag gehouden als assistent.
Ik denk dat menigeen zich vergist in Blind.

Ja...bij het Nederlands elftal was het niet goed genoeg, maar ik moet ook nog maar zien of Koeman zich plaatst met deze groep. Alhoewel Koeman het NL elftal iets anders laat spelen en daardoor misschien wel de juiste man is
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 18:11]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:27
Heej scholletje! Weer een meeloper
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 19:39
Blind kon natuurlijk veel beter voetballen dan LvG maar hij mist de personality voor een leidinggevende functie buiten het veld; is eerder de ideale assistent (al moet de eerste man dan niet in een periode van complete verstandsverbijstering zitten zoals Hiddink bij Oranje); dat zal in de RvC mogelijk ook lastig zijn als er knopen moeten worden doorgehakt tenzij de voorzitter vd RvC dat gewoon zelf doet.
Vind ik leuk
Bizzy +14884
maandag 23 april 2018 om 19:39
Toezichthouden is een vak. Naast kennis van governance structuren moet je ook een over een aantal competenties beschikken die aansluiten bij de functie en de organisatie. Daarnaast niet onbelangrijk moet je ervaring hebben op gedaan op bestuurlijk niveau. Je moet namelijk ook sparingspartner zijn voor de directie. Niet voor niks zijn de meeste commissarisen gepokt en gemazelde bestuurders veelal gepensioneerden met meerdere commissariaten.

Op voetbalkennis is niks aan te merken op Blind en dan houd het wel op. Binnen de RVC zal niemand hem serieus nemen.
De man is niet geschikt voor de job. Had dan van Kinsbergen voor gedragen. Die benoeming had ik namelijk logisch gevonden.
Vind ik leuk
JoeyC +722
maandag 23 april 2018 om 20:32
Jezelf vergelijken met Van Gaal...
Nouja, blij dat hij terug is bij Ajax.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:52
Blijft een ajacied en hoor hem in interviews genoeg verstandige dingen zeggen. Is als trainer niet geschikt maar kan een waardevolle aanvulling zijn in de RVC waar nu weinig voetbal know how is.
Vind ik leuk
Busk +1194
maandag 23 april 2018 om 22:32
Louis van Gaal heeft hetzelfde rijtje belopen en daar hoor je nóóit iets negatiefs over."

Nee, maar die heeft nogal resultaten geboekt als trainer.
Iets van Blind niet op z'n palmares heeft staan.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 12:17
Nee klopt maar dat is ook een goede trainer en jij een koekenbakker.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 12:49
Miljoenen Nederlandse voetballiefhebbers hebben zich jarenlang aan Blind geergerd. Is hij nu echt vergeten dat hij de slechtste bondcoach ooit is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Wéér Ajax-functie voor Blind: "Ik heb me er wel eens aan geërgerd"