De Jong verklaart afwezigheid van Labyad: Dat was ook niet de verwachting

    De Jong verklaart afwezigheid van Labyad: "Dat was ook niet de verwachting"

    zaterdag 12 mei 2018 om 20:46

    De afwezigheid van Zakaria Labyad bij FC Utrecht heeft niets te maken met eventuele transferperikelen, benadrukt trainer Jean-Paul de Jong. De spelmaker zit zaterdagavond niet bij de wedstrijdselectie voor het play-offduel met sc Heerenveen wegens liesklachten.

    Deze heeft hij opgelopen tijdens de heenwedstrijd in Friesland van woensdagavond. "Na de wedstrijd hadden we al wat kleine pijntjes", vertelt De Jong aan FOX Sports. "We hadden vrijdag al besloten om Labyad en Mateusz Klich niet te laten trainen (de Pool is zaterdag eveneens niet van de partij, red.)." De Jong liet toen nog aan de pers weten dat er geen blessures in zijn selectie waren. "Dat was ook niet de verwachting. Uiteindelijk bleek de klacht toch van zien aard te zijn dat we liever geen risico wilden nemen."

    Dat de spelmaker met zijn hoofd bij een vertrek bij FC Utrecht is, wordt ten stelligste ontkend door De Jong. "Nee, echt niet. Een blessure is een blessure." Interviewer Pascal Kamperman merkt vervolgens op dat Labyad niet eens op de bank zit, hoewel de middenvelder slechts met een lichte blessure zou kampen. "Natuurlijk zijn dat afwegingen die je met elkaar maakt. Maar hij was niet fit genoeg. In dat geval volgen wij de medische staf", antwoordt De Jong.

    Lees ook: Labyad schittert door afwezigheid in Utrecht: 'Moet zorgen dat ze Europa in gaan'

    Poll

    Is Labyad over een paar dagen Ajacied?

    (3816 stemmen)

    Plaats een reactie

    klick +735
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:49
    allemaal goed gespeeld. speelt niet door transfer 100%
    Vind ik leuk
    PRICE +26071
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:56
    Misschien ja misschien nee
    Vind ik leuk
    klick +735
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:12
    Bij psv ook al achterbaks
    Vind ik leuk
    MeAgain +5699
    zondag 13 mei 2018 om 00:53
    Wat heeft PSV hiermee te maken?
    Vind ik leuk
    Niels92 +17433
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:52
    Morgen gaat het sneeuwen in Nederland :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:58
    Groter kans dan dat het zonnig wordt! Dus kromme uitspraak ;)
    Vind ik leuk
    Niels92 +17433
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:03
    Net zo krom als het verhaal over de blessure van Labyad :)
    Vind ik leuk
    Always PSV +8961
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:59
    Thx. Heb mijn winterjas klaargelegd;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +147764
    zaterdag 12 mei 2018 om 23:26
    goh ben ik blij dat ik er niet ben morgen.........
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12017
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:52
    Tuurlijk...
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18236
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:52
    Geloof er niets van..
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1975
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:52
    Ieder speler zou gewoon spelen in een belangrijke wedstrijd met een pijntje.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:07
    Lozano niet.
    Vind ik leuk
    Butsbal +13496
    zondag 13 mei 2018 om 00:46
    Dat was vaak door een schorsing
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:53
    Komen nu excuses van alle azijnzeikers?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11461
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:55
    Nee, dit geloof je zelf toch ook niet ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:55
    Ik geloof ook in kerstman
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11461
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:57
    Haha oke, ieder z'n ding.. :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:58
    Ja moet kunnen toch? En mijn kinderen zijn gek op zwartepiet
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11461
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:59
    Jazeker.. Ikzelf geloof in Joe Pesci, he's a guy who gets things done.. ;)
    Vind ik leuk
    Butsbal +13496
    zondag 13 mei 2018 om 00:47
    Okay okay okay
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1975
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:59
    Niets van die kebabvreter aantrekken die spoort niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:01
    Waarom volg jij mij lieverd?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11461
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:02
    Ik kan het wel waarderen, zijn vele ergere leden hier..
    Hij heeft iig nog humor..
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:06
    Ik kan heel goed relativeren en daar kunnen er een hoop lui voorbeeld aan nemen. Wij zijn 2de geworden en dat al 4 jaar lang, maar onze concurrenten worden wel erg kwaad terwijl ze kampioen worden. Ga zuipen en feesten, maar neem het niet te serieus. Respect
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:12
    Wist je dat die niet bestaat? Oeps of heb ik wat teveel gezegd?!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:13
    Niet alles verklappen joh. Das niet meer leuk
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:32
    Sorry, dan zeg ik niks over sinterklaas.. mag je daar zelf achter komen!
    Vind ik leuk
    Bizzy +18690
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:57
    Mooi stukje theater.
    Vind ik leuk
    Dezeun +3429
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:58
    Gelul
    Vind ik leuk
    Bizzy +18690
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:03
    Hoop ergens dat die jongen toch een mooi afscheid krijgt bij Utrecht. Na alles wat hij heeft geflikt bij Psv ben ik nog steeds gecharmeerd van de speler Labyad. Hij hij zich weet te gedragen heeft Ajax een goede slag geslagen want dat hij goed kan voetballen is een feit.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:19
    Labyad is geen buitenspeler maar een echte middenvelder, destijds niet goed verlopen bij PSV omdat je een speler niet kan dwingen tot prestaties op een plek waar hij niet thuis hoort.
    Dan gaat het wringen en van het 1 komt dan het ander.......
    Vind ik leuk
    Sanuk +2924
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:13
    Wie geloofd labyad nog?
    Vind ik leuk
    4everfcu +1705
    zaterdag 12 mei 2018 om 22:15
    2-0 uuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    Butsbal +13496
    zondag 13 mei 2018 om 00:44
    Konden ze die dubbelganger niet opstellen dan ?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 08:09
    hallo Eric Ten HAG wilde Labyad dus hij krijgt hem! Bij de lampekapjes in Eindhoven was hij niet bij de juiste club? Hij past het beste bij Ajax en ten Hag ! Bij Ten hag heeft hij zich goed (IN positieve zin ontwikkeld!) Kan hij Ziyech doen vergeten? ben benieuwd. mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Jong verklaart afwezigheid van Labyad: "Dat was ook niet de verwachting"