Spaanse collega velt oordeel over Kuipers: 'Hij floot een droomwedstrijd'

    Spaanse collega velt oordeel over Kuipers: 'Hij floot een droomwedstrijd'

    donderdag 26 april 2018 om 11:02

    Björn Kuipers heeft een goede beurt gemaakt in Spanje. In de eerste halve finale tussen Bayern München en Real Madrid (1-2) floot de Nederlandse scheidsrechter een 'droomwedstrijd'.

    Dat stelt Iturralde Gonzalez in de Spaanse krant AS. De voormalige arbiter floot jarenlang op topniveau en heeft tegenwoordig een eigen rubriek, waarin hij de prestaties van andere scheidsrechters onder de loep neemt. Kuipers komt er 'the day after' goed vanaf.

    'Kuipers heeft de wedstrijd gecontroleerd', schrijft Gonzalez. 'Hij behield te allen tijde het overzicht en trok slechts drie gele kaarten, die allemaal terecht waren. Bovendien deinsde hij niet terug toen Thiago Alcantara protesteerde en in zijn gezicht schreeuwde.'

    Ook de druk van de Allianz Arena bracht Kuipers niet van zijn stuk, zag Gonzalez. 'Kortom, hij floot in München de wedstrijd die wilde fluiten, een wedstrijd waarvan hij van tevoren had gedroomd. Kuipers leverde een goede prestatie in het laatste deel van zijn carrière.'

    Lees ook: Kuipers beticht van partijdigheid: 'De slechtste Real Madrid-speler is Kuipers'

    Poll

    Welke beoordeling geef jij Kuipers?

    (6875 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 26 april 2018 om 11:06
    Een natte droom zeker?
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1289
    donderdag 26 april 2018 om 11:06
    Floot hij in de competitie maar zo goed.
    Vind ik leuk
    reggie +1640
    donderdag 26 april 2018 om 11:15
    Beste wedstrijd ooit voor Kuipers, van mij een duimpje.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:39
    In het begin dacht ik oei, maar voor de rest floot hij wel goed. perfect fluiten bestaat niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:45
    Dan bekijk Fred de fluitketel maar eens! Die fluit iedere keer hetzelfde
    Vind ik leuk
    Voebtal +6606
    donderdag 26 april 2018 om 12:20
    Hij is de laatste tijd uitstekend bezig. Zoals vroeger eigenijk. Deze man heeft karakter en doet me denken aan de vorige generatie scheidsrechters.
    Vind ik leuk
    allround +1620
    donderdag 26 april 2018 om 12:38
    Deed hij dat maar eens in de vaderlandse competitie! En................ waren de Spaanse collegae vol lof over meneertje Kuipers!? Toevallig dat een Spaanse club ook nog won!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 13:37
    Je moet even kijken naar de bron... Real krant AS zegt.... Logisch wanneer je een Real shirtje onder je scheidsrechterspakje aan blijkt te hebben. Matig optreden en duidelijke voorkeur voor Real. Met z'n allen chauvinistisch lopen doen als een Nederlander fluit moet eens een keer stoppen.
    Vind ik leuk
    afca34 +467
    donderdag 26 april 2018 om 15:50
    'Kortom, hij floot in München de wedstrijd die wilde fluiten" wat?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws