VP Award 2018: Ajax, Feyenoord en AZ op podium, PSV blijft vooralsnog achter

    VP Award 2018: Ajax, Feyenoord en AZ op podium, PSV blijft vooralsnog achter

    woensdag 25 april 2018 om 15:30

    De race om de VP Award 2018 is in volle gang. Binnen 28 uur zijn al bijna 17.000 stemmen uitgebracht op de beste speler van dit Eredivisie-seizoen.

    Op dit moment staat Hakim Ziyech op eenzame hoogte. De spelbepaler van Ajax heeft 27 procent van de stemmen verzameld. Feyenoord-topscorer Steven Berghuis volgt met 20 procent. Een AZ'er maakt het podium compleet: Alireza Jahanbakhsh heeft tot op heden 13 procent van de stemmen vergaard.

    Opvallend is dat Jörgensen - dit jaar niet genomineerd - vorig seizoen óók 27 procent van de stemmen had bij de eerste tussenstand. Hij ging uiteindelijk met de VP Award 2017 aan de haal. "Dit is zonder twijfel de prijs die het meest voor mij betekent. Het is boven verwachting goed gegaan. Ik ben trots en blij", reageerde Jörgensen toen.

    De grote vraag van de komende dagen: wie stoot koning Ziyech van zijn troon? Hij won twee jaar geleden ook al de VP Award 2016, toen nog als speler van FC Twente. Hij liet destijds Vincent Janssen, Davy Pröpper, Davy Klaassen en Christian Santos ruim achter zich

    Verder wordt het interessant om te zien of de fans van PSV zich gaan roeren, want Hirving Lozano, Jeroen Zoet en Marco van Ginkel staan nog niet op het podium. Van de genomineerde spelers buiten de top-vier hebben Fran Sol (Willem II), Angelino (NAC Breda) en Bryan Linssen (Vitesse) de hoogste aantallen.

    Dit zijn de twintig kanshebbers van dit seizoen:

    Wie vond jij de beste speler van dit seizoen? Breng je stem via onderstaande poll uit! Stemmen kan tot maandag 30 april 11.00 uur.

    Poll

    Wie is de beste speler van dit Eredivisie-seizoen?

    (48243 stemmen)

    Plaats een reactie

    ArieBombarie +39169
    woensdag 25 april 2018 om 15:40
    De Ligt. Jahanbaks een geweldige tweede.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 15:40]
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13356
    woensdag 25 april 2018 om 17:05
    Schwaab is natuurlijk de beste gebleken dit seizoen!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:30
    Jij ben helemaal de weg kwijt de ligt 😂😂😂😂
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 18:31]
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4381
    woensdag 25 april 2018 om 20:02
    Goh verrassend...
    Vind ik leuk
    larzyy +80
    woensdag 25 april 2018 om 15:41
    Ik snap oprecht niet waarom Alireza hierin derde staat. Je kunt echter niet verwachten dat er in deze poll met het verstand gestemd wordt; stemmen op de eigen spelers heeft natuurlijk de voorkeur.
    Vind ik leuk
    Pazto +222
    woensdag 25 april 2018 om 15:53
    Deze quote van VP in dit artikel zegt in die zin natuurlijk al genoeg: "Verder wordt het interessant om te zien of de fans van PSV zich gaan roeren, want Hirving Lozano, Jeroen Zoet en Marco van Ginkel staan nog niet op het podium."

    Het is dus geen Beste Speler Award, maar een Wie Heeft De Meeste Fans Award. Dat is verder prima, maar daarom niet serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    woensdag 25 april 2018 om 16:27
    Helemaal mee eens. Daarom neem ik niet eens de moeite om te stemmen. En... zou Jörgensen er écht zo blij mee zijn geweest whahaha
    Vind ik leuk
    piet potlood +2129
    woensdag 25 april 2018 om 17:12
    dat was dus ook mijn gedachte. Het is meer een populariteitsprijs dan dat er daadwerkelijk de beste speler uit naar voren komt. Hoe kun je jezelf als sportsite voor lul zetten. Bovendien was Zoet over een heel seizoen de speler die het meest constante hoge niveau haalde, maar die word never nooit niet tot speler van het jaar gekozen omdat hij door een groot deel van deze websitebezoekers niet gepruimd word.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 17:15]
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    woensdag 25 april 2018 om 17:50
    Amen Pietje
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    woensdag 25 april 2018 om 16:08
    Er word hier vaak ook niet met verstand gereageerd op andere topics.
    Vind ik leuk
    R2 +5056
    woensdag 25 april 2018 om 19:40
    Jahanbaksh is naar mijn mening de beste en meest constante geweest dit jaar. Ik snap niet dat Ziyech zo ver voor staat. Draait helemaal geen goed seizoen en is vaak door de ondergrens gezakt dit jaar. Tuurlijk is het een geweldige speler op een goede dag maar dit seizoen is hij verre van constant geweest. Wat mij betreft hebben we een gelijkwaardige top 3 met Jahanbaksh, De ligt en Zoet.
    Vind ik leuk
    larzyy +80
    woensdag 25 april 2018 om 20:05
    Ik deel je mening. Echter is dit wat je kunt verwachten. 90% stemt ongegrond
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 15:41
    Geef ons maar de kampioenschap en verdeel deze onzin maar onder die clubs
    Vind ik leuk
    Always PSV +11113
    woensdag 25 april 2018 om 16:04
    De VP Award. Sjesus wat een prijs op deze Ajax overgoten voetbal site! Daar komt natuurlijk geen PSV'er aan te pas!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Berbr +1989
    woensdag 25 april 2018 om 16:55
    Calimero strikes again.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    woensdag 25 april 2018 om 19:42
    Yes. Three out of four.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2257
    woensdag 25 april 2018 om 15:42
    Zo vaak uitgefloten en dan de VP Award winnen?

    Vreemd, want je mag aannemen dat voornamelijk Ajax fans op Ziyech stemmen.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5953
    woensdag 25 april 2018 om 15:50
    Ik denk dat Ziyech meer wordt gewaardeerd door supporters van andere clubs dan door Ajacieden. Hij komt immers niet uit de opleiding maar kwam binnen als paniekaankoop.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2257
    woensdag 25 april 2018 om 15:53
    Persoonlijk vind ik Ziyech veels te eenzijding. Geweldige passing, maar daar is alles mee gezegd.
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    woensdag 25 april 2018 om 16:02
    Ik snap het ook echt niet, wat is er nu echt goed aan?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2257
    woensdag 25 april 2018 om 16:50
    Ik heb het al vaker gezegd:
    - Penalties, slecht
    - Direct vrije trappen, slecht
    - Kopkracht, zwak
    - Tackles, zwak
    - Zichzelf in kansrijke positie positioneren, matig
    - Doorzettingsvermogen, matig
    - Inzet, wisselvallig
    - Egoisme, groots
    - Passing/Assists, gigantisch

    Als Ziyech niet zoveel penalties en directe vrije trappen zou opeisen en zich meer met het team (en resultaat) bezig zou houden inplaats van zich met supporters te bemoeien, dan is het echt wel een goede speler (maar dat is dus helaas niet het geval).

    En dan nog vind ik alleen al bij Ajax De Ligt en Osana (gezien van hun poistie) simpelweg beter en ook Frenkie is in mijn ogen (nu al) minstens net zo goed al Ziyech.

    Ziyech lijdt aan grootheidswaanzin.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 16:52]
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1479
    woensdag 25 april 2018 om 18:52
    Ziyech had overal problemen met supporters bij voorgaande clubs. Ik vreesde dit al toen we em haalden en het word bewaarheid. Goede speler maar met deze instelling ligt hier zijn plafond en dat voor zeker 9 van de 10 doelpogingen de balken in de tribune te vangen zijn bewijst dat het voetballend ook niet geschikt is voor een niveau hoger.
    Vind ik leuk
    5by5 +1285
    woensdag 25 april 2018 om 15:42
    Wat the hell is de VP award? Stelt het wat voor?
    Vind ik leuk
    cheeks +3572
    woensdag 25 april 2018 om 15:45
    En dan zetten ze de beste speler van allemaal er niet tussen tw Pereiro. Wat een lijstje..
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    woensdag 25 april 2018 om 15:57
    Haha Pereiro! Die heeft het maar een paar wedstrijden laten zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 16:02
    Dat klopt, maar wel in de belangrijke wedstrijden (thuis en uit tegen Feyenoord + thuis tegen Ajax). Negen doelpunten en vier assists. Daar waar jij Lozano altijd verwijt (m.i. niet geheel terecht overigens) dat hij er in de belangrijke wedstrijden niet is, kun je dat van G. Pereiro in ieder geval niet zeggen.
    Vind ik leuk
    cheeks +3572
    woensdag 25 april 2018 om 16:20
    En 2x tegen AZ. Zet Pereiro op 10 en hij steekt er met kop en schouders bovenuit.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    woensdag 25 april 2018 om 16:32
    Alleen in de topwedstrijden, verder valt ie erg tegen op 10.
    Vind ik leuk
    cheeks +3572
    woensdag 25 april 2018 om 16:44
    Hij speelt alleen niet op 10 maar 90% op rechtsbuiten.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    woensdag 25 april 2018 om 17:14
    Dit seizoen speelde Pereiro 19 wedstrijden op 10 en 11 wedstrijden op rechtsbuiten... (bron: Transfermarkt.nl)

    Valt wel mee dus. Wel kan je aan de statistieken zien dat ie beter presteert op 10 dan op rechtsbuiten.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 17:14]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    woensdag 25 april 2018 om 16:32
    Dat zijn die paar wedstrijden ja, Pereiro laat het in de topwedstrijden vrijwel altijd zien. Kan me geen topwedstrijd meer herinneren waarin Pereiro NIET scoorde. En dat is waarschijnlijk ook de reden dat ie nog bij PSV speelt, want in de wedstrijden tegen de ‘kleintjes’ laat ie het niet of nauwelijks zien. Raar eigenlijk, bij de meeste spelers (Lozano, Kluivert bijvoorbeeld) is het andersom.

    En over Lozano: laten we het er op houden dat hij en Pereiro elkaar aanvullen ;-)
    Vind ik leuk
    Utca030 +13312
    woensdag 25 april 2018 om 15:50
    Wat moet je met zo,n prijs, als je geen kampioen geen beker en niks in Europa heeft gepresteerd.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11113
    woensdag 25 april 2018 om 16:05
    Complimenten voor deze reactie. Hulde!
    Vind ik leuk
    Utca030 +13312
    woensdag 25 april 2018 om 17:05
    Dank uw.
    Vind ik leuk
    luccerd +3040
    woensdag 25 april 2018 om 15:53
    Ik wil eigenlijk op Thy stemmen....
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    woensdag 25 april 2018 om 16:28
    Theikerd
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 15:53
    Een dergelijke award zoals de VP award dat is, heeft 0,0 waarde en is totaal nietszeggend.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5953
    woensdag 25 april 2018 om 18:59
    Een VP Award zou wat mij betreft uitgereikt moeten worden aan een VPgebruiker voor de beste comment van dit voetbalseizoen.

    Alleen onthoud ik nooit commentaren. Waar kan ik op stemmen?
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    woensdag 25 april 2018 om 15:54
    Zo zie je maar weer: Op VP zijn de Ajax fans ruimschoots vertegenwoordigd. Vandaar de vele Ajax gerelateerde artikelen.
    Natuurlijk is Ziyech een fantastische voetballer. Alleen waren er dit jaar beduidend betere spelers. Kijk de statistieken er maar op na.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8808
    woensdag 25 april 2018 om 15:57
    Duidelijk, hier barst het dus ook van de mensen die geen verstand van voetbal hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 15:59
    Nou lekker objectieve prijs. .
    Vind ik leuk
    5by5 +1285
    woensdag 25 april 2018 om 16:06
    De foto van Weghorst klopt niet, hij staat lachend op de foto terwijl die 9 vd 10 keer aan het janken is.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 16:07
    De VP award hihi
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    woensdag 25 april 2018 om 16:22
    De AP award
    Vind ik leuk
    5by5 +1285
    woensdag 25 april 2018 om 16:08
    4 Ajacieden genomineerd ? Is VP aan het compenseren ?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 16:12
    AliReza met stip op 1. Geen discussie
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    woensdag 25 april 2018 om 16:21
    De race om de Ajax award is geopend hahaha. Waarom vragen jullie niet in de arena wie de beste speler van het jaar is. Komop zeg.
    Vind ik leuk
    Jeroenvk94 +3841
    woensdag 25 april 2018 om 16:22
    Als Feyenoorder toch op Alireza gestemd, verrek wat is die gast goed.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    woensdag 25 april 2018 om 16:29
    blijkt maar weer dat die ajaxsupporters verder weinig hebben buiten de voetbalforums
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 16:49
    Ziyech...?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 17:05
    lozano is de beste daar kunnen die andere niet aan tippen
    Vind ik leuk
    Hagenees +325
    woensdag 25 april 2018 om 17:06
    Dit is toch een aanfluiting...als of iedereen realistisch stemt ????
    Vind ik leuk
    14forever +8509
    woensdag 25 april 2018 om 17:10
    Lozano, verdiend wel wat meer dan 7%, maar de winnaar hoort Ziyech te zijn.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2284
    woensdag 25 april 2018 om 17:45
    Vreemd dat Berghuis zo hoog staat.. Heeft het goed gedaan maar niet beter dan Lozano.. PSV zal in deze poll sowieso niet hoog eindigen, want PSV heeft het beste TEAM.. Waarom staat van alle PSV ers Arias hier eigenlijk niet tussen? Die had mijn stem gekregen..
    Vind ik leuk
    stratumseind +165618
    woensdag 25 april 2018 om 17:57
    Hoe kan je nou f de jong daarbij zetten?
    Heeft net aan een halve competitie basis gestaan
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:26
    Deze prijs neem je toch niet serieus ofwel? Ik heb niet en ga niet stemmen.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:00
    beste speler steven berghuis
    Vind ik leuk
    koppig +502
    woensdag 25 april 2018 om 18:14
    Gezien de grote aanhang van de top 3 is deze verkiezing een wasse neus en erg voorspelbaar
    Vind ik leuk
    forzabv +255
    woensdag 25 april 2018 om 18:35
    Kansloze award natuurlijk.. Een dergelijke poll op zo'n website heeft niets te maken met objectief de beste speler met een award belonen. Het is slechts een persoonlijke voorkeur en wanhoopspoging van Ajax fans om nog iets te winnen dit seizoen.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:02
    Steven Berghuis lalalala
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:17
    Berghuis verdiend het gewoon
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:54
    Stefan Berghuis door zijn assist en doelpunten.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:27
    Berghuis.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 21:50
    Berghuis kan natuurlijk nooit winnen, die kwam niet eens in de buurt van Ziyech afgelopen seizoen Haha dit is fraude
    Vind ik leuk
    huppekees +22
    woensdag 25 april 2018 om 23:12
    Ziyech hahaha... wat heeft tie gebracht dan..???
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 22:17
    Onze eigen 'magic johnson' aka Robin van Persie met 8 doel gerichte pogingen en 7 goals zit er niet bij. Hij was de smaakmaker. Hij was absoluut de beste. De cijfers zijn duidelijk. Wie wat waar dan de rest is geen schaduw van hem.
    Vind ik leuk
    huppekees +22
    woensdag 25 april 2018 om 23:10
    Wel grappig dat als je eigen favo of beste speler niet op 1 staat, gaan ineens de mening dat het niet serieus is haha, wel zielig als men zo denkt, dat dan weer wel.! Alsof je het publiek serieus moet nemen.. ze denken ook allemaal verstand van voetbal te hebben.!!
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    woensdag 25 april 2018 om 23:26
    Rare uitverkiezing... Juist een paar van de opvallendste en beste spelers staan er niet tussen;

    Andre Onana vond ik dit seizoen, eigenlijk de meest constante bij Ajax, maar staat er niet tussen. De ligt, heeft stappen gemaakt, maar ook slippertjes, Ziyech, ja goed, maar soms ook slécht....Waarom die wel, en Onana niet?
    Doan van Groningen. Ja, Groningen draait k*t dit jaar, maar bv Sol van Willem II staat er ook bij, Doan was toch zéker opvallend. Had best genoemd mogen worden...

    Ik vind dat men ook moet kijken naar; Wat staat er omheen?
    Jahanbaks is een prima eerste in mijn ogen, maar onderschat bv een Linssen van Vitesse niet, bij Groningen was hij ook altijd belangrijk.
    En net als Fran Sol, heeft ADO dus Johnson. Opvallende spelers bij de middenmoters.

    Als Onana dr tussen had gestaan, had ik hem 2es gekozen, achter Alireza Jahanbaksh. Linssen als gedeelde 3e met van Ginkel, en Zoet, Lozano en Johnson.

    Iig geen Ziyech in de top 3: die heeft bij Ajax toch betere spelers om zich heen als bv Linssen, Sol of Johnson, en dan zó slecht renderen over een seizoen. Veels te onstabiel dit jaar voor een vernoeming. Te veel ballen verprutst. Helaas.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 00:21
    Hakim ziyech
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 00:22]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:53
    Yeeees
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 00:24
    Berghuissiee
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:13
    Een niets zeggende titel. Als je bij de club speelt met de meeste aanhangers, dan heb je de beste papieren, heeft niets met en objectieve verkiezing van doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:52
    Ziyech
    Vind ik leuk