Crisis in Lienden: Kraay junior vertrekt per direct na akkefietje met sponsoren

Crisis in Lienden: Kraay junior vertrekt per direct na akkefietje met sponsoren

dinsdag 24 april 2018 om 21:47

Trainer Hans Kraay junior vertrekt per direct bij FC Lienden, laat de tv-analist dinsdagavond weten. De trainer botste onlangs met enkele sponsoren van de club en heeft daardoor besloten om op te stappen.

De bom barstte zaterdagmiddag nadat de club uit de Betuwe in eigen huis had verloren van Excelsior Maassluis. "Enkele sponsoren, die sinds jaar en dag bij de club zijn, vonden het nodig om mij op dusdanig gênante manier te schofferen dat ik na twee nachten slapen heb besloten dat ik die mensen nooit meer wil en kan zien. Ik stop bij FC Lienden", vertelt Kraay junior aan de Gelderlander.

De sponsoren namen het Kraay junior kwalijk dat hij op Tweede Paasdag te laat kwam voor de wedstrijd tegen Rijnsburgse Boys: eerder op de dag zat hij in de studio van FOX Sports om de Jupiler League te analyseren. "Er wordt anders naar me gekeken", vertelt de 58-jarige tv-presentator. "Er is veel veranderd, dit ondanks de volledige steun van de clubleiding." Kraay was, verspreid over twee periodes negen seizoenen werkzaam bij FC Lienden, maar heeft het voorlopig helemaal gehad met de club. Misschien dat ik in de toekomst nog een keer terugdenk aan alle mooie jaren die ik bij FC Lienden heb gehad. Misschien, maar voorlopig niet."

Plaats een reactie

dinsdag 24 april 2018 om 21:50
Lekker jasjes gooien:)
Vind ik leuk
PredatorA +6184
dinsdag 24 april 2018 om 22:46
Die man werd op handen gedragen in Lienden..

Ik zal het nooit meer vergeten, in hetzelfde jaar (2008) dat Lienden Vitesse uit de beker knikkerde, moest mijn cluppie (destijds 5e klasser dacht ik..) ook tegen Lienden (uit) voor de amateur-beker..

Een teamgenoot van mij had een ‘blaastest’ meegenomen.
Hij daagde Kraay junior uit om zijn longinhoud te tonen als ex-topsporter.

Hansie vertrouwde het niet en vroeg hem om de ‘blaastest’ voor te doen.
Hij hield z’n vinger op het gaatje en blies in de test met het resultaat op het metertje..

Nu was Kraay aan de beurt, hield zijn vinger niet op het gaatje waardoor hij zichzelf een flinke wolk roet in het gezicht blies, gevolg... een pikzwart gelaat Haha!

De wedstrijd zelf ging overigens dik verloren voor mijn cluppie maar die gebeurtenis staat op het netvlies gebrand! :D

[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 22:52]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:49
Goed verhaal
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:52
Mooi verhaal!
Vind ik leuk
Koeroe +7962
dinsdag 24 april 2018 om 23:03
Hahaha ik vind t m leuk
Vind ik leuk
PredatorA +6184
dinsdag 24 april 2018 om 23:13
Haha ja was echt zo mooi!
Kraay kon er zelf ook hard om lachen trouwens..
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:18
Dat was met masv toch ? Vanavond weer een halve finale beker he
Vind ik leuk
PredatorA +6184
woensdag 25 april 2018 om 17:52
Ja klopt, MASV! :D
Vanavond inderdaad 20:00 uur tegen Alverna (Wijchen).

Ik zit nu in de kantine te wachten, gaan zo met de bus rijden!
Vind ik leuk
PredatorA +6184
woensdag 25 april 2018 om 21:34
Staan 2-1 achter...
Nog een kwartier...

Edit: 2-3 gewonnen! :D
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 09:07]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:25
Zijn daar beelden van?
Vind ik leuk
PredatorA +6184
woensdag 25 april 2018 om 17:53
Alleen een foto door korrelige pixelcamera vanaf de telefoon, Henkie! :P

Heb hem wel op externe harde schijf opgeslagen!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 18:50
Die zou je voor de grap wel even naar de heren van VI kunnen sturen;)
Vind ik leuk
PredatorA +6184
woensdag 25 april 2018 om 20:47
Dat heb ik gedaan, nouja om een mail gevraagd waar ik de foto heen kon sturen (kan niet rechtstreeks via de site).

Nooit een reactie gehad...
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:44
Spijtig spijtig...
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 23:38
Assistent met Henk Fraser ze zijn tenslotte maatjes toch:0)
Vind ik leuk
Hulsink +204
woensdag 25 april 2018 om 09:13
Kinderlijke opmerking!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:14
Hansie was ff Paaseieren aan het zoeken
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
dinsdag 24 april 2018 om 21:50
Die kun je wel missen als lienden zijnde.
Vind ik leuk
Exitium +536
dinsdag 24 april 2018 om 22:50
Nou ja, als er iemand veel voor Lienden heeft betekent is het Hans wel. Heeft de club van de tweede klasse omhoog gebracht. Lienden zal het echt wel overleven, maar hij heeft zeker z'n waarde gehad voor die club.
Vind ik leuk
JustH +8846
woensdag 25 april 2018 om 00:55
Teo, weet nooit zo goed wat hij schrijft.
Doet maar wat.
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
woensdag 25 april 2018 om 06:07
Zegt de heer einstein in levende lijve ;).
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
woensdag 25 april 2018 om 06:06
Dat zeker :). Alleen het is ook wel een lastig mannetje.
Vind ik leuk
Old Star +6324
dinsdag 24 april 2018 om 21:50
Hahaha wat een man. Nu maar hopen dat ie ze niet toevallig ergens tegen t lijf loopt.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 21:52
Hij botste ook al met zijn vorige club. Misschien ligt het ook wel een beetje aan zichzelf... Hij kan zich iig weer wat meer richten op analyseren;)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 21:52]
Vind ik leuk
Sideburnn +1918
dinsdag 24 april 2018 om 22:01
9 seizoenen bij Liende...
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:12
Als het echt een hork is dan ben je niet 9 jaar verbonden aan een club.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:53
Klopt heeft vaker ruzie
Vind ik leuk
stratumseind +128556
dinsdag 24 april 2018 om 21:51
Waar heeft kraaij hem nou weer ingehangen?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 21:52
In de dolle duik avondjes
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 21:55
It s my life denkt Hansie mijn keus
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:54
Hey maat weer op het bengske gekropen?
Vind ik leuk
stratumseind +128556
dinsdag 24 april 2018 om 22:57
Ja ik had een snipperdag opgenomen vandaag ......
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:58
Gelijk hebbe gij
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 08:13
Grappig dialect
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 09:42
Ja, da kende gullie nie in het noorden eej ;-)
Vind ik leuk
MojoRisin +8332
dinsdag 24 april 2018 om 21:52
Ik geef 'm groot gelijk..
Vind ik leuk
Lipu +569
dinsdag 24 april 2018 om 21:52
Is dit nieuws?
Vind ik leuk
Dicky +14830
dinsdag 24 april 2018 om 21:52
Goed nieuws voor Lienden.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 21:52
Hansie ouwe rukker!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 21:54
Paardelullen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 21:54
Hansie heeft het druk genoeg.
Vind ik leuk
Antonio_4 +1233
dinsdag 24 april 2018 om 21:54
Klompenmaker Koekoek was 'not amused' na zijn optreden in VI gister?
Vind ik leuk
rpaulp50 +6777
dinsdag 24 april 2018 om 21:58
Je hebt altijd wel hier of daar een clown als Trainer, trek je Kraay aan ben je verzekert van aandacht, wel aantrekkelijk voor een anonieme club die het verder niet zo nauw neemt.
Vind ik leuk
Sideburnn +1918
dinsdag 24 april 2018 om 22:04
Kraay is een van de betere analisten die ook nog eens een eigen mening durft te hebben...ook als trainer is hij een graag gezien persoon die Liende op de kaart heeft gezet....
Vind ik leuk
rpaulp50 +6777
woensdag 25 april 2018 om 08:30
De menu kaart bij de plaatselijke Patatboer bedoel je....
Vind ik leuk
Kees Bman +3641
dinsdag 24 april 2018 om 22:01
Hanssie hanssie toch.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 05:23
1 Hans is genoeg.
Vind ik leuk
frank1971 +2185
dinsdag 24 april 2018 om 22:03
Die stomme sponsoren ook ;-p
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 22:08]
Vind ik leuk
plein19 +1088
dinsdag 24 april 2018 om 22:09
Steun van de clubleiding is belangrijk. Dat Kraay te laat komt is niet leuk.
Hoe gênant rechtvaardigheid contractbreuk
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:15
Nou koop een taart en vier het Kraay

Lekker boeiend

Next....
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:17
Niet zijn eerste club waar hij met wat sores vertrekt... wordt hem vaak teveel gemakzucht verweten.. strijkt goed geld op en doet er te weinig voor.. althans dat vinden veel sponsoren... en niet alleen die van Lienden.
Vind ik leuk
Smash +2236
dinsdag 24 april 2018 om 22:18
Zodra sponsoren zich ergens mee gaan bemoeien, moet je wegwezen.
Terechte stap van Hansie.
Vind ik leuk
remakil +4140
dinsdag 24 april 2018 om 22:19
Trek je toch ff je jasje uit?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:32
2 nachten niet geslapen.. Hansie is op z'n pikkie getrapt.. zelfs overacting als hij opstapt als trainer!
Vind ik leuk
raoul88 +573
dinsdag 24 april 2018 om 22:38
Johan Derksen, grijp je kans nu... nu kan kraay junior elke week komen in voetbal inside/international!!!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:44
Hanssie, paardelul zij betalen wel jou salaris als hard werkende ondernemers!!
Vind ik leuk
Spiegel +7153
dinsdag 24 april 2018 om 23:34
Nee. Dat doen ze dus niet. Hans heeft enkel verantwoording af te leggen aan de club. Als de sponsoren zich al met het beleid gaan bemoeien is het hek vsn de dam. Sponsoren horen te sponsoren vanuit: marketing technisch aspect of gewoon de (lokale) vereniging een warm hart toe te dragen.
Dat ze geld aan de club schenken/sponsoren krijgen ze een contractuele wederdienst voor (shirt/reclamebord of andere uitingen) er staat, lijkt me, in geen enkel sponsorcontract dat omdat de sponsor betaald, hij recht heeft om zich te bemoeien met technische zaken/beleid.

Ook moet de sponsor niet zo zeiken: Kraay doet dit werk (analyseren) al jaren en hier heeft hij soms andere verplichtingen bij.
Het zal ongetwijfeld wel wat centjes opleveren voor Kraay, maar voorlopig is ie amateurtrainer en zal hij met zijn tv werk de “kost” binnenhalen en niet met zijn salaris bij lienden, al zal die daar heus niet voor een appel en een ei zitten.
Hij houdt altijd netjes zijn agenda vrij op speeldagen van Lienden, alleen ivm 2e paasdag lag dit wat gecompliceeerder en was ie iets te laat. Big deal. 1 speelronde in het jaar...
Vind ik leuk
HansVites +4100
dinsdag 24 april 2018 om 22:45
Ik heb liever nieuws over Ziyech
Vind ik leuk
JustH +8846
woensdag 25 april 2018 om 01:02
Ik over Slutsky
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:52
Waar slaat t op als je als trainer te laat bent? Betaalde kracht! Eigen schuld.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 23:29
Raar verhaal Kraay, lekker kort ook.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 23:53
Vind snel een mooie club Hans..
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 00:17
Ach hansie kan nu wl een stapje hogerop lijkt me.
Iets voor ajax misschien?.(of is dat niet hogerop?.)
Vind ik leuk
JustH +8846
woensdag 25 april 2018 om 01:03
Beter een club die vierde staat
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 03:20
Idd beter een club die nu 4e staat en 4 prijzen in 3 jaar won!.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 03:41
Ja jij dacht shit Ajax word 4 jaar geen kampioen laat ik snel wisselen voor de aartsvijand. We weten allemaal dat het zo zit en nu stoer lopen doen , kleutertje ben je om het ook in elk topic te herhalen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 03:41]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 05:24
Voetbalkindje ,Jij weet niet waar je over praat.

En over dat 4 jaar ..... ik hoor al meer dan een jaar niet anders dan 18 jaar bla bla bla ,maar anders om steekt het nogal zie ik jochie.

Ik ben geen arrogant successupportertje zoals de meeste in de arena,maar al heel mijn leven voor de mooiste club van nederland WIN,LOSE OR TIE FEYENOORDER TILL I DIE !!!.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 05:28]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 06:06
Steekt mij totaal niet ventje, ik merk het alleen maar op.
Vind ik leuk
Hupfean +2098
woensdag 25 april 2018 om 08:12
Heeft ie met een sponsor jasje gegooid?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Crisis in Lienden: Kraay junior vertrekt per direct na akkefietje met sponsoren