'Gezeik' na finale: Waarom zeggen ze niets over die rookbommen van Feyenoorders?

    'Gezeik' na finale: "Waarom zeggen ze niets over die rookbommen van Feyenoorders?"

    woensdag 25 april 2018 om 16:20

    AZ-icoon Barry van Galen vindt het niet fair dat fans van de Alkmaarse club de wind van voren krijgen na de bekerfinale tegen Feyenoord van afgelopen zondag. In het begin van de eerste helft werd de wedstrijd tijdelijk stilgelegd door scheidsrechter Björn Kuipers, omdat er vanuit het AZ-vak brandende fakkels op het veld waren gegooid. 

    Op social media werd schande gesproken van de actie van de supporters en ook AZ zélf distantieerde zich maandagmiddag openlijk van de actie. Van Galen denkt het zijne van de commotie. "Waarom zeggen ze niets over die rookbommen van Feyenoorders? Kijk, op het veld gooien hoort natuurlijk niet, maar als het achter de lijn blijft vind ik het alleen maar mooi. Dit is een finale, zo moet het zijn", zegt hij in een podcast die te beluisteren is op AZ Fanpage

    De voormalig middenvelder vindt het allemaal maar 'gezeik'. "Het is geen bioscoopavond. Het is een finale hoor, daar hoort hectiek bij."

    AZ verloor de finale in De Kuip met 3-0. Komende zondag gaat de ploeg van trainer John van den Brom op bezoek bij Ajax. 

    Poll

    Eens met Van Galen?

    (1776 stemmen)

    Plaats een reactie

    Quaresma +5268
    woensdag 25 april 2018 om 16:22
    Omdat die niet de grasmat verneukt hebben?
    Vind ik leuk
    RtdDub +10879
    woensdag 25 april 2018 om 16:29
    Het is zo makkelijk, hè?

    Behalve voor Barry.
    Voor Barry is dat te moeilijk
    Vind ik leuk
    Deck010 +3690
    woensdag 25 april 2018 om 16:56
    Barry is het levende bewijs dat koppen echt hersenbeschadigingen veroorzaken............moeimaker.
    Vind ik leuk
    jollyrogers +4452
    woensdag 25 april 2018 om 17:14
    Barry, neem n snicker
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 16:45
    Dat zegt ie toch ook? Als ze maar achter de lijn blijven.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3080
    woensdag 25 april 2018 om 16:50
    Die van Ajax bleven ook achter de lijn , maar in het publiek. Afschaffen die rotzooi
    Vind ik leuk
    yuuup +8982
    woensdag 25 april 2018 om 16:57
    Enkele honderden mensen hebben minutenlang giftige rook staan inademen. Dat is alles. Als die paar grassprietjes maar niks overkomt.
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    woensdag 25 april 2018 om 17:04
    "Giftige rook" is ook wel een tikkeltje overdreven natuurlijk.. T is niet gezond maar nu overdrijf je het wel.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84818
    woensdag 25 april 2018 om 17:08
    Precies, buiten bivakkeren is vele malen erger.

    Of het voedsel en drinkwaren in het westen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 17:09]
    Vind ik leuk
    yuuup +8982
    woensdag 25 april 2018 om 17:48
    Overdrijven is mijn beroep;-)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 17:51]
    Vind ik leuk
    RtdDub +10879
    woensdag 25 april 2018 om 19:02
    Kapitein op een veerpont?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:24
    dezelfde rook die ontstond toen jullie uit frustratie het uitvak bij psv in de fik staken laatst? wij hebben heilig gras. geen hooi in het "stadion". al fikt dat wel goed trouwens.
    Vind ik leuk
    remakil +4900
    woensdag 25 april 2018 om 17:18
    Of de grasmat nou verneukt wordt of niet, rookbommen horen er niet bij hoor..

    Beide zijn fout, dat is wat hij zegt...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29344
    woensdag 25 april 2018 om 21:33
    Nee, hij probeert goed te praten dat onze grasmat verneukt wordt door de aandacht op wat anders te vestigen.

    Dus de enige die fout zit is die slechte verliezer..... wat een ei.
    Vind ik leuk
    remakil +4900
    woensdag 25 april 2018 om 21:35
    Jaja, jij probeert goed te lullen dat Feyenoorders wel rookbommen mogen gooien...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29344
    woensdag 25 april 2018 om 21:38
    Wat een gelul.... ik heb geen rookbom zien vliegen....

    Jij wel? Dan ben je de enige...
    Vind ik leuk
    remakil +4900
    woensdag 25 april 2018 om 22:31
    Ah, familie van Blind..
    Vind ik leuk
    Stack5 +2534
    woensdag 25 april 2018 om 16:22
    Omdat die ze gewoon in het vak hielden lamzak. Dan is het gewoon top voor de sfeer. Ga je ermee mee gooien verziek je het alleen maar.
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +344
    woensdag 25 april 2018 om 16:45
    Nou ja top sfeer, ik kan me niet voorstellen dat het inademen van die groen-zwarte rook heel bevorderlijk is voor je gezondheid. Maar laat ik vooropstellen dat ik het gooien van vuurwerk op het veld verwerpelijk vind. Terecht dat daar een boete voor komt. Alleen vind ik het in geen verhouding staan tot idioten die brandend vuurwerk gooien in andere vakken. Dan doe je namelijk gewoon een poging om mensen te verwonden. Dat is schofterig. Als je het op het veld gooit zorg je enkel voor oponthoud. Wat er de week daarvoor bij PSV-Ajax gebeurde was vele malen erger en schofteriger. Evenals die idioot die enkele jaren geleden een lawinepijl afstook in een vol Feyenoordvak.
    Vind ik leuk
    plein19 +1409
    woensdag 25 april 2018 om 16:55
    Het gaat er niet om wat slechter is. De rookbommen verstoren het uitzicht. En met een andere wind kun je alles stilleggen. Het is verboden. En voor een club die 250000 euro al veel vind zou je verwachten dat supporters niet steeds boetes willen vanwege vuurwerk en rookbommen
    Vind ik leuk
    Stack5 +2534
    woensdag 25 april 2018 om 17:45
    In principe heb je in alles gelijk wat je nu zegt. Maar ik geniet wel van een fakkeltje en een rookbommetje. Het is echt bevordelijk voor sfeer. Welke in NL al niet heel best is. En ze worden toch altijd bij de harde kern afgestoken. Diegene die het vervelend vinden zullen daar echt niet zitten.

    Plus stadions zijn vaak zo open dat je van de rook nauwelijks last hebt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 17:46]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29344
    woensdag 25 april 2018 om 21:35
    Je bent net zo'n zeurkous als Barry Van Galen wat die rook betreft. Die AZ'ers wilden bewust onze mooie grasmat beschadigen. Beetje krom praten wat recht is door een ander wat aan te wrijven.....
    Vind ik leuk
    Jeroenvk94 +3848
    woensdag 25 april 2018 om 16:23
    Barry snapt het verschil niet tussen rookbommen in een vak afsteken en vuurwerk naar je eigen spelers gooien...
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 25 april 2018 om 16:24
    Barry was nooit de slimste....
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1613
    woensdag 25 april 2018 om 16:24
    barry, landsverrader.......hunnie hunnie hunnie....
    Vind ik leuk
    rinirat +1803
    woensdag 25 april 2018 om 16:27
    Wat een mafkees
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    woensdag 25 april 2018 om 16:27
    Helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    Lady Sam +142
    woensdag 25 april 2018 om 16:28
    Volgens mij krijgen de Feyenoorders een boete die slaan ze echt niet over...
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 16:32
    Waarom zou Feyenoord een boete krijgen? De KNVB organiseert de finale en Stadion Feyenoord faciliteert de locatie. Dit staat los van de BVO Feyenoord! Stadion Feyenoord zal eerder de schade verhalen op die paar idiote kaaskoppen die nota bene fakkels naar hun eigen keeper gooien. Waar bij een normaal mens hersens zitten is dit bij deze droeftoeters vervangen door kaas..
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 16:46]
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 17:36
    Omdat Feyenoord supporters rookbommen hebben afgestoken (en die netjes in het eigen vak hebben gehouden), dat mag nou eenmaal niet van de KNVB
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 16:28
    Je gaat dat schitterende "biljartlaken" in de Kuip toch niet vernielen met fakkels lulletje Van Galen! Ben jij nou zo dom of ik nou zo slim?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29344
    woensdag 25 april 2018 om 21:37
    Hij is gewoon een slechte verliezer.
    Vind ik leuk
    5by5 +1267
    woensdag 25 april 2018 om 16:29
    Wat een sukkel die Barry van Galen als die niet het verschil ziet.
    Vind ik leuk
    klick +735
    woensdag 25 april 2018 om 16:29
    Wat een gek die van Galen!. Az supporters gooien fakkels om kunstgras en naar hun eigen spelers. is wat anders dan rookbommen !
    Vind ik leuk
    Butsbal +13498
    woensdag 25 april 2018 om 16:30
    Van Galen heeft dan ook aamgeboden de schade aan het veld te betalen. O wacht...
    Vind ik leuk
    Hyena +27794
    woensdag 25 april 2018 om 16:31
    Barry was één van de fakkelgooiers.
    Vind ik leuk
    meinema +1169
    woensdag 25 april 2018 om 16:31
    Haha wat een sjap
    Vind ik leuk
    TheMariner +3009
    woensdag 25 april 2018 om 16:33
    Dat is het verrotte aan dit land. Als iemand wordt aangesproken op z'n gedrag dan krijg je altijd het "ja maar hun...blablabla" gezeur terug.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8230
    woensdag 25 april 2018 om 17:07
    Ja, dat doen hun altijd.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 16:33
    Feyenoorders doen het inderdaad ook vaak, maar het mag niet; je club krijgt boetes, het is gevaarlijk. Dus of je het nu leuk vindt of niet: gewoon niet doen dus.
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    woensdag 25 april 2018 om 16:41
    Feyenoorders gooien vaak brandend vuurwerk op het veld?
    Nou die laatste 5x heb zeker dan gemist....

    En natuurlijk zouden ze dat NOOIT in de Kuip zelf doen.
    Als Feyenoorder zou je dat toch wel mogen snappen....
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 16:47
    Az supporters ook NOOIT op hun eigen veld.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1344
    woensdag 25 april 2018 om 18:06
    Behalve bij de training afgelopen zaterdag.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:11
    Voor de lijn he. Dat telt niet.
    Vind ik leuk
    Ronnie7 +39
    woensdag 25 april 2018 om 16:36
    Barry van galen, die is nog nooit serieus genomen door iemand
    Vind ik leuk
    Butsbal +13498
    woensdag 25 april 2018 om 16:45
    Door zn vriendje is hij wel eens serieus genómen
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 16:36
    Ik herinner me nog wel een finale van de beker waar het net iets erger aan toe ging met vuurwerk. PEC speelde er in ieder geval ook in.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 16:48
    En ook toen verloor de club van deze wannabee pyromaantjes ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 17:23
    Zulk tuig, die lui uit Zwolle ! Of nee wacht..
    Vind ik leuk
    sjansems +330
    woensdag 25 april 2018 om 16:48
    Viel toch allemaal wel mee joh. Verder niks gebeurd geen gewonden of iets dergelijks.
    Vind ik leuk
    roelio77 +573
    woensdag 25 april 2018 om 16:50
    Volgens mij slaat Barry de spijker op zijn kop!

    De AZ fans gooiden de rookbommen op het veld en de Feyenoordsupporters hielden ze in het vak (overigens geen pretje voor diegenen die in het vak zaten...)
    Vind ik leuk
    Tim Loverr +113
    woensdag 25 april 2018 om 16:50
    Het is lastig lezen voor de meesten hier. Hij zegt toch dat het vuurwerk niet op het veld gegooid moet worden en dat het sfeerverhogend is als de fakkels en rookbommen in de vakken blijven. Eens! No pyro, no party!
    Vind ik leuk
    Enden +3653
    woensdag 25 april 2018 om 16:55
    Zegt iets over bepaalde personen die laatste uitspraak.
    Vind ik leuk
    giomenin +131
    woensdag 25 april 2018 om 17:28
    Jezus idd man. Voor sommigen schijnt begrijpend lezen moeilijk te zijn.

    Zolang het niet op het veld terechtkomt is het gewoon top en zeker bij een finale hoort het erbij. Van Galen begrijpt het tenminste. Sommigen hier willen liever bioscooppubliek zoals bij bijv. Oranje, Real of Barcelona waar je de fans alleen maar hoort als er gescoord wordt...



    Vind ik leuk
    Guzzi +451
    woensdag 25 april 2018 om 16:50
    Alle boetes voor de knvb die waren voor die wedstrijd verantwoordelijk,Feyenoord heeft al boetes genoeg gehad bij hun thuis wedstrijden.Nu kan de knvb ook is zien hoe moeilijk het is om dit te voorkomen.
    Vind ik leuk
    Martinnat +589
    woensdag 25 april 2018 om 16:52
    Dat zal ik je effe uitleggen imbeciel wat het verschil was.
    - De fakkels van Feyenoord werden niet op het veld gegooid , dus laat staan tijdens de wedstrijd
    Dat is het verschil eikel
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:11
    Het kan schelden. Goed hoor van je.
    Vind ik leuk
    Enden +3653
    woensdag 25 april 2018 om 16:54
    Hij geeft zelf ook al het antwoord. Omdat die niet het veld op gegooid waren.
    Wanneer iemand anders iets ergers meer opvallends doet is het logisch dat de aandacht daarop ligt.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1365
    woensdag 25 april 2018 om 17:16
    Die rookbommen lagen niet op het veld ! Dat is nogal een verschil! Maarja je kan het ze niet kwalijk nemen ze komen uit de buurt van 020 en daar zijn ze nu eenmaal allemaal dom en hebben ze verder helemaal niets!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 17:24
    Het vuurwerk uit het AZ vak kwam op het veld, wat niet goed is voor het veld! Maar belangrijker nog je brengt de spelers in gevaar! Het gebruik van vuurwerk/fakkels op de tribunes juich ik toe mits dit op een veilige manier gebeurt en er gelijk gehandeld word wanneer het fout gaat! In het geval van AZ bestaat de kans dat ze niet gelijk kunnen handelen omdat het op het veld terecht kwam
    Vind ik leuk
    satesaus +502
    woensdag 25 april 2018 om 17:29
    Barry jonguh, het gaat er toch ook over dat die idioten het op het veld gooide? Echt blond Barry?
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1743
    woensdag 25 april 2018 om 17:36
    Typisch Feyenoorders...... janken als je aan hun grasmatje komt maar zelf wel de boel bij een ander slopen. Raar volk.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 17:39
    Aller eerst t volgende, No pyro no party

    Al jaren wordt t voetbal in nederland verneukt, door dit soort verboden, rookbommen horen er gewoon bij, mits niet op t veld. Nu zijn al jaren de Nederlandse BVO,s bezig om het publiek om te vormen in theater publiek, Az de bekende klappers laten we t over die bvo in Haarlemmermeer noord maar niet hebben. Als vaste seizoenkaart houder van Feyenoord bezit ik over een SK op de gele kant van de Kuip, neem van mij aan , een en al sfeer en ja daar wordt elke wedstrijd wel een rookbom geplaatst, Nu al jaren bekend is dat men bij Feyenoord bezig is een nieuw stadion te realiseren merk je aan de vele regeltjes dat met echt niet meer zit te wachten op t fanatieke gedeelte van t publiek, en dat is de grootste fout die men kan maken, zonder dit gedeelte van t publiek is er totaal geen sfeer, of wil men straks een man langs de lijn met een stapel papieren die aangeeft wanneer er geklapt mag worden ala een uitzending bij de firma de Mol?
    Maak t voetbal maar lekker kapot en ga maar lekker door met betuttelen en je heb straks helemaal geen nieuw stadion nodig.
    ik heb maar 1 motto wat mn naam al zegt.


    AGAINST MODERN FOOTBALL
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 17:49]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3477
    woensdag 25 april 2018 om 18:39
    Dat er totaal geen vuurwerk in de stadions mag vind ik ook belachelijk maar denk je dat die regeltjes vrijwillig door Feyenoord worden gemaakt. De boetes die ze krijgen geven ze niet aan zichzelf he.
    De boosdoeners zijn de UEFA en de KNVB dus als je ergens je frustraties op wilt botvieren dan moet je bij hun zijn. En de veelgemaakte opmerking "daar heeft Feyenoord een potje voor" is natuurlijk onzin.
    Wat betreft het nieuwe stadion, ik neem aan dat jij renoveren de beste optie is, dat gaat alleen maar meer kosten. Het is nu gewoon erg krakkemikkig. Het liefst hou ik ook de Kuip maar we zullen toch een keer iets moeten om nog redelijk mee te komen met Ajax en PSV.
    Je hebt het zelf over de goede sfeer op de tribunes in het stadion en waarom zou dat niet in een nieuw stadion kunnen zijn. Die gekke Lazovic zei dat ook al eens: De Kuip zonder het Legioen is ook maar een stadion.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 18:42]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:02
    Dachten ze in die ufo ook toen ze daar naar toe gingen, en wat zie je nu , een en al theater publiek. De goede en fanatieke uit de kuip worden systematisch weg gepest met allemaal regeltjes , en zeg niet dat t niet zo is ken je wel 10 tallen voorbeelden noemen.
    Vind ik leuk
    Pds010 +842
    woensdag 25 april 2018 om 17:49
    Barry snapt volgens mij niet waarom er zo ophef ontstaat...

    5 fakkels op een voetbalveld gooien misschien Barry?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:01
    Met oud en nieuw ademt iedereen die rook in wat maakt dat nou uit. Toch lachen man een beetje vuurwerk. Goed voor de sfeer
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3477
    woensdag 25 april 2018 om 18:28
    Ik wist niet dat Barry een alcoholprobleem had. Hoop dat hij snel hulp krijgt want hij begint steeds meer wartaal uit te slaan. Zonde zeg, kon goed voetballen.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:05
    Rookbommen? Ik dacht dat er iemand een pijp stond te roken.
    Je wilt niet weten hoeveel rook er er soms bij ons in de kamer staat, Ik zeg wel eens tegen mijn vrouw, sigaren okee, maar liever niet pijpen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 19:07]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 00:25
    Moppentapper!
    Vind ik leuk
    Farmer +11249
    woensdag 25 april 2018 om 23:31
    Bij een finale hoord wat spektakel. Stukje vuurwerk wat (met de nodige verantwoording!) wordt afgestoken, ter bevordering van de sfeer, ja natuurlijk hoort dat er bij. Het is de Békerfinale!

    Maar, hier zijn er een páár, die het níet netjes hebben gedaan, ja, dáar kan wat over gezegd worden, maar daar hoeft geen complete club voor worden aangewezen of opgeknoopt.

    Ik vind dan meer dat er iets gezegd mag worden van het 'beleid' ik hoorde tijdens de wedstrijd wel dat er gezegd werd dat 'vuurwerk niet meer uitgetrapt of geblust werd, maar men het gewoon liet uitbranden' oid?..

    Is het té veel moeite(vooral mbt al dat gezever en geziftaltijd over die veiligheid) om een paar handblussertjes rond het veld te hebben bij een Finale?
    Of gewoon een paar hier en daar? Je kan nooit weten :P Voor je t weet, heb je es een gek die 1 brandende pleerol(*er bij) op het veld gooit.. Nou, ff gauw zo'n schuimding dr op en klaar.. kán een hoop ellende schelen toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 00:23
    .... Zegt de man die het ook normaal vond om als profvoetballer naar de kermis te gaan en dan iemand het licht uit z'n ogen te rammen.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 06:42
    fakkels lagen niet alleen achter de lijnen ook op het veld ik vind ook dat fakkels toevoegen aan de sfeer maar wel voor of na een wedstrijd en nooit op het veld de kuip heeft een gracht pleur ze daar in als ze bijna uit zijn of hou ze bij je tot ze uit zijn mafkezen
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:10
    Meneer van Galen dan zijn wij het niet met elkaar eens. Het gaat om voetbal en niet om vuurwerk Als ik naar vuurwerk wil kijken zoek ik wel een vuurwerkshow op. Meneer van Galen weet u wel wat vuurwerk in een vol stadion kan uitrichtten?

    Ik ben het deesl met hem eens wat betreftd e rookbommen van Feyenoord supporters, maar dat neemt niet weg dat de AZ supporters de fout ingingen. Dus is het heel goedkoop om je daar achter te verschuilen.
    Vind ik leuk
    Roel Boeli +115
    vrijdag 27 april 2018 om 14:24
    Rookbommen of fakkels op veld?
    Hetzelfde als een schouderduw vergelijken met een elleboog. Onzin dus
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Gezeik' na finale: "Waarom zeggen ze niets over die rookbommen van Feyenoorders?"