Utrecht-trainer De Jong bevestigt interesse: 'Hij is een hartstikke goede speler'

Utrecht-trainer De Jong bevestigt interesse: 'Hij is een hartstikke goede speler'

Gepubliceerd: maandag 14 mei 2018 om 18:07ma 14-05-2018 om 18:07

FC Utrecht wil na de transfer van Zakaria Labyad naar Ajax de transfermarkt op. Simon Gustafson is een belangrijke kandidaat om de selectie van de Domstedelingen te versterken, vertelt trainer Jean-Paul de Jong.

De 23-jarige Zweed heeft nog een contract voor een jaar bij Feyenoord. Hij speelde dit seizoen op huurbasis voor Roda JC, waarvoor hij in 33 competitieduels tien keer scoorde en zes assists gaf. Desondanks kon Gustafson niet voorkomen dat de Limburgers uit de Eredivisie degradeerden.

Gustafson kondigde al aan dat hij niet terugkeert bij Feyenoord. De aanvallende middenvelder mag zich in ieder geval in de belangstelling van FC Utrecht verheugen, zoals maandagochtend al werd gemeld. "Hij is een hartstikke goede speler", reageert De Jong in gesprek met FOX Sports.

"Aan het einde van het seizoen kijk je naar versterkingen voor komend seizoen", zegt de oefenmeester. "De scouting heeft zijn werk gedaan en heeft veel spelers in het vizier. En een van die spelers is inderdaad Gustafson. Het is een speler met heel veel creativiteit, maar voor ons is het nu vooral belangrijk om te kijken naar de spelers die we nu hebben en die het morgen moeten gaan doen."

In de finale van de play-offs speelt Utrecht dinsdagavond tegen Vitesse.

Lees ookKogel is door de kerk: Labyad zet handtekening onder vierjarig contract bij Ajax

Poll

Zou Gustafson een goede aankoop zijn voor FC Utrecht?

(3258 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 14 mei 2018 om 18:10
Past goed bij Uuuuuuu
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 18:11]
Vind ik leuk
Dedan002 +2748
maandag 14 mei 2018 om 18:11
Zou een prima aanwinst zijn. We zitten dun in de aanvallende middenvelders!
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
maandag 14 mei 2018 om 18:52
Balen dat het niet gelukt is bij Feyenoord.

Veel succes en geluk gewenst bij een andere mooie volksclub!
Vind ik leuk
Shelbourne +5423
maandag 14 mei 2018 om 18:25
Zou een prima versterking zijn. Dan nog hopen dat Makienok weer geheel fit wordt, misschien nog een linksback en een goede verdedigende middenvelder met wat pit. Dan krijgt Utrecht een prima elftal
Vind ik leuk
Dedan002 +2748
maandag 14 mei 2018 om 18:37
Linksback komt er aan (Guwara) en Strieder is een uitstekende cvm, daarachter hebben we ook Kali nog. (Iets te veel pit ;p)
Vind ik leuk
Shelbourne +5423
maandag 14 mei 2018 om 18:42
Strieder vergeten, goede speler inderdaad. Kali vind ik niks.

Wellicht dat Utrecht een speler als Dessers beter verhuurt (die komt toch wat kwaliteit te kort) en kijkt voor een spits met meer scorend vermogen. Dat ontbreekt een beetje bij Kerk.
Vind ik leuk
Smithsonian +38123
maandag 14 mei 2018 om 18:30
Strik erom...
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:31
Een grote strik erom heen en weg er mee
Vind ik leuk
BS +1292
maandag 14 mei 2018 om 18:49
Goede versterking voor de FC, volgens jaar gewoon weer lekker om plaats 5 voetballen, dan doen we het gewoon prima
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:05
Één van de meest onderschatte spelers in de Eredivisie,ik zou hem idd bij een betere club willen zien,ik dacht alleen dat hij nog eigendom van Feyenoord was/is.
Vind ik leuk
KOudman +378
maandag 14 mei 2018 om 20:59
Het is dat we Doan hebben, anders had ik hem graag bij Groningen gezien. Fantastische voetballer waar alle Eredivisie clubs, behalve misschien de top drie, wat aan kunnen hebben
Vind ik leuk
Martinnat +1009