Jupiler League-club stuurt trainer weg: 'We gaan een nieuwe koers varen'

Jupiler League-club stuurt trainer weg: 'We gaan een nieuwe koers varen'

dinsdag 24 april 2018 om 10:52

Hans de Koning moet zijn koffers pakken bij RKC Waalwijk. Het contract van de trainer wordt niet verlengd, meldt RKC dinsdagochtend via de officiële kanalen. 

Sinds januari 2018 had De Koning de leiding in Waalwijk. "We gaan met de club een nieuwe koers varen. Een andere samenstelling van de staf past beter bij de visie zoals wij die voor ogen hebben. Met het aanstellen van Hans de Koning in januari hoopten we alsnog de weg omhoog in te slaan en de play-offs te halen, helaas heeft dit niet het gewenste effect gehad", laat algemeen directeur Frank van Mosselveld weten.

"We spraken destijds af aan het eind van het seizoen te evalueren. Dat is gebeurd met als uitkomst dat in goed overleg is besloten dat Hans en RKC Waalwijk na een halfjaar uit elkaar gaan."

Assistent-trainer Regilio Vrede moet ook vertrekken. "We willen hen beiden bedanken voor de inzet en toewijding aan ons RKC Waalwijk en veel succes wensen in hun verdere carrières", aldus Van Mosselveld. 

Oud-doelman De Koning (58) was eerder coach van onder meer Go Ahead Eagles, FC Volendam en Fortuna Sittard. 

Plaats een reactie

dinsdag 24 april 2018 om 10:58
Rkc krijgt een nieuw beleid onze Brabantse clubke moet ook de eredivisie in....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:03]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:59
Nu moet je echt kappen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:01
Waarmee?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:07
Het is altijd lastig om dingen uit te leggen aan bijstandsmensen die 24/7 thuis zitten. Toch ga ik een poging wagen: op elk stuk dat jij ziet op VP moet je als eerste reageren, het maakt niet uit wat voor stuk het is jij moet altijd een kansloze reactie plaatsen. Ik denk dat je menig VP fan hier beoorlijk mee irriteert. Stuur een waardige reactie of stuur gewoon niks.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:15
Mionel Lessi, aan jou zie je gewoon dat er op VP echt huilenbalken zitten lekker boeiend wie er als eerste is maar als jij als eerste wilt ga je gang. Kinderen voor zou ik zeggen.Succes
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:18
Het boeit mij 0,0 % of ik nou als eerste reageer of als laatste. Ik geef gewoon mijn mening over het artikel wat ik gelezen heb. Jij kraamt alleen maar onzin uit en doet er alles aan om de aandacht op je te krijgen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:20
Volgens mij trek jij hier de aandacht gozer
Vind ik leuk
Hattrick +10406
dinsdag 24 april 2018 om 11:32
Mischien heeft hij wel UWV omdat hij chronisch ziek is en dan ga jij hem beledigen? Ff nadenken...
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:38
Grammatica fouten hebben niks te maken met chronische ziektes.
Vind ik leuk
Hattrick +10406
dinsdag 24 april 2018 om 11:41
Je snapt toch wel wat ik bedoel? Hij kan ziek zijn, hij kan Aow hebben of net als ik eigen baas zijn.

Jij zit zelf trouwens ook op een doordeweekse dag als 2e te reageren op vp he? Haha
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:43
Tuurlijk snap ik dat, maar jij neemt het woordje bijstandsmensen iets te serieus, was meer om een vergelijking te maken voor zijn opmerking. Toevallig 3 weekjes vrij van werk.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:45]
Vind ik leuk
5697956 +2811
dinsdag 24 april 2018 om 12:40
Wie neemt nou weer als schuilnaam 'Mionel Lessi'? Dan ben je toch ook een ballenlikker of niet?

Neem dan als naam 'Hout Hegworst'.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 13:03
Zegt degene met als naam wat willekeurige getalletjes. En bovendien ben ik totaal geen fan van Woutje.
Vind ik leuk
elmoo +582
dinsdag 24 april 2018 om 13:09
Aan jou tijd te zien zit je zelf in de bijstand
Vind ik leuk
Farmer +8452
dinsdag 24 april 2018 om 14:33
"Bijstandsmensen die 24/7 thuiszitten'... Gatverdarrie zeg, wat een subjectief, en ingedoctrineerd 'meninkje'...Vooral omdat het hélemaal nérgens op slaat!

Van alle 450k-iets, mensen in die bijstand, zijn er... hooguit 50.000(ruim gerekend) die het wel best vinden idd. En nog zitten er tussen die 50k wel mensen die toch twijfelen of, een beetje onder de mensen zijn, toch niet beter is. Die andere 400k mensen ,waar létterlijk geen baan voor ís!, díe scheer jij hier allemaal over dezelde kam?

Eigenlijk zou jij eens een paar jaartjes op die Bijstand terecht moeten komen. Ga maar lekker 'arbeids-intensief' actief zijn voor de Participatiewet bv, en daarna, mag je bv iig 2 maanden proeftijd-met-behoud-van-uitkering, hopen dat je nog eens aangenomen wordt. Wat het bedrijf gaat natuurlijk geen garanties bieden aan een bijstandsgerechtigde!

Dát is de keerzijde van die munt, en zijn ijskoude feiten.

Bijstandsgerechtigden wordt het ook schier-onmogelijk gemaakt om fatsoenlijk een baantje te vinden.

Maar ter zake dan: Je hele argumentatie, kan je zó verwijderen, puur om je opening: 'Lastig uit te leggen aan bijstandsmensen...".....

Ik zit toevallig ook op die Bijstand, ben ik helaas afhankelijk van... Ik kan je verzekeren dat als je iemand als mij zó in persone zou beledigen, dat je een stuk méér botten in je lijf hebt, dan waar je mee opgestaan bent..

Anders denk even na WAT je zegt misschien!

Jij hebt klaarblijkelijk nog nooit in zo'n situatie gezeten....
Dus.. waar praat je dan eigenlijk over?
Aannames op basis van horen en zeggen van anderen?

Precies: Dom en slap gelul!
Of wat directer geplaatst: Wie denk jij, dat jíj nu bent, door zó over mensen te oordelen! Helemaal zo anoniem op een forum... Wat een ongelooflijk DOM gelul!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 14:35]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:02
Ga je anders janken klein kind
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:59
De Koning iets voor Feyenoord. Altijd handig zo'n ervaren doelman.
Vind ik leuk
Jordtt +943
dinsdag 24 april 2018 om 11:01
Als 2e keeper?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:01
Je ziet waar zo'n ervaren doelman als van der Sar jullie heeft gebracht, constant chaos en de verkeerde keuzes. Wij slaan wel even over.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:00
Abdicatie van de koning en met hem vertrekt ook de Vrede uit Waalwijk.

Ja sorry, het moest. Nu ben ik weer weg, doei!
Vind ik leuk
Doe dan! +7136
dinsdag 24 april 2018 om 11:04
Typische JL-trainer.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:09
Daar zal Robbemond wel heengaan
Vind ik leuk
mcmodd +18747
dinsdag 24 april 2018 om 11:10
Ik vond deze gezellige vent vroeger een goede keeper en was blij dat RKC hem strikte in januari. Hij past goed in het Brabantse land, maar kennelijk denken ze daar in Waalwijk anders over.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:36
Goeie foto erbij. Hans kijkt echt van; moet ik weg? Asjemenou
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 11:47
RKC heeft eindelijk eens verstandig beleid gevoerd, onder aanvoering van Remco Oversier hebben ze drie jaar lang onderin de Jupiler League gehangen. Minimaal geïnvesteerd en nagenoeg alle verliezen weggepoetst. Uitgehuild en nu mogen ze opnieuw beginnen, met een trainer die niet over de houdbaarheidsdatum heen is.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 12:02
Jammer dat sommige trainers maar zo kort de kans krijgen. Men stelt een trainer aan maar eigenlijk moet ie op zijn eerste dag meteen met een zwarte cape en een hoge hoed op het veld staan en kunnen toveren. Kijk ook eens naar de kwaliteit v.d ploeg. Bovendien kost het wisselen v.d trainer vaak heel veel geld.
Ben benieuwd waar het woordje "paniekvoetbal" vandaan komt. Zou dat toch iets met deze edele sport te maken hebben ?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:04
Volgens mij staat er dat De Koning voor een half jaar was aangesteld en dat na dat half jaar geëvalueerd zou worden. Toen De Koning werd gepolst om trainer bij RKC te worden, gaf hij aan eerst naar de selectie te kijken en dan te beslissen. Zijn overtuiging was dat met deze selectie de nacompetitie gehaald zou moeten kunnen worden. Dat is niet gelukt. Tja, dan is in een evaluatie snel bekeken dat je van beide kanten niet aan de verwachtingen hebt voldaan en is een afscheid voor de hand liggend
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 12:14
Ik had om te beginnen een stuk of 16 andere spelers gehaald. Hier valt geen eer aan te behalen.
Vind ik leuk
Sil95 +8459
dinsdag 24 april 2018 om 12:34
Snap je.. Hoe durf je het woord play offs in de mond te nemen als je over zo'n matig elftal beschikt. De enige speler die voldoet is Seys. Voor de rest is het helemaal niets. Spelers als Greene , Voskamp en Mulder zijn stuk voor stuk over the Hill.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 12:50
In de Jupiler League gaat ongeveer de helft van alle clubs de play-offs in, zo heel gek is dat dus niet. Verder ben ik het met je eens, overvloed aan middelmaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jupiler League-club stuurt trainer weg: 'We gaan een nieuwe koers varen'