Kuipers beticht van partijdigheid: 'De slechtste Real Madrid-speler is Kuipers'

Kuipers beticht van partijdigheid: 'De slechtste Real Madrid-speler is Kuipers'

Gepubliceerd: woensdag 25 april 2018 om 22:40wo 25-04-2018 om 22:40

Ondanks een haast foutloze wedstrijd, is men in Duitsland - en sommige delen van Spanje - niet te spreken over het optreden van Björn Kuipers in de eerste halve finale tussen Bayern München en Real Madrid (1-2). De scheidsrechter trok drie gele kaarten, waarvan 'slechts' één aan Real. Na afloop wordt hij beticht van partijdigheid.

Poll

Welke beoordeling geef jij Kuipers?

(6875 stemmen)

Plaats een reactie

Mrunterwijst +5704
woensdag 25 april 2018 om 22:43
Is toch geen verrassing meer met Barca en Real..?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:35
Was toch echt wel een verassing voor mij dat Barca door Roma geklopt werd, vooral na die eerste wedstrijd.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20648
woensdag 25 april 2018 om 22:44
Haha, die scoort niet bepaald punten in het buitenland. Ook niet echt in het binnenland trouwens....
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 22:44]
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +19517
woensdag 25 april 2018 om 22:44
Ze moeten niet naar de scheids wijzen.
Het was gewoon niet goed genoeg vandaag
Vind ik leuk
Butsbal +14876
woensdag 25 april 2018 om 22:46
Juist
Vind ik leuk
stratumseind +187318
woensdag 25 april 2018 om 22:44
Die kijken allemaal geen eredivisie zie ik........
we hebben nog veel slechtere im angebot
Vind ik leuk
SDMSIM +704
woensdag 25 april 2018 om 22:44
Wat een gelul zeg. Kuipers floot zeker niet zijn beste wedstrijd, maar om te zeggen dat hij pro Real floot slaat nergens op. Bayern heeft de nederlaag echt aan zichzelf te wijten, jezus wat een slechte bal van Rafinha...
Vind ik leuk
Butsbal +14876
woensdag 25 april 2018 om 22:44
Schlechte Verlierer heisst das
Vind ik leuk
voetbal!!! +9010
woensdag 25 april 2018 om 22:45
Er is geen scheids die altijd goed fluit. De scheids heeft het altijd gedaan. Laat die Duitsers maar naar zichzelf kijken ipv de scheids de schuld geven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 22:45]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:45
Heelveel buitenlands gebrabbel.

Maar er zal wel uit blijken dat ze ontevreden zijn.
Vind ik leuk
Ou Sou Baa +376
woensdag 25 april 2018 om 22:45
Daar beginnen ze weer. Hij floot goed. Had alleen eerder met kaarten. Overtreding op isco was donker geel. En daarom gaf hij de volgende niet. Maar matig wedstrijd van beide.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:46
Ik vond Kuipers priem fluiten, liet zich niet intimideren door de Bayeren fans spelers en publiek liet zich niet gek maken.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:46
Veel Spaanse reacties die Kuipers bekritiseren. Zullen wel Catalanen zijn.
Vind ik leuk
Butsbal +14876
woensdag 25 april 2018 om 22:47
Dus niet Spaans ;)
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:52
Juist wel Spaans. Althans volgens de rest van Spanje en de andere helft van de Catalanen.

Maar inderdaad: waarschijnlijk heeft 100% van de Catalanen een bloedhekel aan Real Madrid.
Vind ik leuk
Nummer Diez +3074
woensdag 25 april 2018 om 23:09
Waarom de Catalanen weer, dit heeft hier toch niets mee te maken sjonge toch hoe is het mogelijk!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:14
Opvallend veel Spaanstalige reacties die stellen dat Kuipers in het voordeel van Real floot.

Maar misschien kwamen ze wel uit Baskenland of Galicia. Maar ik denk uit Catalunya.
Vind ik leuk
Tomajo +319
woensdag 25 april 2018 om 22:46
Geeft alleen maar kaarten tijden de beker finale maar in de CL zet ie zich zo voor paal ...
Vind ik leuk
TheMariner +3757
woensdag 25 april 2018 om 22:48
Och och och, wat laten ze zich kennen die Duitsers. Bayern speelde als een natte krant tegen een Madrid dat ook niet best was. Als ik 10 punten mocht geven aan beide halve finales dan zouden 9,5 naar Liverpool en Roma gaan en 0,5 naar Bayern en Real.
Vind ik leuk
Pietje2015 +15689
woensdag 25 april 2018 om 22:48
Heb de wedstrijd keurig gevolgd maar eigenlijk weinig negatiefs vertellen over "Team Kuijpers". Ik vond zelf dat hij keurig gefloten heeft. Hij floot niet alles kapot, floot als het nodig was en anticipeerde goed op schwalbes en op de handsbal van Ronaldo.

Gewoon keurig gefloten.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:49
Heel goed dat eindelijk wordt gezien hoe slecht deze kan fluit. Lekker van alle grote wedstrijden afhalen. En ook geen rol geven op het WK.
Vind ik leuk
MiloZandt +1987
woensdag 25 april 2018 om 22:49
Kuipers floot goed. Voelde de wedstrijd aan en gaf niet bij het minste of het geringste gelijk een gele kaart.
Vind ik leuk
Micha EL +1034
woensdag 25 april 2018 om 23:31
Hij had Ronaldo wel geel moeten geven voor die hands bal waar uit hij scoorde . Een bewuste en kijken of hij er mee weg komt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 23:32]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:51
Niet fluiten voor de overtreding tegen Marcello...
Genant gewoon.
Ik zeg: fluitje inleveren
Vind ik leuk
sooike1973 +646
woensdag 25 april 2018 om 23:02
Enige èchte fout was geen geel aan mevrouw ronaldo te geven na bewuste handsbal!!
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1598
woensdag 25 april 2018 om 22:54
Kuipers geen invloed gehad op resultaat dus ok
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 22:55
Enne... die uitbal... die grens stond er boven op!
Daar staat ie toch voor??
Vind ik leuk
sooike1973 +646
woensdag 25 april 2018 om 23:01
Goh.... een simpel ingooitje niet gezien... jankert
Vind ik leuk
deltiaan +1337
woensdag 25 april 2018 om 22:56
kuiper had nooit deze wedstrijd mogen fluiten die achterbakse smeerlap
Vind ik leuk
Romo +1115
woensdag 25 april 2018 om 22:58
Laten die Duitsers ff hun mond houden
Net of die scheids gisteren bij Liverpool - Roma zo lekker floot
Gewoon slechte verliezers die Duitsers
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 22:59]
Vind ik leuk
munkikiii +2106
woensdag 25 april 2018 om 22:59
Floot ook er matig
Vind ik leuk
sooike1973 +646
woensdag 25 april 2018 om 23:00
Wat een gejank hier weer zeg! Zeg dan ff wat voor grote fouten hij heeft gemaakt??

Kuipers heeft gewoon prima gefloten!! Al is dat voor sommige azijnzeikers blijkbaar moeilijk om toe te geven
Vind ik leuk
markpark +1008
woensdag 25 april 2018 om 23:01
Ondanks dat 'ie misschien wat meer geel had mogen geven, vond ik hem best goed fluiten. Bayern moet gewoon in de spiegel kijken, hadden beter moeten afmaken.

Gezien de kwartfinales is 't nog niet gespeeld, maar het wordt wel lastig voor Bayern.
Vind ik leuk
Fred1975 +533
woensdag 25 april 2018 om 23:01
Ronaldo maakt hands en krijgt geen gele kaart, maar als dezelfde situatie zich zondag in de Eredivisie voordoet trekt die engerd wel geel.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:06
Buiten geen geel voor Carvajal vond ik Bjorn deftig...
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 23:07
Triest als je niet je dag hebt de schuld aan de scheids te geven, zwakte bod.
Hij floot niet best maar het resultaat heeft Bayern helemaal aan zich zelf te danken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 23:08]
Vind ik leuk
Shelbourne +5413
woensdag 25 april 2018 om 23:08
Wat een gezeur, prima pot van team Kuipers. Kuipers kan er niks aan doen dat Lewandowksi en Ribéry zulke kansen missen en Rafinha een bal zo in de voeten
van de tegenstander schuift.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2092
woensdag 25 april 2018 om 23:09
En zo kan Rafinha dus zonder enig schuldgevoel een wijntje pakken en naar bed gaan. Was allemaal de schuld van Kuipers!
Vind ik leuk
rinirat +3017
woensdag 25 april 2018 om 23:11
Kuipers was niet partijdig en vloot terecht.
Dat kon je zien in de herhalingen.
Bayern was slecht veel persoonlijke fouten.
Dat kostte ze de wedstrijd.
Niet achteraf zeuren.
Ik haat Real,ze hadden inderdaad veel geluk en profiteerden van de fouten.
Kuipers floot prima.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
woensdag 25 april 2018 om 23:11
Kuipers de volle laag van de Duitsers.
Makkelie de volle laag van de Italianen. (Roma uit bij Barca)
Nijhuis de volle laag van de Nederlanders.

Hebben we dan echt geen kundige scheidsrechters? Die passen zich blijkbaar moeiteloos aan het niveau van de eredivisie.
Hoe komen die dan toch op zo'n podium terecht??
Vind ik leuk
Micha EL +1034
woensdag 25 april 2018 om 23:35
Alle scheidsrechters krijgen commentaar en 99% van het verliezende team.
Vind ik leuk
Enden +4427
woensdag 25 april 2018 om 23:11
Heeft erg weinig invloed gehad op het verloop van de wedstrijd. Geen grote missers.
Bayern speelt Real van de mat. Zelfs zonder Alaba, Robben en Boateng.
Maar wanneer Bayern alle kansen verprutst dan mag het wel eerst naar zichzelf wijzen.
Real gaat weer dodelijk met de kansen om.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 23:12]
Vind ik leuk
Hagenees +316
woensdag 25 april 2018 om 23:13
Ach jezus...wat triest zeg..ze hebben door zich zelf verloren door niet te scoren en robben en boateng uitvielen door blessure.
Wat een zielig figuur ben om te zeggen dat kuipers real heeft voorgetrokken
Vind ik leuk
Counterattack +11283
woensdag 25 april 2018 om 23:17
De scheids moet de wedstrijd zich laten ontvouwen en onzichtbaar de controle houden. Wat soms grijs is (wel of geen kaart / overtreding / inworp / buitenspel) moet hij met zijn team omzetten in een ja of nee beslissing. Die nuance van een beetje overtreding of een beetje kaart kan hij niet maken. Dus oordeel: 7.
Vind ik leuk
HJR +8335
woensdag 25 april 2018 om 23:22
Ach ja, de spelers van Bayern zelf waren ook niet foutloos
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 23:24]
Vind ik leuk
Hulsink +527
woensdag 25 april 2018 om 23:24
Ik geloof niet in partijdigheid van scheidsrechter Kuipers, maar vind zijn leiding in deze wedstrijd niet erg sterk. Het ene moment (vooral in de beginfase) mag alles en dan weer fluit hij alles af en geeft een gele kaart. Ik kan geen lijn in zijn leiding ontdekken in deze wedstrijd.
Vind ik leuk
Starkoo +616
woensdag 25 april 2018 om 23:48
Man heeft geen nut om de CL te kijken Real heeft gewoon wederom met geld betaald om de CL te winnen!
Vind ik leuk
FSCeara +8759
woensdag 25 april 2018 om 23:48
Kuipers floot voor se verandering eens een degelijke pot.... maar..... Germany ... no points !!!
Vind ik leuk
HupHolland +3244
donderdag 26 april 2018 om 02:55
Twee absolute geldploegen. Zoveel gemisde kansen. Na de 1-1 heb ik de samenvatting op Youtube uitgezet.
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
donderdag 26 april 2018 om 04:59
Hij dacht zeker dat real feyenoord was.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 06:37
Hij was de held geweest als hij Ronaldo een terechte gele kaart had gegeven voor zijn handsbal. Hij zag het goed maar vergat de kaart.
Vind ik leuk
La Luz +587
donderdag 26 april 2018 om 06:53
Geen slechte pot gefloten. Ga er maar eens aanstaan, tussen al dat matennaaien, provoceren en klagen. Je moet dan stevig in je schoenen staan en je kan Kuipers veel verwijten, maar die staat (soms te) stevig in zn schoenen.
Vind ik leuk
dhrwobo +36514
donderdag 26 april 2018 om 08:20
Ondanks dat hij overtredingen van bijv carvajal wel zwaarder had mogen bestraffen, heeft Bayern t aan zichzelf te danken. Ze hebben het weggegeven, met de 1-2 als dieptepunt. En ben eerlijk, de 1-0 hebben ze cadeau gekregen van navas!

Ik was voor Bayern, maar real was gewoon slimmer/scherper
Vind ik leuk
berwi +473
donderdag 26 april 2018 om 08:44
had best wat meer mogen optreden in het begin veel vieze overtredingen
verder een prima pot geflloten
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 08:46]
Vind ik leuk
Peb +90
donderdag 26 april 2018 om 09:49
Kuipers heeft prima gefloten. Welke overtredingen zou hij allemaal geel voor moeten geven ? Het theater van de spelers doet meestal voorkomen alsof het zware overtredingen zijn. Wedstrijd was ook totaal niet hard. Alleen omdat Bayern de ballen er niet inschoot en Real verschrikkelijk effectief was door fouten van Bayern is men aan het zeiken. Hulde Kuipers !!
Vind ik leuk
Kesse Vodde +7127
donderdag 26 april 2018 om 09:54
Ik heb een beetje mixed feelings over Kuipers. Ergens had ik het idee dat hij wel goed floot maar toch waren er veel opstootjes en onduidelijkheden bij spelers.

De waarheid zal ergens in het midden liggen. Dat Bayern zich benadeeld voelde moet Kuipers schijt aan hebben. Als ze hun kansen hadden benut was dit helemaal geen item geweest.
Vind ik leuk
Bjorn24 +275
donderdag 26 april 2018 om 10:17
Ronaldo in 1 woord omschrijven JANKERD
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 11:40
Kuipers is een angsthaas net als die andere nederlandse schijtsrechters.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws