Kuipers beticht van partijdigheid: 'De slechtste Real Madrid-speler is Kuipers'

    Kuipers beticht van partijdigheid: 'De slechtste Real Madrid-speler is Kuipers'

    woensdag 25 april 2018 om 22:40

    Ondanks een haast foutloze wedstrijd, is men in Duitsland - en sommige delen van Spanje - niet te spreken over het optreden van Björn Kuipers in de eerste halve finale tussen Bayern München en Real Madrid (1-2). De scheidsrechter trok drie gele kaarten, waarvan 'slechts' één aan Real. Na afloop wordt hij beticht van partijdigheid.

    Poll

    Welke beoordeling geef jij Kuipers?

    (6875 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mrunterwijst +5578
    woensdag 25 april 2018 om 22:43
    Is toch geen verrassing meer met Barca en Real..?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 23:35
    Was toch echt wel een verassing voor mij dat Barca door Roma geklopt werd, vooral na die eerste wedstrijd.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19185
    woensdag 25 april 2018 om 22:44
    Haha, die scoort niet bepaald punten in het buitenland. Ook niet echt in het binnenland trouwens....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 22:44]
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18877
    woensdag 25 april 2018 om 22:44
    Ze moeten niet naar de scheids wijzen.
    Het was gewoon niet goed genoeg vandaag
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    woensdag 25 april 2018 om 22:46
    Juist
    Vind ik leuk
    stratumseind +166425
    woensdag 25 april 2018 om 22:44
    Die kijken allemaal geen eredivisie zie ik........
    we hebben nog veel slechtere im angebot
    Vind ik leuk
    SDMSIM +715
    woensdag 25 april 2018 om 22:44
    Wat een gelul zeg. Kuipers floot zeker niet zijn beste wedstrijd, maar om te zeggen dat hij pro Real floot slaat nergens op. Bayern heeft de nederlaag echt aan zichzelf te wijten, jezus wat een slechte bal van Rafinha...
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    woensdag 25 april 2018 om 22:44
    Schlechte Verlierer heisst das
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8705
    woensdag 25 april 2018 om 22:45
    Er is geen scheids die altijd goed fluit. De scheids heeft het altijd gedaan. Laat die Duitsers maar naar zichzelf kijken ipv de scheids de schuld geven.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 22:45]
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 22:45
    Heelveel buitenlands gebrabbel.

    Maar er zal wel uit blijken dat ze ontevreden zijn.
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +375
    woensdag 25 april 2018 om 22:45
    Daar beginnen ze weer. Hij floot goed. Had alleen eerder met kaarten. Overtreding op isco was donker geel. En daarom gaf hij de volgende niet. Maar matig wedstrijd van beide.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 22:46
    Ik vond Kuipers priem fluiten, liet zich niet intimideren door de Bayeren fans spelers en publiek liet zich niet gek maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 22:46
    Veel Spaanse reacties die Kuipers bekritiseren. Zullen wel Catalanen zijn.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    woensdag 25 april 2018 om 22:47
    Dus niet Spaans ;)
    Vind ik leuk
    masterpsv +16351
    woensdag 25 april 2018 om 22:51
    Goeie ja niet Spaans;)
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 22:52
    Juist wel Spaans. Althans volgens de rest van Spanje en de andere helft van de Catalanen.

    Maar inderdaad: waarschijnlijk heeft 100% van de Catalanen een bloedhekel aan Real Madrid.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2982
    woensdag 25 april 2018 om 23:09
    Waarom de Catalanen weer, dit heeft hier toch niets mee te maken sjonge toch hoe is het mogelijk!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 23:14
    Opvallend veel Spaanstalige reacties die stellen dat Kuipers in het voordeel van Real floot.

    Maar misschien kwamen ze wel uit Baskenland of Galicia. Maar ik denk uit Catalunya.
    Vind ik leuk
    Tomajo +322
    woensdag 25 april 2018 om 22:46
    Geeft alleen maar kaarten tijden de beker finale maar in de CL zet ie zich zo voor paal ...
    Vind ik leuk
    TheMariner +3511
    woensdag 25 april 2018 om 22:48
    Och och och, wat laten ze zich kennen die Duitsers. Bayern speelde als een natte krant tegen een Madrid dat ook niet best was. Als ik 10 punten mocht geven aan beide halve finales dan zouden 9,5 naar Liverpool en Roma gaan en 0,5 naar Bayern en Real.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13832
    woensdag 25 april 2018 om 22:48
    Heb de wedstrijd keurig gevolgd maar eigenlijk weinig negatiefs vertellen over "Team Kuijpers". Ik vond zelf dat hij keurig gefloten heeft. Hij floot niet alles kapot, floot als het nodig was en anticipeerde goed op schwalbes en op de handsbal van Ronaldo.

    Gewoon keurig gefloten.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 22:49
    Heel goed dat eindelijk wordt gezien hoe slecht deze kan fluit. Lekker van alle grote wedstrijden afhalen. En ook geen rol geven op het WK.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1749
    woensdag 25 april 2018 om 22:49
    Kuipers floot goed. Voelde de wedstrijd aan en gaf niet bij het minste of het geringste gelijk een gele kaart.
    Vind ik leuk
    Micha EL +979
    woensdag 25 april 2018 om 23:31
    Hij had Ronaldo wel geel moeten geven voor die hands bal waar uit hij scoorde . Een bewuste en kijken of hij er mee weg komt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 23:32]
    Vind ik leuk
    remakil +5674
    woensdag 25 april 2018 om 22:50
    Dit is zijn normale Eredivisie niveau... marchanderen, met 2 maten meten en dingen wegwuiven..
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 22:51
    Niet fluiten voor de overtreding tegen Marcello...
    Genant gewoon.
    Ik zeg: fluitje inleveren
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    woensdag 25 april 2018 om 23:02
    Enige èchte fout was geen geel aan mevrouw ronaldo te geven na bewuste handsbal!!
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1490
    woensdag 25 april 2018 om 22:54
    Kuipers geen invloed gehad op resultaat dus ok
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 22:55
    Enne... die uitbal... die grens stond er boven op!
    Daar staat ie toch voor??
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    woensdag 25 april 2018 om 23:01
    Goh.... een simpel ingooitje niet gezien... jankert
    Vind ik leuk
    deltiaan +1231
    woensdag 25 april 2018 om 22:56
    kuiper had nooit deze wedstrijd mogen fluiten die achterbakse smeerlap
    Vind ik leuk
    Romo +772
    woensdag 25 april 2018 om 22:58
    Laten die Duitsers ff hun mond houden
    Net of die scheids gisteren bij Liverpool - Roma zo lekker floot
    Gewoon slechte verliezers die Duitsers
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 22:59]
    Vind ik leuk
    munkikiii +1872
    woensdag 25 april 2018 om 22:59
    Floot ook er matig
    Vind ik leuk
    sooike1973 +662
    woensdag 25 april 2018 om 23:00
    Wat een gejank hier weer zeg! Zeg dan ff wat voor grote fouten hij heeft gemaakt??

    Kuipers heeft gewoon prima gefloten!! Al is dat voor sommige azijnzeikers blijkbaar moeilijk om toe te geven
    Vind ik leuk
    markpark +1013
    woensdag 25 april 2018 om 23:01
    Ondanks dat 'ie misschien wat meer geel had mogen geven, vond ik hem best goed fluiten. Bayern moet gewoon in de spiegel kijken, hadden beter moeten afmaken.

    Gezien de kwartfinales is 't nog niet gespeeld, maar het wordt wel lastig voor Bayern.
    Vind ik leuk
    Fred1975 +505
    woensdag 25 april 2018 om 23:01
    Ronaldo maakt hands en krijgt geen gele kaart, maar als dezelfde situatie zich zondag in de Eredivisie voordoet trekt die engerd wel geel.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 23:06
    Buiten geen geel voor Carvajal vond ik Bjorn deftig...
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 23:07
    Triest als je niet je dag hebt de schuld aan de scheids te geven, zwakte bod.
    Hij floot niet best maar het resultaat heeft Bayern helemaal aan zich zelf te danken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 23:08]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4462
    woensdag 25 april 2018 om 23:08
    Wat een gezeur, prima pot van team Kuipers. Kuipers kan er niks aan doen dat Lewandowksi en Ribéry zulke kansen missen en Rafinha een bal zo in de voeten
    van de tegenstander schuift.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1935
    woensdag 25 april 2018 om 23:09
    En zo kan Rafinha dus zonder enig schuldgevoel een wijntje pakken en naar bed gaan. Was allemaal de schuld van Kuipers!
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    woensdag 25 april 2018 om 23:11
    Kuipers was niet partijdig en vloot terecht.
    Dat kon je zien in de herhalingen.
    Bayern was slecht veel persoonlijke fouten.
    Dat kostte ze de wedstrijd.
    Niet achteraf zeuren.
    Ik haat Real,ze hadden inderdaad veel geluk en profiteerden van de fouten.
    Kuipers floot prima.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    woensdag 25 april 2018 om 23:11
    Kuipers de volle laag van de Duitsers.
    Makkelie de volle laag van de Italianen. (Roma uit bij Barca)
    Nijhuis de volle laag van de Nederlanders.

    Hebben we dan echt geen kundige scheidsrechters? Die passen zich blijkbaar moeiteloos aan het niveau van de eredivisie.
    Hoe komen die dan toch op zo'n podium terecht??
    Vind ik leuk
    Micha EL +979
    woensdag 25 april 2018 om 23:35
    Alle scheidsrechters krijgen commentaar en 99% van het verliezende team.
    Vind ik leuk
    Enden +4051
    woensdag 25 april 2018 om 23:11
    Heeft erg weinig invloed gehad op het verloop van de wedstrijd. Geen grote missers.
    Bayern speelt Real van de mat. Zelfs zonder Alaba, Robben en Boateng.
    Maar wanneer Bayern alle kansen verprutst dan mag het wel eerst naar zichzelf wijzen.
    Real gaat weer dodelijk met de kansen om.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 23:12]
    Vind ik leuk
    Hagenees +325
    woensdag 25 april 2018 om 23:13
    Ach jezus...wat triest zeg..ze hebben door zich zelf verloren door niet te scoren en robben en boateng uitvielen door blessure.
    Wat een zielig figuur ben om te zeggen dat kuipers real heeft voorgetrokken
    Vind ik leuk
    Counterattack +11325
    woensdag 25 april 2018 om 23:17
    De scheids moet de wedstrijd zich laten ontvouwen en onzichtbaar de controle houden. Wat soms grijs is (wel of geen kaart / overtreding / inworp / buitenspel) moet hij met zijn team omzetten in een ja of nee beslissing. Die nuance van een beetje overtreding of een beetje kaart kan hij niet maken. Dus oordeel: 7.
    Vind ik leuk
    HJR +7549
    woensdag 25 april 2018 om 23:22
    Ach ja, de spelers van Bayern zelf waren ook niet foutloos
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 23:24]
    Vind ik leuk
    Hulsink +483
    woensdag 25 april 2018 om 23:24
    Ik geloof niet in partijdigheid van scheidsrechter Kuipers, maar vind zijn leiding in deze wedstrijd niet erg sterk. Het ene moment (vooral in de beginfase) mag alles en dan weer fluit hij alles af en geeft een gele kaart. Ik kan geen lijn in zijn leiding ontdekken in deze wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Starkoo +618
    woensdag 25 april 2018 om 23:48
    Man heeft geen nut om de CL te kijken Real heeft gewoon wederom met geld betaald om de CL te winnen!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8768
    woensdag 25 april 2018 om 23:48
    Kuipers floot voor se verandering eens een degelijke pot.... maar..... Germany ... no points !!!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2367
    donderdag 26 april 2018 om 02:55
    Twee absolute geldploegen. Zoveel gemisde kansen. Na de 1-1 heb ik de samenvatting op Youtube uitgezet.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +347
    donderdag 26 april 2018 om 04:59
    Hij dacht zeker dat real feyenoord was.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 06:37
    Hij was de held geweest als hij Ronaldo een terechte gele kaart had gegeven voor zijn handsbal. Hij zag het goed maar vergat de kaart.
    Vind ik leuk
    La Luz +589
    donderdag 26 april 2018 om 06:53
    Geen slechte pot gefloten. Ga er maar eens aanstaan, tussen al dat matennaaien, provoceren en klagen. Je moet dan stevig in je schoenen staan en je kan Kuipers veel verwijten, maar die staat (soms te) stevig in zn schoenen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25354
    donderdag 26 april 2018 om 08:20
    Ondanks dat hij overtredingen van bijv carvajal wel zwaarder had mogen bestraffen, heeft Bayern t aan zichzelf te danken. Ze hebben het weggegeven, met de 1-2 als dieptepunt. En ben eerlijk, de 1-0 hebben ze cadeau gekregen van navas!

    Ik was voor Bayern, maar real was gewoon slimmer/scherper
    Vind ik leuk
    berwi +453
    donderdag 26 april 2018 om 08:44
    had best wat meer mogen optreden in het begin veel vieze overtredingen
    verder een prima pot geflloten
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 08:46]
    Vind ik leuk
    Peb +79
    donderdag 26 april 2018 om 09:49
    Kuipers heeft prima gefloten. Welke overtredingen zou hij allemaal geel voor moeten geven ? Het theater van de spelers doet meestal voorkomen alsof het zware overtredingen zijn. Wedstrijd was ook totaal niet hard. Alleen omdat Bayern de ballen er niet inschoot en Real verschrikkelijk effectief was door fouten van Bayern is men aan het zeiken. Hulde Kuipers !!
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7232
    donderdag 26 april 2018 om 09:54
    Ik heb een beetje mixed feelings over Kuipers. Ergens had ik het idee dat hij wel goed floot maar toch waren er veel opstootjes en onduidelijkheden bij spelers.

    De waarheid zal ergens in het midden liggen. Dat Bayern zich benadeeld voelde moet Kuipers schijt aan hebben. Als ze hun kansen hadden benut was dit helemaal geen item geweest.
    Vind ik leuk
    Bjorn24 +280
    donderdag 26 april 2018 om 10:17
    Ronaldo in 1 woord omschrijven JANKERD
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:40
    Kuipers is een angsthaas net als die andere nederlandse schijtsrechters.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws