Utrecht-trainer De Jong bevestigt interesse: 'Hij is een hartstikke goede speler'

Utrecht-trainer De Jong bevestigt interesse: 'Hij is een hartstikke goede speler'

maandag 14 mei 2018 om 18:07

FC Utrecht wil na de transfer van Zakaria Labyad naar Ajax de transfermarkt op. Simon Gustafson is een belangrijke kandidaat om de selectie van de Domstedelingen te versterken, vertelt trainer Jean-Paul de Jong.

De 23-jarige Zweed heeft nog een contract voor een jaar bij Feyenoord. Hij speelde dit seizoen op huurbasis voor Roda JC, waarvoor hij in 33 competitieduels tien keer scoorde en zes assists gaf. Desondanks kon Gustafson niet voorkomen dat de Limburgers uit de Eredivisie degradeerden.

Gustafson kondigde al aan dat hij niet terugkeert bij Feyenoord. De aanvallende middenvelder mag zich in ieder geval in de belangstelling van FC Utrecht verheugen, zoals maandagochtend al werd gemeld. "Hij is een hartstikke goede speler", reageert De Jong in gesprek met FOX Sports.

"Aan het einde van het seizoen kijk je naar versterkingen voor komend seizoen", zegt de oefenmeester. "De scouting heeft zijn werk gedaan en heeft veel spelers in het vizier. En een van die spelers is inderdaad Gustafson. Het is een speler met heel veel creativiteit, maar voor ons is het nu vooral belangrijk om te kijken naar de spelers die we nu hebben en die het morgen moeten gaan doen."

In de finale van de play-offs speelt Utrecht dinsdagavond tegen Vitesse.

Lees ookKogel is door de kerk: Labyad zet handtekening onder vierjarig contract bij Ajax

Poll

Zou Gustafson een goede aankoop zijn voor FC Utrecht?

(3257 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 14 mei 2018 om 18:10
Past goed bij Uuuuuuu
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 18:11]
Vind ik leuk
Dedan002 +2359
maandag 14 mei 2018 om 18:11
Zou een prima aanwinst zijn. We zitten dun in de aanvallende middenvelders!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:15
Goede stap voor Utrecht en voor Gustafson
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:52
Balen dat het niet gelukt is bij Feyenoord.

Veel succes en geluk gewenst bij een andere mooie volksclub!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:13
Mooie club voor Gustafson. Vind het ergens wel jammer dat hij niet terugkomt bij Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:14
Ja ik heb hetzelfde inderdaad
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:17
Hij begon heel leuk bij Feyenoord. Toentertijd tegen Heerenveen dacht ik, was hij één van de betere.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:18
Ja joh het wordt weer een jaartje Toornstra vrees ik.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:22
Gaat weg denk ik net als El Ahmadi en Vilhena. Het gaat denk ik Amrabat Ayoub en hopelijk Van Persie worden
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:43
Oke laten we het dan maar hopen stiekem. Anders is Toornstra nog prima voor de breedte hoor daar niet van. Denk jij dat v. Persie 34 wedstrijden en 90 minuten per wedstrijd kan spelen?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:25
Nee dat zeker niet. Maar als we Europees spelen kan hij de schakel zijn.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:53
Klopt hoor maar dan moet er dus nog een een nummer bij komen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 22:06
Da's zeker
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:53
Vind ik ook. Weet niet wat er tussen hem en Van Bronckhorst gebeurd is, maar laatstgenoemde wilde hem onder geen beding terug....
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:27
Denk dat het met kampioenschap te maken heeft. Hij was opeens ziek en was daardoor niet bij de huldiging....
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 19:27]
Vind ik leuk
Gustavo +2771
maandag 14 mei 2018 om 18:17
Utrecht eindigt volgend jaar boven Feyenoord wanneer deze jongen ook nog komt.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:19
Boven de nummer 1 is geen plek meer ?
Vind ik leuk
Gustavo +2771
maandag 14 mei 2018 om 18:21
Haha. Mooi.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:19
Het is nu nog niet duidelijk hoe de selecties er straks in augustus uit gaan zien. Maar ik hoop uiteraard dat je gelijk hebt!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:23
Boven Feyenoord? Wij worden eerste hoor :p
Vind ik leuk
Woudo +7990
maandag 14 mei 2018 om 18:56
Waar kan ik tekenen? Van mij mogen ze Gustafson ruilen voor Klaiber, we hebben nog een rechtsback nodig!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:28
Vond Troupee altijd goed maar die is uit de basis gespeeld....
Vind ik leuk
Gustavo +2771
maandag 14 mei 2018 om 18:25
Ik vind dat ze Golla van NEC ook moeten halen net als bijv die Leemans van VVV. Kost geen drol.
Vind ik leuk
Dedan002 +2359
maandag 14 mei 2018 om 18:34
Een middenveld met Strieder, Urby, Overeem, Gustafson/van de Streek met daarvoor Makienok en Bahebeck/Kerk kan inderdaad wel eens heel leuk gaan worden.
Vind ik leuk
Gustavo +2771
maandag 14 mei 2018 om 18:37
Blijft Bahebeck nog een jaar?
Vind ik leuk
Dedan002 +2359
maandag 14 mei 2018 om 18:38
Dat schijnt zo te zijn ja. Op verzoek van Bahebeck zelf. Geweldige spelee voor Utrecht mits fit.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:51
Contract Bahabeck loopt bij PSG af in 2019. Weet dus niet of ze happig zullen zijn om hem nogmaals te verhuren waarna hij uit zn contract wandelt. Was toch een Frans jeugdinternational.
Vind ik leuk
Woudo +7990
maandag 14 mei 2018 om 18:58
Hij is al 25 inmiddels denk dat PSG er niet veel toekomst in zal zien meer, prima speler voor Nederlandse subtop meer ook niet.
Vind ik leuk
hill +168
maandag 14 mei 2018 om 20:07
Waren hierover in gesprek maar aflopend contract zal daar ook meespelen idd ...
Vind ik leuk
Utca030 +6212
maandag 14 mei 2018 om 18:47
Wordt ieder geval een stabiel middenveld.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:55
Ze moeten ook wat aan de verdediging doen willen ze een mooi seizoen hebben
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:25
Zou een prima versterking zijn. Dan nog hopen dat Makienok weer geheel fit wordt, misschien nog een linksback en een goede verdedigende middenvelder met wat pit. Dan krijgt Utrecht een prima elftal
Vind ik leuk
Dedan002 +2359
maandag 14 mei 2018 om 18:37
Linksback komt er aan (Guwara) en Strieder is een uitstekende cvm, daarachter hebben we ook Kali nog. (Iets te veel pit ;p)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:42
Strieder vergeten, goede speler inderdaad. Kali vind ik niks.

Wellicht dat Utrecht een speler als Dessers beter verhuurt (die komt toch wat kwaliteit te kort) en kijkt voor een spits met meer scorend vermogen. Dat ontbreekt een beetje bij Kerk.
Vind ik leuk
Utca030 +6212
maandag 14 mei 2018 om 18:49
Inderdaad dessers verhuren,denk toch wel dat kerk eraan komt.
Vind ik leuk
Teo Smith +19347
maandag 14 mei 2018 om 18:30
Strik erom...
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:31
Een grote strik erom heen en weg er mee
Vind ik leuk
Utca030 +6212
maandag 14 mei 2018 om 18:44
Laat maar komen.
Vind ik leuk
BS +900
maandag 14 mei 2018 om 18:49
Goede versterking voor de FC, volgens jaar gewoon weer lekker om plaats 5 voetballen, dan doen we het gewoon prima
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:05
Één van de meest onderschatte spelers in de Eredivisie,ik zou hem idd bij een betere club willen zien,ik dacht alleen dat hij nog eigendom van Feyenoord was/is.
Vind ik leuk
KOudman +107
maandag 14 mei 2018 om 20:59
Het is dat we Doan hebben, anders had ik hem graag bij Groningen gezien. Fantastische voetballer waar alle Eredivisie clubs, behalve misschien de top drie, wat aan kunnen hebben
Vind ik leuk