Stuttgart verbreekt transferrecord: 9 miljoen voor 'bewaker' van Messi en Ronaldo

Stuttgart verbreekt transferrecord: 9 miljoen voor 'bewaker' van Messi en Ronaldo

maandag 14 mei 2018 om 11:28

Pablo Maffeo maakt de overstap van Manchester City naar VfB Stuttgart. De Duitse club meldt de komst van de Spanjaard maandag via de officiële kanalen. Maffeo kost Stuttgart negen miljoen. Dat is een transferrecord voor Die Schwaben. 

City nam Maffeo in 2013 over van Espanyol. Sinds 2015 werd de verdediger verhuurd aan Girona. In Spanje deed Maffeo het uitstekend. Afgelopen seizoen maakte de jeugdinternational naam als persoonlijk bewaker van zowel Lionel Messi en Cristiano Ronaldo. De twintigjarige rechtspoot heeft voor vijf jaar getekend in Duitsland.

Stuttgart presenteerde naast Maffeo nóg drie aanwinsten. Ook Roberto Massimo, Borna Sosa en David Kopacz zijn vastgelegd door de nummer zeven van de Bundesliga-ranglijst. 

Plaats een reactie

timo45 +397
maandag 14 mei 2018 om 11:31
De Nederlandse top 3 heeft dus weer zitten slapen
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 11:35
Hoezo?
Vind ik leuk
Ero +180
maandag 14 mei 2018 om 11:35
Nouja, PSV heeft hem niet nodig, Ajax wil hem niet en AZ kan hem niet betalen.
Vind ik leuk
Ricklek +1686
maandag 14 mei 2018 om 15:30
AZ?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 11:36
Opmerkelijke stap
Vind ik leuk
Bizzy +14754
maandag 14 mei 2018 om 11:38
Heeft niks met slapen te maken, wel met salaris. De Nederlandse Top 3 kan en wil zijn salaris niet betalen.
Vind ik leuk
timo45 +397
maandag 14 mei 2018 om 12:13
Vooral PSV heeft zitten slapen, ze konde deze jongen er veel beter bi hebben als Vieregever. 9mil is prima te betalen voor een club als PSV en ik denk dat de speler zelf ook liever voor PSV voetbalt als voor Stuttgart
Vind ik leuk
Gustavo +2596
maandag 14 mei 2018 om 12:14
Of je weer op aarde wil komen, Timo.
Vind ik leuk
Bizzy +14754
maandag 14 mei 2018 om 12:26
9 mil voor deze speler kan PSV wel betalen maar deze speler verdiend minimaal Eur 2 mil per jaar, een salaris die PSV niet wil betalen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:46
En kan betalen
Vind ik leuk
mba4u2c +1294
maandag 14 mei 2018 om 15:50
Tja, da's logisch, als je het niet kunt wil je het ook niet betalen...
Vind ik leuk
Gu3rilla +15560
maandag 14 mei 2018 om 12:01
Hoezo te slapen? Eredivisie is veel te laag niveau. City zou hem nooit hebben verkocht aan een Eredivisie club.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 12:01]
Vind ik leuk
M.J. +176
maandag 14 mei 2018 om 12:27
Wat maakt City het uit waar hij heen gaat, 9 miljoen is 9 miljoen en dat telt volgens mij voor de verkopende club.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15560
maandag 14 mei 2018 om 13:19
Terugkoop clausule. Maffeo moet zich wel blijven ontwikkelen en van Girona die het uitstekend deden in de Spaanse competitie dan naar de Eredivisie gaan is een stap achteruit.... Dat lijkt me vrij duidelijk.

Clubs vanuit heel Europa wouden Maffeo hebben dan verkoop je hem niet naar de Eredivisie. Bovendien is 10m veel te weinig voor Maffeo. Als City hem zou verkopen zonder terugkoop zou hij veel duurder zijn een van de grootste rechtsback talenten die er is.
Vind ik leuk
Ricklek +1686
maandag 14 mei 2018 om 15:32
Ik wou jij woud wij wouden?
Vind ik leuk
mba4u2c +1294
maandag 14 mei 2018 om 15:51
Oerwouden wellicht...
Vind ik leuk
Bengelino +9131
maandag 14 mei 2018 om 11:34
Spanjaar, die gaat maar een jaar mee, zonde van het geld
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 11:39
Goeie back lekker aanvallend.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:21
Alweer terug van de wedstrijd gisteren?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 16:30
Ja net terug ik heb op de middenstip geslapen net thuis.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5717
maandag 14 mei 2018 om 11:45
Toch apart dat een club als Stuttgart dus een record heeft van 9 miljoen en Ajax van 16.
En dan betalen wij er 7 voor Labyrat...

Lagere transfersommen en hogere salarissen zou veel beter zijn voor Ajax. Maar dan moet je wel een goede TD hebben.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 11:54
Als je daarmee een team kan bij elkaar kan houden wel ja.
Vind ik leuk
Gustavo +2596
maandag 14 mei 2018 om 12:17
Dat heeft puur te maken met de aantrekkelijkheid van de competitie. Ajax moet gewoon veel meer dokken om ze uberhaupt deze kant op te lokken.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5717
maandag 14 mei 2018 om 12:18
Dan moeten we in Duitsland gaan voetballen!!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:01
En dan? Iedere week de boot in gaan met een nulletje of 4....daar in Duitsland ( en ik kan het weten) véél te sterk voor ajax.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5717
maandag 14 mei 2018 om 13:13
Ik denk dat het wel mee zou vallen. Zeker middenmoot. Maar we gaan toch nooit zien wat het gaat worden.
Vind ik leuk
Rodajc +7955
maandag 14 mei 2018 om 12:03
Stuttgart is na de degradatie goed bezig geweest, voorbeeld voor ons!
Vind ik leuk
Gu3rilla +15560
maandag 14 mei 2018 om 12:03
Hopen op een Carvajal scenario met Maffeo hier. Reshke die hem naar Stuttgart haalt heeft zeer goede banden met Pep dus komt denk ik wel goed. Lijkt me ook een perfecte stap voor Maffeo
Na 2 jaar Girona naar de Bundesliga een niveau hoger.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:42
Zou een hele goede opvolger zijn voor Arias..dom dom dom
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:49
En Kempf werd transfervrij overgenomen door Stuttgart. Veel aanwinsten, met Sosa, Kempf en Maffeo hebben ze hun defensie aardig versterkt. Vraag is wel of Pavard nu vertrekt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Stuttgart verbreekt transferrecord: 9 miljoen voor 'bewaker' van Messi en Ronaldo