Kritiek op voetbalwereld: 'In mijn tijd bij Ajax merkte ik dat al'

Kritiek op voetbalwereld: 'In mijn tijd bij Ajax merkte ik dat al'

donderdag 26 april 2018 om 22:10

Javier Martina is kritisch op Ajax. De oud-profvoetballer is van mening dat spelers die in Amsterdam rondlopen te veel gestuurd worden.

"In mijn tijd bij Ajax merkte ik al hoe vreemd de voetbalwereld is, hoe ze je willen veranderen", zegt Martina tegen VICE Sports. "Ze scouten je vanwege de speler die je bent en vervolgens proberen ze je compleet te veranderen."

"Na mijn eerste seizoen bij Jong Ajax kreeg ik bijvoorbeeld te horen dat ik meer moest gaan scoren. Ik had prima cijfers, maar moest zelf meer doelpunten maken. Prima. In mijn tweede seizoen werd ik topscorer en alsnog veranderde het niks voor mijn kansen in het team."

Na wat avonturen bij diverse clubs, belandde Martina weer in Nederland. "Ik werk nu voor de gemeente Amsterdam. Dat is niet wat ik had moeten doen op deze leeftijd, maar ik heb nu een gezin en moet mijn verantwoordelijkheid pakken. Het heeft geen zin om nu te jammeren. Gewoon zeven uur opstaan, vijf dagen per week fietsen los knippen. Het is niet echt een beroep waardoor mensen je heel aardig gaan vinden, haha. Maar ik moet toch iets en ik voel me nergens te goed voor."

Lees ook'Suarez vroeg: 'Wat heb jij Van Basten geflikt?' Ik kon hem geen antwoord geven'

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

donderdag 26 april 2018 om 22:11
Wel ja, een tweede berichtje over deze gigant. Misschien kan dit beter op de fanpage van Ajax verschijnen?
Vind ik leuk
5697956 +2771
donderdag 26 april 2018 om 22:16
Durf je zijn echte naam niet te voeren?
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
donderdag 26 april 2018 om 23:40
Nee jij wel Joe dalton
Vind ik leuk
Voebtal +1998
donderdag 26 april 2018 om 22:29
Komkommertijd.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:39
Martina krijgt betaald per bericht om Ajax af te zeiken, knip ze Martina ;)
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:43
Gaat niet helpen want ze begrijpen er niks meer van. Johan Cruijff had de uitleg van Martina begrepen als geen ander maar helaas is hij niet meer. Ziyech, ook weer zo'n voorbeeld die misplaatst word. In plaats dat de F-Side zich gaat inleven in de gedachten van de Cruijff filosofie des voetbal, fluiten ze dergelijke spelers uit. Wat rest is een gezapig stel bij elkaar die al tijden in hokjes en looplijntjes zijn gaan denken. Zo voetbalt Ajax. Of dat is wat er van Ajax is overgebleven. Het is verworden tot een transferstation. Zelfs op 18e jarige leeftijd. De enige prijzen die de komende jaren worden verdeeld gebeurd met leden en aandeelhouders van de NV dankzij dit systeem. Maar goed, wie niet horen wil moet maar voelen. Volgend jaar weer.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:59
Ik vind dat gezeik met Ziyech en Nouri de grootste dieptepunten van het seizoen...komt niet vaak voor dat ik me schaam voor mijn club...maar die actie van de F side was echt plaatsvervangende schaamte
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:48
Helaas,het kan verkeren
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:57
Het zit je dwars he??? Hahahahahah al die reacties op Ajax items zijn iig erg goed voor mijn lachspieren
Vind ik leuk
base +1065
vrijdag 27 april 2018 om 07:17
Dus je bent een troll die maar doet alsof hij voor AJAX is ?
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 16:11
Nee ik ben oprecht voor Ajax...hoef ik niet te verbergen... ik vind je reactie alleen zo kansloos dus ik vraag je of het je dwars zit. Ik vind de frustratie die je op zo'n manier uit gewoon komisch. Oh sorry base...dacht dat jij die opmerking maakte maar het was een of andere dictator uit Azië hahahahah
[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 april 2018 om 16:13]
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:13
Vind je het gek als je er zelf geen reet van kan?
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:14
Alleen om dat hij niet goed genoeg was voor Ajax leuk spelertje voor een amateur club
Vind ik leuk
JDW1988 +2344
donderdag 26 april 2018 om 22:15
Oud nieuws..
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:16
Zijn ze goed in in veranderen en met spelers en trainers en het is nog niks
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5669
donderdag 26 april 2018 om 22:16
Martina had blijkbaar een PSV mentaliteit. Pech voor hem dat hij bij Ajax is terecht gekomen.
Vind ik leuk
Butsbal +10552
donderdag 26 april 2018 om 22:28
Ja daar heerst geen winnaarsmentaliteit en dan val je op
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 05:35
doet het nou nog steeds pijn hatertje
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:16
Next... geheel niet belangrijk...moest eerst weer ff zoeken wie dit ook alweer was.
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 22:30]
Vind ik leuk
Butsbal +10552
donderdag 26 april 2018 om 22:18
Net als een vrouw. Die kiezen ook iemand om wat ze er van denken te kunnen maken.
Vind ik leuk
Gerro +4947
donderdag 26 april 2018 om 22:20
Maar goed dat ie nooit door Mourinho is gehaald want dan was ie helemaal gebrainwashed.
Vind ik leuk
stollie38 +16443
donderdag 26 april 2018 om 22:22
Tuurlijk vandaar dat je ook nu bij de amateurs speelt.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
donderdag 26 april 2018 om 22:28
De kwaliteiten misschien wel. Als je het interview leest merk je dat het vooral een inzet en niet in de spiegel kijken-probleem is.
Vind ik leuk
stollie38 +16443
donderdag 26 april 2018 om 22:30
Daarom maar wat is het met die oud voetballers tegenwoordig. Brullen vanaf de zijlijn en zodra je ze op de man vraagt om bij te springen haken ze af.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
donderdag 26 april 2018 om 22:33
wie bedoel je?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
donderdag 26 april 2018 om 22:37
Martin Jol?
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
donderdag 26 april 2018 om 22:55
zie hier onder
Vind ik leuk
stollie38 +16443
donderdag 26 april 2018 om 22:47
Bv Jol of een Keje Molenaar.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
donderdag 26 april 2018 om 22:54
Oh, ja, mee eens. Daar dacht ik alleen niet aan bij Javier Martina.
Ja, misschien haken ze af, aan de andere kant, wat schieten we op met Keje Molenaar. Voor een oud-voetballer praat hij makkelijk, maar hij zegt ook vaak onhandige dingen.
En Martin Jol, ik weet niet hoor, maar ik ben heel blij dat die man zich al een tijdje niet in de Arena heeft vertoond.
Atouba, Tainio, dikke Mido, Kerlon de zeehond, alles wat hij meenam was kut. Dus dan heb ik liever dat hij zich met PSV gaat bemoeien.
Vind ik leuk
Butsbal +10552
donderdag 26 april 2018 om 22:27
Hoppa weer de titel veranderd, schei daar toch eens een keer mee uit man
Vind ik leuk
HansVites +4098
donderdag 26 april 2018 om 22:30
Pssst Martina er zijn wel meer mensen die om 7 uur of eerder opstaan om te gaan werken.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:37
Wanneer hij opstaat ben ik altijd net klaar met werken, hij mag dus niet eens klagen!
Vind ik leuk
Mr. O +488
vrijdag 27 april 2018 om 02:47
Licht eraan of je toevallig Jigolo bent?
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 08:16
Wat is een jigolo?
Vind ik leuk
5by5 +1237
donderdag 26 april 2018 om 22:33
Pfff weer een bericht over iets wat met Ajax heeft te maken, walgelijk mijn eten komt er van omhoog. Een kut ploeg uit een kut stad en VP geeft ze elk podium die ze kunnen vinden.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:38
Is de frustratie eruit? :D
Vind ik leuk
5by5 +1237
donderdag 26 april 2018 om 22:40
Nope
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
donderdag 26 april 2018 om 22:38
VP is eigenlijk een verkapte Ajax nieuws site...
Vind ik leuk
5by5 +1237
donderdag 26 april 2018 om 22:41
Dat verklaart al die kut Ajacieden hier.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
donderdag 26 april 2018 om 22:43
Haha, er zijn ook andere voetbal sites..
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:48
Nog meer frustratie :D

Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 23:04
Die toevoeging is overbodig, frustreer je zelf elders af.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 23:03
Waardeloos en zinloos artikel, maar om je dan zo uit te laten over diens ploeg en stad is overbodig, zeg dan niets.
Vind ik leuk
5by5 +1237
donderdag 26 april 2018 om 23:07
Dank je wel voor je opmerkingen padvinder.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 23:08
Knoop gelegd.
Vind ik leuk
luccerd +2913
donderdag 26 april 2018 om 23:45
Waar staat 5by5 eigenlijk voor? 5by5 mm, de omvang van je hersenen? Lijkt er wel op.
Je hebt in je reacties waarschijnlijk vaker het woord kut gezegd, dan dat je ze gezien hebt...
Vind ik leuk
5by5 +1237
vrijdag 27 april 2018 om 00:24
Toch grappig he dat ik commentaar lever over Ajax en dan gaan de mensen met het laagste IQ zoals Luccerd persoonlijk worden en beginnen ze je uit te schelden, ik word nooit persoonlijk tenzij iemand persoonlijk word tegenover mij.

Ik zal je iets wijzer maken Luccard zodat je IQ nu misschien in de dubbele cijfers komt. 5by5 betekend letterlijk "loud and clear" het is iets wat gezegd word over de radio.

Faith van Buffy the Vampire Slayer gebruikte het vaak. Ik ben een fan van haar en heb daarom de naam gekozen.

Duidelijk nu meneer die snel op zijn minuscuul pikkie is getrapt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 april 2018 om 00:32]
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 03:07
Vraagje, waarom lijken de achterlijken op deze wereld altijd een claim te leggen op 'het hoogste IQ'? Is dat zo belangrijk voor je?
Vind ik leuk
5by5 +1237
vrijdag 27 april 2018 om 11:33
Ik weet niet of je het tegen mij had maar je snap toch wel dat ik niet over IQ of herseninhoud ben begonnen he.
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 12:09
ik had het er ook niet over wie begonnen was.
Vind ik leuk
5by5 +1237
vrijdag 27 april 2018 om 12:11
Waar had je het dan over?
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 15:22
bedankt voor de bevestiging.
Vind ik leuk
5by5 +1237
vrijdag 27 april 2018 om 00:34
De laatste keer dat jij een kut zag Luccerd is toen je uit je moeder kroop en de dokter je duidelijk uit zijn handen liet vallen waardoor je IQ nooit hoger steeg dan die van een pas geboren kind.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 april 2018 om 00:48]
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 05:38
ach dat is altijd nog beter dan geboren te worden met het iq van een veldmuis zoals jij
Vind ik leuk
5by5 +1237
vrijdag 27 april 2018 om 11:30
Grappig ben jij. Jij bent in de veronderstelling dat gezien een veldmuis klein is zal zijn IQ ook wel laag zijn.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4207
vrijdag 27 april 2018 om 06:46
Nou rot dan lekker op, ik vindt jou ook kut.
Vind ik leuk
5by5 +1237
vrijdag 27 april 2018 om 11:30
Who cares je bent een Ajacied, jou mening is niet belangrijk
Vind ik leuk
Jarinr10 +4207
vrijdag 27 april 2018 om 11:35
Mijn mening telt zeker, daarom zijn er zoveel Ajax topics. En hoe meer jij huilt, hoe meer topics erbij komen. Als straf voor je gejank!
Vind ik leuk
5by5 +1237
vrijdag 27 april 2018 om 11:37
Laat ik het dan anders zeggen, jou mening is voor mij onbelangrijk.

Er zijn veel Ajax topics omdat dit een Ajax site is, jou mening heeft daar niets mee te maken
[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 april 2018 om 11:38]
Vind ik leuk
Jarinr10 +4207
vrijdag 27 april 2018 om 11:44
Jou mening is voor VP onbelangrijk.VP is een Nederlandse site, uit 't land van Ajax zoals Fabio Capello zo mooi heeft gezegd.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 april 2018 om 11:45]
Vind ik leuk
5by5 +1237
vrijdag 27 april 2018 om 11:48
Who cares, heb nooit gezegd dat mijn mening belangrijk was. Heb alleen gezegd dat jou mening voor mij niet belangrijk is. Vp is een website die geeft niet om jou mening of om mijn mening alleen om de inkomsten. Ik kan daar mee leven want op het eind van de dag geef ik ook niet om Vp
[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 april 2018 om 11:49]
Vind ik leuk
Jarinr10 +4207
vrijdag 27 april 2018 om 11:51
3x raden welke club dan voor VP 't meeste geld genereert.
Vind ik leuk
5by5 +1237
vrijdag 27 april 2018 om 11:57
Zal me een worst wezen.

Zal Ajax wel zijn maar dat wil nog steeds niet zeggen dat VP een bout om jou geef.

Ooit gehoord van "voor jou 10 anderen".
[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 april 2018 om 11:58]
Vind ik leuk
Jarinr10 +4207
vrijdag 27 april 2018 om 12:01
Je bedoeld waarschijnlijk voor jou 10 andere Ajacieden.
Vind ik leuk
5by5 +1237
vrijdag 27 april 2018 om 12:02
Voor jou 10 ander en ja voor mij ook.
Je geloof toch niet echt dat VP een ruk om jou geeft, kom op zo dom ben je toch niet?
Vind ik leuk
Jarinr10 +4207
vrijdag 27 april 2018 om 12:15
VP kijkt gewoon met welke club ze 't meeste geld genereren. Dat is Ajax. De vraag is groot omdat er veel mensen op die topics reageren, waaronder ik omdat ik nu eenmaal Ajacied ben.Dus heb er een heel klein miniscuul aandeel in, simpelweg omdat ik op die topics reageer.
Vind ik leuk
5by5 +1237
vrijdag 27 april 2018 om 12:17
Oke je ben dus wel zo dom. Dan is dit gesprek ook voorbij, fijne dag nog.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4207
vrijdag 27 april 2018 om 12:26
Wij vragen, waaronder ik, om Ajax onderwerpen. VP levert. Das toch niet zo heel moeilijk? Als je 't dan nog niet snapt! Drink een biertje man, knap je van op!
Vind ik leuk
Eendracht +12158
donderdag 26 april 2018 om 22:42
Moet je voor de gemeente werken om fietsen los te mogen knippen?
Werken heel veel mensen voor de gemeente in Amsterdam dan...
Vind ik leuk
stratumseind +128452
donderdag 26 april 2018 om 22:47
Pfff vp wat zijn jullie toch aan het doen
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
donderdag 26 april 2018 om 22:51
Fietsen los knippen. Daar ken ik hem dus van...
Vind ik leuk
Niels92 +10670
donderdag 26 april 2018 om 22:55
:)
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 23:09
Heb ik net m’n fiets vastgelegd, knipt ie ‘m los...
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 03:03
"Ze scouten je vanwege de speler die je bent "

Nee, ze scouten je voor de speler die je kan worden, maar dat verschil zal hij wel niet snappen.
Vind ik leuk
Paul1982 +9287
vrijdag 27 april 2018 om 06:43
Een bij Ajax niet doorgebroken speler die het daarna ook nergens anders heeft laten zien heeft kritiek op het beleid van Ajax. Lekker objectief weer....
Vind ik leuk
renemar +398