Spaanse collega velt oordeel over Kuipers: 'Hij floot een droomwedstrijd'

    Spaanse collega velt oordeel over Kuipers: 'Hij floot een droomwedstrijd'

    donderdag 26 april 2018 om 11:02

    Björn Kuipers heeft een goede beurt gemaakt in Spanje. In de eerste halve finale tussen Bayern München en Real Madrid (1-2) floot de Nederlandse scheidsrechter een 'droomwedstrijd'.

    Dat stelt Iturralde Gonzalez in de Spaanse krant AS. De voormalige arbiter floot jarenlang op topniveau en heeft tegenwoordig een eigen rubriek, waarin hij de prestaties van andere scheidsrechters onder de loep neemt. Kuipers komt er 'the day after' goed vanaf.

    'Kuipers heeft de wedstrijd gecontroleerd', schrijft Gonzalez. 'Hij behield te allen tijde het overzicht en trok slechts drie gele kaarten, die allemaal terecht waren. Bovendien deinsde hij niet terug toen Thiago Alcantara protesteerde en in zijn gezicht schreeuwde.'

    Ook de druk van de Allianz Arena bracht Kuipers niet van zijn stuk, zag Gonzalez. 'Kortom, hij floot in München de wedstrijd die wilde fluiten, een wedstrijd waarvan hij van tevoren had gedroomd. Kuipers leverde een goede prestatie in het laatste deel van zijn carrière.'

    Lees ook: Kuipers beticht van partijdigheid: 'De slechtste Real Madrid-speler is Kuipers'

    Poll

    Welke beoordeling geef jij Kuipers?

    (6870 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 26 april 2018 om 11:05
    En zo is het maar net. Bayern moet niet zeuren en gewoon doorgaan. Real is gewoon een treetje te hoog.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    jollyrogers +3764
    donderdag 26 april 2018 om 11:11
    als kuipers dat nou ook eens zou doen in nederland....
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:29
    Juist hij kan het dus wel. Dat maakt zijn vreemde beslissing in de eredivisie alleen maar heel vreemd. Je zou er haast iets van gaan denken.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    donderdag 26 april 2018 om 16:47
    Kuipers is in Nederland al jaren niet geconcentreerd aan het fluiten. Ik heb hem liever niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:43
    Is al jaren zo in mijn ogen dat Kuijpers internationaal veel beter fluit dan in NL. Wellicht toch iets te maken met hetgeen hoe de KNVB wil dat er wedstrijden gefloten worden?
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2834
    donderdag 26 april 2018 om 13:51
    En het niveau van voetballen kan daar ook wel eens mee te maken hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 17:21
    Voetbal in Nederland gaat in een veel lager tempo. Hij zou doordoor eigenlijk minder fouten moeten maken.
    Denk dat hij zo af en toe zijn persoonlijke voorkeuren te veel laat gelden in Nederland.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3299
    donderdag 26 april 2018 om 11:53
    Op zich is hij niet eens zo slecht. Hij geeft volgens de regels redelijk snel de 1e gele kaart alleen daarna laat hij weer net iets teveel doorgaan. Dat maakt het af en toe warrig.
    Vind ik leuk
    Sytz +2501
    donderdag 26 april 2018 om 12:54
    Precies, voor een tikje kan je je eerste krijgen maar met geel op zak en je doet een moordaanslag, kom je er met een vermaning vanaf.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 18:36
    Als we met zijn allen iets minder aandacht aan de scheidsrechter gaan schenken en meer aan onze clubs dan wordt t misschien nog wat met het Nederlands voetbal
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +10713
    donderdag 26 april 2018 om 11:13
    En Kuipers droomde in het veld vrolijk verder
    Vind ik leuk
    Wijsneus01 +315
    donderdag 26 april 2018 om 11:16
    Real een treetje te hoog? Hahaha Gelijkwaardig op zn minst. Real zou maar al te blij zijn met diverse spelers die bij Bayern rondlopen. En andersom ook. Beiden teams kunnen elke keer van elkaar winnen. Is geen uitgemaakte zaak. Real was gisteren wat beter, maar de volgende keer kunnen de rollen zomaar omgedraaid zijn..
    Vind ik leuk
    Laliga +1518
    donderdag 26 april 2018 om 11:23
    Beter ? Vond real echt niet beter. Wel uiterst effectief. Bayern had al op 2 of 3-0 moeten komen met ribery die de bal gew verkeerd aanneemt vrij voor de keeper en het geblokte schot van muller waar navas noooit meer bijkom. Ipv daarvan uit het niks 1-1. Daarna een hele domme fout die real goed uitspeelt voor de 1-2 . Uiterat effecties zeker maar bayern verruit de grootste kansen gehad , die je gew moet afmaken tegen een ploeg als real
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +2929
    donderdag 26 april 2018 om 11:56
    Real heeft mazzel gehad gister. Fc Bayern had na 20 seconden al op 1-0 kunnen komen. Normaliter gaan zulke kansen erin bij Muller. Zat kansen gehad gisteren en een hele zure 1-1 vlak voo rust.
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    donderdag 26 april 2018 om 11:22
    Zie Bayern gerust in Madrid winnen. Roma tikte Barca toch ook t toernooi uit? Bayern zelfs n betere ploeg dan Real. Als t 2-0 wordt mag er geen Madrileen klagen.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:25
    Voor als koop je tegenwoordig niks meer. Iedereen heeft het erover dat Real minder is dan Bayern, maar Real zal Real niet zijn als ze iedereen de mond snoert. Blijft natuurlijk een geweldige elftal met vlijmscherpe en dodelijke counters.
    Vind ik leuk
    Jozef +30941
    donderdag 26 april 2018 om 12:10
    En natuurlijk een beetje hulp van de scheids tegen Juventus
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2601
    donderdag 26 april 2018 om 14:01
    In mijn krant (Belgisch HLN) stond letterlijk dat ze hierboven toch een hele grote fan moeten zijn van Real!
    Vind ik leuk
    Jozef +30941
    donderdag 26 april 2018 om 14:44
    Hierboven?
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2601
    vrijdag 27 april 2018 om 19:47
    Jozef als je het niet snapt kan ik het ook niet helpen hoor !
    Vind ik leuk
    Jozef +30941
    vrijdag 27 april 2018 om 23:21
    Nee, je kunt het niet helpen, da's waar....
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    donderdag 26 april 2018 om 20:43
    Ik vind Bayern op dit moment als team iets beter... maar Real is Real... spelen thuis, én hebben een Ronaldo.. Het kan spannend worden, maar het kan ook zijn dat Real er meteen 2 in schiet. Moge de beste winnen!
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3299
    donderdag 26 april 2018 om 11:54
    Denk dat ze niet veel onderdoen voor elkaar maar Real was gisteren een stuk koelbloediger.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:12
    Ben ik niet met je eens. Het gemis van Neuer, Alaba, Vidal, Robben, Boateng is groot. Bovendien komt Thiago net terug van een blessure. Als de selectie fit en compleet is, zijn ze minimaal gelijkwaardig. Deze reactie is eigenlijk voor de eerste opmerking van Turkse Nederlander.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 19:47
    Nein nein nein !
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:06
    Een natte droom zeker?
    Vind ik leuk
    Hansdeg +964
    donderdag 26 april 2018 om 11:06
    Floot hij in de competitie maar zo goed.
    Vind ik leuk
    M.Bombarda +898
    donderdag 26 april 2018 om 11:08
    Perfect gefloten. Valt me op dat vooral fans van Bayern vinden van niet maar dat zal wel komen omdat ze door een gekleurde bril kijken.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +4278
    donderdag 26 april 2018 om 11:10
    Valt me op dat fans van Real hem goed vonden fluiten, maar dat zal wel komen omdat ze door een gekleurde bril kijken
    Vind ik leuk
    M.Bombarda +898
    donderdag 26 april 2018 om 11:12
    Jammer vriend. Ik was meer voor Bayern maar houd altijd een neutrale blik. Wel een leuke poging van je..
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:15
    Dat is precies hetzelfde als de wedstrijd van PSV en AZ!

    Toen was ook alleen maar de Eindhovense aanhang tevreden over de arbitrage! Maar ja, wat zou het ook! Als je als club zijnde in zo een cruciaal duel op zo een manier een pingel krijgt om de wedstrijd te winnen, ja, dan zou ik de scheids ook een pluim in zijn reet stoppen
    Vind ik leuk
    reggie +1290
    donderdag 26 april 2018 om 11:17
    Kijk maar uit dat je geen hartkloppingen krijgt.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:18
    ja? een pluim of stiekem liever iets anders?
    Vind ik leuk
    SimonSays +2862
    donderdag 26 april 2018 om 11:21
    Zijn magische vinger natuurlijk!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:25
    Nee, ik ben geen jeugdtrainer, dus ik houd mijn vingertjes bij me
    Vind ik leuk
    SimonSays +2862
    donderdag 26 april 2018 om 11:34
    Behalve dat je geen jeugdtrainer bent geloof ik er maar weinig van.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:10
    Haar subliminale verwijzing spreekt boekdelen.

    Dit meisje is dan ook een van de kandidaten die op VP met succes hoge ogen gooit als koket zuigmondje. En oh zo makkelijk te pareren dat het niets eens tot enige vorm van genoegdoening leidt.

    Het ongetalenteerde typje dat graag zogenaamd 'uitdeelt' en fluks afdruipt als er geïncasseerd dient te worden.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2610
    donderdag 26 april 2018 om 11:44
    Dan vergeet je het buitenspel doelpunt van Ajax en de onterecht afgekeurde goal van Groningen.

    Ook even vermelden he
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:45
    Die hebben daarna niet staan te verkondigen dat de scheids een prima wedstrijd floot!
    Vind ik leuk
    Hyena +26462
    donderdag 26 april 2018 om 11:16
    Wat deed hij verkeerd dan?
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    donderdag 26 april 2018 om 11:24
    Nee hoor, Real-brillen zijn wit ;-)
    Vind ik leuk
    reggie +1290
    donderdag 26 april 2018 om 11:15
    Beste wedstrijd ooit voor Kuipers, van mij een duimpje.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:26
    Kuipers floot goed maar het was gewoon een kut wedstrijd in vergelijking met Liverpool - Roma.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:39
    In het begin dacht ik oei, maar voor de rest floot hij wel goed. perfect fluiten bestaat niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:45
    Dan bekijk Fred de fluitketel maar eens! Die fluit iedere keer hetzelfde
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:13
    Aanvankelijk werd Björn Kuipers tijdens deze wedstrijd door een asociale forumparia afgeschilderd als een 'hoerenzoon'.

    Hypocrisie ten top.
    Vind ik leuk
    Voebtal +2024
    donderdag 26 april 2018 om 12:20
    Hij is de laatste tijd uitstekend bezig. Zoals vroeger eigenijk. Deze man heeft karakter en doet me denken aan de vorige generatie scheidsrechters.
    Vind ik leuk
    allround +1448
    donderdag 26 april 2018 om 12:38
    Deed hij dat maar eens in de vaderlandse competitie! En................ waren de Spaanse collegae vol lof over meneertje Kuipers!? Toevallig dat een Spaanse club ook nog won!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:37
    Je moet even kijken naar de bron... Real krant AS zegt.... Logisch wanneer je een Real shirtje onder je scheidsrechterspakje aan blijkt te hebben. Matig optreden en duidelijke voorkeur voor Real. Met z'n allen chauvinistisch lopen doen als een Nederlander fluit moet eens een keer stoppen.
    Vind ik leuk
    afca34 +464
    donderdag 26 april 2018 om 15:50
    'Kortom, hij floot in München de wedstrijd die wilde fluiten" wat?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Spaanse collega velt oordeel over Kuipers: 'Hij floot een droomwedstrijd'